Elzas

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Elzas

Post by zappa »

Ha, misschien geraak ik toch nog aan een klein motorvakantie-tje en niet te ver weg, dus Elzas. (Als de motor terug legaal de weg op kan en er ondertussen niks meer afvalt :( )

Al horen zeggen, best niet in de weekends daar gaan rijden, te druk ? Dus een midweek dan.

Ik heb ergens routes gedownload, waar ik dan aanpassingen aan doe, liefst wat minder steden, maken dat ik benzine kan vinden voor mijn kleine tank.

De route tot daar (vanaf de Ardennen) is dik 400 km, wel via kleine (D) banen, volgens basecamp 8u, dan hebben we nog niet gestopt...
De stops zou ik kort houden, broodje, naft, koffie, plasje en weer weg.

Is dat te doen, als we tijdig vertrekken, ik rij niet rap, maar toch denk ik dat ik ga moeten wachten...

Eenmaal ter plaatse een hotelleke nemen, op voorhand boeken.

En dan nog de keuze uit 3 tal rondritten :

eentje naar het Zwarte Woud (nog nooit geweest) van Colmar onder Freiburg tot Titisee :shock: - Neustadt en zo terug boven Freiburg via Triberg im Schwartzwald naar Teningen.

Is dat daar te doen? Toch niet daar waar ze olie op de weg gieten om motards te doen schuiven :? En zijn daar wegen waar je met de motor niet langs mag ?

De Ballons Alsace, van Colmar naar Mullhouse en terug naar boven naar Gerardmer.
Waarschijnlijk héél druk, maar de moeite?

Nog een andere toerke is links van Colmar naar Lac Blanc, Saint Marie Aux Mines, Ville, Klingenthal terug naar beneden.

En dan nog eens 400km terug naar de Ardennen

Als we maar 2 toeren terplaatse zouden rijden, welke raden jullie dan aan? Of welke zeker niet ?

Dingen die je moet doen, of juist vermijden?

graag een beetje advies, als 't kan?
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »

Wij zijn ooit via luxemburg naar Annweiler gereden in duitsland, dan zuidwaarts naar vogezen en de gekende "route des cretes", ik zal es kijken of ik die routes nog kan terugvinden ...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Elzas

Post by zappa »

Davy78 wrote: 24 Jul 2017 17:55 Wij zijn ooit via luxemburg naar Annweiler gereden in duitsland, dan zuidwaarts naar vogezen en de gekende "route des cretes", ik zal es kijken of ik die routes nog kan terugvinden ...
Image
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »

Ik kan hier geen files uploaden, dus heb ze via feestjesboek gestuurd. De route begint in "frankenstein" :devil:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »


User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Elzas

Post by Muug »

Davy78 wrote: 25 Jul 2017 09:25 Ik kan hier geen files uploaden, dus heb ze via feestjesboek gestuurd. De route begint in "frankenstein" :devil:
WTF ge kunt toch wél files uploaden????
ONderaan is er een tabblad "Attachments". :thumbsup:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »

Ah ok, staat dat al lang op? Ik dacht dat attachments hier af stonden ...

En ... floep, ze hangen er aan ;)
Attachments
vogezen.zip
(1.9 KiB) Downloaded 301 times

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Elzas

Post by Muug »

Davy78 wrote: 25 Jul 2017 13:18 Ah ok, staat dat al lang op? Ik dacht dat attachments hier af stonden ...

En ... floep, ze hangen er aan ;)
wel ik heb dat geactiveerd sinds de MPR2, omdat ik zelf niet wist hoe ik die tracks bij jullie moest krijgen :mrgreen:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Elzas

Post by zappa »

Zou het een groot verschil maken om in september te gaan (minder druk?) :dontknow:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Elzas

Post by zappa »

Davy78 wrote: 25 Jul 2017 13:18 Ah ok, staat dat al lang op? Ik dacht dat attachments hier af stonden ...

En ... floep, ze hangen er aan ;)
euh, of het ligt aan de ouderdom van mijn pc, of aan die van mij :mrgreen: maar het lukt niet, zelfs met tyre te downloaden, die loopt vast op eerst iets van bugzoeken ofzo en het omzetten van itn naar gpx of gdb :bigcry:

(Nu eerst ne keer weg en als je helemaal niks meer van mij hoort, ik zal dan niet terug thuis geraakt zijn met mijne du-nummerpl-ati op de rugzaky :mrgreen: )
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Elzas

Post by Muug »

gij stoute, zit gij nu nog altijd met dien XP-pc bezig? :devil: Ge zoudt dat beter aan Oxfam geven :mrgreen:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »

Is het omzetten naar gpx al gelukt?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Elzas

Post by zappa »

Nee :oops: momenteel te veel met de 1 pk 's bezig. Die tyre heb ik terug afgegooid, want die liep steeds vast. En ik krijg al schrik voor een nieuwe pc te kopen, wetende dat 't gesukkel gaat zijn om daar kaarten en basecamp op te krijgen. Wel mooie tochtjes voor de paarden kunnen maken en op de gpsmaps kunnen zetten, zalig de bos in zonder het verkeerde wegje in te slaan.
sig nature

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »

Hopla!
Attachments
vogezen-gpx.zip
routes als gpx
(131.06 KiB) Downloaded 318 times

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Elzas

Post by diskeletlietje »

De Vogezen :)
met een deauville 650 met loetje vanachter, met een fiets roadbook roller met de routes van den Andree van teenokkerzeel dat was nog al eens een avontuur :grin:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Elzas

Post by Davy78 »

Blijft een leuke bestemming ook ... niet te ver, leuke stuurwegen, mooie omgeving, ... :)

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Elzas

Post by karel-p »

bedankt voor de gpx routes :thumbsup:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Elzas

Post by zappa »

Merci Davy :thumbsup: :thumbsup:


voila, eindelijk in geslaagd om ze op te slaan. Welke is die route des cretes ?
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Elzas

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 04 Aug 2017 20:43 Merci Davy :thumbsup: :thumbsup:
voila, eindelijk in geslaagd om ze op te slaan. Welke is die route des cretes ?
Het laatste stuk van de vogezen1.gpx, Zappa ... Vertrekt in Sainte-Marie-aux-Mines en kronkelt zo'n 80km over de Ballons tot Cernay. Het laatste stukje (van de Grand Ballon tot Cernay) moete nog efkes bijtekenen want de track stopt blijkbaar boven op de Grand Ballon. Sorry :arrow: zit wel in vogezen-02.gpx :lipsrsealed2:
't Is inallegeval een heeeeeeeel plezante streek om rond te brommeren :ricky: Ben er zelf ook al een paar keer gaan rondbollen en binnenkort ist weer zover :arrow: zoals al gezegd : niet té ver en vree leutig :thumbsup:
Er is sprake van geweest om de weg tijdens weekends voor motoren af te sluiten, maar dat voorstel, en tevens een petitie om één zondag per maand geen gemotoriseerd verkeer toe te laten, hebben het niet gehaald. Kan er wel vreeeeeee druk zijn. Sommigen zeggen dat het ideaal is om op een mooie heldere dag voor zonsopgang! boven op de Hohneck te staan en daar de besneeuwde Alpentoppen te bewonderen. Als je dan de route verder rijdt is het nog zeer rustig ... ;) :mrgreen:
Last edited by OzzePaa on 04 Aug 2017 23:03, edited 2 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Elzas

Post by zappa »

owkeej , ik kijk er al heel giraffennekkig naar uit !!! :grin: :grin:
sig nature

Post Reply