Oostenrijk

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Oostenrijk

Post by Koeno »

Stefke wrote: 30 Jun 2020 19:17
Koeno wrote: 30 Jun 2020 07:56 Dus niemand hier heeft ooit al eens een inschattingsfout gemaakt?
Damn, jullie volmaaktheid doet mij twijfelen aan mijn capaciteiten als motorrijder... :peepwall:

Of zijn we beetje hypocriet aan't doen en vergeten we onze eigen foutjes al wel eens waardoor we misschien ook wel eens op een verkeerd rijvak terecht komen tijdens het rijden?
Tja, wat ik op de foto zie is de betere rijlijn op Brits grondgebied... Maar ik veronderstel dat de rijrichting rechts ligt. En dan kan je dit niet echt een inschattingsfout noemen maar pure lompigheid en/of onkunde. Zoals ik wel meer lompigheid en onkunde zie onderweg...

.
Mijn reactie is niet enkel op de foto natuurlijk, anders zou ik die wel quoten.
Maar again, misschien ben ik gewoon niet zo technisch als eenieder hier aanwezig.
En ben ik één der weinigen op het forum die fouten maakt (en ze durft toegeven).

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Oostenrijk

Post by Blackbert »

Ze Master is mij voor. Zoals hij zegt, Koeno, op die plaatsen op de weg in die bocht zijn geen 'foutjes'. En oh ja die maak ik ook, maar eerder in de andere richting, al eens wat wijd uitkomen.
Vooral die tweede foto, als je daar al over de witte lijn gaat ben je geen motorrijder, heb je geen flauw idee van rijlijnen en is dat fluovestje een schaamlapje.
Aan de hellingshoek te zien rijden ze allebei tegen 't omvallen aan zo traag. Vermoedelijk, zoals ik, hun grote A gekregen bij hunne B en, niet zoals ik, nooit een cursuske gevolgd.

@ Paa, als een auto met 2 wielen net over de lijn zit, is het binnenste obstakel de zijspiegel, 20 cm verder binnenwaarts.
Als een moto met een beetje rijder erop, met 2 wielen over de lijn zit, is het binnenste obstakel zijn hoofd, een kleine meter verder naar binnen. Dus daar kan nog enige logica inzitten. Hoewel een auto met de 2 andere wielen nog net binnen toch zeker even ver in de fout gaat.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oostenrijk

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 30 Jun 2020 19:17
Koeno wrote: 30 Jun 2020 07:56 Dus niemand hier heeft ooit al eens een inschattingsfout gemaakt?
Damn, jullie volmaaktheid doet mij twijfelen aan mijn capaciteiten als motorrijder... :peepwall:

Of zijn we beetje hypocriet aan't doen en vergeten we onze eigen foutjes al wel eens waardoor we misschien ook wel eens op een verkeerd rijvak terecht komen tijdens het rijden?
Tja, wat ik op de foto zie is de betere rijlijn op Brits grondgebied... Maar ik veronderstel dat de rijrichting rechts ligt. En dan kan je dit niet echt een inschattingsfout noemen maar pure lompigheid en/of onkunde. Zoals ik wel meer lompigheid en onkunde zie onderweg...
.
.... ofwel :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: .... heeft onzen Bompa, de sloeber, een beke gefottoshopt ;) :mrgreen: :lipsrsealed2: ;)

Image

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

Nee nee niks gefottoshopt , da was aan de Posbank in Nederland, jij hebt ze gefotoschopt :whip: :mrgreen: ,moesten die niet op het verkeerde vak gereden hebben zou ik er nooit aan denken om dat hier te plaatsen ,van het punt waar de wagen staat en die foto's genomen zijn loopt die baan zo niet, die gaat daar niet links naar beneden gelijk op uw foto's ,maar rechts naar beneden,. ik dacht ik moet het vinden voor ik ga slapen en heb het gevonden :mrgreen: 8-) op bewerken klikken en gewoon op spiegelen klikken en ze staan gelijk uw foto's, maar iemand die het daar een beetje kent ,weet dat da van dat punt uit, die weg zo niet die kant uit naar beneden loopt maar naar rechts naar beneden loopt 8-) :mrgreen:
Image
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oostenrijk

Post by OzzePaa »

Twas dan ook maar om u efkes langer wakker te houden hé Bompa ;) :grin: ... Als uwe foto van die FJR iets scherper was geweest haddik er nie aan gedacht. Dan zou het logo in spiegelschrift staan en had ge het direct door gehad. :twisted:
Nee, volledig akkoord : dat waren daar echt wel kiekes onderweg op dat schoon wegske :roll: :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Oostenrijk

Post by Tom Thumper »

Ik snap de discussie niet.

Op de openbare weg blijf je aan de rechterkant van de witte lijn zoals je voor een rood licht stopt. Punt.

Ik snap ook niet dat een website die zichzelf een motorsite noemt op die manier bericht over het aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Oostenrijk

Post by zappa »

Tom Thumper wrote: 01 Jul 2020 10:18
Op de openbare weg blijf je aan de rechterkant van de witte lijn .
:shock: als er niet te veel bomen staan ?



:mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 01 Jul 2020 10:04 Twas dan ook maar om u efkes langer wakker te houden hé Bompa ;) :grin: ... Als uwe foto van die FJR iets scherper was geweest haddik er nie aan gedacht. Dan zou het logo in spiegelschrift staan en had ge het direct door gehad. :twisted:
Nee, volledig akkoord : dat waren daar echt wel kiekes onderweg op dat schoon wegske :roll: :pillepalle:
:lol: :whistling: 8-) ik kan hier nog maar amper foto's plaatsen, en heb er toch een helen tijd achter gezocht hoe je het gedaan had , maar wel gevonden :grin: maar ik ken daar echt niks van ,van foto's te bewerken en plaatsen en zo , :thumbsup:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

Tom Thumper wrote: 01 Jul 2020 10:18 Ik snap de discussie niet.

Op de openbare weg blijf je aan de rechterkant van de witte lijn zoals je voor een rood licht stopt. Punt.

Ik snap ook niet dat een website die zichzelf een motorsite noemt op die manier bericht over het aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Maar die motorsite wil je alleen maar verwittigen dat je in Frankrijk moet oppassen met de moto en laat met dat filmje alleen maar zien wat je zeker niet moet doen.Is niks mis mee vind ik

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

Koeno wrote: 30 Jun 2020 19:33
Stefke wrote: 30 Jun 2020 19:17

Tja, wat ik op de foto zie is de betere rijlijn op Brits grondgebied... Maar ik veronderstel dat de rijrichting rechts ligt. En dan kan je dit niet echt een inschattingsfout noemen maar pure lompigheid en/of onkunde. Zoals ik wel meer lompigheid en onkunde zie onderweg...

.

En ben ik één der weinigen op het forum die fouten maakt (en ze durft toegeven).
Ik maak ook wel is fouten, en dat heb ik hier al is geplaatst met foto en al, maar een witte lijn overschrijding nooit, buitenkant bocht heb ik al wel is moeten duwen ,maar langs de witte lijn heb ik er altijd en nog een zaak van gemaakt ,blijf op je vak.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

Hier staan zij op die niet meer welkom zijn in Oostenrijk
https://www.motoplus.nl/nieuws/deze-mot ... e%20het%3F

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Oostenrijk

Post by Tom Thumper »

bompa wrote: 01 Jul 2020 14:42
Tom Thumper wrote: 01 Jul 2020 10:18 Ik snap de discussie niet.

Op de openbare weg blijf je aan de rechterkant van de witte lijn zoals je voor een rood licht stopt. Punt.

Ik snap ook niet dat een website die zichzelf een motorsite noemt op die manier bericht over het aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Maar die motorsite wil je alleen maar verwittigen dat je in Frankrijk moet oppassen met de moto en laat met dat filmje alleen maar zien wat je zeker niet moet doen.Is niks mis mee vind ik
Dat ze waarschuwen is inderdaad niet verkeerd, dat ze het aan de verkeerde kant van de weg rijden "ideale bochtenlijnen" noemen, dat kan volgens mij niet fouter zijn. Of bedoelen ze met ideale bochtenlijnen de snelste lijn naar de corbillard?
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

Tom Thumper wrote: 01 Jul 2020 17:09
bompa wrote: 01 Jul 2020 14:42
Maar die motorsite wil je alleen maar verwittigen dat je in Frankrijk moet oppassen met de moto en laat met dat filmje alleen maar zien wat je zeker niet moet doen.Is niks mis mee vind ik
Dat ze waarschuwen is inderdaad niet verkeerd, dat ze het aan de verkeerde kant van de weg rijden "ideale bochtenlijnen" noemen, dat kan volgens mij niet fouter zijn. Of bedoelen ze met ideale bochtenlijnen de snelste lijn naar de corbillard?
Nee inderdaad dat kan nooit de ideale bochtenlijn zijn , maar normaal zouden ze niet hoeven te verwittigen als ze rijden hoe het moet,maar als je ziet wat er allemaal op de baan gebeurd is het eigenlijk triestig gesteld ,als je zo is met verschillende groepen meerijd ,en is voor je en is in je spiegels kijkt zie je normaal al genoeg,verschillende die de bochten afsnijden,bij een weg indraaien gewoon over het vak van de tegenligger het stuk afsnijden, en als je dan wel op je vak afdraait de commentaar krijgt zo van seg je draaide daar zover,ik zelf zoek de ideale bochtenlijnen altijd op mijn eigen rijvak, maar veel motards kijken daar niet naar, ik vind het een schoon ding dat ze daar op beboeten.Op die foto's die ik geplaatst heb , ik stond daar maar twee minuten en zag er al vier wat daar eigenlijk nog goed afliep ,ik zegde tegen Anne-Marie kom we zijn weg want wa hier kan gebeuren wil je niet zien, we moesten eigenlijk ook hun richting uit , maar dat hebben we niet gedaan ,we zijn toen de ander richting uitgereden met toch een slecht gevoel.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oostenrijk

Post by F M »

We waren met zijn drieën vorige week op vakantie. Eén van de 3 is fysiek niet meer in orde. Hij rijdt met pijn, is snel vermoeid. We hebben zelfs een paar ritten moeten inkorten.
Het was wel problematisch dat zijn rijstijl er hard onder lijdt. Híj kwam in rechterbochten dikwijls uit op de linkerhelft van de weg, en linkerbochten nam hij ook te dikwijls tegen of licht over de middellijn, om soms uiterst rechts uit te komen. We hebben hem vele keren gezegd dat hij ons niet hoefde te volgen, dat we hem wel regelmatig zouden opwachten, maar híj wou zich niet laten kennen...

Als ik achter hem reed bleef ik soms bewust ver achter hem, gewoon uit schrik dat hij iets of iemand zou raken, en ik niet in zulk een ongeval betrokken wilde raken. En in de hoop dat hij het zelf wat langzamer zou doen als ik hem niet volgde.

Ik ben blij dat het allemaal goed afgelopen is. En dat hij zei dat het de laatste keer was dat hij mee zou gaan. Maar dat laatste idee kan volgend jaar weer anders zijn...

Ik sta dus volledig achter die controles. In blinde bochten moet je ver genoeg van het midden van de weg wegblijven.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply