Vluggertje naar Marokko
Vluggertje naar Marokko
Leuk verhaal !!
Euh, zo weinig bagage mee ?
En alleen geweest, geen compagnie ?
Euh, zo weinig bagage mee ?
En alleen geweest, geen compagnie ?
Keep going
Vluggertje naar Marokko
Nee hoor. Alles wat ik nodig had was mee. Niet meer en niet minder. Paste netjes in de topkoffer. De tas op de duozit was quasi leeg zodat ik wat mondvoorraad en dergelijke kon meenemen en tijdens het rijden rap laagjes kan uit en aandoen.petervdc wrote: Euh, zo weinig bagage mee ?
Alleen ja. Ik ben prima compagnieEn alleen geweest, geen compagnie ?
Vluggertje naar Marokko
Ik zeg dat ook altijd tegen mezelf, dat ik best te pruimen ben..frederikw wrote:
Alleen ja. Ik ben prima compagnie
En tegen mijn vrouw zeg ik dat ik altijd gelijk heb...
Dus zo zijn er al 2 mensen die mij best te pruimen vinden
best sterk om zo eenzaam en niet alleen te vertrekken,
zeker als ge u zit voor te bereiden op het noorden om dan uiteindelijk naar het zuiden te vertrekken :p
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Vluggertje naar Marokko
tog nog een stukje KTM op de beemerfrederikw wrote: De tas op de duozit was quasi leeg zodat ik wat mondvoorraad en dergelijke kon meenemen en tijdens het rijden rap laagjes kan uit en aandoen.
komaan doe voort
Vluggertje naar Marokko
Maandag: (ondertussen na middernacht - dus al maandag ) Ondanks de lange dag en de niet vanzelfsprekende weg was toch nog genieten op weg naar Chefchaouen. Wel spannend zo in de bergen in het pikdonker.
Chef-by-night:
Ik wist een hotelletje zijn vlak buiten Chefchaouen, maar als ik daar toekwam was het al half twee 's nachts en de boel was potdicht. Dan maar wat beginnen rondrijden in het (nieuwe) centrum van Chefchaouen waar nog verrassend veel volk op straat liep. Gelukkig zijn er veel hotelletjes en ik had al rap eentje gevonden waar nog licht brande. De guardien lag vrolijk te ronken in de receptie maar liet mij alsnog vriendelijk binnen. Ik had er vermoedelijk het slechtste hotel van Chefchaouen uitgekozen. Duur (20?) en een groezelige verlepte kamer. Maar ik was niet in een positie om moeilijk te doen dus ik pakte de kamer. De moto mocht op het binnenkoertje staan en ik was al snel in dromenland.
De dag van gisteren:
Ondanks de lange dag gisteren was ik toch al rap weer uit de veren.
Chef-by-day:
Eerst wat Dirhams geregeld zodat ik het hotel kon betalen en dan naar een ander etablissement gereden om daar uitgebreid te ontbijten en een plan te maken voor de komende dagen.
Het plan was eigenlijk simpel: rijden en genieten!
Goe plan
Vanaf Chechchaouen heb ik tot nu altijd de grote N weg genomen. Deze keer wou ik eens "de kleine baantjes" nemen. Ik koos voor de R419. Deze is grootendeels geasfalteerd - hoewel niet altijd in goede staat en passeert langs een stuwdam.
Zeer mooie rit en zeer uitdagend als je wat tempo wilt maken. Toffe bochtjes, maar met veel gravel op de baan en hele stukken weg die ontbreken. Een goede oefening voor wat offroadtechnieken. Ook nog heel veel mensen in traditionele kledij... ik had er beter een foto van getrokken maar ik was mij teveel aan het amuseren om te stoppen
Het Rifgebergte is ontegensprekelijk zeer mooi. Maar toch heb ik het er zo niet voor. Ik heb er niet de neiging om verder te gaan ontdekken. De lokroep van het hogere en ruigere Atlas gebergte en de Sahara aan de andere kant van de Atlas is te groot denk ik. Hoe dan ook - er zijn ergere plaatsen om in rond te toeren
El Wahda meer:
De atlas was aan het roepen en bijna was ik Fes gewoon voorbij gereden. Maar op de ring rijdend kon ik mij toch niet inhouden om even een ommetje te maken in mijn favoriete melkbar in Fes.
Ne grote Lait-banane en een vers geperste appelsiensap later kon ik er weer helemaal tegen.
Chef-by-night:
Ik wist een hotelletje zijn vlak buiten Chefchaouen, maar als ik daar toekwam was het al half twee 's nachts en de boel was potdicht. Dan maar wat beginnen rondrijden in het (nieuwe) centrum van Chefchaouen waar nog verrassend veel volk op straat liep. Gelukkig zijn er veel hotelletjes en ik had al rap eentje gevonden waar nog licht brande. De guardien lag vrolijk te ronken in de receptie maar liet mij alsnog vriendelijk binnen. Ik had er vermoedelijk het slechtste hotel van Chefchaouen uitgekozen. Duur (20?) en een groezelige verlepte kamer. Maar ik was niet in een positie om moeilijk te doen dus ik pakte de kamer. De moto mocht op het binnenkoertje staan en ik was al snel in dromenland.
De dag van gisteren:
Ondanks de lange dag gisteren was ik toch al rap weer uit de veren.
Chef-by-day:
Eerst wat Dirhams geregeld zodat ik het hotel kon betalen en dan naar een ander etablissement gereden om daar uitgebreid te ontbijten en een plan te maken voor de komende dagen.
Het plan was eigenlijk simpel: rijden en genieten!
Goe plan
Vanaf Chechchaouen heb ik tot nu altijd de grote N weg genomen. Deze keer wou ik eens "de kleine baantjes" nemen. Ik koos voor de R419. Deze is grootendeels geasfalteerd - hoewel niet altijd in goede staat en passeert langs een stuwdam.
Zeer mooie rit en zeer uitdagend als je wat tempo wilt maken. Toffe bochtjes, maar met veel gravel op de baan en hele stukken weg die ontbreken. Een goede oefening voor wat offroadtechnieken. Ook nog heel veel mensen in traditionele kledij... ik had er beter een foto van getrokken maar ik was mij teveel aan het amuseren om te stoppen
Het Rifgebergte is ontegensprekelijk zeer mooi. Maar toch heb ik het er zo niet voor. Ik heb er niet de neiging om verder te gaan ontdekken. De lokroep van het hogere en ruigere Atlas gebergte en de Sahara aan de andere kant van de Atlas is te groot denk ik. Hoe dan ook - er zijn ergere plaatsen om in rond te toeren
El Wahda meer:
De atlas was aan het roepen en bijna was ik Fes gewoon voorbij gereden. Maar op de ring rijdend kon ik mij toch niet inhouden om even een ommetje te maken in mijn favoriete melkbar in Fes.
Ne grote Lait-banane en een vers geperste appelsiensap later kon ik er weer helemaal tegen.
Vluggertje naar Marokko
Eigenlijk zijn er in Marokko geen saaie banen. Toch niet met de moto. Met vierwielig vervoer kan het soms frustrerend traag gaan omdat je achter traag verkeer zit of moet afremmen voor het slechte wegdek. Met de moto daarentegen is elke kilometer genieten. En zo vlamde ik door de cederbossen rond Azrou de bergen in richting Midelt. Passerend over prachtige hoogvlaktes die - in tegenstelling tot de wintermaanden - mooi groen kleurden.
De eerste haarspeldbochten later was ik nog net op tijd op mijn bestemming om nog een plonske te kunnen doen.
Hier zou ik ook de enige andere motards tegenkomen op heel de reis. Het was duidelijk laagseizoen.
Ik ben grote favoriet van die kasbah hotellekes in Marokko. Ok, soms een beetje kitsch. Maar zoveel waar voor uw geld. Meestal een zwembadje, prachtige kamers en van de half pension regeling heb ik nog nooit spijt gehad.
De eerste haarspeldbochten later was ik nog net op tijd op mijn bestemming om nog een plonske te kunnen doen.
Hier zou ik ook de enige andere motards tegenkomen op heel de reis. Het was duidelijk laagseizoen.
Ik ben grote favoriet van die kasbah hotellekes in Marokko. Ok, soms een beetje kitsch. Maar zoveel waar voor uw geld. Meestal een zwembadje, prachtige kamers en van de half pension regeling heb ik nog nooit spijt gehad.
Vluggertje naar Marokko
Excuses trouwens voor de soms matige foto's. Mijn dslr lag klaar om mee te nemen maar op het laatste moment heb ik die toch maar thuis gelaten. 't is dus allemaal gedaan met een compactje en met de (oude) gsm.
Vluggertje naar Marokko
Dinsdag:
Vandaag was het pistedag. Een van de redenen waarom ik naar Marokko wou, was om de Gorge du D?des te rijden. Om een of andere reden hebben we heel die regio al bezocht, maar de Gorge du D?des altijd al overgeslagen. Deze is gekend voor zijn haarspeldbochtjes, dus die wou ik pers? eens afrijden.
Ik wou niet helemaal rond de Atlas rijden om de "normale" weg te nemen, maar ik ging via de pistes door de Atlas gaan. Voor de kenners van de regio: ik heb niet de Cirque du Jaffar genomen. Ik durfde niet goed met de zware GSA en die dorpjes daar zijn helemaal omzeep geholpen door de vele touristen (stelen en stenen gooien). In plaats daarvan pakte ik de parallele relatief nieuwe asfalt baan om dan op de piste naar Imilchil te komen net na Cirque du Jaffar. Met de bedoeling om dan vanuit Imilchil de piste te nemen die uiteindelijk bovenaan de Gorge du D?des uitkomt. Althans... dat was het plan.
Van het uitzicht kon in ik ieder geval niet klagen.
Even stoppen voor een fotootje
Klassieke fout. Pikkel zetten op een lichte bergaf = pikkel klapt terug in. En als zo'n walvis begint te gaan is er geen stoppen aan! Ik heb hem gelukkig nog zachtjes kunnen neerleggen.
Het asfalt maakte al vrij snel baan voor prima gravel
Vandaag was het pistedag. Een van de redenen waarom ik naar Marokko wou, was om de Gorge du D?des te rijden. Om een of andere reden hebben we heel die regio al bezocht, maar de Gorge du D?des altijd al overgeslagen. Deze is gekend voor zijn haarspeldbochtjes, dus die wou ik pers? eens afrijden.
Ik wou niet helemaal rond de Atlas rijden om de "normale" weg te nemen, maar ik ging via de pistes door de Atlas gaan. Voor de kenners van de regio: ik heb niet de Cirque du Jaffar genomen. Ik durfde niet goed met de zware GSA en die dorpjes daar zijn helemaal omzeep geholpen door de vele touristen (stelen en stenen gooien). In plaats daarvan pakte ik de parallele relatief nieuwe asfalt baan om dan op de piste naar Imilchil te komen net na Cirque du Jaffar. Met de bedoeling om dan vanuit Imilchil de piste te nemen die uiteindelijk bovenaan de Gorge du D?des uitkomt. Althans... dat was het plan.
Van het uitzicht kon in ik ieder geval niet klagen.
Even stoppen voor een fotootje
Klassieke fout. Pikkel zetten op een lichte bergaf = pikkel klapt terug in. En als zo'n walvis begint te gaan is er geen stoppen aan! Ik heb hem gelukkig nog zachtjes kunnen neerleggen.
Het asfalt maakte al vrij snel baan voor prima gravel
Vluggertje naar Marokko
Zeveraar !frederikw wrote:Excuses trouwens voor de soms matige foto's.
En doe voort!
I am confused. Oh no, maybe not!
Vluggertje naar Marokko
Mooi !!!
One day...
Nee, eerst Schotland.
Of nee, eerst ...
Pfiew :-s
One day...
Nee, eerst Schotland.
Of nee, eerst ...
Pfiew :-s
Keep going
Vluggertje naar Marokko
frederikw wrote:
Klassieke fout. Pikkel zetten op een lichte bergaf = pikkel klapt terug in. En als zo'n walvis begint te gaan is er geen stoppen aan! Ik heb hem gelukkig nog zachtjes kunnen neerleggen.
ik zou daar mogen staan wachten op huuuuuuulp ! krijg hem zelf niet recht. Trouwens alleen zou ik deze reis noooooooit beginnen !
sig nature
Vluggertje naar Marokko
*BRAAAAP*
Wat ik dacht dat nog piste was tussen Cirque du Jaffar en Imilchil is intussen blijkbaar ook al geasfalteerd. Prima, ik zal rap in Imilchil zijn!
In het voorjaar zijn er serieuze regens geweest in Marokko, het is hier zelfs bij ons in het nieuws geweest. Enkele doden en heel veel beschadigingen. Dat is hier nog serieus te zien. De rivier moet hier heel wild geweest zijn en heeft happen uit de weg genomen.
Het werd erger en erger en na enkele kilometers is de weg "afgesloten". 't is te zeggen, iemand heeft takken dwars over de weg gelegd om aan te duiden dat er niet meer verder kan gereden worden. Ik rij uiteraard toch verder, maar inderdaad achter de bocht is de weg volledig weg.
Hmmm.. Er is hier effectief geen kat meer, ook geen sporen te zien. Zou het maar een kort stukje zijn? Of komt de weg een beetje verder terug? Ik besluit nog even verder te proberen rijden. Ik ga eerst met een stok op zoek naar een doorwaadbare plek en ik ga er voor! 't is niet zo diep, maar de stroming is wel erg sterk en er liggen grote rotsblokken.
[video width=425 height=344 type=youtube]vxbvmaVuvYo[/video]
Wat ik dacht dat nog piste was tussen Cirque du Jaffar en Imilchil is intussen blijkbaar ook al geasfalteerd. Prima, ik zal rap in Imilchil zijn!
In het voorjaar zijn er serieuze regens geweest in Marokko, het is hier zelfs bij ons in het nieuws geweest. Enkele doden en heel veel beschadigingen. Dat is hier nog serieus te zien. De rivier moet hier heel wild geweest zijn en heeft happen uit de weg genomen.
Het werd erger en erger en na enkele kilometers is de weg "afgesloten". 't is te zeggen, iemand heeft takken dwars over de weg gelegd om aan te duiden dat er niet meer verder kan gereden worden. Ik rij uiteraard toch verder, maar inderdaad achter de bocht is de weg volledig weg.
Hmmm.. Er is hier effectief geen kat meer, ook geen sporen te zien. Zou het maar een kort stukje zijn? Of komt de weg een beetje verder terug? Ik besluit nog even verder te proberen rijden. Ik ga eerst met een stok op zoek naar een doorwaadbare plek en ik ga er voor! 't is niet zo diep, maar de stroming is wel erg sterk en er liggen grote rotsblokken.
[video width=425 height=344 type=youtube]vxbvmaVuvYo[/video]
Vluggertje naar Marokko
Heb ik geen probleem meezappa wrote: krijg hem zelf niet recht.
Vluggertje naar Marokko
"Deze video is priv?" :bleiten:frederikw wrote: [video width=425 height=344 type=youtube]vxbvmaVuvYo[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!
Vluggertje naar Marokko
zou moeten gefixed zijn nu?
-
- Posts: 330
- Joined: 25 Sep 2014 18:50
Vluggertje naar Marokko
hier zie ik nog steeds een vent die wat rondloopt in een beek met ne stok
Vluggertje naar Marokko
mersie freddie !
Ge toont heel mooi aan dat een weekske genoeg is om een hele toffe reis te beleven ! 't is wel in totaal vier dagen beu rijden over autostrade, maar als ge alle twee uur stopt is dat inderdaad goed te doen. Proficiat !
Ge toont heel mooi aan dat een weekske genoeg is om een hele toffe reis te beleven ! 't is wel in totaal vier dagen beu rijden over autostrade, maar als ge alle twee uur stopt is dat inderdaad goed te doen. Proficiat !
Vluggertje naar Marokko
Wacht effe...
* 4 dagen autostrade om 3 dagen te reizen.
* Alleen op Noord-Afrikaanse pistes rijden.
* Tot 2 uur 's nachts rijden vooralleer je een hotel gaat zoeken.
* Dat alles met een BMW, en dan nog het grootste beest, een GSA, wat voor 90 % van de hier aanwezigen een totaal overschatte, lompe, veel te dure motor is om zo iets te doen.
:denk:
FrederikW is dus eigenlijk een complete zot. :zotteke:
* 4 dagen autostrade om 3 dagen te reizen.
* Alleen op Noord-Afrikaanse pistes rijden.
* Tot 2 uur 's nachts rijden vooralleer je een hotel gaat zoeken.
* Dat alles met een BMW, en dan nog het grootste beest, een GSA, wat voor 90 % van de hier aanwezigen een totaal overschatte, lompe, veel te dure motor is om zo iets te doen.
:denk:
FrederikW is dus eigenlijk een complete zot. :zotteke:
I am confused. Oh no, maybe not!
Vluggertje naar Marokko
Eigenlijk maar 3 dagen (anderhalve dag enkel) - de rest is boot en grens. En awel, dat was nu eens echt nie beu se. Nog nooit zoveel plezier gehad aan een autostraderit. En dat schrijf ik volledig op het conto van de GSA - die heeft het gewoon plezant gemaakt. Ik heb enorm veel respect gekregen voor die overschatte, lompe en veel te dure motoMuug wrote:'t is wel in totaal vier dagen beu rijden over autostrade