ACTober , va bene

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ACTober , va bene

Post by Blackbert »

Sympathiek dat ge u opoffert om dat allemaal te kunnen delen met ons. :thumbsup: :mrgreen:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

Blackbert wrote: 22 Oct 2020 06:58 Sympathiek dat ge u opoffert om dat allemaal te kunnen delen met ons. :thumbsup: :mrgreen:
Bert, ik voel een plan groeien! :w00t:

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 21 Oct 2020 21:43
Muug wrote: 21 Oct 2020 21:24 zeg die ACT
kunt ge die gpxen zomaar en gratis downloaden of wa? :?:
ja, de link staat toch ergens hier indendraad of in ne gerelateerde.
Niet in deze topic alleszins.
OP de site zelf moet je aanloggen om de gpx te kunnen downloaden.
https://www.adventurecountrytracks.com/ ... act-italy/
Dat heb ik net even gedaan en jawel, de tracks komen schonekes binnen. :thumbsup:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: ACTober , va bene

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 22 Oct 2020 11:34
TuttoTerreno wrote: 21 Oct 2020 21:43
ja, de link staat toch ergens hier indendraad of in ne gerelateerde.
Niet in deze topic alleszins.
OP de site zelf moet je aanloggen om de gpx te kunnen downloaden.
https://www.adventurecountrytracks.com/ ... act-italy/
Dat heb ik net even gedaan en jawel, de tracks komen schonekes binnen. :thumbsup:
Gewoon account creëren en aanloggen, zo heb ik het alvast gedaan. En na een beetje zoeken vind je ook de tracks van de vorige edities in andere landen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

jep inderdaad
Okeee, ik heb een campervan met trekhaak, ne capabele moto, tentje etc .... Wanneer!?! :rayof:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 22 Oct 2020 11:40 jep inderdaad
Okeee, ik heb een campervan met trekhaak, ne capabele moto, tentje etc .... Wanneer!?! :rayof:
het is de reis waard.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Ben nu in Cagli. 108km gereden, de asfaltbaantjes bijna allemaal spectaculair.
maar gevoeld was het 80% strade bianche tot hier.

over de hoogste heuvels, boven de boomgrens, bij de koeien en paarden.

en elke veldweg is een ander soort ondergrond, van stukken rots tot de fijnste steentjes en het wisselt heel de tijd, en heel plots, af.
Best dit niet te doen als ge onder tijdsdruk staat.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

aangekomen bij Lago Trasimeno. ook vandaag de laatste 50km afgesneden.

enkele impressies, de landschappen waren anders dan gisteren, maar minstens even fenomenaal.

en zeeeeer veel strade bianche.

Image

na bovenstaand plaatje volgde een eindeloze reeks haarspeldbochten naar beneden, een weggetje dat tevens dienst deed als rivier bedding, blijkbaar.



Image

genomen van de "Poggio" (denk ik). Ook een skigebied, bleek wat verder.
Image

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Image
Image
Image
monte Nerone of zoiets, onthou het!
Image

en dan het uitzicht tijdens de beklimming van Monte Nerone.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3431
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ACTober , va bene

Post by Blackbert »

Muug wrote: 22 Oct 2020 11:40 jep inderdaad
Okeee, ik heb een campervan met trekhaak, ne capabele moto, tentje etc .... Wanneer!?! :rayof:
Binnen een goei half jaar.
Moto in orde
Weer in orde
Corona in orde
:ricky:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

vandaag wat rustiger, al zat er een gemene afdaling met rivier doorwading in. Meer Stade Gialli/maroni vandaag, maar wel het soort waar ge een Vitesse hoger kunt rijden.

en in Pienza tijd voor een koffiepauze

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

eerste gesloten weg tegengekomen, en gebarricadeerd.

maar hey, ik heb toch nen Garmin XT mét topo kaarten.
omleiding dus op de topo kaart gezien.

miljaar.

dat was dus ooit een veldweg.
de ene was dichtgegroeid, rechtsomkeer.

de andere was vooral weggespoelde leem, dwars door een vallei.

maar MTBers hadden er een soort v spoor doorgetrokken .


en bidden dat 'k niet moet omdraaien want de afdaling zag er ni simpel uit om in omgekeerde richting te doen

naar boven ging eerst makkelijk, maar de laatste 50m, enorm steil, enorme erosie en grote stenen.
dat heeft me tot aan de grens van mijn kunnen gebracht.


bonus: beneden was er een plaag van agressieve mini vliegskes, en een paar honderd doken in mijn helm. dat maakte concentratie niet makkelijker.


toen ik achteraf stopte en mijn helm afdeed, kwamen ze een voor een uit mijn helm gevlogen. en uit mijn oren denk ik.
super ambetante wezens.

User avatar
F M
Posts: 5044
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ACTober , va bene

Post by F M »

Het is precies plezant. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 23 Oct 2020 13:29 bonus: beneden was er een plaag van agressieve mini vliegskes, en een paar honderd doken in mijn helm. dat maakte concentratie niet makkelijker.

toen ik achteraf stopte en mijn helm afdeed, kwamen ze een voor een uit mijn helm gevlogen. en uit mijn oren denk ik.
super ambetante wezens.
Schotse midges, druk bezig met corona te verspreiden :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Genoeg ACT voor deze trip.

Dag 3 volledig uitgereden, en dan Calimoto een schoon tripke laten maken tot in de buurt v Tarquinia, alwaar ik eventueel nog een dagje sportenduro zou/had kunnen rijden.
doch de weerkaart voor de Alpen is beter op zondag dan op maandag, dus rij ik morgen weer noordwaarts en zondag over de Alpen.

Vandaag was opnieuw helemaal anders dan de vorige dagen.
Het landschap totaal verschillend, van de rijke wijngaarden van Montepulciano tot armere boerderijen, en door een natuurpark.

Vooral brede, snelle strade bianche, maar met een aantal zeer venijnige plekken.

Vieze afdaling over een vettig weggetje, twee keer door een beek, en dan een heel stuk over een veldweg waar net de "grader" was overgegaan, dwz de modder/aarde vd goten aan de zijkanten op de weg gekeerd, met daartussen een dikke laag losse gravel.

de eerste en de laatste 30km waren asfalt.

in feite zou dag 3 een ideale dag 1 zijn, perfekt om aan de veldwegen te wennen, met enkele prikjes.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

vandaag 400km richting noorden, doorheen de Apenijnen... bij matig tot zeer slecht weer (pissing rain).

Bizarre ervaring, de Monte Amiata. Er hingen zowel mist op de berg als onweerswolken erboven. Plus een dicht bladerdek van loofbomen. Plus een even dik dek van bladeren op het wegdek, dat helemaal niet meer te zien was. guzzis tft scherm/lichtsensor dacht dat het nacht was...
Het leek op rijden op de tast, met de GPS die aangaf waar de weg zich ongeveer onder de bladeren bevond :shock:

Vele wegen kleurden geel, blijkbaar doen de wegen ook dienst als regen en slijk afvoer. Soms reed ik honderd meter door een gele stroom, zo breed als de weg.

Calimoto had overigens zéér schone wegeltjes uitgekozen, maar regen + bladeren + op 1vd mooiste baantjes van die veelkleurige olie/benzine/diesel vlekken... maakten dat ik nog eens moet terugkomen :mrgreen:

en vergeten dat ik calimoto op extra bochtig had ingesteld. dus ik had meer tijd nodig, de laatste bergpas in het donker. ook interessant, maar niet meteen voor herhaling vatbaar :lipsrsealed2:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

de Mille Miglia was trouwens bezig, ben een tijdje met hen meegereden.

Mocht u er nog aan twijfelen: voor de elite is er helemaal geen corona probleem met grote manifestaties.

en ook verkeersregels zijn er enkel voor het plebs.
Als je aan de Mille Miglia kan/mag deelnemen, kan je eens goed lachen met snelheidsbeperkingen en al de rest.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ACTober , va bene

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 24 Oct 2020 22:34 de Mille Miglia was trouwens bezig, ben een tijdje met hen meegereden.

Mocht u er nog aan twijfelen: voor de elite is er helemaal geen corona probleem met grote manifestaties.

en ook verkeersregels zijn er enkel voor het plebs.
Als je aan de Mille Miglia kan/mag deelnemen, kan je eens goed lachen met snelheidsbeperkingen en al de rest.
Blij te horen dagge u niet verveeld hebt :!: ;) :mrgreen: :thumbsup:
Het is natuurlijk godgeklaagd datter sinds de re-incarnatie ervan in '77 zoveel geld mee gemoeid is en het elite-gehalte al even hoog is, maar blijft toch prachtig hoe die pareltjes oud ijzer daar geshowd worden. In de jaren tachtig reed m'n broer er vakantie-gewijs met z'n Alfa Spider Duetto een paar keer naartoe ... helaas niet om ook deel te nemen ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11753
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 24 Oct 2020 21:48 vandaag 400km richting noorden, doorheen de Apenijnen... bij matig tot zeer slecht weer (pissing rain).

Bizarre ervaring, de Monte Amiata. Er hingen zowel mist op de berg als onweerswolken erboven. Plus een dicht bladerdek van loofbomen. Plus een even dik dek van bladeren op het wegdek, dat helemaal niet meer te zien was. guzzis tft scherm/lichtsensor dacht dat het nacht was...
Het leek op rijden op de tast, met de GPS die aangaf waar de weg zich ongeveer onder de bladeren bevond :shock:

Vele wegen kleurden geel, blijkbaar doen de wegen ook dienst als regen en slijk afvoer. Soms reed ik honderd meter door een gele stroom, zo breed als de weg.

Calimoto had overigens zéér schone wegeltjes uitgekozen, maar regen + bladeren + op 1vd mooiste baantjes van die veelkleurige olie/benzine/diesel vlekken... maakten dat ik nog eens moet terugkomen :mrgreen:

en vergeten dat ik calimoto op extra bochtig had ingesteld. dus ik had meer tijd nodig, de laatste bergpas in het donker. ook interessant, maar niet meteen voor herhaling vatbaar :lipsrsealed2:
Heroïsch, noemen ze zo'n rit. :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

nog just op tijd terug geraakt. Morgen gaat heel Italië vier weken in semi Lockdown, vanaf 18h alles dicht.

zal wel 4 maand worden want dat gaat allemaal niet helpen.

Post Reply