"deadly epic" ADVenture
Re: "deadly epic" ADVenture
En jij zou drinken van een fles 'die iemand even gevuld heeft' ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: "deadly epic" ADVenture
[color=#BF0000:3g6iwmfu]NOOOOOOOOOO !!!!!!!!![/color:3g6iwmfu][/size:3g6iwmfu]
Dus wij weg voor de volle 20 km naar Veneti? om aldaar de boot te nemen.
Voila, tot zover de stoere motorverhalen van die dag. Ik veronderstel dat Trooper zelfs van deze rit een foto heeft maar de eerste die ik gemaakt heb, was tijdens het wachten op de boot
Tijdens die volle 20km was ik mij aan het voorbereiden hoe ik mijn eerste technisch probleem zou oplossen,
zoals ik al schreef ergens hierboven, had ik alles nagekeken van de motor, behalve de carburator,
en ja hoor, om te beginnen met het lot:
tijdens de 5km van de boatcamping naar de parking voor camionetten/wagens/... had ik al te kampen met een overlopende vlotter.
Elke stop die ik maakte aan een licht, stroomde de benzine rijkelijk over de tarmac. Enkele Italianen maakten mij attent op het probleem.
Dus op de parking nog geprobeerd om paar tikken te geven op de carburator om ??n en ander los te krijgen, geen succes.
en dan start in mijn hoofd:
wij onderweg
Verder ook geen tijd, want we moesten naar de boot. Dus toch wel beetje zenuwachtig vertrokken. En niemand van het laatste groepje van 2Belgen en 2Hollanders die de gps coordinaten had van de nieuwe haven in de buurt van Venetie. Dus iemand neemt de leiding in de hoop de goeie richting uit te gaan.
Tijdens het rijden had ik geen last van overlopende carb, maar bij elke stop, draaide ik de benzinekraan toch beetje dicht.
Waar was al deze haast op de parking voor nodig? We staan nog wel een uur te wachten in volle zon om te mogen inchecken aan de boot. Dat maakte natuurlijk een goede gelegenheid om beetje kennis te maken met onze noorder/wester/oosterburen.
Het carburator probleem was een goeie aanzet, en ik kreeg dan vrij snel beetje advies hier en daar. En zo komt aan het licht dat bijna iedereen wel een probleempje heeft. Een KTM rijder had problemen met slechte dichting die beetje olie kon verliezen.
Tom kwam met een mogelijke oplossing via een kennis in Greece, om een carb-revisiesetje te laten bestellen. Want tegen dat wij in Greece zouden aanmeren is het zondag , dus no shopping. Dat leek een goed idee, jammer dat het niet kon lukken, maar achteraf gezien zou het ook niet gelukt zijn, want ik rij niet meer met de standaard carburator op mijn motor.
Dus geen foto's ...van de rit naar de boot,
enkel deze wil ik jullie nog meegeven:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
het inschepen duurde heel lang,
wij mochten als eerste oprijden, aja met onze allroadmachines kunnen we alles aan...
Tijd om onze bodyprotectie uitrusting bij de motor te laten en iets lichter aan te trekken, ....
Rustig op het dek de nodige kledij uit de GIANTLOOP gevist, maar ik vind mijn broek niet....
volgende zak....nope, ....Derde zak....nope. SHIT ....suspense moment......
Aja, ik had nog een zwembroekshort mee, dat zal ook wel lukken, we zitten tenslotte op zee.
Bij het verlaten van mijn camionet op de camping/parking mijn shorts voorin gelegd om zeker niet te vergeten.....
Dat was alvast een goeie start, ,ik stond erbij met een kater in zwembroek en mijn motor met een kater-ator-probleem.
wij mochten als eerste oprijden, aja met onze allroadmachines kunnen we alles aan...
Tijd om onze bodyprotectie uitrusting bij de motor te laten en iets lichter aan te trekken, ....
Rustig op het dek de nodige kledij uit de GIANTLOOP gevist, maar ik vind mijn broek niet....
volgende zak....nope, ....Derde zak....nope. SHIT ....suspense moment......
Aja, ik had nog een zwembroekshort mee, dat zal ook wel lukken, we zitten tenslotte op zee.
Bij het verlaten van mijn camionet op de camping/parking mijn shorts voorin gelegd om zeker niet te vergeten.....
Dat was alvast een goeie start, ,ik stond erbij met een kater in zwembroek en mijn motor met een kater-ator-probleem.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
elke wagen/motorhome/vrachtwagen werd ??n voor ??n met deze kraantjes op de boot geplaatst
was mijn gedacht, want het duurde nog uren vooraleer de wind in de zeilen blies ....
de reden van snelheid lag misschien aan Tom Diesel, uw steun in alles
was mijn gedacht, want het duurde nog uren vooraleer de wind in de zeilen blies ....
de reden van snelheid lag misschien aan Tom Diesel, uw steun in alles
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
der mag een beetje zout bij ....En jij zou drinken van een fles 'die iemand even gevuld heeft' ?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
wat doen die twee geitmannen daar eigenlijk? Die gaan toch niet met jullie mee?
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: "deadly epic" ADVenture
Beetje geduld, suspens opbouwen heet dat.wat doen die twee geitmannen daar eigenlijk? Die gaan toch niet met jullie mee?
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: "deadly epic" ADVenture
der waren nog een paar toeristen die een overtocht maakten vanaf Venetie naar .....
maar die hadden een andere reisorganisatie gekozen
ons boottripje zou eindigen in Igoumenitsa- Greece, zo een 1000km of +24u verder,
de receptie ruimte/salon/nosleepinghere ruimte werd al snel ingenomen door een bende met allerlei bagage, helmen, grote laarzen, wijnvaten, ....
hier is ook een filmke van ........ (what happens in GYOA stays in GYOA modus on) maar ik kan wegens morele waarden enkel dit delen met jullie
(what happens in GYOA stays in GYOA modus off) de ZEE
tijdens de lange vaart toch met het idee rondegelopen om mijn carburator volledig open te maken, tijd zat, maar wegens alles goed vastgebonden door de crew,
was dit zo goed als onmogelijk. Ook moest mijn tank er volledig af... en indien ik dan niet alles terug op zijn plaats zou krijgen, had ik een groter probleem.
Dus de oplossing werd nog beetje uitgesteld, Tijdverdrijf op de boot bestond uit, "eat, no-sleap, drink, repeat" met tussendoor een wandeling naar bovendek, onderdek,
kennismaking met enkele onbekende Nederlanders, lollen met de Engelsen, ... een broek kopen Maar toen werd het toch zowat tijd terug het vaste land te voelen...... en er is maar 1 manier: one by one , waiting in the sun: onderweg naar de eerste camping komen we een Honda shop tegen in Igoumenitsa, er stond al een honda varadero die aan zijn terugreis wou beginnen met een defecte motor, helaas , zondag closed, dus als ik de carb niet in orde zou krijgen die avond, was de shop al een goed begin op maandagochtend, maar eerst zondag avond, aankomst op de eerste camping, tentje snel opstellen want het zwembad was al open voor ons: Dan werd het voor mij tijd om te sleutelen, alle bagage los, zadel demonteren, tank eraf, carb losmaken van luchtfilterhuis, ik wil de vlotterbak losmaken, maar 1 bout wil niet meewerken, een kruisboutje waarvan de kruiskop er al niet zo fris meer uitzag. DAMN. Met wat hulp van Manu, WD40 van Tom en tips van Loz om deze vanop de zijkant met een platte schroevendraaier los te kloppen lukt het na veel moeite. De carb proper gemaakt, even door StevenD laten nakijken, alles ziet er proper uit. Er zat in de vlotterbak 1 harde korrel vuil, die vermoedelijk tussen de vlotternaald vast zat. Alles terug dicht, testritje op de camping, CHECK , OK , ME HAPPY Tijd om de rest van de groep te vergezellen voor het eerste avondmaal, om te beginnen, nemen we een bord "salad, french fries, mixed grill"....
the morning after: a room with a view 1
maar die hadden een andere reisorganisatie gekozen
ons boottripje zou eindigen in Igoumenitsa- Greece, zo een 1000km of +24u verder,
de receptie ruimte/salon/nosleepinghere ruimte werd al snel ingenomen door een bende met allerlei bagage, helmen, grote laarzen, wijnvaten, ....
hier is ook een filmke van ........ (what happens in GYOA stays in GYOA modus on) maar ik kan wegens morele waarden enkel dit delen met jullie
(what happens in GYOA stays in GYOA modus off) de ZEE
tijdens de lange vaart toch met het idee rondegelopen om mijn carburator volledig open te maken, tijd zat, maar wegens alles goed vastgebonden door de crew,
was dit zo goed als onmogelijk. Ook moest mijn tank er volledig af... en indien ik dan niet alles terug op zijn plaats zou krijgen, had ik een groter probleem.
Dus de oplossing werd nog beetje uitgesteld, Tijdverdrijf op de boot bestond uit, "eat, no-sleap, drink, repeat" met tussendoor een wandeling naar bovendek, onderdek,
kennismaking met enkele onbekende Nederlanders, lollen met de Engelsen, ... een broek kopen Maar toen werd het toch zowat tijd terug het vaste land te voelen...... en er is maar 1 manier: one by one , waiting in the sun: onderweg naar de eerste camping komen we een Honda shop tegen in Igoumenitsa, er stond al een honda varadero die aan zijn terugreis wou beginnen met een defecte motor, helaas , zondag closed, dus als ik de carb niet in orde zou krijgen die avond, was de shop al een goed begin op maandagochtend, maar eerst zondag avond, aankomst op de eerste camping, tentje snel opstellen want het zwembad was al open voor ons: Dan werd het voor mij tijd om te sleutelen, alle bagage los, zadel demonteren, tank eraf, carb losmaken van luchtfilterhuis, ik wil de vlotterbak losmaken, maar 1 bout wil niet meewerken, een kruisboutje waarvan de kruiskop er al niet zo fris meer uitzag. DAMN. Met wat hulp van Manu, WD40 van Tom en tips van Loz om deze vanop de zijkant met een platte schroevendraaier los te kloppen lukt het na veel moeite. De carb proper gemaakt, even door StevenD laten nakijken, alles ziet er proper uit. Er zat in de vlotterbak 1 harde korrel vuil, die vermoedelijk tussen de vlotternaald vast zat. Alles terug dicht, testritje op de camping, CHECK , OK , ME HAPPY Tijd om de rest van de groep te vergezellen voor het eerste avondmaal, om te beginnen, nemen we een bord "salad, french fries, mixed grill"....
the morning after: a room with a view 1
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: "deadly epic" ADVenture
Ok, we zijn dus op de camping aanbeland. En nee, nog steeds niet echt met de motor gereden... De sfeer is wel goed.
Ook die avond werd het laat.
En onthoud de volgende Chinese wijsheid
Tja, de foto zegt genoeg. Als je het mij vraagt is Steven duidelijk aan het werk en wordt alles gesuperviseerd door Trooper, Manu en Fiona. Maar ja, ik kan mis zijn. Mijn WD40 is wel duidelijk gedocumenteerd.Met wat hulp van Manu, WD40 van Tom en tips van Loz om deze vanop de zijkant met een platte schroevendraaier los te kloppen lukt het na veel moeite. De carb proper gemaakt, even door StevenD laten nakijken,
En dat smaakte...Tijd om de rest van de groep te vergezellen voor het eerste avondmaal,
om te beginnen, nemen we een bord "salad, french fries, mixed grill"....
Ook die avond werd het laat.
En onthoud de volgende Chinese wijsheid
"Als de wijn is in de man, vrouwe, profiteer ervan."
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: "deadly epic" ADVenture
"heineken, probably the most sold beer in the world" en daarmee is ook alles gezegd ...weten wij Belgen
iedereen maakt zich klaar voor de eerste dag ECHT rijden,
hier missen jullie het beeld net voor de "shutter" dicht gaat , een tekening is ook voldoende zeker
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
Vreemd, de foto's van TOm kan ik w?l zien, die van Trooper ni?t.
Firewall opt werk ??
Firewall opt werk ??
Keep going
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: "deadly epic" ADVenture
Die van Trooper staan op smugmug.com , de mijne op Google+, nog een erfenis uit het Picasa tijdperk.Vreemd, de foto's van TOm kan ik w?l zien, die van Trooper ni?t.
Firewall opt werk ??
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: "deadly epic" ADVenture
Op het werk moede wel werken heVreemd, de foto's van TOm kan ik w?l zien, die van Trooper ni?t.
Firewall opt werk ??
Re: "deadly epic" ADVenture
smugmug, google +, picassa,
dat zijn allemaal dingen die niet in ons hoofd pastten toen....
we zijn weg[/size:97y559j0], en de weg[/size:97y559j0] is hier ook weg[/size:97y559j0]
EINDE REIS, U-turn, keernekeerwere,
er komen er nog langs die zien dat de weg weg is, "Finally" is wat ze in een andere taal roepen,
en ze hebben gelijk, hier begint het eerste stukje "offroad" voor ons:
nog even checken bij StevenD zijn motortemperatuur, want zijn ventilator maakt overuren:
+110?c aan de tempvoeler van z'n home build KTM 999adv
dat zijn allemaal dingen die niet in ons hoofd pastten toen....
we zijn weg[/size:97y559j0], en de weg[/size:97y559j0] is hier ook weg[/size:97y559j0]
EINDE REIS, U-turn, keernekeerwere,
er komen er nog langs die zien dat de weg weg is, "Finally" is wat ze in een andere taal roepen,
en ze hebben gelijk, hier begint het eerste stukje "offroad" voor ons:
nog even checken bij StevenD zijn motortemperatuur, want zijn ventilator maakt overuren:
+110?c aan de tempvoeler van z'n home build KTM 999adv
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
TomThumper in actie,
veel actie op dat moment want er was iets met zijn GPS of fotohouder in combinatie met stuur en klem en, en ......
hij kan het beter zelf vertellen,
ik kan u het fotomateriaal bezorgen:
het was zeker +25?C in schaduw, Tom kiest het beste zonnige plekje om zijn stuur wat aan te passen,
na wat heen en weer getest, is alles terug OK en wij weer op weg, all?, een klein stukje terug want we waren daar al te ver gereden,
het gesloten hek zag er niet uit om te openen.
Jullie weten (of niet) dat ik met een enkel kickstarter moto rij, ik vertrek als laatste van ons 4 (StevenD, Manu, Tom en ik) ik zie ze even niet, en ik rij dan de juiste afslag voorbij. Duurde even vooraleer ik op de GPS zie dat ik de trackback opnieuw aan het rijden ben. Dus nogmaals U-turn. En dan komen we aan een leuke rotsafdaling, lange vlakke rotswanden met beperkte hellingshoek, 2 of 3 versnelling op motorrem naar beneden om dan dit te mogen aanschouwen:
en ook deze :
en dan beetje fotoshoot , want we zijn toch op vakantie en rijden geen rally, en op vakantie is tijd onbelangrijk
veel actie op dat moment want er was iets met zijn GPS of fotohouder in combinatie met stuur en klem en, en ......
hij kan het beter zelf vertellen,
ik kan u het fotomateriaal bezorgen:
het was zeker +25?C in schaduw, Tom kiest het beste zonnige plekje om zijn stuur wat aan te passen,
na wat heen en weer getest, is alles terug OK en wij weer op weg, all?, een klein stukje terug want we waren daar al te ver gereden,
het gesloten hek zag er niet uit om te openen.
Jullie weten (of niet) dat ik met een enkel kickstarter moto rij, ik vertrek als laatste van ons 4 (StevenD, Manu, Tom en ik) ik zie ze even niet, en ik rij dan de juiste afslag voorbij. Duurde even vooraleer ik op de GPS zie dat ik de trackback opnieuw aan het rijden ben. Dus nogmaals U-turn. En dan komen we aan een leuke rotsafdaling, lange vlakke rotswanden met beperkte hellingshoek, 2 of 3 versnelling op motorrem naar beneden om dan dit te mogen aanschouwen:
en ook deze :
en dan beetje fotoshoot , want we zijn toch op vakantie en rijden geen rally, en op vakantie is tijd onbelangrijk
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
hoeveel motards waren er daar eigenlijk? En hoeveel zware KTM's of andere hele zware enduro's? En wat is de consensus nu : zulke toeren beter uitspoken met ne lichten enduro?
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: "deadly epic" ADVenture
Voila, hier gaan we: Probleem was dat mijn stuurverhogers niet vast genoeg stonden waardoor mijn stuur naar beneden gezakt was en tijdens het rijden eigenlijk helemaal los was komen te staan. Nu moet je weten (en de meer ervaren motorrijders onder jullie weten dat ongetwijfeld), zo op een motor moet je vijf zaken essentieel: kijken, liedjes zingen, gaazzz geven, schakelen en sturen. Dat laatste is wel erg moeilijk met een stuur dat los staat waardoor je ook minder plezier krijgt in het kijken en liedsjes zingen.TomThumper in actie,
veel actie op dat moment want er was iets met zijn GPS of fotohouder in combinatie met stuur en klem en, en ......
hij kan het beter zelf vertellen,
Ik zie dus een mooi zonnig plekje, ideaal dus om wat aan de Rudy te prutsen. Stuur afgehaald, steunen en stuurverhogers terug op zijn plaats gezet en we konden verder.
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: "deadly epic" ADVenture
het was zeker +25?C in schaduw, Tom kiest het beste zonnige plekje om zijn stuur wat aan te passen,
uw hand-beschermkappen staan naar achter? die goedkope maar toch deftig merk whiskey nog te veel aan 't werken?
sig nature
Re: "deadly epic" ADVenture
hoeveel motards waren er daar eigenlijk? En hoeveel zware KTM's of andere hele zware enduro's? En wat is de consensus nu : zulke toeren beter uitspoken met ne lichten enduro?
38 stuks M/F, vanaf 25j tot 65j? , motorisch gaande van honda 230 , een aar DRZ400 - CCM , bmw 650 X, een groot deel ktm 690e (rally), paar xr650r, paar tenere (oud en nieuw) , 1x ktm 999 afgeslankte adv, 1x r80gs (maar toch te zwaar gebleken volgens eigenaar voor dit soort dingen)
aangezien er redelijk wat verbindingsstukken zijn onroad is mijn inziens een 350-400 toch net te licht, of je moet daar tevreden zijn met lagere snelheden. Ik vind een 600-700cc een goed compromis voor het on en offroad stukken. Vergeet ook niet dat je voor zulke trips veel zwaarder beladen bent dan de thuisritjes.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: "deadly epic" ADVenture
Tom stond als eerste klaar om terug te rijdenhet was zeker +25?C in schaduw, Tom kiest het beste zonnige plekje om zijn stuur wat aan te passen,
uw hand-beschermkappen staan naar achter? die goedkope maar toch deftig merk whiskey nog te veel aan 't werken?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today