Destination World

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 6255
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug » 18 Jul 2016 16:25

het gesprek over de klein kampeerstoeltjes heb ik afgesplitst

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 1996
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann » 10 Aug 2016 08:10

ffkes tussendoor een kleine review van de TKC70 bandjes die we in Turkije op onze motoren hebben laten monteren.
Moet er wel bij vertellen dat we 150s hebben gelegd ipv de normale 140s op onze motoren omwille van de levertermijn en ik vergelijk met de K60 Scout waarvan ik altijd de 130 heb gelegd omwille van het ontbreken van de centerband. Dus de vervullen in maten zullen wel wat invloed hebben op het stuurgevoel.
Niet dat er iets mis is met dat stuurgevoel op de TKC, die sturen verbazingwekkend neutraal. Op zowel droge als natte asfalt erg veel vertrouwen. Op gravel en ander onverhard zijn ze wat minder stabiel dan de K60, in glibberige modder zijn ze even slecht.
De slijtage lijkt na 4-5000 km wel behoorlijk me te vallen. We zullen zien of ze ook zo lang mee gaan als de K60.
Mijn conclusie is alvast dat het vooral baanbanden zijn die er avontuurlijk moesten uitzien voor de Touratwat crowd :)
Maar als baanbanden voldoen ze zeker.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3007
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Destination World

Post by petervdc » 10 Aug 2016 11:27

duibhce Kaelann wrote:ffkes tussendoor een kleine review van de TKC70 bandjes die we in Turkije op onze motoren hebben laten monteren.
Ik ben daar ook super content van, op baan.
Nog geen offroad gedaan met de 1190R, enfin, wat gravel en zo, maar méér dan dat zoek ik niet met da duur & zwaar machien.
Keep going

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Destination World

Post by ChiChiWaWa » 10 Aug 2016 11:29

duibhce Kaelann wrote: We zullen zien of ze ook zo lang mee gaan als de K60.
Lang hield die achterband het bij mij anders niet uit in de warme Pyreneeën :cry:

User avatar
OzzePaa
Posts: 883
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Destination World

Post by OzzePaa » 10 Aug 2016 12:07

Las gisteravond op de Destination-blog dat die rubbers onder de Terra's gezet waren ...
Tof om horen hoe die TKC70 zich in "echte" gebruiksomstandigheden houdt :headbang: Eén setje op Gertruud gehad met minder voldoening dan de TKC80/Scout combinatie. Hadden al snel veel cupping (zaagtandenranden) en sleten even rap. Goed rijgevoel op asfalt en vertrouwen was er wel, ook redelijk op accidenteel stuk niet verhard terrein. Nu Anakee Wild's : veel lawaai maar verder vree contenter van dan de TKC70's ... op asfalt quasi als wegband te rijden en op groffer wegdek natuurlijk pak beter. :stupid: met conlusie van Duib dus ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 1996
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann » 10 Aug 2016 18:04

ChiChiWaWa wrote:
duibhce Kaelann wrote: We zullen zien of ze ook zo lang mee gaan als de K60.
Lang hield die achterband het bij mij anders niet uit in de warme Pyreneeën :cry:
de onze hadden al 15000km erop zitten en konden volgens mij nog gerust 3000-4000km extra mee als we enkel op asfalt zouden gebleven zijn. Enkel gewisseld in Turkije omdat ik in Georgië op wachttijden van 20 dagen zou moeten rekenen voor maten die op onze motos passen. En Zuid Rusland was niet zo praktisch om bandjes geregeld te krijgen. In normale omstandigheden zouden ze denk ik wel 20000km meegaan. maar dat is wel op een 58pk mono.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Destination World

Post by ChiChiWaWa » 10 Aug 2016 20:29

De achterband lag er een goede 4000 km op en ging misschien nog wel 1000 km halen, maar om veilig thuis te geraken toch maar nieuwe bandjes laten plaatsen in Bayonne :oops:

User avatar
OzzePaa
Posts: 883
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Destination World

Post by OzzePaa » 10 Aug 2016 21:10

ChiChiWaWa wrote:De achterband lag er een goede 4000 km op en ging misschien nog wel 1000 km halen, maar om veilig thuis te geraken toch maar nieuwe bandjes laten plaatsen in Bayonne :oops:
Wadde :?: :o 5000km met een K60 Scout :pillepalle: ChiChiWadoedegijdaarmee :shock:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Destination World

Post by ChiChiWaWa » 10 Aug 2016 23:15

Euhm, gaaze geven :lol:
't Was best een vlot tempo in de Pyreneeën :oops:

User avatar
laouen
Posts: 1670
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Destination World

Post by laouen » 30 Aug 2016 20:05

Na wat omzwervingen zijn we nu in Noorwegen beland. De Noordkaap hebben we al achter de kiezen. Koud maar zonnig buiten alle verwachtingen om. Half augustus de Noordpool cirkel oversteken was misschien niet het beste idee, zeker niet na een goeie 7 weken 35° en meer. Maar bon, nu blijkt alvast dat we niet teveel kleren bij hebben.
We zitten zo ongeveer ter hoogte van Trondheim en hebben een routeke uitgestippeld voor de komende week ofzo langs de meest bekende fjorden. Maar de goesting naar gravel stijgt weer. De tijd en goesting om zo 's avonds in de digitale kaarten op zoek te gaan naar mooie gravel baantjes ontbreekt dan weer. Iemand tips/suggesties? Het plan is om ter hoogte van Stavanger door te steken richting Oslo en dan Zweden in te duiken. Maar we hebben nog wel wat marge 8-)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

Ug ug, ik ga naar Uganda!

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest