Vluggertje naar Marokko
Vluggertje naar Marokko
Prachtige reis, prachtig verslag.
Ik zou dat nooit op mijn alleen doen, al is het alleen al om de moto op teheffen bij pech.
Of om hem uit het water te tillen als ik val...
Soit, lijkt wel dat jij de streek ginder wel kent h?.
Idd, wil ik "ooit" ook es doen. Maar het lijstje is nog zo lang, en da's ook juist, als je het wil, gewoon aan beginnen h?.
Anders blijft het lijstje er liggen.
Ik zou dat nooit op mijn alleen doen, al is het alleen al om de moto op teheffen bij pech.
Of om hem uit het water te tillen als ik val...
Soit, lijkt wel dat jij de streek ginder wel kent h?.
Idd, wil ik "ooit" ook es doen. Maar het lijstje is nog zo lang, en da's ook juist, als je het wil, gewoon aan beginnen h?.
Anders blijft het lijstje er liggen.
Keep going
Vluggertje naar Marokko
klinkt nogal definitief zennefrederikw wrote:Time to go then...
:strop:
:grotegrijns
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Vluggertje naar Marokko
ik moet aan kikkersoep van een oud tandeloos vrouwtje denken , en dan denk ik ook dat eens naar Marokko bollen veel gemakkelijker is dan een week op tijd opstaan voor de vroegen
Vluggertje naar Marokko
Super verslag en neem het van me aan..... Je hebt de juiste spirit.
Dit alleen doen. Waarom niet! Je zal er vast wel ooit over nagedacht hebben of je de GSA kon rechttrekken nadat hij op zijn zijde lag.
Wel teveel nadenken is niet goed en gewoon gaan daar waar de wind je heen voert en dat heb je gedaan en dat is top.
En tot slot......sterven kan op gelijk welk moment en in elke situatie. Als het dan zo moest zijn (in extremis gesteld dan) dan lijkt me het decor niet slecht gekozen! Alleszins beter dan hier in Vlaanderen op een hoek gegrepen te worden door een ander voertuig.
Well done
Dit alleen doen. Waarom niet! Je zal er vast wel ooit over nagedacht hebben of je de GSA kon rechttrekken nadat hij op zijn zijde lag.
Wel teveel nadenken is niet goed en gewoon gaan daar waar de wind je heen voert en dat heb je gedaan en dat is top.
En tot slot......sterven kan op gelijk welk moment en in elke situatie. Als het dan zo moest zijn (in extremis gesteld dan) dan lijkt me het decor niet slecht gekozen! Alleszins beter dan hier in Vlaanderen op een hoek gegrepen te worden door een ander voertuig.
Well done
Re:Vluggertje naar Marokko
Godvermiljaarde, de ene trip is hier nog bezig, plannen voor volgend jaar zijn er ook, en nu zit ik hier al te kwijlen over een volgende bestemming!
In september hebben we nog wel een weekje verlof! Alleen 2000km op 2 dagen is dodelijk op een Terraatje... Daar moeten we ne keer over brainstormen peisk!
Schoon verslagske Frederik! Keep it coming!
In september hebben we nog wel een weekje verlof! Alleen 2000km op 2 dagen is dodelijk op een Terraatje... Daar moeten we ne keer over brainstormen peisk!
Schoon verslagske Frederik! Keep it coming!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Vluggertje naar Marokko
En hier zou de rit voor velen al stoppenfrederikw wrote:Eerlijk gezegd spookte er toch een lichte twijfel door mijn hoofd... waar was ik aan begonnen?
Mooi reisverslag, keep em coming ...
edit: ik heb zonet de website in uw profiel eens bekeken, en nu snap ik waarom ge zonder vrees op zo een trip vertrekt: gij hebt al voor hetere vuren gestaan Ik herinner me nu ook dat ik enkele jaren geleden uw 4x4 congo verhaal al es had gelezen (op het puntje van mijn stoel)
Vluggertje naar Marokko
psst, niet voortvertellen, maar in oktober ga'k voor 2 weken naar ginderfrederikw wrote:Time to go then...
Re:Vluggertje naar Marokko
Sta mij toe u van dat probleem af te helpen. Er is een ferry van Sete(zuiden van Frankrijk) naar Tanger-med. Vertrek is op zaterdagavond. Dus als je vrijdagavond al wat rijd, dan kan je de rest van de 1000km naar sete op het gemak bollen naar Sete. Een nacht, een dag en nog een nacht en je bent in Tanger-med. Kostprijs is in dezelfde grootorde als wat je kwijt zou zijn aan p?age, naft en overnachting om door Spanje te rijden.laouen wrote: In september hebben we nog wel een weekje verlof! Alleen 2000km op 2 dagen is dodelijk op een Terraatje... Daar moeten we ne keer over brainstormen peisk!
Dat is trager dan met een GSA door Spanje te vlammen, maar ik vermoed sneller dan met de terraatjes.
Maar eerlijkheidshalve, onderschat de afstanden ter plekke ook niet... op een week tijd zou ik het met geen andere moto doen dan met de GSA (of gelijkwaardig). Lap er nog een weekje bij en er is geen probleem.... en dan gaan er ineens een paar prachtige mogelijkheden open qua pistes (ex Dakar pistes om vingers van af te likken - waar ge dan weer een Terra voor nodig hebt want niet plezant met een GSA)
Voila, dat is dan ook weeral opgelost! Nice!Muug wrote: psst, niet voortvertellen, maar in oktober ga'k voor 2 weken naar ginder
Re:Vluggertje naar Marokko
jep, heb ik al gezien. 34-36 uur op de boot. Wachten. Zitten. Hangen. Liggen. Sudderen. Braden. Seconden aftellen. :kots:frederikw wrote:Er is een ferry van Sete(zuiden van Frankrijk) naar Tanger-med. Vertrek is op zaterdagavond. Dus als je vrijdagavond al wat rijd, dan kan je de rest van de 1000km naar sete op het gemak bollen naar Sete. Een nacht, een dag en nog een nacht en je bent in Tanger-med. Kostprijs is in dezelfde grootorde als wat je kwijt zou zijn aan p?age, naft en overnachting om door Spanje te rijden.
Vluggertje naar Marokko
Na het laatste dorpje maakt de asfalt van de R704 plaats voor gravel en quasi onmiddelijk stijgt de weg dramatisch langs een serie haarspeldbochten.
De combinatie van de zware GSA en mijn gebrekkige skills zorgen ervoor dat het een serieuze fitnesstraining wordt om de zware moto rond de ge?rodeerde bochten te krijgen. Ik geniet met volle teugen, en door het intensieve werk merk ik amper dat de temperatuur al snel daalt naarmate ik hoger kom. Ik rij tot +- 2900meter en het is er werkelijk fantastisch mooi.
Elke paar honderd meter sta ik voor de verschrikkelijke keuze om even te stoppen om van het landschap te geniete, of om er flink het gas op te zetten op de zalige piste. Luxeproblemen
Eens op grote hoogte lijkt de weg eindeloos door te gaan door de hoogvlaktes die er nu mooi groen uit zien. Her en der zijn grazende kuddes en tijdelijke woonplaatsen van de herders.
Een occasioneel stroompje zorgt voor wat variatie.
Een wederkerend fenomeen is een kudde grazende dieren in de verte waaruit ineens een stipje gelanceerd wordt. Dat stipje nadert dan razendsnel en blijkt een kind (of volwassene) te zijn die zich spoed naar de piste in de hoop er te geraken voor ik er ben. Soms lukt het hun... soms niet. Om goedendag te zeggen natuurlijk... en natuurlijk stiekum hopend op een "cadeaux".
Door het vele stopen zit ik wel wat achter op schema. 100km piste is niet niks, en ik doe er toch langer over dan gedacht. Ik ben dan ook blij als ik voor valavond in Imilchil arriveer. Ik rij direct door naar de sympathieke auberge Tislit aan het gelijknamige meertje Tislit.
De temperatuur is intussen geslonken tot een magere 14? - we zitten dan ook nog steeds dik over de 2000m. Ik ben duidelijk niet gewoon van zo lange pistes te rijden. Mijn armkes zijn vermoeid en op mijn pollekes beginnen blaren te komen. Maar wat een dag! Een van de beste dagen die ik ooit al zittend op een moto heb meegemaakt. Van zanduinen tot hoogvlaktes. Van 40? tot 14?. waw waw waw!
En als kers op de taart maakt de gastvrouw van de auberge mij de beste couscous die ik al gegeten heb. Met mijn buikje rond kruip ik moe maar voldaan onder mijn warm dekentje.
De combinatie van de zware GSA en mijn gebrekkige skills zorgen ervoor dat het een serieuze fitnesstraining wordt om de zware moto rond de ge?rodeerde bochten te krijgen. Ik geniet met volle teugen, en door het intensieve werk merk ik amper dat de temperatuur al snel daalt naarmate ik hoger kom. Ik rij tot +- 2900meter en het is er werkelijk fantastisch mooi.
Elke paar honderd meter sta ik voor de verschrikkelijke keuze om even te stoppen om van het landschap te geniete, of om er flink het gas op te zetten op de zalige piste. Luxeproblemen
Eens op grote hoogte lijkt de weg eindeloos door te gaan door de hoogvlaktes die er nu mooi groen uit zien. Her en der zijn grazende kuddes en tijdelijke woonplaatsen van de herders.
Een occasioneel stroompje zorgt voor wat variatie.
Een wederkerend fenomeen is een kudde grazende dieren in de verte waaruit ineens een stipje gelanceerd wordt. Dat stipje nadert dan razendsnel en blijkt een kind (of volwassene) te zijn die zich spoed naar de piste in de hoop er te geraken voor ik er ben. Soms lukt het hun... soms niet. Om goedendag te zeggen natuurlijk... en natuurlijk stiekum hopend op een "cadeaux".
Door het vele stopen zit ik wel wat achter op schema. 100km piste is niet niks, en ik doe er toch langer over dan gedacht. Ik ben dan ook blij als ik voor valavond in Imilchil arriveer. Ik rij direct door naar de sympathieke auberge Tislit aan het gelijknamige meertje Tislit.
De temperatuur is intussen geslonken tot een magere 14? - we zitten dan ook nog steeds dik over de 2000m. Ik ben duidelijk niet gewoon van zo lange pistes te rijden. Mijn armkes zijn vermoeid en op mijn pollekes beginnen blaren te komen. Maar wat een dag! Een van de beste dagen die ik ooit al zittend op een moto heb meegemaakt. Van zanduinen tot hoogvlaktes. Van 40? tot 14?. waw waw waw!
En als kers op de taart maakt de gastvrouw van de auberge mij de beste couscous die ik al gegeten heb. Met mijn buikje rond kruip ik moe maar voldaan onder mijn warm dekentje.
Vluggertje naar Marokko
....voor de couscous...Nickel wrote:Respect
Vluggertje naar Marokko
... en voor de GSA met al zijn electronische hulpiddelen...Nickel wrote:Respect
I am confused. Oh no, maybe not!
Vluggertje naar Marokko
Donderdag: Oei, 't is al donderdag. Ik moet zien dat ik nog op tijd terug geraak! Spijtig, want wat ik de laatste dagen gedaan heb zou ik gerust nog h??l lang kunnen volhouden. Mijn plan was om vandaag nog even op zoek te gaan naar het "andere" meer. Lac Tislit is eigenlijk 1 deel van een koppeltje van meren waarbij Tislit de bruid en Islit (of Isli volgens sommige bronnen) de bruidegom. Tislit ligt vlak bij de baan, maar Islit ligt enkele kilometers verder over een piste. Die piste is in de winter moeilijk tot niet te berijden. Bij een vorige poging vele manen geleden (en in de winter obviously) zijn we halfweg moeten terugkeren
Nu is het zomer, dus de piste zou beter moeten liggen..
Als ik 's morgens mijn eerste stap buitenzet merk ik hoe koud het wel is. 10?. Toch maar een pull aandoen onder mijn vest.. en mijn dikker handschoenen halen ik ook boven.
Het is wat foefelen met al die kleren aan... ik ben dat niet meer gewoon. Ik trek nog rap een fototje en vertrek. Jupla bochtje. Jepla noch een bochtje. hihihi. Plezant
En zo rij ik de afslag naar de piste gewoon voorbij. Ik ben al 5 kilometer verder eer mijn frank valt dat ik eigenlijk naar Lac Islit wou gaan. Miljaar! Ik heb geen zin om terug te keren - en eigenlijk wil ik zo rap mogelijk terug naar beneden naar warmere temperaturen - en dus laat ik het maar voor wat het is deze keer. Ik zal dus nog eens moeten terugkeren om die piste te doen.
Morgen zou ik de boot al willen pakken, dus ik zet mijn zinnen vandag op Larache aan de kust. Vandaar zou het morgen amper een uurtje autostrade zijn tot Tanger-med. Ideaal dus. Om het toch wat vooruit te doen gaan pak ik vanaf Meknes de autostrade. Maar eerst nog een zalige rit om uit het Atlas gebergte te rijden.
In een stadje - waar ik de naam van vergeten ben - wordt ik aangetrokken door de dikke rookpluimen van de barbecue's. Op het centrale pleintje zijn er een heel reeks quasi identieke restaurantjes. Ze hebben zich hier laten inspireren door een wereldkaart voor de namen van hun restaurants. Miami, San Francisco, Meknes, en... Amesterdam. Inclusief schrijffout. Mijn keuze is rap gemaakt.
Aan de Franse taal doen ze hier niet echt mee, maar het lukt mij toch vlot om een schotel Kefta (gekruid gekapt) te bestellen. Voor nog geen 3 euro heb ik 400gr lekker vlees op een bedje van tomaatjes met brood, een thee en een literfles water. Njam.
De rest van de rit verloopt vlot zonder bijzondere gebeurtenissen. Tegen een uur 4 kom ik al aan in Larache en check in Hotel Espagne - een gekende plek voor motards in Marokko. Larache is een aangenaam - Spaans aandoend - stadje en surtout 's avonds heerst een relaxe en plezante sfeer. Ik geniet nog van een wandelingetje in de gezellige drukte.
Er is morgen een ferry om 10u en de volgende is al om 13u30. Ik zou graag die van 10u pakken. Maar ik weet dat die nooit om 10u zal vertrekken.. Tegelijkertijd wil ik het risico niet pakken om de boot te missen en dan 4u te staan koekeloeren in de haven. Tegen beter weten in zet ik mijn wekker om 6u met als doel om 9u in Tanger-med te geraken.
Nu is het zomer, dus de piste zou beter moeten liggen..
Als ik 's morgens mijn eerste stap buitenzet merk ik hoe koud het wel is. 10?. Toch maar een pull aandoen onder mijn vest.. en mijn dikker handschoenen halen ik ook boven.
Het is wat foefelen met al die kleren aan... ik ben dat niet meer gewoon. Ik trek nog rap een fototje en vertrek. Jupla bochtje. Jepla noch een bochtje. hihihi. Plezant
En zo rij ik de afslag naar de piste gewoon voorbij. Ik ben al 5 kilometer verder eer mijn frank valt dat ik eigenlijk naar Lac Islit wou gaan. Miljaar! Ik heb geen zin om terug te keren - en eigenlijk wil ik zo rap mogelijk terug naar beneden naar warmere temperaturen - en dus laat ik het maar voor wat het is deze keer. Ik zal dus nog eens moeten terugkeren om die piste te doen.
Morgen zou ik de boot al willen pakken, dus ik zet mijn zinnen vandag op Larache aan de kust. Vandaar zou het morgen amper een uurtje autostrade zijn tot Tanger-med. Ideaal dus. Om het toch wat vooruit te doen gaan pak ik vanaf Meknes de autostrade. Maar eerst nog een zalige rit om uit het Atlas gebergte te rijden.
In een stadje - waar ik de naam van vergeten ben - wordt ik aangetrokken door de dikke rookpluimen van de barbecue's. Op het centrale pleintje zijn er een heel reeks quasi identieke restaurantjes. Ze hebben zich hier laten inspireren door een wereldkaart voor de namen van hun restaurants. Miami, San Francisco, Meknes, en... Amesterdam. Inclusief schrijffout. Mijn keuze is rap gemaakt.
Aan de Franse taal doen ze hier niet echt mee, maar het lukt mij toch vlot om een schotel Kefta (gekruid gekapt) te bestellen. Voor nog geen 3 euro heb ik 400gr lekker vlees op een bedje van tomaatjes met brood, een thee en een literfles water. Njam.
De rest van de rit verloopt vlot zonder bijzondere gebeurtenissen. Tegen een uur 4 kom ik al aan in Larache en check in Hotel Espagne - een gekende plek voor motards in Marokko. Larache is een aangenaam - Spaans aandoend - stadje en surtout 's avonds heerst een relaxe en plezante sfeer. Ik geniet nog van een wandelingetje in de gezellige drukte.
Er is morgen een ferry om 10u en de volgende is al om 13u30. Ik zou graag die van 10u pakken. Maar ik weet dat die nooit om 10u zal vertrekken.. Tegelijkertijd wil ik het risico niet pakken om de boot te missen en dan 4u te staan koekeloeren in de haven. Tegen beter weten in zet ik mijn wekker om 6u met als doel om 9u in Tanger-med te geraken.
Vluggertje naar Marokko
Vrijdag:
Al vroeg uit de veren en het is zalig om op zo'n tijdsstip door Larache rond te wandelen.
Er is al behoorlijk wat volk op straat en ik raap mezelf een lekker ontbijtje samen door een croissant bij de bakker te kopen en dat op te eten met een koffie op een terraske. Uiteindelijk bol ik tegen half tien de haven van Tanger-med binnen waar ze al direct zenuwachtig worden als ze mijn tickets zien. Over 20 minuten vertrekt de boot en ik moet nog langs de douane! Op sneltempo jagen ze mij door alle formaliteiten (inclusief x-ray scan van demoto) en om 5 voor 10 sta ik in de rij voor de boot. Het is dezelfde boot als in de heenreis... dat belooft..
Al die stress uiteraard voor niets want ze zijn de boot nog aan het uitladen en het inladen moet dus nog beginnen. Na 10 minuten camions laden stopt ineens alle acitivteit op de boot. En dat blijft zo voor een uur. Het is pas als de ongedurige (met recht en reden) passagiers en masse beginnen te claxoneren dat er iets van uitleg komt. De boot krijgt een onverwachte inspectie van de Marokaanse weetikveelwat. Even is er sprake om alle passagiers op een andere boot te zetten, maar uiteindelijk - na 2,5 uur vertraging - laden ze toch nog rap wat volk op onze boot en stomen we er vandoor... Altijd miserie met die ferries!
Bye bye Africa!
De temperatuur slaat wat tegen in Spanje, het kwik komt amper boven de twintig uit. Ik zou die avond op de Spaanse TV beelden zien van hagelbuien en overstromingen in het Noorden. Blijkbaar zit ik midden in een koudefront. Ik slag erin om toch nog een kleine 700km te rijden deze middag en hou ermee op net ten noorden van Salamanca. Met wat chance lukt het mij weer om het traject Algeciras - Belgi? af te leggen in anderhalve dag. Dan kan ik zaterdag al in mijn eigen bedje slapen en heb ik zondag nog om wat te bekomen alvorens terug naar het normale leven te gaan.
Zaterdag: Een lange autostradedag waar ik vooral van herriner dat het veel te fris was voor de tijd van het jaar. Rond Parijs kom ik ook nog terecht in een bijbels onweer en laat ik nu 1 ding vergeten zijn op deze reis: mijn waterdicht liner van mijn vest. Macgyver zou jaloers zijn op mijn geimproviseerde regenkledij!
Door het onweer verlies ik enkele uren, waardoor ik pas stipt om middernacht thuis geraak. 1600km vandaag Net zoals in de heenrit zonder grijntje moeite of pijn. Zalig!
Zondag:
Nagenieten en orde op zaken stellen
Voila! Een weekje cong? waar ik intens van genoten heb. Ik heb +- 6500km gereden wat - ook voor mij - belachelijk veel lijkt, maar ik heb elke dag opnieuw gewoon gedaan waar ik op dat moment zin in had. Nooit geforceerd. Ik had ook aan niemand iets te bewijzen.
Voor de GSA heb ik een zeer groot respect gekregen. Die grote loebas is echt een plezier op lange autostraderitten, is machtig in de bochtjes en is - verrassend voor mij - zeer plezant en capabel op de pistes.
Ik begrijp het concept van deze moto nu ook. Net zoals zovelen ben ik altijd al sceptisch geweest over het "Adventure" gedeelte van zo'n overzetboot. Ik heb die moto dan ook gekocht voor woon-werk verkeer (grote tank, comfort, dealernetwerk, etc..) - nooit met de intentie om er straffe reisjes mee te doen. Laat staan dat ik daar verwachting van deze moto rond had. Het zou ook nooit mijn keuze zijn om lange of extreme reizen mee te doen, daarvoor zijn er betere machines (ktm690, BMW XC, Terra , ... ). Maar om te doen wat ik juist gedaan heb is deze moto in mijn ogen de beste keuze. Ik zou het zelf straffer stellen, het is omdat deze moto in mijn garage staat dat ik deze trip overwogen heb. En ik denk dat BMW het ook zo bedoeld met deze moto: de mogelijkheid geven aan mensen met te weinig tijd (en bijgevolg wat budget) om toch op een heel korte tijd een beperkt avontuur te beleven.
En tot daar mijn reclame voor BMW.. ik zou potdorie een percentje moeten vragen voor al mijn gratis reclame
Dank voor uw aandacht en hop naar het volgende avontuur
Al vroeg uit de veren en het is zalig om op zo'n tijdsstip door Larache rond te wandelen.
Er is al behoorlijk wat volk op straat en ik raap mezelf een lekker ontbijtje samen door een croissant bij de bakker te kopen en dat op te eten met een koffie op een terraske. Uiteindelijk bol ik tegen half tien de haven van Tanger-med binnen waar ze al direct zenuwachtig worden als ze mijn tickets zien. Over 20 minuten vertrekt de boot en ik moet nog langs de douane! Op sneltempo jagen ze mij door alle formaliteiten (inclusief x-ray scan van demoto) en om 5 voor 10 sta ik in de rij voor de boot. Het is dezelfde boot als in de heenreis... dat belooft..
Al die stress uiteraard voor niets want ze zijn de boot nog aan het uitladen en het inladen moet dus nog beginnen. Na 10 minuten camions laden stopt ineens alle acitivteit op de boot. En dat blijft zo voor een uur. Het is pas als de ongedurige (met recht en reden) passagiers en masse beginnen te claxoneren dat er iets van uitleg komt. De boot krijgt een onverwachte inspectie van de Marokaanse weetikveelwat. Even is er sprake om alle passagiers op een andere boot te zetten, maar uiteindelijk - na 2,5 uur vertraging - laden ze toch nog rap wat volk op onze boot en stomen we er vandoor... Altijd miserie met die ferries!
Bye bye Africa!
De temperatuur slaat wat tegen in Spanje, het kwik komt amper boven de twintig uit. Ik zou die avond op de Spaanse TV beelden zien van hagelbuien en overstromingen in het Noorden. Blijkbaar zit ik midden in een koudefront. Ik slag erin om toch nog een kleine 700km te rijden deze middag en hou ermee op net ten noorden van Salamanca. Met wat chance lukt het mij weer om het traject Algeciras - Belgi? af te leggen in anderhalve dag. Dan kan ik zaterdag al in mijn eigen bedje slapen en heb ik zondag nog om wat te bekomen alvorens terug naar het normale leven te gaan.
Zaterdag: Een lange autostradedag waar ik vooral van herriner dat het veel te fris was voor de tijd van het jaar. Rond Parijs kom ik ook nog terecht in een bijbels onweer en laat ik nu 1 ding vergeten zijn op deze reis: mijn waterdicht liner van mijn vest. Macgyver zou jaloers zijn op mijn geimproviseerde regenkledij!
Door het onweer verlies ik enkele uren, waardoor ik pas stipt om middernacht thuis geraak. 1600km vandaag Net zoals in de heenrit zonder grijntje moeite of pijn. Zalig!
Zondag:
Nagenieten en orde op zaken stellen
Voila! Een weekje cong? waar ik intens van genoten heb. Ik heb +- 6500km gereden wat - ook voor mij - belachelijk veel lijkt, maar ik heb elke dag opnieuw gewoon gedaan waar ik op dat moment zin in had. Nooit geforceerd. Ik had ook aan niemand iets te bewijzen.
Voor de GSA heb ik een zeer groot respect gekregen. Die grote loebas is echt een plezier op lange autostraderitten, is machtig in de bochtjes en is - verrassend voor mij - zeer plezant en capabel op de pistes.
Ik begrijp het concept van deze moto nu ook. Net zoals zovelen ben ik altijd al sceptisch geweest over het "Adventure" gedeelte van zo'n overzetboot. Ik heb die moto dan ook gekocht voor woon-werk verkeer (grote tank, comfort, dealernetwerk, etc..) - nooit met de intentie om er straffe reisjes mee te doen. Laat staan dat ik daar verwachting van deze moto rond had. Het zou ook nooit mijn keuze zijn om lange of extreme reizen mee te doen, daarvoor zijn er betere machines (ktm690, BMW XC, Terra , ... ). Maar om te doen wat ik juist gedaan heb is deze moto in mijn ogen de beste keuze. Ik zou het zelf straffer stellen, het is omdat deze moto in mijn garage staat dat ik deze trip overwogen heb. En ik denk dat BMW het ook zo bedoeld met deze moto: de mogelijkheid geven aan mensen met te weinig tijd (en bijgevolg wat budget) om toch op een heel korte tijd een beperkt avontuur te beleven.
En tot daar mijn reclame voor BMW.. ik zou potdorie een percentje moeten vragen voor al mijn gratis reclame
Dank voor uw aandacht en hop naar het volgende avontuur
Vluggertje naar Marokko
Ontroerend schoon, vakantiegoestingbevorderend totenmet, mosgroen-van-jaloezie wordt ik er van dat ge zomaar hup op den bots hoe komt het uit ne keer tot in Marokko rijdt, gelijk of ik eens een weekje in de ardennen ga rijden.
Maar waarschijnlijk is Marokko u niet vreemd, ken je het daar al behoorlijk goed, ik zou zelf nooit zo durven mijne moto bij de stuurhelften pakken en vertrekken :confused2:
Uw versteldheid ivm de gs, wel ik moet toegeven, ik kan dat bij treden, ik ga soms met mannen rijden (amper groter dan ik) die met zo'n gs 1100 / 1200 op noppen dingen doen, waar ik met mijn enduroke nog niet echt goed mee kan volgen... wel mannen met skills, maar toch het blijft een bakbeest om zo door de modder te klodderen.
Merci voor uw reisverslag ge moogt dat nog doen
Maar waarschijnlijk is Marokko u niet vreemd, ken je het daar al behoorlijk goed, ik zou zelf nooit zo durven mijne moto bij de stuurhelften pakken en vertrekken :confused2:
Uw versteldheid ivm de gs, wel ik moet toegeven, ik kan dat bij treden, ik ga soms met mannen rijden (amper groter dan ik) die met zo'n gs 1100 / 1200 op noppen dingen doen, waar ik met mijn enduroke nog niet echt goed mee kan volgen... wel mannen met skills, maar toch het blijft een bakbeest om zo door de modder te klodderen.
Merci voor uw reisverslag ge moogt dat nog doen
sig nature
Vluggertje naar Marokko
Wow...
Genoten van het eerste tot en met het laatste woord van uw reisverslag!!!
Om over de foto's nog maar te zwijgen... knap!
Genoten van het eerste tot en met het laatste woord van uw reisverslag!!!
Om over de foto's nog maar te zwijgen... knap!
Vluggertje naar Marokko
Ook van hieruit applaus voor je avontuur, en het schitterende verslag. Voor mij blijft het wel bij bewondering. Hoe mooi het ook allemaal is, voor mij is dit soort avontuur al minstens een stap te ver. Ik voel dus niet de kriebels om dat ook allemaal eens te gaan doen.
En zeggen dat je enige tijd geleden een GSA verkocht hebt. En toch beslist zo ??n opnieuw aan te schaffen ?frederikw wrote:En tot daar mijn reclame voor BMW.. ik zou potdorie een percentje moeten vragen voor al mijn gratis reclame
I am confused. Oh no, maybe not!
Vluggertje naar Marokko
Ikke wel. Krabben helpt niet, dus via de linkjes in de OSM draad maar al eens een kaartje 'besteld'. Je moet ergens beginnen.F M wrote:Ook van hieruit applaus voor je avontuur, en het schitterende verslag.
Voor mij blijft het wel bij bewondering. Hoe mooi het ook allemaal is, voor mij is dit soort avontuur al minstens een stap te ver.
Ik voel dus niet de kriebels om dat ook allemaal eens te gaan doen.
Iemand nog een rotopax of tt jerrycan teveel?
Frederik, nooit de neiging gehad om 'voor de zekerheid' tentje en zo mee te slepen?
grease up your baby for a ball on the hill