Een WegIsWeg-reis in Marokko

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 6255
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug » 12 Feb 2016 20:01

Hoe dichter gij woont, hoe liever ik dat heb, Bert, maar vanaf hier is 't ook een uur naar uw fabriek zenne :sick:

User avatar
Raketman
Posts: 690
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Raketman » 07 Apr 2016 14:04

Ook net terug van Marokko...

Gevolgde route (ongeveer) : Tanger Med - Souk-El-Arba - Meknes - Azrou - Itzer - Midelt - Imilchil - Tinerhir - Boulmane Dades - Skoura - Ouarzazate - Tizi-n-Tichka - Marrakech - Casablanca - Tanger Med.

Een paar rappe nota's : de weg van Midelt naar Circue de Jafar zijn ze aan't voorbereiden op verharding. Wij zijn door de kloof en de rivier gegaan en ik kan u verzekeren dat ik 7 keer doodgegaan ben. Content dat ik trial gedaan heb, maar met nen 990 was dat ploegen zonder weerga. Ben er 1 keer gevallen en ik dacht dat mijn heup gebroken was :freak: ...kloof loopt vol met herderkinderkes die u letterlijk van uwe moto willen trekken net op het moment dat ge'm over een rots wilt lanceren. Was eigenlijk geen toffe ervaring. Op de rest van de route hebben we ook anderhalf uur mogen sneeuw scheppen tesamen met een frans koppel in een jeep, die op't randje van de ravijn aan't bungelen waren. Zij content dat wij er waren om te helpen, wij content dat zij een spoor door de sneeuw geploegd hadden want daar waren we nooit doorgeraakt.

De weg naar Imilchil was op hetzelfde moment dan op het fotoke van Bert weg, maar wij konden er niet door. De stok van meer dan 2 meter die ik gevonden had verdween volledig in het water. We zijn dus terug over een bergverschuiving moeten hotsen en botsen (weer 7 keer doodgegaan), om dan via een nieuwe asfaltweg die nog maar pas geopend was in Imilchil te geraken. 't Was er eigenlijk volledig ende geheel over :pillepalle: ... Wat ik wel weet is dat mijne 990 nu echt dè ereplaats krijgt in de gallerij van alle moto's die ik ooit gehad heb. Ik kan eigenlijk nog altijd niet bevatten wat we daar allemaal mee uitgevreten hebben gedurende deze reis.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 6255
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug » 07 Apr 2016 15:37

:worthless:

maar open dan wel uw eigen topic ;)

Blackbert
Posts: 2069
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Blackbert » 13 Apr 2016 17:09

:mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by susse » 22 May 2016 08:47

Muug wrote:o jawel
onze zware machines zijn helemaal niet nodig voor zo'n reis
de Terra bvb is een gewone monocylinder van 650cc
Zelf zit ik er zwaar aan te denken om een XT600E te kopen voor zo'n tripjes, ik vind de KTM te zwaar
En met zulke kleine machines ga je automatisch trager en rustiger rijden. Maar je geraakt wel degelijk even hoog en even diep hoor.
Kampeermateriaal heb je trouwens ook niet echt nodig, hotelletjes en aubergekes genoeg. Behalve als je ?cht wilt kamperen, gelijk Mac.
Dus met een kleine moto met weinig bagage kan je dit perfect doen.
Het kan zelfs solo, hoewel met twee altijd wat veiliger is.
ik denk da gij eigenlijk net te klein zijt voor de KTM
allez in die omstandigheden dus he
:-)

die "veel bagage" was me opgevallen op de fotos maar blijkt dat er kampeergerief mee was genomen...
scheelt een pak natuurlijk

vraagske... beter BB zijn nopekes of het eerder brave profiel van de uwe?

over die lichtere moto...
ik heb in transilvania vorig jaar een pak kilometers gereden met een monoke om de tracks van de trophy te maken maar dat licht beest was uit mijn comfortzone...
de 950 op endurorubber vond ik veel rustgevenddr-makkelijker te mennen

dat monoke was trouwens nen Husqvarna 450
een endurobeest dus
heel tof maarniet iets waar ge mee wilt reizen
monocilinders zijn sowieso niet voor mij
na 2 jaar met de 690R ben ik daar redelijk zeker van
gef mij dus maar ne zware
mag zelfs ne 1190R zijn :ricky:

tenslotte...
.bedankt voor het schitterende verslag
genoten van verhaal en schrijfstijl
zowel de van-de-pot gerukte stijl van Muug als de droge humor van BB

ik noteer een aantal zaken voor mezelf

※4x4 is tof maar ik moet dringend meer met de moto rijden
tiens... een assistentiewagen ... nen ouwen BJ4... zou da nix zijn op zone reis? :stupid:

※ik moet dringend meer met de moto gaan rijden

※zo'n verslag ontdekken op ne kalme zondagochtend op t werk is zalig :rayof:
jommo... nagommenegank...

User avatar
Muug
Posts: 6255
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug » 22 May 2016 20:47

susse wrote:※zo'n verslag ontdekken op ne kalme zondagochtend op t werk is zalig :rayof:
merci voor de complimentjes ! :grin:

Cotthem
Posts: 733
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Cotthem » 02 Sep 2016 08:54

Ferm te laat op mijn afspraak door dit artikel :grin:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 6255
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Muug » 02 Sep 2016 12:43

susse wrote: vraagske... beter BB zijn nopekes of het eerder brave profiel van de uwe?
hier moet ik blijkbaar nog op antwoorden. Het antwoord is volgens mij dat het geen verschil maakte. De Heidenau's die ik had waren meer dan perfect. Ik denk niet dat er één stuk was waar de MT21's van Blackbert meer voordeel boden dan die Heidenau's.

petervdc
Posts: 3007
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by petervdc » 02 Sep 2016 13:25

Ik denk dat met mijn rijcapaciteiten, een minder zware moto dan de 1190 of 990 een noodzaak is. Verder geen kampeerspullen, gewoon licht bepakt. Maar kwil zoietske wel ooit es doen hoor.
Al die ervaren mannen hier kunnen dat mss wel met een 250+ kg machine, maar ikke wrsch niet.
Keep going

Blackbert
Posts: 2069
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een WegIsWeg-reis in Marokko

Post by Blackbert » 02 Sep 2016 15:34

Durven gas geven en gene schrik hebben om ne keer om te vallen helpt wel.

Banden, er hangt veel van 't chauffeurke af ook mijn gedacht.
Ik voel mij geruster met noppen, op de KTM MT21 voor en een D908RR achter. Allebei ook dik ok op de weg, en gehomologeerd daarvoor.
Aan de andere kant, ergens na de Cirque dikke vette moor, die elke band dichtplamuurde. Weinig voordeel aan mijn blokken. Na de Col de Belcasem natte kalk, daar was ook iedereen gejost.
In de zandbak durf ik denken dat de voorkant minder snel gaat schuiven en op de stenen (de grote) dat de achterkant er iets makkelijker overkruipt.
Maar in de eerste echte zandbak zaten we allemaal vast, en reed de gids er mijn moto zomaar uit, op zijn slippers. constant gas en spelen met de koppeling. haphaphap en hij stond boven.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest