Bucket list reizen

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Bucket list reizen

Post by F M »

Bij mij zijn de meeste klassieke dingen wel al de revue gepasseerd.

Mijn verlanglijstje:
* Westen USA, Canada
* Tour de France (helemaal de grenzen afrijden)
* Vuelta (van gebergte naar gebergte in Spanje)
* Giro d'Itali? (idem maar dan in Itali?)

Gebrek aan tijd, gepaard aan een niet-motorminded echtgenote, is het grootste bezwaar. Waar ik vroeger dacht op mijn huidige leeftijd stilaan aan pensioen te kunnen denken, blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk een corvee geworden zal zijn in plaats van een plezier...
I am confused. Oh no, maybe not!

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Bucket list reizen

Post by karel-p »

Een niet-motorminded echtgenote en 2 dochters.
Voorgenoemden hebben ook geen interesse in natuur, camping of dingen bezoeken.
Enkel grote winkelstraten kunnen hen interesseren :-(

Ikzelf wil met de motor op reis
tentje matje slaapzak
toiletzak en stoeltje
gasbrandertje voor pannetje warm water ( koffie )
en onderweg eten en drinken

Franse Alpen
Elzas Pyreneen
en natuurlijk the UK

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bucket list reizen

Post by Muug »

bij dezen roepen wij karel-p uit tot de meest beklagenwaardige motard van dit forum! :gieren: :jodeman: :bowdown: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bucket list reizen

Post by Muug »

diskeletlietje wrote:mijn droom bucket list hangt af van welke documentaire ik laatst gezien heb :lipsrsealed2:
:stupid:
gisteren op Discovery channel iets gezien over de Yukon-mannen, ergens belachelijk hoog in Alaska. Wil ik ook wel eens doen! En de TAT in de U van de S van de A lijkt we ook wel vet. En Australi? en de Nieuw-Zeeland en Azi? enz enz enz Liefst met ??n of twee andere motards. :sweetheart:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Bucket list reizen

Post by Koeno »

Momenteel is het bij mij nog vrij basis:

1/ Italie (bergpassen rijden enzo)
2/ Schotland (nog ne keer... mss volgend jaar met vrouwke als de gezinsituatie stabiel blijft).
3/ Ooit wil ik eens noorwegen gedaan hebben, maar dan euhm moet er nog veel gebeuren :D

Het echte zotte werk is voor mij niet weggelegd, ben te soft denk ik daarvoor :D

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Bucket list reizen

Post by Jopet »

karel-p wrote:Een niet-motorminded echtgenote en 2 dochters.
Voorgenoemden hebben ook geen interesse in natuur, camping of dingen bezoeken.
Enkel grote winkelstraten kunnen hen interesseren :-(
Idem hier... maar.... ik mag alleen reizen...

Anekdote:

Als ik telefoneer met vrienden leg ik mij languit op mijn bureaustoel, voeten op het voetbankje, zet de telefoon op speaker, leg hem op mijn borst en babbel ik op mijn gemak, vraagt Serge of ik nu al plannen heb om deze zomer op reis te gaan met de motor, ja zeg ik, ik heb beslist dat ik een rondtrip van 30 dagen ga doen door de V.S., zie ik opeens mijn vrouw en 2 dochters opveren uit de zetel.... want ik had hen nog niet van mijn plannen op de hoogte gesteld.... Gelukkig heb ik een hele brave vrouw en maakt ze daar geen spel rond en heb ik dus ferm kunnen genieten van mijn 30 dagen V.S.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Bucket list reizen

Post by Werner »

F M wrote:Bij mij zijn de meeste klassieke dingen wel al de revue gepasseerd.

Mijn verlanglijstje:
* Westen USA, Canada
* Tour de France (helemaal de grenzen afrijden)
* Vuelta (van gebergte naar gebergte in Spanje)
* Giro d'Itali? (idem maar dan in Itali?)

Gebrek aan tijd, gepaard aan een niet-motorminded echtgenote, is het grootste bezwaar. Waar ik vroeger dacht op mijn huidige leeftijd stilaan aan pensioen te kunnen denken, blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk een corvee geworden zal zijn in plaats van een plezier...

Wat bedoel je precies met "blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk enz.... ipv van een plezier?"
Ik ben al meerdere jaren met pensioen en mijn echtgenote is evenmin motorminded, en dan druk ik mij
nog heel voorzichtig uit, :wink: maar het motorrijden is voor mij geen corvee geworden, wel integendeel.
En zoals je waarschijnlijk enkele dagen geleden hebt kunnen lezen ben ik zinnens om in het najaar naar Zuid Afrika
te gaan (alleen!) om ginder een paar weken met de moto te gaan rondtoeren.
En hoewel ik nu hoe langer hoe meer aan mezelf begin te twijfelen m.b.t. deze escapade is het mijn echtgenote die probeert
mij over de streep te trekken; zo zie je maar ...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Bucket list reizen

Post by diskeletlietje »

Werner wrote:
F M wrote:Bij mij zijn de meeste klassieke dingen wel al de revue gepasseerd.

Mijn verlanglijstje:
* Westen USA, Canada
* Tour de France (helemaal de grenzen afrijden)
* Vuelta (van gebergte naar gebergte in Spanje)
* Giro d'Itali? (idem maar dan in Itali?)

Gebrek aan tijd, gepaard aan een niet-motorminded echtgenote, is het grootste bezwaar. Waar ik vroeger dacht op mijn huidige leeftijd stilaan aan pensioen te kunnen denken, blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk een corvee geworden zal zijn in plaats van een plezier...

Wat bedoel je precies met "blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk enz.... ipv van een plezier?"
Ik ben al meerdere jaren met pensioen en mijn echtgenote is evenmin motorminded, en dan druk ik mij
nog heel voorzichtig uit, :wink: maar het motorrijden is voor mij geen corvee geworden, wel integendeel.
En zoals je waarschijnlijk enkele dagen geleden hebt kunnen lezen ben ik zinnens om in het najaar naar Zuid Afrika
te gaan (alleen!) om ginder een paar weken met de moto te gaan rondtoeren.
En hoewel ik nu hoe langer hoe meer aan mezelf begin te twijfelen m.b.t. deze escapade is het mijn echtgenote die probeert
mij over de streep te trekken; zo zie je maar ...
ze wilt u buiten Werner :lipsrsealed2: :ricky: niet twijfelen

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Bucket list reizen

Post by petervdc »

Hmm stel nu dat je een partner hebt die heel erg t?gen motorijden is.
Je bent regelmatig van huis, het kost toch wel wat geld, ieder keer gezaag etc etc
Je wil je partner nu toch ook je partner houden, dus wat doe je dan h?...
(hypothetisch h?, mijn lief rijdt zelf ook, maar bovenstaande zal wel es voorkomen).
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Bucket list reizen

Post by duibhce Kaelann »

Volgend jaar hoop ik alvast een groot stuk van centraal- en noord-Azi? en ook een stukje midden-oosten van mijn bucket list te kunnen schrappen.

Ik zou ook heel graag ooit eens een rondje van de Middellandse Zee doen. Maar met de huidige politieke situatie op enkele plaatsen op die route lijkt het weinig waarschijnlijk dat dat er de komende 20 jaren nog van zal komen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Bucket list reizen

Post by diskeletlietje »

petervdc wrote:Hmm stel nu dat je een partner hebt die heel erg t?gen motorijden is.
Je bent regelmatig van huis, het kost toch wel wat geld, ieder keer gezaag etc etc
Je wil je partner nu toch ook je partner houden, dus wat doe je dan h?...
(hypothetisch h?, mijn lief rijdt zelf ook, maar bovenstaande zal wel es voorkomen).
dan maak je 3 kinders , zorg je dat de partner ook zot is van reizen ,straal je dat over naar uw kinders , die ook ganse dagen niet thuis zijn ... en dan op een moment (ooit) zijn ze allemaal meerderjarig en dan moeten ze hun plan maar trekken :gieren:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Bucket list reizen

Post by TRooPER »

ik heb geen lijstje,
maar deze week nog es over gedroomt dat ik eigenlijk wel een vieze goesting heb om ne keer een LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG RTWtourke te doen,
als er iemand mee wil, en nog wat tijd en geld over heeft, roept maar ne keer. Mijn tentje is nog goed tot minstens eind 2016,


aja, die kinders en vrouw, euuhhm, ah die kunnen volgen met ....euhm mijn buske :P en mijn bagage, zo gelijk Mc(luxe)Gregor


Op dit moment in ons leven zijn er nog teveel andere prioriteiten dan "reislijstjes", we proberen mee te pikken wat er kan.
En proberen ons beiden te schikken om het voor iedereen leuk te houden. Of de echtgenoot nu mee wil of niet, van mij mag ze kiezen. En mij laat ze ook kiezen wat ik graag doe. Vrijheid is belangrijk !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Bucket list reizen

Post by Hagar »

petervdc wrote:Hmm stel nu dat je een partner hebt die heel erg t?gen motorijden is.
Je bent regelmatig van huis, het kost toch wel wat geld, ieder keer gezaag etc etc
Je wil je partner nu toch ook je partner houden, dus wat doe je dan h?...
(hypothetisch h?, mijn lief rijdt zelf ook, maar bovenstaande zal wel es voorkomen).
Blijkbaar zijn er heel wat die een niet-motorminded partner hebben.
Bij mij juist hetzelfde, krijg haar met geen stokken op dat "moordwapen"....
Wat ik dan doe is een reis met mijn partner (meestal vliegtuig), ?n een reis met de motor.
Ik heb het voordeel dat mijn partner niet zaagt als ik met de motor wegga (is dat eigenlijk wel een goed teken? :w00t: ),
maar mijn verlof is in de kortste keren erdoor. Ook niet leuk als je alleen op reis moet.

Wat ik kan schrappen van mijn lijst: Schotland (in juni geweest) en Sierra Nevada-Spanje (in 1990 geweest).
Waar ik wel al h??l lang van droom is: "de afdaling van de Donau", dus vanaf de bron in het Zwarte woud, tot de monding in de Zwarte zee. Moet waarschijnlijk een fantastische ervaring zijn, maar k weet niet of het er ooit van zal komen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bucket list reizen

Post by Muug »

Hagar wrote:Waar ik wel al h??l lang van droom is: "de afdaling van de Donau", dus vanaf de bron in het Zwarte woud, tot de monding in de Zwarte zee. Moet waarschijnlijk een fantastische ervaring zijn, maar k weet niet of het er ooit van zal komen.
Ga je redelijk veel tijd voor nodig hebben... heb ik deze lente ook overwogen, maar zelfs een maand leek behoorlijk kort.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Bucket list reizen

Post by F M »

Werner wrote:
Wat bedoel je precies met "blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk enz.... ipv van een plezier?"
Ik ben al meerdere jaren met pensioen en mijn echtgenote is evenmin motorminded, en dan druk ik mij
nog heel voorzichtig uit, :wink: maar het motorrijden is voor mij geen corvee geworden, wel integendeel.
Wel, ik bedoel dat ik nu op mijn 55 jaar al heel wat ouderdomskwaaltjes vertoon. Over 12 jaar zal daar geen verbetering in zijn, ik vrees in tegendeel. Vandaar dat ik schrik heb om tegen dan te veel fysische problemen te hebben.

Nu kan ik me natuurlijk optrekken aan voorbeelden zoals jij. :wink:
I am confused. Oh no, maybe not!

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Bucket list reizen

Post by Hagar »

Muug wrote:
Hagar wrote:Waar ik wel al h??l lang van droom is: "de afdaling van de Donau", dus vanaf de bron in het Zwarte woud, tot de monding in de Zwarte zee. Moet waarschijnlijk een fantastische ervaring zijn, maar k weet niet of het er ooit van zal komen.
Ga je redelijk veel tijd voor nodig hebben... heb ik deze lente ook overwogen, maar zelfs een maand leek behoorlijk kort.
Denk ik ook, maar misschien kan dat opgedeeld worden over verschillende jaren.
Ofwel.... na mijn 67ste.... :mad:

Hagar
Posts: 64
Joined: 23 Mar 2015 12:22

Bucket list reizen

Post by Hagar »

En wat ik ook al overwogen heb, is een camionette kopen, inrichten om in te overnachten, met een bed dat kan opklappen, waardoor er plaats is om de motor binnen te rijden.
Verplaatsing met de camionette, ter plaatse motor eruit, bed opmaken, ritje met de motor, slapen in de camionette.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Bucket list reizen

Post by Tom Thumper »

Hagar wrote:En wat ik ook al overwogen heb, is een camionette kopen, inrichten om in te overnachten, met een bed dat kan opklappen, waardoor er plaats is om de motor binnen te rijden.
Verplaatsing met de camionette, ter plaatse motor eruit, bed opmaken, ritje met de motor, slapen in de camionette.
Maar dan mis je de geneugten van te reizen met de moto. Zo een beetje primitief maar alle vrijheid die de wereld biedt. Gewoon uw neus achterna rijden als je goesting hebt, je ziet wel waar je uitkomt, altijd wel ergens een plaatske vinden om te slapen.

Elk jaar wil ik toch wel zo een reisje maken: plannen maken maar onderweg zien, als je iets beter tegenkomt dan wat je gepland hebt, gewoon doen. Als de plannen niet blijken te zijn wat je er van verwacht of als ze gewoon niet haalbaar zijn, plannen herbekijken. En voor de rest gewoon genieten van de vrijheid.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Bucket list reizen

Post by Muug »

Hagar wrote:En wat ik ook al overwogen heb, is een camionette kopen, inrichten om in te overnachten, met een bed dat kan opklappen, waardoor er plaats is om de motor binnen te rijden.
Verplaatsing met de camionette, ter plaatse motor eruit, bed opmaken, ritje met de motor, slapen in de camionette.
Heb ik al op een camping gezien in Engeland. Anonieme witte cammionette met luifel. Moto, matras, tafeltje en stoelekes in de wagen, rijden, parkeren, luifel openzetten, alles buitenzetten, matras plat. Toerkes doen in de wijde omgeving. Hop, weer inpakken en alles 500km weer uitladen.

Werner
Posts: 217
Joined: 05 Jan 2013 06:54

Bucket list reizen

Post by Werner »

F M wrote:
Werner wrote:
Wat bedoel je precies met "blijkt nu dat tegen dan het motorrijden waarschijnlijk enz.... ipv van een plezier?"
Ik ben al meerdere jaren met pensioen en mijn echtgenote is evenmin motorminded, en dan druk ik mij
nog heel voorzichtig uit, :wink: maar het motorrijden is voor mij geen corvee geworden, wel integendeel.
Wel, ik bedoel dat ik nu op mijn 55 jaar al heel wat ouderdomskwaaltjes vertoon. Over 12 jaar zal daar geen verbetering in zijn, ik vrees in tegendeel. Vandaar dat ik schrik heb om tegen dan te veel fysische problemen te hebben.

Nu kan ik me natuurlijk optrekken aan voorbeelden zoals jij. :wink:
Ik heb er op mijn 55e het bijltje bij neergelegd - figuurlijk dan - en dat tot op vandaag nog geen moment beklaagd.
En wat de fysiek betreft: uiteraard komt er hier en daar wel wat sleet op maar ik probeer dat door lichaamsbeweging, gezonde en aangepaste voeding, voldoende slaap en vooral ook door mij niet te vervelen onder controle te houden
en - hout vasthouden - tot nu toe lukt dat wonderwel.
En uiteraard hoort daar het motorrijden bij: ik vertrek niet bij regenweer maar als het droog is dan doe ik wekelijks, ook 's winters, toch een drietal ritjes telkens tussen de 120 en 150km en dat is nog steeds puur genieten.
:wink:

Post Reply