Vluggertje naar Marokko

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Vluggertje naar Marokko

Post by zappa »

frederikw wrote: Image

Klassieke fout. Pikkel zetten op een lichte bergaf = pikkel klapt terug in. En als zo'n walvis begint te gaan is er geen stoppen aan! Ik heb hem gelukkig nog zachtjes kunnen neerleggen.

:shock: ik zou daar mogen staan wachten op huuuuuuulp ! krijg hem zelf niet recht. Trouwens alleen zou ik deze reis noooooooit beginnen ! :shock:
sig nature

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Vluggertje naar Marokko

Post by frederikw »

*BRAAAAP*

Image

Wat ik dacht dat nog piste was tussen Cirque du Jaffar en Imilchil is intussen blijkbaar ook al geasfalteerd. Prima, ik zal rap in Imilchil zijn!
In het voorjaar zijn er serieuze regens geweest in Marokko, het is hier zelfs bij ons in het nieuws geweest. Enkele doden en heel veel beschadigingen. Dat is hier nog serieus te zien. De rivier moet hier heel wild geweest zijn en heeft happen uit de weg genomen.

Image

Het werd erger en erger en na enkele kilometers is de weg "afgesloten". 't is te zeggen, iemand heeft takken dwars over de weg gelegd om aan te duiden dat er niet meer verder kan gereden worden. Ik rij uiteraard toch verder, maar inderdaad achter de bocht is de weg volledig weg.

Image

Hmmm.. Er is hier effectief geen kat meer, ook geen sporen te zien. Zou het maar een kort stukje zijn? Of komt de weg een beetje verder terug? Ik besluit nog even verder te proberen rijden. Ik ga eerst met een stok op zoek naar een doorwaadbare plek en ik ga er voor! 't is niet zo diep, maar de stroming is wel erg sterk en er liggen grote rotsblokken.

[video width=425 height=344 type=youtube]vxbvmaVuvYo[/video]

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Vluggertje naar Marokko

Post by frederikw »

zappa wrote: krijg hem zelf niet recht.
Heb ik geen probleem mee :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Vluggertje naar Marokko

Post by F M »

frederikw wrote: [video width=425 height=344 type=youtube]vxbvmaVuvYo[/video]
"Deze video is priv?" :bleiten:
I am confused. Oh no, maybe not!

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Vluggertje naar Marokko

Post by frederikw »

zou moeten gefixed zijn nu?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Vluggertje naar Marokko

Post by zappa »

frederikw wrote:zou moeten gefixed zijn nu?
ja hoor :thumbsup:
sig nature

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Vluggertje naar Marokko

Post by diskeletlietje »

hier zie ik nog steeds een vent die wat rondloopt in een beek met ne stok :Pyndn:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vluggertje naar Marokko

Post by Muug »

mersie freddie ! :bowdown:
Ge toont heel mooi aan dat een weekske genoeg is om een hele toffe reis te beleven ! 't is wel in totaal vier dagen beu rijden over autostrade, maar als ge alle twee uur stopt is dat inderdaad goed te doen. Proficiat !

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Vluggertje naar Marokko

Post by F M »

Wacht effe...

* 4 dagen autostrade om 3 dagen te reizen.
* Alleen op Noord-Afrikaanse pistes rijden.
* Tot 2 uur 's nachts rijden vooralleer je een hotel gaat zoeken.
* Dat alles met een BMW, en dan nog het grootste beest, een GSA, wat voor 90 % van de hier aanwezigen een totaal overschatte, lompe, veel te dure motor is om zo iets te doen.
:denk:

FrederikW is dus eigenlijk een complete zot. :mad: :zotteke:
I am confused. Oh no, maybe not!

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Vluggertje naar Marokko

Post by frederikw »

Muug wrote:'t is wel in totaal vier dagen beu rijden over autostrade
Eigenlijk maar 3 dagen (anderhalve dag enkel) - de rest is boot en grens. En awel, dat was nu eens echt nie beu se. Nog nooit zoveel plezier gehad aan een autostraderit. En dat schrijf ik volledig op het conto van de GSA - die heeft het gewoon plezant gemaakt. Ik heb enorm veel respect gekregen voor die overschatte, lompe en veel te dure moto ;-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vluggertje naar Marokko

Post by Muug »

FM, waar staat dat 'm maar drie dagen ginder was :?: :dontknow: Heb ik erover gelezen?
Wat de GSA betreft : ik heb al meermaals gelezen dat de GSA de gewone GS overtreft op de autostrade. En ik weet dat BMW z??r goede autostrademoto's maakt, die comfortabel en niet-vermoeiend rijden. Maar ze blijven lomp en duur :mrgreen: Behalve als ze 21 jaar oud zijn ! :rayof:

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Vluggertje naar Marokko

Post by TimS »

F M wrote:<knip>... wat voor 90 % van de hier aanwezigen ... <knip>
Waarschijnlijk evenveel als zij die stikjaloers zijn... :thumbsup:
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Vluggertje naar Marokko

Post by F M »

Muug wrote:FM, waar staat dat 'm maar drie dagen ginder was :?: :dontknow:
Pure wiskunde:
frederikw wrote:Maar om dat op een week tijd te doen moet ge wel heel zot zijn
7 - (2 x 2) = 3

:gieren:
I am confused. Oh no, maybe not!

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Vluggertje naar Marokko

Post by frederikw »

... En zo ploeterde ik nog een 2 tal kilometer verder (in ongeveer even veel uur). Het is daar dat ik ontdekte dat ik gerust kon gaan rechtstaan op de grote walvis en er mee rijden alsof het een enduro was. Wonderbaarlijk ging dat prima. De enduroa mode werkt echt wel op die GSA. Vering stond prima en gasdosering was perfect. Maar het wonderbaarlijk van die Enduro mode is dat hij op magische wijze kleine virtuele noppen op je banden kan toveren :shock: Je kan het achterwiel echt wel veel laat doorslippen, maar als het te veel wordt grijpt hij toch - heel voorzichtig en discreet - in. Je merkt er niets van, maar je hebt echt wel veel meer tractie dan wat mogelijk zou moeten zijn met die banden. Het verschil is heel duidelijk als je de "Enduro Pro" mode inschakelt waarbij hij absoluut niet ingrijpt(en bedoelt voor als je effectief op noppen staat): daarmee bakte ik er niets. Magisch en zeer goed voor het vertrouwen!

Het bleef wel hard werken. De kilo's kan hij helaas niet virtueel doen verdwijnen. Vandaar ook geen verdere foto's meer. Maar ik denk dat ik de rivier nog een stuk of 50 keer ben doorgereden.

Toen kwam ik aan mijn "Point of No Return". Ik had nog net genoeg naft om helemaal terug te keren naar Midelt. De weg leek maar niet terug te keren en het was nog zeker 60km om mijn bestemming te bereiken. Het risico was mij toch iets te groot. Er was hier echt geen levende ziel te bespeuren. Als ik de moto in het water zou neerleggen was ik goed gezien. En als de weg verderop helemaal versperd zou zijn had ik niet genoeg naft meer om terug te keren.

De grote walvis werd dan maar gekeerd en dezelfde weg terug door rivier ging nu veel sneller (en plezanter) omdat ik mijn doorwaadplekken al wist. :ricky:

En zo was ik 6u na vertrek terug in Midelt waar ik 's morgens vertrokken was...
Ik kon helemaal rondrijden langs de asfalt om toch in Imilchil te geraken en verder de piste rijden zoals gepland. Of ik kon iets helemaal anders doen... Het overleg met de reispartners ging behoorlijk vlot ;-)
Mijn voeten waren nat en ik had ineens zin om een beetje in het zand te spelen. Even op de kaart gechecked: ik zou nog net in Merzouga (en Erg Chebbi) kunnen geraken vandaag. Let's go!

Image

Ik pak de "grote" baan over de Atlas. Maar het blijft een van mijn favoriete banen. Prachtige landschappen, soms eens een stukje met haarspeldbochtjes ter afwisseling en dan het magisch moment als je over het hoogte punt van de route heen bent en begint te dalen. Op dat moment voel je echt de warme lucht uit de Sahara je tegemoetkomen. Op een half uurtje rijden ging het van een aangename 28? graden tot een hete 39?.

Ik passeer langs de Oued Ziz

Image

Door Rissani

Image

Image

En het laatste stuk pak ik nog de piste. Yihaa!

Image

Om dan te eindigen in de prachtige duinen van Erg Chebii!

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vluggertje naar Marokko

Post by Muug »

F M wrote:
frederikw wrote:Maar om dat op een week tijd te doen moet ge wel heel zot zijn
7 - (2 x 2) = 3
:gieren:
Aangezien de freddie niet werkt in 't weekend tel ik 9 dagen, dus 9 - 4 = 5 :blbl:

En Fred, dat heet niet "zot" maar "vrij in je hoofd". Gij laat u tenminste niet tegenhouden door negatieve hersenspinsels. Respect !

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Vluggertje naar Marokko

Post by Muug »

godver
ne mens vraagt zich af waarom het tien jaar moet duren eer ik daar terug keer.... :devil:
trouwens, welk beroep vult gij in op die douane-papierkes in? Mij hebben ze ne keer gezegd dat ik daar iets simpel als "ouvrier" moet opzetten, iets simpels dat ze snappen. :ermm:

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

Vluggertje naar Marokko

Post by Borniet »

Muug wrote: En Fred, dat heet niet "zot" maar "vrij in je hoofd". Gij laat u tenminste niet tegenhouden door negatieve hersenspinsels. Respect !
Absoluut! 100% (en meer) mee eens! Fred, een gevoel van absoluut respect maakt zich van mij meester! (vermengd met een toets jaloezie en Wow ;-) )

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Vluggertje naar Marokko

Post by Gunter »

Ik vind het allemaal geweldig, maar het is waarschijnlijk ook een beetje dom om dat allemaal zo alleen te doen... :oops:
Ik droom ook van al die uitspattingen maar riskeer dat niet alleen, hoewel ik eigenlijk graag alleen op pad ga maar als ge daar ergens in panne staat of met uw poten omhoog ligt zijt ge ook maar alleen.......
Maarrrrr, wat ge gehad hebt kunnen ze u al niet meer afnemen :thumbsup:

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Vluggertje naar Marokko

Post by frederikw »

Muug wrote: trouwens, welk beroep vult gij in op die douane-papierkes in? Mij hebben ze ne keer gezegd dat ik daar iets simpel als "ouvrier" moet opzetten, iets simpels dat ze snappen. :ermm:
Ik ben al sinds jaar en dag een "professeur". Dat roept nooit vragen op. Als er ooit vragen over zijn ben ik dan wel professeur de IT (mijn echte metier). Vooraal niet te veel beginnen liegen zou ik zeggen.
Gunter wrote:Ik vind het allemaal geweldig, maar het is waarschijnlijk ook een beetje dom om dat allemaal zo alleen te doen... :oops:
Ik droom ook van al die uitspattingen maar riskeer dat niet alleen, hoewel ik eigenlijk graag alleen op pad ga maar als ge daar ergens in panne staat of met uw poten omhoog ligt zijt ge ook maar alleen.......
Er zijn meer dan 7 miljard mensen op deze wereld. Om echt alleen te zijn moet ge al serieus uw best doen hoor. Onderschat de hulpvaardigheid van uw medemens niet!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Vluggertje naar Marokko

Post by F M »

Ik ga 100 % akkoord met alle reacties. :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply