Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Muug »

In een Brits boekske zag ik een reklam voor de Gibraltar Race.

http://www.gibraltarrace.com

Blijkt een veertiendaagse rally te zijn voor amateurs. Dit jaar van de Zwarte Zee naar Gibraltar. 8000km op 14 dagen. Lange dagen dus met veel kms. Enerzijds is er het rally-aspect in de vorm van lange dagen, binnen de tijdslimiet moeten arriveren of ge zijt uitgesloten, er is een klassement, ge moet waypoints passeren of ge krijgt strafpunten. Kortom, als ge wilt kunt ge er een wedstrijdje van maken. Anderzijds zijn de pistes zou gekozen dat ge uw voertuig eigenlijk niet kapot kunt rijden. Er rijden dan ook ZEER veel zware allroads mee, denk KTM Adventures, GS Adventures, Africa Twins.... Er is ook geen roadbook, gewoon de GPS volgen....

Kortom, het lijkt wel een rally voor de "gewone" allroadrijder. Spreekt me wel aan eigenlijk. Zouden er toevallig nog mensen interesse hebben?

Voor alle duidelijkheid : ik zou het willen doen ZONDER dat wedstrijdaspect. Gewoon eens aan zo'n evenement deelnemen. Binnen de tijd arriveren. Nothing more.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Koeno »

Interesse? Ja.
maar ik vrees dat ik daar totaal ni geschikt voor ben qua rijkunsten :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Muug »

Je kan ook voor de leute mee rijden gedurende een week : http://www.gibraltarrace.com/en/info/gi ... e-express/ :grin:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by TRooPER »

Muug wrote:
Voor alle duidelijkheid : ik zou het willen doen ZONDER dat wedstrijdaspect. Gewoon eens aan zo'n evenement deelnemen. Binnen de tijd arriveren. Nothing more.

Als ook het "officieel evenement" minder belangrijk is:
14dagen rijden, veel kilometers,..... (aja enig minpunt: uw eigen bagage meesleuren) dan gaat ge op een WYOA minstens evenveel plezier hebben voor minstens de helft van het budget.

ooh ja, hier kriebelt het ook wel eens om aan een "rally" deel te nemen....meestal tot wanneer ik de inschrijvingsprijzen zie....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by TRooPER »

PS: mijn laatste rally was er ook één in 3 etappes, van checkpoint naar checkpoint om alle vriendelijke en verplichte connecties op de hoogte te brengen van onze laatstgeborene....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Muug »

@ Trooper: eigenlijk heb je gelijk. Dat is een interessant inzicht. Zo een WYOA zou een goede test zijn van mens, moto en materiaal.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by TRooPER »

Muug wrote:@ Trooper: eigenlijk heb je gelijk. Dat is een interessant inzicht. Zo een WYOA zou een goede test zijn van mens, moto en materiaal.
= MalleMoto DakarStyle not for Whoesies , maar dan op uw eigen traject en uw eigen tempo :lol:
whoesies welcome
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:@ Trooper: eigenlijk heb je gelijk. Dat is een interessant inzicht. Zo een WYOA zou een goede test zijn van mens, moto en materiaal.
Helemaal niks test! Er zijn daag geen punten te winnen. Gewoon op vakantie met de moto en genieten van het rijden, de omgeving, de compagnie, het avontuur, de pinten s' avonds, ... :ricky:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Muug »

Wordt getest tijdens een WYOA: De bruikbaarheid van de moto in die omstandigheden. De kledij. Je weerstand tegen honger. Kampeergerief. Bagagegerief.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:Wordt getest tijdens een WYOA: De bruikbaarheid van de moto in die omstandigheden. De kledij. Je weerstand tegen honger. Kampeergerief. Bagagegerief.
Of je doet het gewoon met het gerief waarover je beschikt en probeert maximaal te genieten van hetgeen je meemaakt. :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by Muug »

met die GS ga ik dat niet proberen :pillepalle:
met veel plezier wil ik een XT660R pimpen tot iets dat voor zo'n leuke dingen bruikbaar is.
Maar een nieuwe tent ga ik toch moeten zoeken zenne, die dat ik heb is opgebruikt. Ene keer regen en 't is natter binnen dan buiten.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Gibratar Race : iemand goesting (eerder 2018...)

Post by OzzePaa »

Muug wrote:met die GS ga ik dat niet proberen :pillepalle:
......
:stupid: Nie dat bibi het mee Gertruud gaat avonturen, maar ge kunt met zo'n nijlpaard naart schijnt toch alst moet ook :arrow: nevest de weg en wat verder dan rond de kerktoren pesies :ricky: :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply