Destination World

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

Nieuwe banner... CTRL+F5 om de cache van je browser te refreshen en dan zie je de moto van Jo in een onalledaagse parkeerplaats. :|

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Destination World

Post by zappa »

ik zie ! :mrgreen:

maar eigenlijk ni zo leuk wat ik zie :cry:
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Destination World

Post by Davy78 »

Is er al een oplossing gevonden?

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

Davy78 wrote:Is er al een oplossing gevonden?
Het lijkt er op dat ze hun tijd in Iran doorbrengen door mbv het openbaar vervoer rond te reizen. Wellicht wachtend op één of ander cruciaal onderdeel, maar dat is een veronderstelling van me, op basis van oa deze quote : " I am in contact with a dealer in Belgium to get a part sent from Mattighofen to tehran, but we are not sure yet if that will work within our visa schedule. "

Weet je, in het allergekste scenario reizen ze gewoon verder als backpacker... :geek:

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Destination World

Post by zappa »

of met 2 op enen moto ? Of met een touwtje en een karretje er achter ? :thumbsup:
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Destination World

Post by Blackbert »

Davy78 wrote:Is er al een oplossing gevonden?
Er wordt aan gewerkt, komt allemaal in orde. Beetje shoppen op internet, beetje viavia, beetje geduld, nu, vooral. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

Veel geduld vooral. Met de nodige frustraties. Het probleem blijft de Carnet de Passage. Die moet proper afgetekend en gestempeld zijn bij het verlaten van het land, anders kan ik fluiten naar de waarborg ter waarde van de motor zelf.
Shippen naar Iran is duur en logistiek ingewikkeld, met de nodige risico's op extra vertraging. Dus proberen we de motor op een of andere manier het land uit te krijgen. Maar communicatie is erg moeilijk als je geen Farsi spreekt.
En de mechaniekers blijven beweren dat ze de motor elkaar gaan krijgen, maar ik heb geen idee of ik erop kan rekenen dat dat binnen een redelijke termijn kan. Indien de motor niet op z'n minst tijdelijk weer gerepareerd geraakt kan ik wel het land uit. Indien niet zijn we kostbare tijd aan het verliezen waarin weer de motor op een truck naar de grens hadden kunnen brengen om hem erover te wandelen.
Ooit zal het ongetwijfeld een mooi verhaal worden, zeker omwille van de mensen die we ontmoeten en de dingen die we zien, maar momenteel is het toch even erg zwaar shit.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Destination World

Post by Tom Thumper »

Hey Duibding en Lou-Ann,

Dat dit dikke shit is snap ik :wall: :wall: :wall: maar eeuwige roem en het heldendom juicht jullie toe, zelfs in die mate dat ik toch eens een keertje de moeite ga nemen om jullie namen degelijk te leren schrijven.

Geniet van Iran en de Iraniërs, straks kan je weer verder, op naar het volgende avontuur.

Sterk bezig! Groetjes ook aan stressmanneke.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote:de motor op een truck naar de grens hadden kunnen brengen om hem erover te wandelen.
is er inderdaad geen mogelijkheid om de moto - met de motor in stukken in een paar dozen - per vrachtwagen de grens over te rijden, recht naar een grote garage toe waar ze 't zeker in elkaar krijgen? Mijn kennis van het daar aanwezige - of afwezige - dealernetwerk is natuurlijk dubbelnulniks....

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

Turkije heeft een paar goede BMW dealers. Maar het probleem zijn de husqvarna specifieke onderdelen.
En de motor dat krijgen op een officiële manier zodat de carnet correct afgesloten is. Maar liefst zou ik 'm tot in Bulgarije krijgen, dat staat hij niet eens in het paspoort en kan hij langere tijd achter gelaten worden zodat wachten op ontbrekende onderdelen geen probleem meer is.

Als dat lukt zou ik al gerustgesteld zijn en kunnen weer eventueel kijken maar alternatieven om de reis voort te zetten
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3393
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Destination World

Post by Blackbert »

Normaal gezien is er dus een compleet bottom end onderweg hier naartoe. Kop- en voetpakking wordt daar aan toegevoegd. Heb je enig zicht op andere onderdelen die ook vervangen moeten worden om weer een betrouwbaar geheel te hebben? (bouten/draadeinden van cilinder en kop bvb dienen al eens vervangen te worden om zeker geen lekken te hebben, ...) Wat zeggen uw dealer en uw handboek?
Alles in 1 pakket doorsturen zou natuurlijk het handigst zijn. Er kan beter ook te veel inzitten dan te weinig. Mail eventueel een lijst met wat je nodig hebt, wat je dealer op tijd binnenheeft en wat niet.

En hey man, je zit wel in Iran. :thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

:thumbsup:
top, Bert. :thumbsup: :thumbsup:

het Wphb vermeld in elk geval niet dat de bouten moeten vervangen worden. Maar een goed punt, dus dat probeer ik nog uit te zoeken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Destination World

Post by Wipr »

Ondertussen reparatie-nieuws?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Destination World

Post by OzzePaa »

Wipr wrote:Ondertussen reparatie-nieuws?
Voor zover ik mee ben, moeten de stukken eerst nog bij BB toekomen, en dan dus nog naar het land van de ajjatolla's versast worden ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

Ongeveer :mrgreen:
Er gaan een hoop stukken bij BB toekomen, maar die worden niet naar Iran verzonden.

De Bakkesboekers zullen het al wel gelezen hebben: de motor draait weer.
De mechaniekers bij Mahak Ciklet hebben de krukas pin nieuw gedraaid op basis van de beschadigde die ze eruit hebben gehaald. Alles draait nu bijna weer zoals het hoort. De neutraalsensor of een van de kabels of stekkers geeft een slecht contact, waardoor de verklikker voortdurend neutraal aangeeft. Maar dat lossen we later wel op.
De plannen moeten wel wat veranderen. Turkmenistan is geen optie meer. Dat zou te krap zijn qua timing voor de visa en te veel risico moest de herstelling alsnog falen (ondertussen al wel een goede 400km getest zonder noemenswaardige problemen, maar je weet nooit). Turkmenistan of de Pamir is niet de plaats waar je met een dode motor wil stranden.
Voor mij is de reparatie in elk geval tijdelijk, de stukken die onderweg zijn zullen voor wat permanentere geruststelling moeten zorgen.

Momenteel moeten we in de komende 2 dagen een belangrijke beslissing maken: rijden we via Armenië en Georgië naar Rusland en van daaruit verder al naar gelang de timing en visa het toelaten? Dat wil zeggen dat we pas na onze reis de motor weer helemaal als nieuw zullen zetten. Dit is in elk geval de goedkoopste en logistiek gemakkelijkste optie. En het geeft ons het meeste tijd om verder van de reis te genieten. Maar het blijft een beetje een risico natuurlijk.
De andere optie is om via Turkije naar Bulgarije te rijden. Daar hebben we contacten om een tijdelijk basecamp uit te bouwen, de stukken te laten versturen en daar alles te maken. Maar dat is dure shipping en heel wat tijdverlies. Zeker ook omdat van daaruit in Rusland geraken een heel eind is.

In de krukas heb ik momenteel wel vertrouwen, maar de kleppen zijn nu wat luidruchtiger. bij lichte motorrem hoor ik ze wat zingen. In de workshop hebben ze ook al gezegd dat die naar de limieten toe liepen. Dus moeten we nog beslissen of we daarmee door rijden en er ook thuis naar kijken of toch de omweg en het tijdverlies erbij nemen om die te doen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Destination World

Post by Tom Thumper »

Whoppa, whoppa!!! Super nieuws en belangrijke beslissingen te nemen. Spannend.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Destination World

Post by duibhce Kaelann »

De beslissing is al deels genomen. We zitten weer in Armenië. De volgende dagen gaan we opnieuw richting Tbilisi voor een oliewissel om te controleren of er nog schilfers in de olie te zien zijn. Als dat ok is rijden we verder richting Astrakhan of Volgograd (Stalingrad). Indien niet gaat het richting Batumi en de ferry naar Bulgarije.

Vandaag in elk geval toch weer wat rijplezier kunnen beleven op bergwegen in Iran en Armenië. :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Destination World

Post by Muug »

andere forumbanner :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Destination World

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:De beslissing is al deels genomen. We zitten weer in Armenië. De volgende dagen gaan we opnieuw richting Tbilisi voor een oliewissel om te controleren of er nog schilfers in de olie te zien zijn. Als dat ok is rijden we verder richting Astrakhan of Volgograd (Stalingrad). Indien niet gaat het richting Batumi en de ferry naar Bulgarije.

Vandaag in elk geval toch weer wat rijplezier kunnen beleven op bergwegen in Iran en Armenië. :ricky:
Waarom is er op dit forum geen gewone "me like very much" knop? Of eventueel een "me like too much" knop?

De forumbanner is echt wel ok. Meer dan ok zelfs. Sultan Joshua en Sultana Sofia.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4496
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Destination World

Post by zappa »

Muug wrote:andere forumbanner :thumbsup:
.....en dat zonder ctrl alt >5 ? &pgup sysRq te moeten drukken 't gaat er op vooruit :thumbsup:
sig nature

Post Reply