Destination World

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Destination World

Post by TRooPER »

ik weet niet in hoeverre facebook geblokkeerd is in Iran:
hieronder nog even hernemen wat daar al gezegd is:

In TR forum you got a reply on your request, but in case you cannot download the pdf... I will attach 4pics (reduced size) here of the 2 manuals,

first 2 pics of TR650
last 2pics of 650gs


Tim Schmit
Tim Schmit From the drawings, they seem very similar. Here is an old "release post". Might give some additional insight on how different the crank shafts really are and if they are interchangeable: http://www.sportrider.com/.../2013-husqvarna-tr-650...


I also sent a mail to BWMOTORS MECHELEN if they have more resources....

BWMOTORS MECHELEN
BWMOTORS MECHELEN 100 shure they are not the same!!!
BWMOTORS MECHELEN Different piston crank and balance axel.
BWMOTORS MECHELEN Dont know if they will fit


Peter De Jongh I've send an email to our local Husqvarna dealer. (Motors Vangenechten Husqvarna)


found an early topic you might have read before your journey:
http://www.f650.co.uk/forums/showthread.php......
Is the Husqvarna TR 650 Terra Rotax engine the same as the 650gs Rotax…
f650.co.uk

Dutchgit is mechanic and also on ADV: http://advrider.com/index.php?members/dutchgit.239436/
I will ask him to get in contact if he knows any solution, pm is sent with your question on ADV and this topic
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Destination World

Post by TRooPER »

wat is de beste manier om u van enige informatie te kunnen voorzien :
facebook ?
ADVrider?
.....

als ik nog wat kan opzoeken voor u , laat maar weten, als dat het enige is wat we van hieruit kunnen doen, met veel plezier,
kan begrijpen dat er ginder een klein stresslevel begint te stijgen,
laat dat stressniveau maar over aan stressmanneke en dat komt wel goed !


het is nog niet het einde van de wereld :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

Facebook werkt, maar is nogal omslachtig. De topics op HUBB of het tr650 topic op ADV of het topic op cafehusqy zijn waarschijnlijk best. Of gewoon whatsapp of telegram
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Destination World

Post by Blackbert »

Lap, ik kom hier een paar dagen niet en 't is kapot. :twisted:

Als ik 't goed begrijp is er nood aan een hoop interne motordelen, of een compleet blok.
Beetje gezocht, nog niks concreet, maar dit kan misschien ergens toe leiden? http://shop.italhusky.com/en/products/2 ... a-strada-1
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

bedankt Bert. Ik kende de shop, maar had er nu nog niet aan gedacht. Ik probeer ze te contacteren.

Daarnaast: is hier iemand met goede contacten in Mattighofen? Ze quoten en levertijd van 2 weken. Maar de ervaring van onze dealer en andere eigenaars leert dat ze regelmatig die termijn nog wel een keer of 2 op het laatste moment durven verlengen. Ik heb zekerheid nodig over de termijn een dat het niet nog 1 of 2 weken langer duurt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:Daarnaast: is hier iemand met goede contacten in Mattighofen?
Ela (Ella) Pumpernikel misschien?

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Destination World

Post by Blackbert »

Uw muze, Pyndon? Maar geen idee waar die momenteel zit.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Destination World

Post by TRooPER »

Blackbert wrote:Uw muze, Pyndon? Maar geen idee waar die momenteel zit.
die zit nu in America dacht ik,

@jo: heb u pm gestuurd, kan misschien ook helpen , contact van husqvarna sales manager
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1975
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Destination World

Post by TRooPER »

duibhce Kaelann wrote:bedankt Bert. Ik kende de shop, maar had er nu nog niet aan gedacht. Ik probeer ze te contacteren.

Daarnaast: is hier iemand met goede contacten in Mattighofen? Ze quoten en levertijd van 2 weken. Maar de ervaring van onze dealer en andere eigenaars leert dat ze regelmatig die termijn nog wel een keer of 2 op het laatste moment durven verlengen. Ik heb zekerheid nodig over de termijn een dat het niet nog 1 of 2 weken langer duurt.

KTM oostenrijk...... de susse zijn ktm dealer Warrant ?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TimS
Posts: 169
Joined: 30 Dec 2012 12:17

Re: Destination World

Post by TimS »

Blackbert wrote:Lap, ik kom hier een paar dagen niet en 't is kapot. :twisted:

Als ik 't goed begrijp is er nood aan een hoop interne motordelen, of een compleet blok.
Beetje gezocht, nog niks concreet, maar dit kan misschien ergens toe leiden? http://shop.italhusky.com/en/products/2 ... a-strada-1
Er is ook een Nederlandse variant - prijzen zijn op het eerste zicht identiek (al zijn prijzen mss niet het belangrijkste momenteel voor Jo): http://www.husqyparts.com
Today is the tomorrow you were promised yesterday.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

Nieuwe banner... CTRL+F5 om de cache van je browser te refreshen en dan zie je de moto van Jo in een onalledaagse parkeerplaats. :|

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Destination World

Post by zappa »

ik zie ! :mrgreen:

maar eigenlijk ni zo leuk wat ik zie :cry:
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Destination World

Post by Davy78 »

Is er al een oplossing gevonden?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

Davy78 wrote:Is er al een oplossing gevonden?
Het lijkt er op dat ze hun tijd in Iran doorbrengen door mbv het openbaar vervoer rond te reizen. Wellicht wachtend op één of ander cruciaal onderdeel, maar dat is een veronderstelling van me, op basis van oa deze quote : " I am in contact with a dealer in Belgium to get a part sent from Mattighofen to tehran, but we are not sure yet if that will work within our visa schedule. "

Weet je, in het allergekste scenario reizen ze gewoon verder als backpacker... :geek:

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Destination World

Post by zappa »

of met 2 op enen moto ? Of met een touwtje en een karretje er achter ? :thumbsup:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Destination World

Post by Blackbert »

Davy78 wrote:Is er al een oplossing gevonden?
Er wordt aan gewerkt, komt allemaal in orde. Beetje shoppen op internet, beetje viavia, beetje geduld, nu, vooral. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

Veel geduld vooral. Met de nodige frustraties. Het probleem blijft de Carnet de Passage. Die moet proper afgetekend en gestempeld zijn bij het verlaten van het land, anders kan ik fluiten naar de waarborg ter waarde van de motor zelf.
Shippen naar Iran is duur en logistiek ingewikkeld, met de nodige risico's op extra vertraging. Dus proberen we de motor op een of andere manier het land uit te krijgen. Maar communicatie is erg moeilijk als je geen Farsi spreekt.
En de mechaniekers blijven beweren dat ze de motor elkaar gaan krijgen, maar ik heb geen idee of ik erop kan rekenen dat dat binnen een redelijke termijn kan. Indien de motor niet op z'n minst tijdelijk weer gerepareerd geraakt kan ik wel het land uit. Indien niet zijn we kostbare tijd aan het verliezen waarin weer de motor op een truck naar de grens hadden kunnen brengen om hem erover te wandelen.
Ooit zal het ongetwijfeld een mooi verhaal worden, zeker omwille van de mensen die we ontmoeten en de dingen die we zien, maar momenteel is het toch even erg zwaar shit.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Destination World

Post by Tom Thumper »

Hey Duibding en Lou-Ann,

Dat dit dikke shit is snap ik :wall: :wall: :wall: maar eeuwige roem en het heldendom juicht jullie toe, zelfs in die mate dat ik toch eens een keertje de moeite ga nemen om jullie namen degelijk te leren schrijven.

Geniet van Iran en de Iraniërs, straks kan je weer verder, op naar het volgende avontuur.

Sterk bezig! Groetjes ook aan stressmanneke.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:de motor op een truck naar de grens hadden kunnen brengen om hem erover te wandelen.
is er inderdaad geen mogelijkheid om de moto - met de motor in stukken in een paar dozen - per vrachtwagen de grens over te rijden, recht naar een grote garage toe waar ze 't zeker in elkaar krijgen? Mijn kennis van het daar aanwezige - of afwezige - dealernetwerk is natuurlijk dubbelnulniks....

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

Turkije heeft een paar goede BMW dealers. Maar het probleem zijn de husqvarna specifieke onderdelen.
En de motor dat krijgen op een officiële manier zodat de carnet correct afgesloten is. Maar liefst zou ik 'm tot in Bulgarije krijgen, dat staat hij niet eens in het paspoort en kan hij langere tijd achter gelaten worden zodat wachten op ontbrekende onderdelen geen probleem meer is.

Als dat lukt zou ik al gerustgesteld zijn en kunnen weer eventueel kijken maar alternatieven om de reis voort te zetten
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply