Oostenrijk

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Oostenrijk

Post by bompa »

Juist gelezen , allee ik had er verleden week ook al wel wat over gelezen, dat er verscheidene types .van verschillende motormerken niet meer welkom zijn op die passen in Oostenrijk,waren er wat veel om te onthouden en kopiëren kon ik de lijst ook niet, gewoon moto's gelijk ze uit de fabriek komen, rijd men met die moto's over de passen 220 euro zou dat kosten, stond in een motorboekje.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oostenrijk

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 25 Jun 2020 17:01 Juist gelezen , allee ik had er verleden week ook al wel wat over gelezen, dat er verscheidene types .van verschillende motormerken niet meer welkom zijn op die passen in Oostenrijk,waren er wat veel om te onthouden en kopiëren kon ik de lijst ook niet, gewoon moto's gelijk ze uit de fabriek komen, rijd men met die moto's over de passen 220 euro zou dat kosten, stond in een motorboekje.
Hier :arrow: https://www.motorfreaks.nl/artikel/nieu ... tikel.html had ik eind vorige maand ook al zoiets zien voorbijkomen, Bompa ... :? Blijkbaar gaat het om een aantal passen/trajecten in Tirol (streek van en rond hetLechtal) waar je met een motor die (zelfs af-fabriek) "op ralenti" meer dan 95dB produceert, niet meer rijden mag.
Weer maar eens een voorbeeld hoe een bepaald deel van een groep het verpest voor de rest. Maar dat ze dat nu al doen voor volledig wettelijk in orde zijnde moto's is wel straf :o

Ik las net dat ze in Nederland (wel om een heel andere reden) de teller-registratie ook voor motoren gaan verplichten : soortement carpass dus... tenzij je je krel zelf of bij een copain ofzo (laat) onderhoud(en) ... dan MOET het niet, maar beslist de koper zelf het risico te lopen dat er mogelijks mee gesjoemeld is.
https://www.motor.nl/motornieuws/teller ... -25-6-2020
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Oostenrijk

Post by TuttoTerreno »

https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... e-modelle/

En ik kan u garanderen, de polizei is massaal aanwezig om motorrijders te controleren.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

En in Frankrijk zijn ze blijkbaar bezig , met controles te houden met al wie zich bezig houd met bochten te nemen over de witte lijn, heb ik gelezen en gezien , maar die mogen ze van mij er allemaal tussenuit halen want dat is levensgevaarlijk, heb dat daarstraks gezien op een filmpje ,daar stond er eentje voorbij een blinde bocht en al wie de bocht afsneed en het knietje legde gaf hij door en iets verder werden ze dan aan de kant gezet en beboet.

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Oostenrijk

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 25 Jun 2020 17:25 Weer maar eens een voorbeeld hoe een bepaald deel van een groep het verpest voor de rest. Maar dat ze dat nu al doen voor volledig wettelijk in orde zijnde moto's is wel straf :o
Bof, dat bepaald deel dat het verpest zijn wij toch allemaal? Zelfs een standaard moto maakt nu eenmaal veel lawaai en is zeker in stillere gebieden in de bergen tot kilometers ver te horen. En als er zo 300 per dag passeren dan is dat gewoon overlast. Dus moet dat probleem aangepakt worden.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oostenrijk

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 26 Jun 2020 17:08
OzzePaa wrote: 25 Jun 2020 17:25 Weer maar eens een voorbeeld hoe een bepaald deel van een groep het verpest voor de rest. Maar dat ze dat nu al doen voor volledig wettelijk in orde zijnde moto's is wel straf :o
Bof, dat bepaald deel dat het verpest zijn wij toch allemaal? Zelfs een standaard moto maakt nu eenmaal veel lawaai en is zeker in stillere gebieden in de bergen tot kilometers ver te horen. En als er zo 300 per dag passeren dan is dat gewoon overlast. Dus moet dat probleem aangepakt worden.
Excuze me, maar het Lechtal en contreiën zijn mijns inziens toch geen "stillere gebieden in de bergen" zalle Stef :twisted:
Supertoeristisch met veel auto- en sleurhuttenverkeer dat dan soms ook nog aan treintje-rijden doet.
En het Hahntennjoch :o das begot de enige alternatieve verbinding vant Lechtal naar Imst ... OK : nog meer volk langs de Fernpas dan maar :pillepalle: :whistling:
Volledig akkoord dat te lawaaierige machines (en dat veelal enkel veroorzaakt door het handje van de piloot) aangepakt worden, maar doe dat dan ipv mensen te kloten.
Het maakt niet uit of het nu gaat om te verbaliseren wegens "gewoon te luid" of "op papier te luid" : daarvoor moeten "ze" er toch staan. Ohjah ... slimme camera's :idea: :roll: ... "wij allemaal de boel verpesten" :rifle: ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oostenrijk

Post by F M »

bompa wrote: 26 Jun 2020 00:50 En in Frankrijk zijn ze blijkbaar bezig , met controles te houden met al wie zich bezig houd met bochten te nemen over de witte lijn, heb ik gelezen en gezien , maar die mogen ze van mij er allemaal tussenuit halen want dat is levensgevaarlijk, heb dat daarstraks gezien op een filmpje ,daar stond er eentje voorbij een blinde bocht en al wie de bocht afsneed en het knietje legde gaf hij door en iets verder werden ze dan aan de kant gezet en beboet.
Euhhh, gelukkig heb ik in Frankrijk geen enkele controle gezien op het overschrijden van de witte lijn in een bocht. Ik heb namelijk heel veel keren die lijn overschreden om een bocht af te snijden. Natuurlijk wel alleen in een overzichtelijke bocht, en daarenboven enkel als er geen ander persoon of voertuig uit de andere richting kwam.


Vermits ik levensgevaarlijke dingen vermijd, kan je concluderen dat ik dat helemaal niet levensgevaarlijk vind. Het is alleen tegen de regels. Net zoals het inhalen over een witte lijn, en sneller rijden dan toegelaten.

Dat doe ik dus ook nooit :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

F M wrote: 26 Jun 2020 23:04
bompa wrote: 26 Jun 2020 00:50 En in Frankrijk zijn ze blijkbaar bezig , met controles te houden met al wie zich bezig houd met bochten te nemen over de witte lijn, heb ik gelezen en gezien , maar die mogen ze van mij er allemaal tussenuit halen want dat is levensgevaarlijk, heb dat daarstraks gezien op een filmpje ,daar stond er eentje voorbij een blinde bocht en al wie de bocht afsneed en het knietje legde gaf hij door en iets verder werden ze dan aan de kant gezet en beboet.
Euhhh, gelukkig heb ik in Frankrijk geen enkele controle gezien op het overschrijden van de witte lijn in een bocht. Ik heb namelijk heel veel keren die lijn overschreden om een bocht af te snijden. Natuurlijk wel alleen in een overzichtelijke bocht, en daarenboven enkel als er geen ander persoon of voertuig uit de andere richting kwam.
Ik had dat filmpje gezien, en daar verwittigde ze , oppassen als je in Frankrijk gaat rijden, die polies stond achter ne linkse bocht ,waar je helemaal geen zicht hebt op den bocht door een rots , en die gaf alle moto's door die de middenlijn overschreden, en iets verder haalde ze die dan van de baan,maar kan dat filmpje spijtig genoeg niet meer vinden.Niet aan gedacht om het opteslagen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Oostenrijk

Post by TuttoTerreno »

Waarom zou je over een witte lijn gaan rijden?

Na een blinde bocht nog wel.

Levensmoe?

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oostenrijk

Post by F M »

NA een blinde bocht? Om in te halen bv.
IN een blinde bocht? Death wish😇
I am confused. Oh no, maybe not!

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

TuttoTerreno wrote: 29 Jun 2020 16:23 Waarom zou je over een witte lijn gaan rijden?

Na een blinde bocht nog wel.

Levensmoe?
Ja waarom doen ze dat ,lomp zeker, stond is ergens te kijken ,'k was een rit aan het voor berijden , en hoorde een groep moto's aankomen ,fototoestel genomen en wat ik daar zag wilde echt niet zien :o Image en daarachter volgende er nog , die konden echt niet zien of er iets van de andere kant kwamImage
Ik ben daar niet blijven staan, ze eerst doorgelaten en ben dan naar de andere kant gereden, je ziet het gebeurd wel he

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Oostenrijk

Post by Koeno »

Dus niemand hier heeft ooit al eens een inschattingsfout gemaakt?
Damn, jullie volmaaktheid doet mij twijfelen aan mijn capaciteiten als motorrijder... :peepwall:

Of zijn we beetje hypocriet aan't doen en vergeten we onze eigen foutjes al wel eens waardoor we misschien ook wel eens op een verkeerd rijvak terecht komen tijdens het rijden?

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Oostenrijk

Post by Muug »

Niemand is perfect, en we proberen allemaal de goede kant boven te houden. Maar het kan zeker geen kwaad om af en toe te reflecteren over wat je bij andere mensen ziet gebeuren. Het helpt beseffen waarom je doet wat je doet. :thumbsup:

Behalve dat te snel rijden natuurlijk, want eigenlijk rijden we enkel te snel voor de wet, omdat ze de maximum toegelaten snelheden naar beneden getrokken hebben. :grin:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

Koeno wrote: 30 Jun 2020 07:56

Of zijn we beetje hypocriet aan't doen en vergeten we onze eigen foutjes al wel eens waardoor we misschien ook wel eens op een verkeerd rijvak terecht komen tijdens het rijden?
Ik durf hier gerust beweren dat ik zo een grote fout nog nooit gemaakt heb zolang ik met de moto rij,want dat is een van de dingen waar ik altijd goed oplet op je eigen rijvak blijven, zelfs bij een straat inrijden rij ik op mijn vak en snij niet af, gelukkig is daar toen niks gebeurd want toen kwamen er ook veel oldtimers van de andere kant ,gelukkig die moment niet.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Oostenrijk

Post by TuttoTerreno »

ik probeer alvast zulke fouten niet te maken. Mocht het gebeuren, ben ik heel kwaad op mezelf.

Er zal wel een reden zijn waarom god en klein pierke mij voorbijsteekt als ik onderweg ben.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Oostenrijk

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 26 Jun 2020 00:50 En in Frankrijk zijn ze blijkbaar bezig , met controles te houden met al wie zich bezig houd met bochten te nemen over de witte lijn, heb ik gelezen en gezien , maar die mogen ze van mij er allemaal tussenuit halen want dat is levensgevaarlijk, heb dat daarstraks gezien op een filmpje ,daar stond er eentje voorbij een blinde bocht en al wie de bocht afsneed en het knietje legde gaf hij door en iets verder werden ze dan aan de kant gezet en beboet.
Zou het dit filmke kunnen zijn, Bompa :?: Kreeg dit net binnen van Motor.NL Nieuwsbrief ... https://www.motor.nl/motornieuws/franse ... 30-06-2020

Geldt blijkbaar zowel voor moto's als koekblikken. Alleen krijgen die laatste, zolang niet ALLE VIER de wielen over de lijn gingen, slechts 25Euro aan hun broek, terwijl de motards met misschien maar 10cm erover met beide wielen sowieso 90Euro aangesmeerd :roll: ... Weer geweldig logisch dees :shock: :roll: :wall: :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Oostenrijk

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 30 Jun 2020 13:34
bompa wrote: 26 Jun 2020 00:50 En in Frankrijk zijn ze blijkbaar bezig , met controles te houden met al wie zich bezig houd met bochten te nemen over de witte lijn, heb ik gelezen en gezien , maar die mogen ze van mij er allemaal tussenuit halen want dat is levensgevaarlijk, heb dat daarstraks gezien op een filmpje ,daar stond er eentje voorbij een blinde bocht en al wie de bocht afsneed en het knietje legde gaf hij door en iets verder werden ze dan aan de kant gezet en beboet.
Zou het dit filmke kunnen zijn, Bompa :?: Kreeg dit net binnen van Motor.NL Nieuwsbrief ... https://www.motor.nl/motornieuws/franse ... 30-06-2020
Da was't dat ik gezien had, maar kon het niet meer vinden :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Oostenrijk

Post by F M »

Ja kijk, hier kan ik volledig achter staan, achter deze actie. Het is inderdaad een bocht zonder overzicht, waar je absoluut op jouw rijvak moet blijven.
Blijft natuurlijk raar dat de boete voor auto's kleiner is, omdat ze niet volledig over de lijn zijn. Maar dat kan wel anderhalve meter verder zijn dan een moto die er net over gaat... :pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Oostenrijk

Post by TuttoTerreno »

The Pace.

....

YOUR LANE IS YOUR LIMIT
Crossing the centerline at any time except during a passing maneuver is intolerable, another sign that you're pushing too hard to keep up. Even when you have a clean line of sight through a left-hand kink, stay to the right of the centerline. Staying on the right side of the centerline is much more challenging than simply straightening every slight corner, and when the whole group is committed to this intelligent practice, the temptation to cheat is eliminated through peer pressure and logic. Though street riding shouldn't be described in racing terms, you can think of your lane as the race track. Leaving your lane is tantamount to a crash.

...
Geniet van het hele artikel:
https://www.motorcyclistonline.com/pace/

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Oostenrijk

Post by Stefke »

Koeno wrote: 30 Jun 2020 07:56 Dus niemand hier heeft ooit al eens een inschattingsfout gemaakt?
Damn, jullie volmaaktheid doet mij twijfelen aan mijn capaciteiten als motorrijder... :peepwall:

Of zijn we beetje hypocriet aan't doen en vergeten we onze eigen foutjes al wel eens waardoor we misschien ook wel eens op een verkeerd rijvak terecht komen tijdens het rijden?
Tja, wat ik op de foto zie is de betere rijlijn op Brits grondgebied... Maar ik veronderstel dat de rijrichting rechts ligt. En dan kan je dit niet echt een inschattingsfout noemen maar pure lompigheid en/of onkunde. Zoals ik wel meer lompigheid en onkunde zie onderweg...

.

Post Reply