Alpen 2015

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Alpen 2015

Post by Koeno »

If the date's right... I'm in :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Alpen 2015

Post by Muug »

Wim GS wrote: OK! Wanneer zijn we weg :-) :P Schoon filmke BTW
Ik ga mee !

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Alpen 2015

Post by robman »

Koeno wrote:If the date's right... I'm in :D

:stupid:

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Alpen 2015

Post by F M »

De voorlaatste dag van onze reis komen we aan in de Vogezen. De dag is in mineur gestart. Na een paar kilometer is Lode gevallen met zijn GSA. Hijzelf gelukkig ongedeerd, maar de GSA was een total loss. We hebben een paar uur bij hem gebleven tot hij gerepatrieerd werd. Daarna hebben we de snelweg moeten nemen om pas in de late namiddag de route te hernemen. De beklimming van de Ballon d'Alsace is zowat het laatste wapenfeit. Toch nog een mooie afsluiter.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=R9-sTZfB42w[/video]
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen 2015

Post by F M »

Ik ben de laatste tijd weer bezig geweest filmpjes te maken van deze reis. Op mijn YouTube kanaal kan je nog wat meer beklimmingen en afdalingen van cols zien. En het werk is nog in progress.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... pxmDCwaCw8
I am confused. Oh no, maybe not!

Wim RT
Posts: 5
Joined: 28 Jan 2018 18:13

Re: Alpen 2015

Post by Wim RT »

Jammie, dat het maar snel Mei is :whip: :ricky: :rayof:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Alpen 2015

Post by OzzePaa »

Nice :!: Een virtuele Alpen-Pyreneën-Dolomieten-toerke :thumbsup: :ricky:
Van die laatste heb ik er een paar synchroon laten draaien met mijn exemplaren van vorig jaar toen we in Arabba zaten ...
Wij waren wel vroeger boven c.q beneje :blbl: ;) :lol:
Maar nu ik toch op je JoeTjoep-stek zat, nog even geprobeerd om je filmke van die Motorum-rit naar de Voer/Eifel in 2013 noggis te bekijken (heb daar een link naartoe opgeslagen) maar helaas zien ik enkel een melding dat UMG_UK het wegens auteursrechtenschending heeft geblokkkeerd :dontknow: :? :(
Stond er misschien muziek op de achtergrond die nu niet meer gebruikt mag worden :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen 2015

Post by F M »

Inderdaad, Ramstein was de grote boosdoener.
Maar ik heb de video op mijn dropbox gezet. Je mag hem gerust downloaden:
https://www.dropbox.com/s/pkd116gkosts7 ... m.mp4?dl=0
I am confused. Oh no, maybe not!

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen 2015

Post by F M »

OzzePaa wrote: 15 Mar 2018 22:01 Van die laatste heb ik er een paar synchroon laten draaien met mijn exemplaren van vorig jaar toen we in Arabba zaten ...
Wij waren wel vroeger boven c.q beneje :blbl: ;) :lol:
Ja, dat hangt ook een beetje af van de metgezellen. Als ik met Wim rijd, dan gaat het ook rapper :P .

Maar ik doe dat stiekem ook, klims vergelijken met andere youtube-filmkes. Over het algemeen valt onze snelheid nog wel mee.
Tot je op de filmpjes van Schaaf valt... Ik heb onze beklimming van de Vrsic pas vergeleken met die van hem. We deden er ongeveer 15 seconden langer over. Maar hij was wel minutenlang opgehouden door schapen op de weg... :shock: (het kunnen ook koeien geweest zijn, ik ben niet zeker)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alpen 2015

Post by zappa »

F M wrote: 15 Mar 2018 23:04 Ramstein
Rammstein ;)


Trouwens, op zo'n bochten rij ervaring, heb je dan nooit de behoefte om eens naar 't landschap te kijken, te stoppen en eens van het uitzicht te genieten, een foto te nemen? Ik zou het zonde vinden om daar zo de volledige blik op de weg door te sjeezen ??
sig nature

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen 2015

Post by F M »

Natuurlijk stoppen we op plaatsen waar het heel mooi is om foto's te nemen. Maar hoe groter de groep, hoe minder dat dit gebeurt, is mijn ervaring.

Op een top van een col, een echte col, stoppen we bijna altijd. Want daar is meestal wel iets te zien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen 2015

Post by Blackbert »

Een bordje met de naam en de hoogte, volledig overplakt met allerhande stickers? :mrgreen:
In feite zou je ze 2 keer moeten rijden, de ene keer voor 't uitzicht, de andere keer voor het rijden zelf.
grease up your baby for a ball on the hill

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Alpen 2015

Post by Cooper »

zappa wrote: 17 Mar 2018 00:22 heb je dan nooit de behoefte om eens naar 't landschap te kijken, te stoppen en eens van het uitzicht te genieten, een foto te nemen? Ik zou het zonde vinden om daar zo de volledige blik op de weg door te sjeezen ??
Ik vind het zonde om deze mooie routes steeds te onderbreken om van het uitzicht te "genieten". :dontknow:
Zo hebben we (gelukkig maar) allen onze eigen voorkeuren blijkbaar. :ricky:
Once you ride a Wing, you never want another thing !

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alpen 2015

Post by zappa »

Cooper wrote: 17 Mar 2018 19:17

Ik vind het zonde om deze mooie routes steeds te onderbreken om van het uitzicht te "genieten". :dontknow:
Zo hebben we (gelukkig maar) allen onze eigen voorkeuren blijkbaar. :ricky:
circuit rijden dus ? Maar dan met tegenliggers en gemengd verkeer :grin:
sig nature

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: Alpen 2015

Post by Cooper »

zappa wrote: 18 Mar 2018 10:11 circuit rijden dus ? Maar dan met tegenliggers en gemengd verkeer :grin:
Het mag toch ook wel een beetje spannend blijven hé !? :lol:
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen 2015

Post by F M »

Tja, landingsbaan, nog 50 % werken, veel regen. Een mens heeft dan tijd om heel oude zaken af te werken. Er waren nog wat filmpjes te maken van onze Alpenreis in 2015.

Eentje springt er voor mij uit: een samenvoegsel van de Gorges die je her en der tegenkomt. Dat blijven altijd mooie zichten voor mij.

I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alpen 2015

Post by Blackbert »

waar waar?
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alpen 2015

Post by F M »

Blackbert wrote: 26 Mar 2024 14:37waar waar?
In Frankrijk :ugeek:
I am confused. Oh no, maybe not!


Post Reply