Italian Challenge 2021

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge

Post by TuttoTerreno »

De tracks vd ACT Italy zijn al in de slimme telefoon ende XT.

Osmand heeft er meteen een route van gemaakt.

de XT bakt er niks van.

ACT Italy gaat kriskras door dezelfde regio, al duurt het 4 dagen vooraleer je in Leonessa bent, waar the Italian challenge's "prima tappa" eindigt.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Italian Challenge

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 07 Oct 2020 08:38 De tracks vd ACT Italy zijn al in de slimme telefoon ende XT.

Osmand heeft er meteen een route van gemaakt.

de XT bakt er niks van.

ACT Italy gaat kriskras door dezelfde regio, al duurt het 4 dagen vooraleer je in Leonessa bent, waar the Italian challenge's "prima tappa" eindigt.
Come datte :?: :? (Edit : sorry ... net in de XT-thread gelezen wat er niet lukt :lipsrsealed2: )
Ik teken hier net een trackske puur door de velden en weiën en dat levert een heerlijk en perfect overeenkomend roomsoesje op in mijn exemplaar. Op de plaatsen waar ik de track bewust (heel) dicht bij een bestaande weg op de kaart in BaseCamp teken, plaatst de Zumo de gebakken route op die weg of wegske en voor de rest volgt hij 100% perfect het getekende spoor "door het grote niets".
Misschien is er zoals FM ergens anders zegt iets met de tracks waardoor de XT ze niet volledig kan omzetten naar een route. Dat zou dan, als OsMand het wél doet, een opsteker zijn voor die app ... nuja : OsMand tekent blijkbaar de track gewoon over en zoekt (in de huidige versie) niet naar wegen in de buurt. Als je ver genoeg inzoomt, rijdt je meestal gewoon een maar meter links of rechts van de bestaande wegen als de track die niet precies volgt.
Ben zoals FM ook wel benieuwd om dat zelf eens te testen.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge

Post by TuttoTerreno »

maak een account en download the track yourselves:

https://www.adventurecountrytracks.com/ ... act-italy/

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Italian Challenge

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 07 Oct 2020 10:32 maak een account en download the track yourselves:
https://www.adventurecountrytracks.com/ ... act-italy/
Ai-ai-ai ... :!: Dat had ik niet moeten doen :roll: ... en al zeker niet de tracks mogen bekijken in Google Earth :roll: ... :drif: :drif: :drif:

Maar we gingen eens testen ;)
Inderdaad : de XT heeft moeite om deze tracks om te zetten naar een route en op te slaan in "Reisplanner" :(

Day1 rekent na een hele tijd status-quo op 12% verder, maar bij 100% melding "Routeberekening niet mogelijk".
Day2 en Day3 blijven ook lang hangen op 12%, maar lukte uiteindelijk toch na een veeeeeeeeeel te lange (zo'n 7 min/stuk) tijd en staan netjes als route in "Reisplanner".
Bij Day4 en Day5 duurt het nog langer eer hij voorbij de 12% is, maar dan gaat het razendsnel en staan die uiteindelijk ook perfect als opgeslagen routes in "Reisplanner".

Wat echter wel straf is : mijn Zumo 340-bakske had niet de minste moeite met deze 5 tracks : stonden binnen de 5 minuten allemaal netjes in zijn "Reisplanner" :blink: :o :krabje:
Waarom dat dan bij de XT niet (vlot) lukt is mij ook een raadsel. Wat deze funcionaliteit betreft is er toch kwazie niks veranderd sinds de laatste 3**/5**-Zumo's mijgedacht.

Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar in alle tracks zijn op sommige plaatsen data weg(gelaten) : in Day4 bv van trackpunt 5373 tot trackpunt 7155 zijn de velden "Tijd Route", Snelheid Route" en "Tijd" leeg. Idem ook bij andere tracks op meerdere plaatsen in de lijst van track-punten en soms is ook het veld "Hoogte" leeg of staan er soms negatieve getallen in dat veld (=onder de zeespiegel dus :?: :dontknow:)

Wat er ook van zij : rare zaak die waarschijnlijk wel ergens z'n oorzaak heeft, maar of die ooit gevonden wordt ... :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Italian Challenge

Post by F M »

Ik zal ze na het werk ook eens proberen te importeren en converteren.

Waarschijnlijk is de lengte van de track, gecombineerd met te weinig wegen in de buurt de oorzaak.
Waarom de XT meer moeite heeft dan de oudere generatie? Ik denk aan één verschil: de mogelijkheid om een route te laten herberekenen zonder dat er viapunten inzitten. Misschien doet Garmin iets extra tegenover de vorige generatie bij de conversie, wat ervoor zorgt dat hij niet door de berekening geraakt ?

De zoveelste keer dat een 'verbetering' uitdraait op een probleem elders ?

Als ze verkondigen dat een XT perfect off road bruikbaar is, dan bedoelen ze misschien dat je gewoon een spoor in beeld kan houden en dat volgen zonder route-aanwijzingen?

Ze maken wel gps-en; maar toch zijn hun wegen dikwijls ondoorgrondelijk...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Italian Challenge

Post by OzzePaa »

F M wrote: 07 Oct 2020 15:27 Ik zal ze na het werk ook eens proberen te importeren en converteren.

Waarschijnlijk is de lengte van de track, gecombineerd met te weinig wegen in de buurt de oorzaak.
.........
Waarom het zolang duurt blijft de vraag en kan die reden hebben, maar vier van de vijf werden uiteindelijk perfect geconverteerd, Frans.

De stukken van alle tracks waar (op CN Europe 2021.10) echt geen weg of wegske in de buurt is, zijn zeer beperkt behalve één stuk van 13km voor en na Vallurbana tot 4km voorbij het eindpunt van de Day1-etappe, deze waarvoor dus gans opt einde de "Route niet berekend kan worden".
Nu ligt het laatste trackpuntje van die Day1-track nipt naast de SP257.
De reden ontgaat me, maar de etappe zelf eindigt 4km eerder aan het "Country House Santa Felicita La Paterna", vanwaar de volgende dag dus die laatste resterende 4km naar het dal gereden worden alwaar de track van Day2 start ter hoogte van "Bar-Ristorante Lacollina".
In BC efkes het Day1-spoor verlengd tot een stukje op die SP257, en zie : ook Day1 wordt na zo'n 7 minuten in "Reisplanner" opgeslagen als 100% identieke route :grin:

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het in sommige scenario's weeris wat trial-and-error is met dit Garmin-apparaat :whip:
Die snelheid waarmee m'n 340 de 5 tracks converteerde bewijst dat ze het wel kunnen, maar zoals je zelf al zei : misschien zijn de gevolgen van een "verbetering" weer nefaster voor de brave gebruiker dan het nut ervan :roll:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Italian Challenge

Post by F M »

Ik kan niet veel toevoegen aan het verhaal van Ozzepaa. Hier gebeurde net hetzelfde. :dontknow:

Dat in sommige segmenten geen tijd zit, zou volgens mij geen probleem mogen zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Italian Challenge

Post by F M »

Als je dat eerste spoor converteert naar een reis in de omgekeerde richting, lukt het wel... :roll:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge

Post by TuttoTerreno »

merci voor de hulp :thumbsup:

Ik heb nu ook Basecamp geïnstalleerd

en daarmee kunde blijkbaar ook van een track een route maken.

dat ben ik nu aan het doen in de hoop dat ik die routes dan op dat televisie bakske krijg.

is dat ook een goeie werkwijze?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 06 Oct 2020 16:37 Jomma, dat is allemaal intitaliaans, daverstaaniknie.
En nogal veel vantasfaltaf, dakannekiknie.
en ge hebt nog 6 maand de tijd, voor teen en tander te leren :mrgreen:

Het corona jaar zal alvast 1 blijvend effect hebben: We (=oudste junior, mijn vrouw en ikzelve) zijn toen begonnen met italiaans te leren. Ge weet nooit voor-wa-da-goe-is :whip:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

nieuwe data:
de week van 19 april.

vanaf zaterdag 17 april begint het evenement.
De ritten zouden in dezelfde steden eindigen, alleen de start is verschillend: Riccione ipv Coriano

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Gij en ik zouden beter ne keer afspreken om dat tesamen te doen. 8-) Want gij kent Italiaans, en ik niet. :grin:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

ah, er komt schot in de zaak :thumbsup:

alle communicatie krijg je ook in t Engels.

ik heb me al ingeschreven voor April, doe hetzelfde.

Hoe rapper ge beslist, hoe beter. ik ben bezig met mijn boekingen te verzetten, kan je meteen alle info doorgeven.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

het ziet ernaar uit dat ik een compagnon heb voor de ACT Italia. Via een ander forum, ook iemand die al congé had voor de challenge, enz enz.

Dat maakt het veel plezanter :w00t:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Veel goesting.
Maar ik heb geen goesting om nóg een voucher te krijgen, mocht er tegen dan nog niks onder controle zijn.
Ik heb er nu drie, voor een niet geringe som, en dat is meer dan genoeg.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

ik kan niet volgen. Wat bedoel je met voucher?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 11 Oct 2020 15:09 ik kan niet volgen. Wat bedoel je met voucher?
Een papiertje waarop het bedrag staat dat overeenkomt met de prijs van je geannuleerde vliegtuigtickets, treintickets, logement.... geld maw dat men je niet terug betaald heeft omdat men wilt dat je later weer komt.

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Italian Challenge

Post by Schussboelie »

OzzePaa wrote: 07 Oct 2020 15:08Of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar in alle tracks zijn op sommige plaatsen data weg(gelaten) : in Day4 bv van trackpunt 5373 tot trackpunt 7155 zijn de velden "Tijd Route", Snelheid Route" en "Tijd" leeg. Idem ook bij andere tracks op meerdere plaatsen in de lijst van track-punten en soms is ook het veld "Hoogte" leeg of staan er soms negatieve getallen in dat veld (=onder de zeespiegel dus :?: :dontknow:)
Dat is wellicht omdat men van een opgenomen track (met tijds- en snelheidsinfo) vertrokken is en die vervolgens in Basecamp (of zo) bewerkt heeft.
Maakt verder geen enkel verschil.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Italian Challenge 2021

Post by zappa »

Muug wrote: 08 Oct 2020 10:14 Gij en ik zouden beter ne keer afspreken om dat tesamen te doen. 8-) Want gij kent Italiaans, en ik niet. :grin:


Ik heb een FB (weliswaar-) vriend in Sicilië, waar ik welkom ben, maar dienen mens rijdt zo rap :shock: Zijn vrouw kan wel heeel lekker koken :thumbsup:
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 07 Oct 2020 22:56 nieuwe data:
de week van 19 april.

vanaf zaterdag 17 april begint het evenement.
De ritten zouden in dezelfde steden eindigen, alleen de start is verschillend: Riccione ipv Coriano
nieuwe datum: 20-25 juni 2021 !!

Post Reply