Corsica... suggesties?

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Corsica... suggesties?

Post by susse »

deze maand stond Transfagarasan in Roemenië op' t programma
een gebarsten enkel heeft daar verandering in gebracht
niks Transfagarasan dus

maar ik heb nog wel wat verlof staan en die enkel raakt ook stilaan in orde
Corsica lijkt ons wel iets

iemand suggesties?
waar vooral wel of vooral niet ?
boot?
hotellekes?

let wel, nen ouwe vent zijnde ga ik de moto waarschijnlijk achter den ouwe Volvo hangen,
sneller, goedkoper, comfortabeler en minder vliegskes tussen mijn tanden

laar maar horen
jommo... nagommenegank...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Corsica... suggesties?

Post by Muug »

Johan VROM is daar meermaals naar toe geweest met de moto, in een niet zo ver verleden. Die gaat massa's tips hebben.
Het zuiden is vlak en verwaarloosbaar. De bergen zijn magisch. Het westen heeft schone bijna verborgen strandjes en baaitjes die bereikbaar zijn via wegiswegwegskes. Oosten en Noorden ken ik niet.
Boot kan overdag, 's nachts, vanuit Frankrijk, vanuit Italië. Hoe korter de overtocht hoe goedkoper.
Wij zijn via Toulon gegaan. Zeer gemakkelijk te vinden. Je rijdt als vanzelf de boot in.
Er gaat daar veel volk zijn.
In de bergen opletten van beestjes achter de bocht, gelijk geiten en schapen of koeien. Of hun stronten.

Online
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Corsica... suggesties?

Post by zappa »

Gewoon op google streetvieuw zie al die leuke offroadbaantjes !!!! :grin:
sig nature

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

veel volk... :|

zal ergens in september zijn zelle
dan is't meestal wa kalmer

anders toch terug naar Roemenië maar madam ziet het graag wa zuidelijker
:whip:
jommo... nagommenegank...

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Corsica... suggesties?

Post by fore »

susse wrote: een gebarsten enkel heeft daar verandering in gebracht
Oei, de susse begint barsten te vertonen ... :roll:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Corsica... suggesties?

Post by Muug »

susse wrote:veel volk... :|

zal ergens in september zijn zelle
:whip:
ha ok dan

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

fore wrote:
susse wrote: een gebarsten enkel heeft daar verandering in gebracht
Oei, de susse begint barsten te vertonen ... :roll:
na bijna nen halven eeuw dwaze stoten uit te halen is dat normaal hé
:stupid:
jommo... nagommenegank...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Corsica... suggesties?

Post by Muug »

susse wrote: na bijna nen halven eeuw dwaze stoten uit te halen is dat normaal hé
:stupid:
:grin: I know the feeling :lipsrsealed2:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Corsica... suggesties?

Post by Mario »

moest het toch Corsica worden : probeer niet te gulzig te zijn, ttz niet proberen om op een week of twee weken het ganse eiland te zien (tenzij je wil doen als toeristen die per bus overal naartoe gevoerd worden en na het uitstappen 10 minuten krijgen om wat foto's te maken)

qua rijplezier zul je zeker aan je trekken komen ; buiten de centrale grote baan, zijn er daar amper wegen die 300 meter na elkaar rechtdoor gaan
september kan wellicht zeker nog geen kwaad om te gaan, mogelijk is het daar in het voorjaar wel nog mooier wegens opnieuw ontluikende natuur
en pas op voor de varkens die daar wel degelijk nog wild zijn en dus niet noodzakelijk luisteren als je 'af' roept :lol:

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Corsica... suggesties?

Post by vet on wheels »

westkust is het mooist, best van Noord naar Zuid, dan zie je meer! 't Is daar wel soms smallekes!
't Binnenland ook aanrader! De varkens zijn kostelijk : ge moet eens een stuk brood gooien naar eentje, komen er plots 10-tallen van onder de boskes!... :lol: :o
Corsicanen zijn niet de vriendelijkste...soms heb je de indruk dat je geduld wordt als toerist!

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

met dank voor de ideeën/suggesties...
maar net als Transfagarasan zal't niet voor dit jaar zijn
ze hebben op't werk het lumineuse idee gehad om "zo voor te lachen" alle ploegen wat door mekaar te smijten
ge werkt dus met andere mensen maar ook met andere uurroosters...
dat ge met verlof ging... daar vegen ze hun kas aan
Corsica in de kast bovenop Transfagarasan dus
GRRR :evil:
jommo... nagommenegank...

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

efkes op ziekebezoek geweest ondertussen
in Zurich...

Furka en Grimsel liggen daar vlak bij dus even een uitstapke via de passen naar Lago Maggiore ingepland
Furka, Grimsel, Neffenenpas, over de Gothard naar Ascona, zwemmeke doen en wat kuieren en via de San Bernardino terug
500 km bochtenplezier

jammer genoeg op 4 wielen :(
ma bon, dat mocht de pret niet drukken, boven op de Furka kwamen de 2 motards die we onderweg opzij geclaxonneerd hadden en die dan vruchteloos efkes probeerden te volgen kijken wat hen belachelijk had gemaakt...
toen ik hen wees op de 'D' op het kofferdeksel trokken ze maar nen beteuterde smoel :lol:
ik zou begot ni weten waar die mee rede, iets yamaha achtigs met een uitlaat half onder de moto...
in alle geval, ze konden er gene meter mee rijden en hebben van een oude mazoutstoof rammel gehad :ricky:

of hoe ge u op 4 wielen ook kunt amuseren
het is enkel raar dat men u dan vies bekijkt, terwijl dat niet of veel minder het geval is als ge u met 2 wielen amuseert...
mij ni gelaten, de Michelins waren toch bijna op en mogen nu echt de vuilbak in en ik heb mij geamuseerd alsof ik met de moto was :rayof:

en Zwitserland... op de autobaan 120, als er ne wisselaar is 100 of 80 en ne flauwen bocht 80 of 60... om zot te worden
maar naast de autobaan wordt daar gevlogen dat het niet schoon is :rayof:
op de San Bernardino bvb is de snelheid beperkt tot 100kmh :pillepalle:
eerst rijde kalm...
dan komen de bochten en ge houdt u wat in... en dan vliegen er 23 zwitsers in quattros en porsches voorbij en volgt ge gewoon
zaaaalig rijden daar
mooi land :stupid:
jommo... nagommenegank...

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

motortrip wordt dus gepland
:mrgreen:
jommo... nagommenegank...

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Corsica... suggesties?

Post by vet on wheels »

Ik zou toch opletten in Zwitserland, als ze u `pakken`, .kost dat heeeel veel geld, en eventueel aanslaan van het voertuig!! :( :shock:

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

klopt ... maar op de passen mag het gewoon...
:mrgreen: :mrgreen:
jommo... nagommenegank...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Corsica... suggesties?

Post by F M »

Inderdaad. Het mag niet op een kaarsrechte weg met biljartvlak asfalt en zonder enig ander verkeer of gezichtsbelemmering in de buurt ... :veryangry:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Corsica... suggesties?

Post by OzzePaa »

Dan hebde een tof toerke gedaan, Susse :grin: Geweldig schone côté daar van de Noord-Zwitserse tot de Noord-Italiaanse meren en altgeen ertussen ligt :sweetheart: Maar het Zwitsers snelheidshandhavingsbeleid - en hetverkeersbeleid in z'n algemeenheid - zijn idd al sinds wij in OzzeJongeTijd elk jaar twee maanden in Porlezza aant Lago di Lugano gingen kamperen met z'n zevenen, iets waarvoor ge het land zou mijden :o
Wat erger is, België heeft er van geleerd : 't is voor UW eigen veiligheid meneer dadde wij al die portrettentrekkers naast de weg zetten :roll:
Zaterdag een Luxemburgtoerke van 600km gedaan : op alle niet-snelwegen overal 100 per uur, bij doortocht "kleine dorpen" 80 of 70 en grotere aglomeraties 50 ... nergens een 30 gezien ... een verademing is het, om daar te rijden :!: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Re: Corsica... suggesties?

Post by susse »

ne mens zou begot content zijn om terug thuis te zijn :lol:
jommo... nagommenegank...

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Corsica... suggesties?

Post by diskeletlietje »

susse wrote:motortrip wordt dus gepland
:mrgreen:
??? ge zijt verkeerd bezig zoetje :whistling:

Post Reply