Bucket list reizen

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Bucket list reizen

Post by Wipr »

Wat is het toch leuk om te dromen en nog leuker natuurlijk om een droom in vervulling te zien gaan.

Waar zou je graag nog eens willen rijden maar is het voorlopig nog een moeilijk te verwezenlijken reis. De "ooit wil ik dat nog eens gedaan hebben" trip

Ik bijt alvast de spits af.

- het Westelijke deel van Noord Amerika. Grand Canyon zo naar de naaldwouden van Britisch Colombia
- een toertje naar al de plaatsen waar de Harry Potter films zijn opgenomen :pom:
- enz

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Bucket list reizen

Post by laouen »

I haven't been everywhere but it's on my list.

Dat vat het zo ongeveer samen...
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Bucket list reizen

Post by diskeletlietje »

geef me tijd en geld en ik wil overal mee naartoe :rayof:

als dat dan in het echt met een tentje naar de Ardennen is dat voor mij ook goed om eens te ontsnappen :mrgreen:
mijn droom bucket list hangt af van welke documentaire ik laatst gezien heb :lipsrsealed2:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Bucket list reizen

Post by petervdc »

diskeletlietje wrote:geef me geld en ik wil overal mee naartoe :rayof:
+1
Keep going

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Bucket list reizen

Post by Harald »

Ik maak geen lijst.
Vorig jaar december heb ik gezegd "ik kom af, ik wil zien hoe gelle het ginder hebt, al moet ik helpen schilderen. T zal wel na t groot verlof zijn."
T is nu september, voor de meeste is het groot verlof gedaan, alwel voor mij start het na nog 9 dagen te gaan werken.
Naar t schijnt zijn de kamers al geschilderd, dus dat moet ik niet meer doen, maar ik vertrek, al is het alleen. Ik ga een paar toffe vrienden bezoeken.
T is niet het land, niet de tijd, maar de moment met wie die voor mij telt.

Ik doe waar ik zin in heb, wanneer en met wie.
Alleen het financi?le kan een beperking zijn, net als de hoeveelheid aan tijd.

Allez, das mijn visie.

;-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Bucket list reizen

Post by Wipr »

Is het financi?le plaatje niet voor iedereen de grootste hinderpaal?

User avatar
catbustingdog
Posts: 17
Joined: 03 Jan 2013 15:31

Bucket list reizen

Post by catbustingdog »

inderdaad, DE begrenzende factor, wel reis ik niet graag op mijn eentje, maar een te grote groep is er ook over
Niet storen! Ben al gestoord genoeg ...

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Bucket list reizen

Post by Jopet »

Wipr wrote: - een toertje naar al de plaatsen waar de Harry Potter films zijn opgenomen :pom:
- De meeste delen zijn opgenomen in Nieuw Zeeland, staat ook op mijn bucket list....
- Sierra Nevada in Spanje
- Transfagarasan road in Roemeni?
- Machu Picchu

Wipr wrote: - het Westelijke deel van Noord Amerika. Grand Canyon zo naar de naaldwouden van Britisch Colombia
Mag ik reeds afvinken, reeds gedaan, 12.000 km door de VS gereden in 2011 maar zou zeker nog eens willen terug gaan.....

Image

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Bucket list reizen

Post by Davy78 »

Geld is een beperkende factor, verlof dagen ook ... heb 24 dagen verlof waarvan ik er sowieso een stuk of 8 van moet voorzien voor familie bezoekjes.

- met de moto de route des grandes alpes doen, gekoppeld met de gorges in de var streek (hopelijk volgend jaar)
- roadtrip door de states
- nieuw zeeland. Een van mijn beste vrienden is daar 15 jaar geleden gaan wonen. Zou daar graag es nekeer binnenwippen :)

Maar eigenlijk ben ik niet zo kieskeurig. Mijn lijstje van reeds bezochte landen is kort ... (ben zelfs nog nooit in italie geweest)

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Bucket list reizen

Post by ChiChiWaWa »

Inderdaad, tijd...
En als we tijd hebben, geld ...

Waar of wat? Eigenlijk genen bucket list, moet nog te veel van de klassieke dingen doen om al exotische ideetjes te gaan sprokkelen :)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Bucket list reizen

Post by F M »

Bij mij zijn de meeste klassieke dingen wel al de revue gepasseerd.

Mijn verlanglijstje:
* Westen USA, Canada
* Tour de France (helemaal de grenzen afrijden)
* Vuelta (van gebergte naar gebergte in Spanje)
* Giro d'Itali? (idem maar dan in Itali?)

Gebrek aan tijd, gepaard aan een niet-motorminded echtgenote, is het grootste bezwaar. Waar ik vroeger dacht op mijn huidige leeftijd stilaan aan pensioen te kunnen denken, blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk een corvee geworden zal zijn in plaats van een plezier...
I am confused. Oh no, maybe not!

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Bucket list reizen

Post by karel-p »

Een niet-motorminded echtgenote en 2 dochters.
Voorgenoemden hebben ook geen interesse in natuur, camping of dingen bezoeken.
Enkel grote winkelstraten kunnen hen interesseren :-(

Ikzelf wil met de motor op reis
tentje matje slaapzak
toiletzak en stoeltje
gasbrandertje voor pannetje warm water ( koffie )
en onderweg eten en drinken

Franse Alpen
Elzas Pyreneen
en natuurlijk the UK

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bucket list reizen

Post by Muug »

bij dezen roepen wij karel-p uit tot de meest beklagenwaardige motard van dit forum! :gieren: :jodeman: :bowdown: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bucket list reizen

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:mijn droom bucket list hangt af van welke documentaire ik laatst gezien heb :lipsrsealed2:
:stupid:
gisteren op Discovery channel iets gezien over de Yukon-mannen, ergens belachelijk hoog in Alaska. Wil ik ook wel eens doen! En de TAT in de U van de S van de A lijkt we ook wel vet. En Australi? en de Nieuw-Zeeland en Azi? enz enz enz Liefst met ??n of twee andere motards. :sweetheart:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Bucket list reizen

Post by Koeno »

Momenteel is het bij mij nog vrij basis:

1/ Italie (bergpassen rijden enzo)
2/ Schotland (nog ne keer... mss volgend jaar met vrouwke als de gezinsituatie stabiel blijft).
3/ Ooit wil ik eens noorwegen gedaan hebben, maar dan euhm moet er nog veel gebeuren :D

Het echte zotte werk is voor mij niet weggelegd, ben te soft denk ik daarvoor :D

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Bucket list reizen

Post by Jopet »

karel-p wrote:Een niet-motorminded echtgenote en 2 dochters.
Voorgenoemden hebben ook geen interesse in natuur, camping of dingen bezoeken.
Enkel grote winkelstraten kunnen hen interesseren :-(
Idem hier... maar.... ik mag alleen reizen...

Anekdote:

Als ik telefoneer met vrienden leg ik mij languit op mijn bureaustoel, voeten op het voetbankje, zet de telefoon op speaker, leg hem op mijn borst en babbel ik op mijn gemak, vraagt Serge of ik nu al plannen heb om deze zomer op reis te gaan met de motor, ja zeg ik, ik heb beslist dat ik een rondtrip van 30 dagen ga doen door de V.S., zie ik opeens mijn vrouw en 2 dochters opveren uit de zetel.... want ik had hen nog niet van mijn plannen op de hoogte gesteld.... Gelukkig heb ik een hele brave vrouw en maakt ze daar geen spel rond en heb ik dus ferm kunnen genieten van mijn 30 dagen V.S.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Bucket list reizen

Post by Werner »

F M wrote:Bij mij zijn de meeste klassieke dingen wel al de revue gepasseerd.

Mijn verlanglijstje:
* Westen USA, Canada
* Tour de France (helemaal de grenzen afrijden)
* Vuelta (van gebergte naar gebergte in Spanje)
* Giro d'Itali? (idem maar dan in Itali?)

Gebrek aan tijd, gepaard aan een niet-motorminded echtgenote, is het grootste bezwaar. Waar ik vroeger dacht op mijn huidige leeftijd stilaan aan pensioen te kunnen denken, blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk een corvee geworden zal zijn in plaats van een plezier...

Wat bedoel je precies met "blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk enz.... ipv van een plezier?"
Ik ben al meerdere jaren met pensioen en mijn echtgenote is evenmin motorminded, en dan druk ik mij
nog heel voorzichtig uit, :wink: maar het motorrijden is voor mij geen corvee geworden, wel integendeel.
En zoals je waarschijnlijk enkele dagen geleden hebt kunnen lezen ben ik zinnens om in het najaar naar Zuid Afrika
te gaan (alleen!) om ginder een paar weken met de moto te gaan rondtoeren.
En hoewel ik nu hoe langer hoe meer aan mezelf begin te twijfelen m.b.t. deze escapade is het mijn echtgenote die probeert
mij over de streep te trekken; zo zie je maar ...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Bucket list reizen

Post by diskeletlietje »

Werner wrote:
F M wrote:Bij mij zijn de meeste klassieke dingen wel al de revue gepasseerd.

Mijn verlanglijstje:
* Westen USA, Canada
* Tour de France (helemaal de grenzen afrijden)
* Vuelta (van gebergte naar gebergte in Spanje)
* Giro d'Itali? (idem maar dan in Itali?)

Gebrek aan tijd, gepaard aan een niet-motorminded echtgenote, is het grootste bezwaar. Waar ik vroeger dacht op mijn huidige leeftijd stilaan aan pensioen te kunnen denken, blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk een corvee geworden zal zijn in plaats van een plezier...

Wat bedoel je precies met "blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk enz.... ipv van een plezier?"
Ik ben al meerdere jaren met pensioen en mijn echtgenote is evenmin motorminded, en dan druk ik mij
nog heel voorzichtig uit, :wink: maar het motorrijden is voor mij geen corvee geworden, wel integendeel.
En zoals je waarschijnlijk enkele dagen geleden hebt kunnen lezen ben ik zinnens om in het najaar naar Zuid Afrika
te gaan (alleen!) om ginder een paar weken met de moto te gaan rondtoeren.
En hoewel ik nu hoe langer hoe meer aan mezelf begin te twijfelen m.b.t. deze escapade is het mijn echtgenote die probeert
mij over de streep te trekken; zo zie je maar ...
ze wilt u buiten Werner :lipsrsealed2: :ricky: niet twijfelen

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Bucket list reizen

Post by petervdc »

Hmm stel nu dat je een partner hebt die heel erg t?gen motorijden is.
Je bent regelmatig van huis, het kost toch wel wat geld, ieder keer gezaag etc etc
Je wil je partner nu toch ook je partner houden, dus wat doe je dan h?...
(hypothetisch h?, mijn lief rijdt zelf ook, maar bovenstaande zal wel es voorkomen).
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Bucket list reizen

Post by duibhce Kaelann »

Volgend jaar hoop ik alvast een groot stuk van centraal- en noord-Azi? en ook een stukje midden-oosten van mijn bucket list te kunnen schrappen.

Ik zou ook heel graag ooit eens een rondje van de Middellandse Zee doen. Maar met de huidige politieke situatie op enkele plaatsen op die route lijkt het weinig waarschijnlijk dat dat er de komende 20 jaren nog van zal komen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply