Schotland

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Schotland

Post by Muug »

F M wrote: 14 Dec 2017 17:20 Ach, ik ben in juli (juiste jaar weet ik niet meer) met de vrouw geweest. Niks gereserveerd en elke dag B&B gevonden. Wel al vanaf 4-5 uur beginnen uitkijken.
van't jaar eind augustus geweest
ook niks gereserveerd
eerste dag: heel het dorp afgelopen naar logement. uiteindelijk een bunkhouse gevonden die niet op internet zat
2de dag: in ons tent geslapen omdat alles volzet was
3de dag : in caravan geslapen wegens alles volzet
4de dag: logement gereserveerd
5de dag: met drie in één kingsize bed omdat we niks anders vonden
nog een andere dag: online waren ze volzet, maar ze waren het bordje voor hun deur vergeten weghalen, en ze wilden ons toch binnenpakken
nog andere dag: ook ferm mogen zoeken
in fort williams : volgens tourist info alles volzet, dan de halve heuvel afgelopen opzoek naar b&b met plek voor drie

never again zeg ik u

Door de populariteit van de North Coast 500 toer raken de bedden ultrasnel vol.
Last edited by Muug on 16 Dec 2017 10:39, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Schotland

Post by F M »

:grin:
Het zal dan wel veranderd zijn. Toen wij daar op vakantie waren, was er nog geen sprake van mobiel internet. Wij gingen gewoon de invalswegen af en keken naar de bordjes aan de vensters.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5029
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Schotland

Post by F M »

F M wrote: 15 Dec 2017 13:11 Toen wij daar op vakantie waren
Ik herinner me nu dat we op de autoradio constant James Blunt " You're beautiful " hoorden bleiren.
2005 was het dus :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jan
Posts: 2
Joined: 01 May 2018 11:13

Re: Schotland

Post by Jan »

Enkele tips,
Zet je gps in mijlen, kwestie van niet constant te moeten rekenen
Start steeds met een volle tank, en tank wanneer je de kans hebt, zeker wanneer je de highlands doet.
Neem iets mee tegen de muggen ( midgets) s,nachts.
neem regenkledij mee.
Eten in de pubs is lekker en meestal niet te duur en je kan er som de whisky van de stoker om de hoek proeven, Schotten zijn door de band vriendelijk.
Motards groeten elkaar met een hoofdknik, effe wennen
WIJK LINKS UIT VOOR TEGENLIGGERS OP KLEINE WEGEN.
In de highlands heb je cutle trails dit zijn een soort van rails die dwars ver de weg liggen om de schapen op de weide te houden, beetje glad bij regen
Edingbouroug vond ik het minst boeiend van de ganse trip.
Wij zijn gestart van newcastle via de oostkust tot thurso, en dan via de westkust terug.
De westkust is het mooist, de oostkust het rustigst om te rijden.
Wees gerust je gaat de helft van de mooie wegen missen, maar de andere helft is even mooi.
Ik heb mijn routes gemaakt met de michelin kaart en app., daarna de gps op vermijd snelwegen gezet en af en toe eens lekker verdwaald op mooie wegen..

Groeten
Jan

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Schotland

Post by 't spook »

ge pakt uwe moto en uw madam, of ge vervangt die madam door ander dood gewicht zoals bagage en ge pakt de boot naar Hull of naar nog wat noordelijker

Hull heeft het voordeel dat ge York aan uw te bezoeken lijst kunt toevoegen
tof stadje

verder gewoon de kaart is bezien, beslissen wat ge wilt zien en waar ge wilt rijden (memorial route en binnen door naar isle of Skye is ni mis) en gewoon gaan...


overal B&B, zelfs in hoodseizoen
nix reserveren
het weer kan immers één en ander veranderen daar boven


ah en rij naar Alchmelvich (of zo) redelijk noordelijk stukske schotland... de baan eindigt plots en dan stade op't strand dat ook een soort camping blijkt te zijn

zalig land om te sjezen
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Schotland

Post by Muug »

't spook wrote: 01 May 2018 12:57 overal B&B, zelfs in hoodseizoen
nix reserveren
Vergeet niks reserveren. Vorig jaar in augustus niks gereserveerd. :lipsrsealed2: We hebben meer avonturen beleefd op zoek naar een bed dan overdag, als het ware. :pillepalle: Maar dat had ik hier al eerder gepost. :whistling:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Schotland

Post by 't spook »

azo alleen met 2 op de moto?
off the touristic paths?

altijd plaats gehad...
als ik voor ne motoreis moet op voorhand reserveren is er voor mij nix meer aan
dan heb ik het gevoel in ne georganiseerde reis te zitten
dan moet ge daar zijn op die dag
interesseert imij geen hol

daarom ook noordkaapritteke afgelast
madam wou ni vertrekken zonder eservaties
ik wil ni vertrekken met

opgelost
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11701
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Schotland

Post by Muug »

't spook wrote: 01 May 2018 21:25 azo alleen met 2 op de moto?
off the touristic paths?
nope, met drie in denotto.
On the touristic paths, want in Schotland zijn er niet veel andere wegen. ;)
Onderschat het niet: ze maken tegenwoordig zware reklam voor de North Coast 500 en ze zijn daar qua logement echt niet op voorzien.
http://www.northcoast500.com/

Even onze bedavonturen herhalen:
eerste dag: heel het dorp afgelopen naar logement. uiteindelijk een bunkhouse gevonden die niet op internet zat waar een groep niet was komen opdagen
2de dag: in ons tent geslapen omdat alles volzet was, de ochtend nadien bijna opgegeten door een miljoen midges
3de dag : in caravan geslapen wegens alles volzet
4de dag: logement gereserveerd op voorhand
5de dag: met drie in één kingsize bed omdat we niks anders vonden
in fort williams : volgens tourist info alles volzet, dan het halve dorp afgelopen op zoek naar b&b met plek voor drie
nog een andere dag: twee uur online gezocht, dan op den wilden boef vertrokken en een bordje zien hangen. We bellen aan. Online waren ze volzet, maar ze waren het bordje voor hun deur vergeten weghalen, en ze wilden ons toch binnenpakken

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Schotland

Post by vet on wheels »

ivm de midgets : die zijn er dag en nacht!!!
en als ge die in uw helm krijgt, en ge kunt dus niet meer krabben...marteling!!
twee jaar geledenmotoreis met dochter aldaar : ook niets gereserveerd, toch een paar maal schrik gehad :o :shock: :? , wel steeds iets gevonden... ;)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Schotland

Post by duibhce Kaelann »

Zullen we vanaf nu over midges spreken in plaats van over dwergen? Ik krijg hier allerlei vreemde voorstellingen in mijne kop die ik liever kwijt ben :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3180
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Schotland

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote: 14 May 2018 18:28 Zullen we vanaf nu over midges spreken in plaats van over dwergen? Ik krijg hier allerlei vreemde voorstellingen in mijne kop die ik liever kwijt ben :lol:
Jama, zo nen dwerg op uwe kop, das verdorie ni handig zenne...

in de 2 weken die ik in schotland met tent doorgebracht heb, heb ik 1 midget gezien en géén midges...

Post Reply