Vluggertje naar Marokko

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
petervdc

Vluggertje naar Marokko

Post by petervdc » 19 Jun 2015 17:04

Prachtige reis, prachtig verslag.
Ik zou dat nooit op mijn alleen doen, al is het alleen al om de moto op teheffen bij pech.
Of om hem uit het water te tillen als ik val...
Soit, lijkt wel dat jij de streek ginder wel kent h?.

Idd, wil ik "ooit" ook es doen. Maar het lijstje is nog zo lang, en da's ook juist, als je het wil, gewoon aan beginnen h?.
Anders blijft het lijstje er liggen.
Keep going

Muug

Vluggertje naar Marokko

Post by Muug » 19 Jun 2015 20:56

frederikw wrote:Time to go then... :angel:
klinkt nogal definitief zenne :blink:
:strop:
:grotegrijns

diskeletlietje

Vluggertje naar Marokko

Post by diskeletlietje » 20 Jun 2015 01:27

ik moet aan kikkersoep van een oud tandeloos vrouwtje denken , en dan denk ik ook dat eens naar Marokko bollen veel gemakkelijker is dan een week op tijd opstaan voor de vroegen :whistling:

Wipr

Vluggertje naar Marokko

Post by Wipr » 20 Jun 2015 03:21

Super verslag en neem het van me aan..... Je hebt de juiste spirit.

Dit alleen doen. Waarom niet! Je zal er vast wel ooit over nagedacht hebben of je de GSA kon rechttrekken nadat hij op zijn zijde lag.
Wel teveel nadenken is niet goed en gewoon gaan daar waar de wind je heen voert en dat heb je gedaan en dat is top.
En tot slot......sterven kan op gelijk welk moment en in elke situatie. Als het dan zo moest zijn (in extremis gesteld dan) dan lijkt me het decor niet slecht gekozen! Alleszins beter dan hier in Vlaanderen op een hoek gegrepen te worden door een ander voertuig.

Well done :thumbsup: :thumbsup:

laouen

Re:Vluggertje naar Marokko

Post by laouen » 20 Jun 2015 07:02

Godvermiljaarde, de ene trip is hier nog bezig, plannen voor volgend jaar zijn er ook, en nu zit ik hier al te kwijlen over een volgende bestemming!
In september hebben we nog wel een weekje verlof! Alleen 2000km op 2 dagen is dodelijk op een Terraatje... Daar moeten we ne keer over brainstormen peisk!

Schoon verslagske Frederik! Keep it coming!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

Ug ug, ik ga naar Uganda!

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Davy78

Vluggertje naar Marokko

Post by Davy78 » 20 Jun 2015 09:07

frederikw wrote:Eerlijk gezegd spookte er toch een lichte twijfel door mijn hoofd... waar was ik aan begonnen?
En hier zou de rit voor velen al stoppen :)

Mooi reisverslag, keep em coming ...

edit: ik heb zonet de website in uw profiel eens bekeken, en nu snap ik waarom ge zonder vrees op zo een trip vertrekt: gij hebt al voor hetere vuren gestaan :) Ik herinner me nu ook dat ik enkele jaren geleden uw 4x4 congo verhaal al es had gelezen (op het puntje van mijn stoel)

Muug

Vluggertje naar Marokko

Post by Muug » 20 Jun 2015 09:20

frederikw wrote:Time to go then... :angel:
psst, niet voortvertellen, maar in oktober ga'k voor 2 weken naar ginder :wink:

frederikw

Post by frederikw » 20 Jun 2015 11:47

laouen wrote: In september hebben we nog wel een weekje verlof! Alleen 2000km op 2 dagen is dodelijk op een Terraatje... Daar moeten we ne keer over brainstormen peisk!
Sta mij toe u van dat probleem af te helpen. Er is een ferry van Sete(zuiden van Frankrijk) naar Tanger-med. Vertrek is op zaterdagavond. Dus als je vrijdagavond al wat rijd, dan kan je de rest van de 1000km naar sete op het gemak bollen naar Sete. Een nacht, een dag en nog een nacht en je bent in Tanger-med. Kostprijs is in dezelfde grootorde als wat je kwijt zou zijn aan p?age, naft en overnachting om door Spanje te rijden.

Dat is trager dan met een GSA door Spanje te vlammen, maar ik vermoed sneller dan met de terraatjes.

:thumbsup:

Maar eerlijkheidshalve, onderschat de afstanden ter plekke ook niet... op een week tijd zou ik het met geen andere moto doen dan met de GSA (of gelijkwaardig). Lap er nog een weekje bij en er is geen probleem.... en dan gaan er ineens een paar prachtige mogelijkheden open qua pistes (ex Dakar pistes om vingers van af te likken - waar ge dan weer een Terra voor nodig hebt want niet plezant met een GSA)
Muug wrote: psst, niet voortvertellen, maar in oktober ga'k voor 2 weken naar ginder :wink:
Voila, dat is dan ook weeral opgelost! Nice! :thumbsup:

Muug

Post by Muug » 20 Jun 2015 18:51

frederikw wrote:Er is een ferry van Sete(zuiden van Frankrijk) naar Tanger-med. Vertrek is op zaterdagavond. Dus als je vrijdagavond al wat rijd, dan kan je de rest van de 1000km naar sete op het gemak bollen naar Sete. Een nacht, een dag en nog een nacht en je bent in Tanger-med. Kostprijs is in dezelfde grootorde als wat je kwijt zou zijn aan p?age, naft en overnachting om door Spanje te rijden.
jep, heb ik al gezien. 34-36 uur op de boot. Wachten. Zitten. Hangen. Liggen. Sudderen. Braden. Seconden aftellen. :kots:

KlaasN

Vluggertje naar Marokko

Post by KlaasN » 21 Jun 2015 15:29

Top!!!!
Dat geeft goesting!

Post Reply