Spanje rondrit 2015

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
2wheeler
Posts: 5
Joined: 15 Jun 2014 14:50

Spanje rondrit 2015

Post by 2wheeler »

Ik lees hier af en toe eens mee rij ook met een moto, houd van reizen. De meeste reizen op de motor zijn met mijn beter helft, zo kun je het beleefde op de reis met elkaar delen.

Ben nu begonnen op mijn site - die ook nog een bouw werf is - dus niet verwonderd zijn als..

:waardeloos:

dus hier de link naar de begonnen reisverslag - maar hij moet nog volledig afgemaakt worden. Maar telkens als ik verder schrijf zal k het hier meedelen - zo dat die die het leuk vinden het verder volgen kunnen.

Spanje 2015

:beer:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Spanje rondrit 2015

Post by F M »

Ha, 2wheeler, welkom op dit forum. Ik ken je al van een ander, nu bijna doods forum, o.a. ook als de grote bepleiter van Motoplaner :wink:

Ik kijk al uit naar het volledige verslag, hoewel ik het ook met zeer grote jaloezie bekijk, want een ronde van Spanje spookt ook al lang door mijn achterhoofd. Maar ik vrees dat ik dat nooit ga kunnen realiseren...
I am confused. Oh no, maybe not!

2wheeler
Posts: 5
Joined: 15 Jun 2014 14:50

Spanje rondrit 2015

Post by 2wheeler »

Hi F M :ricky:

met een beetje geluk will ik hier het eene of andere nuttig bijdragen . Motorplaner - je kan tegenkommen in mijn bericht :gieren:

Ach gewoon genieten - plannetjes maken - en je zult zien - de rondrit kommt rapper dan je denkt. :wink:

:beer:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Spanje rondrit 2015

Post by laouen »

Leuke foto's en mooie trip!

In een meer persoonlijke noot (maar dat heeft vooral met mijn taalkundige opleiding te maken vermoed ik): jammer van het erbarmelijke Nederlands :ermm: Ben qua tekst niet verder geraakt dan Lleida, daarna was het stripverhaalgewijs plaatjes kijken. De taalfouten leidden gewoon teveel af van het verhaal :confused:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

2wheeler
Posts: 5
Joined: 15 Jun 2014 14:50

Spanje rondrit 2015

Post by 2wheeler »

Hi Laouen

Dank je voor de opmerking :wink:

Een leuke vakantie kan je niet veranderen - de rest wel :mrgreen:


Maar het is ja nog niet ten einde :wink:

:beer:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Spanje rondrit 2015

Post by Jopet »

laouen wrote:Leuke foto's en mooie trip!

In een meer persoonlijke noot (maar dat heeft vooral met mijn taalkundige opleiding te maken vermoed ik): jammer van het erbarmelijke Nederlands :ermm: Ben qua tekst niet verder geraakt dan Lleida, daarna was het stripverhaalgewijs plaatjes kijken. De taalfouten leidden gewoon teveel af van het verhaal :confused:
Wel Laouen, 2wheeler zijn moedertaal is Duits, dat hoor je ook duidelijk als je eens met hem zou praten, en tjah daardoor maakt hij ook wat taalfouten in het schrijven... Als ik hier moest beginnen Duits schrijven dan zouden er nog veel meer fouten in staan, dus mag je hem dat niet kwalijk nemen, de jongen doet zijn best....

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Spanje rondrit 2015

Post by Davy78 »

Mooie fotos!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Spanje rondrit 2015

Post by F M »

:stupid:

Inderdaad, nu ik ze allemaal kan zien: schitterende foto's gewoonweg ! :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

2wheeler
Posts: 5
Joined: 15 Jun 2014 14:50

Spanje rondrit 2015

Post by 2wheeler »

Zo nog iets bijgewerkt

>> - tekst aangepast - en of herschreven :wink:

en als je op de foto's klikt - dan worden ze groot - kan je ze beter zien.

En nog een dag toegevoegd - van Teruel naar Caravaca del la Cruz

:ricky:

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Spanje rondrit 2015

Post by petervdc »

Prachtige foto's hoor !
Mooie reis, nog eentje voor mijn lijstje ;-)

Die route, kun je dus downloaden, maar dat zijn dus 32 waypoints ? Geeft in mapsource 2603km.

In welke tijd heb je dit gedaan ?
Overnachtingen in hotels ?
Keep going

2wheeler
Posts: 5
Joined: 15 Jun 2014 14:50

Spanje rondrit 2015

Post by 2wheeler »

Hallo Peter

wij zijn op 14 Mei vertrokken en op 15 Mei in de Spaanse Pyrenee?n gestart. 1 week later op zaterdag terug op de camping aangekomen en op Pinksterzondag terug naar Belgi? gereden.
Overnachtingen telkens in een Hotel - kan je bij Booking.com al ervoor regelen, spar je een heleboel centen.

Omdat we met zijn twee?n op de motor zaten, was camping geen optie.

De dagetappes heb ik in Motoplaner nagetekend - dus vrij gemakkelijk na te tekenen.

:ricky:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Spanje rondrit 2015

Post by laouen »

Jopet wrote: Wel Laouen, 2wheeler zijn moedertaal is Duits, dat hoor je ook duidelijk als je eens met hem zou praten, en tjah daardoor maakt hij ook wat taalfouten in het schrijven... Als ik hier moest beginnen Duits schrijven dan zouden er nog veel meer fouten in staan, dus mag je hem dat niet kwalijk nemen, de jongen doet zijn best....

Groetjes,
Jopet
Wel Jopet, dat 2wheeler geen moedertaalspreker Nederlands is, had ik ook al door, daarvoor hoef ik niet met hem te praten (hoewel een klapke over reizen hier en daar wel ne keer interessant zou zijn).
Als jij hier in't Duits zou beginnen en fouten zou maken, kan mij geen reet schelen. Integendeel, als ik van iedereen die hier schrijffouten maakt tegen het Nederlands een eurooke zou krijgen, dan zou mijn reisje volgend jaar al lang gesponsord zijn.
Maar op een website ligt dat in mijn ogen wat anders. Als je niet in een andere taal kan schrijven, doe het dan in je moedertaal, zoals dat ook kan bij het reisverslag van de Portugal reis bvb,

Trouwens Jopet, ik heb ook nergens gezegd dat 2wheeler zijn best niet doet. Ik heb alleen een puntje aangehaald dat voor wat verbetering vatbaar is om zijn site nog interessanter te maken.

En Jopet, zoals ik al zei, gaat het hier om een persoonlijke noot. Ik ben gewoon dagelijks met taal bezig. Als voor de rest niemand zich er aan stoort, no problemo!

Groetjes,
laouen
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Spanje rondrit 2015

Post by F M »

laouen wrote:Ik ben gewoon dagelijks met taal bezig.
Zijn we dat niet allemaal ?
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Spanje rondrit 2015

Post by the riding man »

laouen wrote:Als voor de rest niemand zich er aan stoort, no problemo!
Ik stoor me er totaal niet aan, integendeel zelfs. Ik kijk enorm op naar 2wheeler zijn schrijfkunsten. Ik wou dat ik zo goed in een andere taal kon schrijven dan hij in het Nederlands doet. Een dikke pluim voor die gast :pom:

Waar ik persoonlijk wel problemen mee heb, is de typische internettaal van de jeugd met al die afkortingen en het verengelsen van het Nederlands (en dat is niet enkel de jeugd die dat doet). Maar zeker niet met iemand die zijn uiterste best doet om correct Nederlands te schrijven, daar heb ik enkel lof voor.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Spanje rondrit 2015

Post by Wipr »

F M wrote:Ha, 2wheeler, welkom op dit forum. Ik ken je al van een ander, nu bijna doods forum, o.a. ook als de grote bepleiter van Motoplaner :wink:

Ik kijk al uit naar het volledige verslag, hoewel ik het ook met zeer grote jaloezie bekijk, want een ronde van Spanje spookt ook al lang door mijn achterhoofd. Maar ik vrees dat ik dat nooit ga kunnen realiseren...
Wel beste Frans, er al vanuit gaande dat je het nooit zal realiseren duwt je al in de richting dat het nooit zal geschieden. Positivisme en zet het gewoon op de planning. Je leeft maar ??n keer!

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Spanje rondrit 2015

Post by petervdc »

Wipr wrote:Wel beste Frans, er al vanuit gaande dat je het nooit zal realiseren duwt je al in de richting dat het nooit zal geschieden. Positivisme en zet het gewoon op de planning. Je leeft maar ??n keer!
Yep, waar is de bucket list ??
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Spanje rondrit 2015

Post by F M »

Wipr wrote:
F M wrote:Ha, 2wheeler, welkom op dit forum. Ik ken je al van een ander, nu bijna doods forum, o.a. ook als de grote bepleiter van Motoplaner :wink:

Ik kijk al uit naar het volledige verslag, hoewel ik het ook met zeer grote jaloezie bekijk, want een ronde van Spanje spookt ook al lang door mijn achterhoofd. Maar ik vrees dat ik dat nooit ga kunnen realiseren...
Wel beste Frans, er al vanuit gaande dat je het nooit zal realiseren duwt je al in de richting dat het nooit zal geschieden. Positivisme en zet het gewoon op de planning. Je leeft maar ??n keer!
Wel, dan denk ik toch stilaan naar een echtscheiding te moeten toewerken. En dat na 30 jaar. :blink:
I am confused. Oh no, maybe not!

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Spanje rondrit 2015

Post by the riding man »

Een echtscheiding voor een motorvakantie naar Spanje??? In dat geval zal de liefde niet groot zijn en zou je het zeker moeten doen als dat je droom is.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Spanje rondrit 2015

Post by Koeno »

the riding man wrote:Een echtscheiding voor een motorvakantie naar Spanje??? In dat geval zal de liefde niet groot zijn en zou je het zeker moeten doen als dat je droom is.
Vrij grof om zoiets vanop afstand en zonder al te veel kennis van hun situatie te zeggen??

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Spanje rondrit 2015

Post by laouen »

the riding man wrote:Een echtscheiding voor een motorvakantie naar Spanje??? In dat geval zal de liefde niet groot zijn en zou je het zeker moeten doen als dat je droom is.
hier zou dat anders ook nog wel 'ns het gevolg kunnen zijn als DuibhceK het zou wagen om zonder mij te vertrekken :furious3: :deal: :motten:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply