Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by laouen »

Iedereen doet zijn goesting daarmee wat mij betreft. Heb het opgegeven om daar commentaar op te geven, tenzij ik een motorrijder zie, in vol ornaat, met achterop iemand in basketsloefkes en pyjama...

We zijn allemaal ooit in een ver verleden wel 'ns met ons fietske aan pakweg 10 per uur tegen het asfalt geknald en dat deed toen al wreed zeer. Ik wil zelf de gevolgen als dat aan 50+ per uur zou gebeuren zoveel beperken. Dat is mijn keuze. Wat een ander daarmee doet, gaat mij niks aan. Leven en laten leven, of beter nog: afzien. Ik zal de eerste zijn om dan in't ziekenhuis op bezoek te komen, met een potteke zout 8-)

Mijn eerste jaar op de motor reed ik ook nog rond in een kevlar jeans. Die jeans is na het lezen van het verhaal van de road rash queen gedegradeerd tot werkbroek voor in de garage. Sinds het lezen van dat verhaal rij ik overal en altijd in 'full battle dress'. Maar dat is mijn keuze. En dat is ook vaak afzien, zeker als het heel erg warm is. Ik zal daar ook zelden of nooit over klagen. Liever dat, dan iemand die met een stijve borstel het grind uit mijn vel moet schuren.

Het originele verhaal van de road rash queen vind ik niet meer terug. Dat was een blogpost van een pagina of 4 die zo expliciet en grafisch verwoord was dat ik het in stukjes heb moeten lezen, en ik ben nu niet meteen het meest gevoelige type. Tegenwoordig vind je een verkorte versie hier. De foto's in die link werken blijkbaar niet meer, maar die staan onder andere hier. En ja, dat zijn allemaal fotookes van hetzelfde madammeke.

De eerste reactie als ik hier naar verwijs is altijd: zo hard rij ik nie zenne. Tuurlijk. Maar dan denk ik terug aan die geschaafde knie en mijn fietske toen ik een jaar of 4 was.

Leven en laten afzien.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by F M »

Deze morgen: volgens de site van de Lijn rijdt er maar één bus op mijn lijn niet.

In de praktijk: er komt geen enkele bus langs. Dan maar 500 meter te voet naar de eindhalte van lijn 2 (die rijden meer frequent). Ttz, meestal rijden die frequent, nu komt er niets langs.

Dus maar 500 meter terug naar huis gewandeld, motor buiten geduwd, jas en helm aan, en naar het werk. In jeans, en gewone schoentjes. :w00t:

Voelde heel onwennig aan, maar ik had echt geen zin om nog meer tijd te verliezen met omkleden. Ik moet nu al veel te lang op het werk blijven vanavond. :veryangry:

PS Waarom moto en geen auto? Omdat ik met de motor in de ondergrondse parking kan staan. Voor de auto heb ik geen parkeerplaats. En voor de fiets had ik helemaaaaaal geen zin.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by zappa »

F M wrote: 03 Jul 2017 09:54 Deze morgen: volgens de site van de Lijn rijdt er maar één bus op mijn lijn niet.

In de praktijk: geen

tsss die site van de lijn toch hé :evil:

Naar het UZ (handrevalidatie) doe ik ook met de motor, dat scheelt anderhalf uur tijdwinst, geen file, geen parkeer probleem, en vooral dat laatste is met een auto echt een probleem. Ja dat omkleden, neem ik er graag bij, want ik heb met de motor wel al de tijd om relax daar tijdig te geraken.
sig nature

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by pingu »

F M wrote: 03 Jul 2017 09:54 Dus maar 500 meter terug naar huis gewandeld, motor buiten geduwd, jas en helm aan, en naar het werk. In jeans, en gewone schoentjes. :w00t:

Voelde heel onwennig aan, maar ik had echt geen zin om nog meer tijd te verliezen met omkleden. Ik moet nu al veel te lang op het werk blijven vanavond. :veryangry:
Heb ik ook 1 keer gedaan: ne km of 7 naar de kiné. Ik reed nog niet zo lang met de moto, misschien een jaar. 't was toen ne graad of 28. Helm, jas, handschoenen, maar gewone schoenen en "simpele" jeans. :oops: En dat voelde zó "bloot" en onveilig, dat ik 't sindsdien nooit meer gewaagd heb. Als 't echt warm is, heb ik een geperforeerde leren vest, geperforeerde leren handschoenen, luchtige broek met "doorwaai" stukken of motojeans,... Alleen nog "full battle dress" voor mij. Die 5 min. dat 't kost om dat aan of uit te trekken maakt voor mij nu ook het verschil niet.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by petervdc »

pingu wrote: 03 Jul 2017 22:36 luchtige broek met "doorwaai" stukken of motojeans
Akkoord dat een zware leren broek het veiligst is, maar op +20° moet het nog aangenaam zijn ook.
Ik heb ook een kevlarmotojeans (mét heup protectie) met hoge stapschoenen eronder, mijn (te ?) lichte doorwaai broek doe ik niet meer aan. Gewone jeans ook niet. Uiteraard.
Vraag me af wat het veiligst is, motokevlarjeans of die doorwaaibroek. Die imho bij het minste in stukken scheurt.

Tis niet het aankleed werk, tis dat het ook nog aangenaam rijden is.
In spanje en italie zie je enorm veel scooters, iedereen in sloefkes/short/tshirt, en die rijden ook 70 hoor.
Keep going

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Koeno »

petervdc wrote: 04 Jul 2017 15:01 hoge stapschoenen
Ik heb onlangs motorschoenen gekocht, ziet er 'normaal' uit, dus 'k hoef opt werk niet meer te wisselen,
maar bied wel nog enige vorm van bescherming.
'k vraag mij dan af wat beter zou zijn, de hoge stapschoen, of deze:

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Stefke »

Koeno wrote: 04 Jul 2017 15:16
'k vraag mij dan af wat beter zou zijn, de hoge stapschoen, of deze:
geen van beiden vrees ik... :roll:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by den Bullet »

Coolmax onder het pak. Zelfs in de Oekraïense 35 graden dik geslaagd 😎

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by pingu »

Koeno wrote: 04 Jul 2017 15:16
petervdc wrote: 04 Jul 2017 15:01 hoge stapschoenen
Ik heb onlangs motorschoenen gekocht, ziet er 'normaal' uit, dus 'k hoef opt werk niet meer te wisselen,
maar bied wel nog enige vorm van bescherming.
'k vraag mij dan af wat beter zou zijn, de hoge stapschoen, of deze:

Image
Ik snap dat "dan hoef ik op 't werk niet meer te wisselen" eigenlijk niet zo goed... Voor woon-werk gaat mijn motobroek simpelweg over m'n gewone broek (@petervdc, daarom prefereer ik in dit geval dus motobroek met 'doorwaai' stukken ipv kevlar jeans, al deel ik ten dele je twijfels over hoe robuust dat is). Gewone schoenen gaan in de topcase. Aangezien op 't werk de motobotten tóch al uit moeten om m'n motobroek uit te krijgen, is 't niet echt extra werk om daarna dan in m'n "werk" schoenen te stappen...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Koeno »

Je zegt het eigenlijk zelf al:
Je schoenen moeten bij jou toch al uit om de broek uit te doen.
Bij mij niet... ik heb de jeans aan en dus moeten de schoenen niet uit...

Met deze schoenen, en de broek die ik aan heb, rijd ik gewoon naar't werk.
ik kom toe, stap naar mij bureau, leg helm en vest aan de kant en begin te werken...
met echte motorbotten, moet ik nog een rugzak ofzo meehebben om die botten in te vervoeren...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Koeno »

Stefke wrote: 04 Jul 2017 18:18 :roll:
Dat antwoord kan niet kloppen.

Ik vraag wat het minste bescherming bied.
die motorschoenen hebben verstevigingen op de enkels, en zijn zeker niet buigzaam zoals mijn wandelschoenen dat zijn...
"zouden van slijtvast" materiaal moeten zijn, wat mijn wandelschoenen zeker niet zijn...

dat ze minder beschermen als een echter motorbottin had ik ook wel al door :pillepalle:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Muug »

Koeno wrote: 05 Jul 2017 14:28 Met deze schoenen, en de broek die ik aan heb, rijd ik gewoon naar't werk.
ik kom toe, stap naar mij bureau, leg helm en vest aan de kant en begin te werken...
gosh, gij doet dus veel moeite om zo weinig mogelijk tijd te verliezen op 't werk?
Ik niet hoor. Ik punt in, ga naar mijn bureau, kleedt me rustig om, en begin dan pas te werken. Nadat ik een koffie ben gaan halen.
's Avonds omgekeerd: eerst rustig omkleden, dan uitpunten. :rayof:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Koeno »

Muug wrote: 05 Jul 2017 15:20 gosh, gij doet dus veel moeite om zo weinig mogelijk tijd te verliezen op 't werk?
Na een keertje commentaar gekregen te hebben van dén baas, heb ik inderdaad besloten om weinig tijd te verliezen met omklederij, aangezien dat dus op prive tijd gebeurd :p

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by Muug »

:mrgreen:

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by pingu »

Koeno wrote: 05 Jul 2017 14:28 Bij mij niet... ik heb de jeans aan en dus moeten de schoenen niet uit...
I see. Is voor mij helaas geen optie, aangezien een motojeans niet echt conform de "dress code" is bij ons...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Cooper onderweg tijdens het Int. GW treffen in Spanje

Post by petervdc »

pingu wrote: 06 Jul 2017 11:05 I see. Is voor mij helaas geen optie, aangezien een motojeans niet echt conform de "dress code" is bij ons...
Ah.
Kheb nog een 1 delig textiel pak hangen dat ik eigenlijk weinig gebruik.
Interesse ?
https://www.revzilla.com/motorcycle/oly ... piece-suit
Keep going

Post Reply