ACTober , va bene

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

https://www.adventurecountrytracks.com/ ... act-italy/


Wie nog een reisje wil ondernemen tussen nu en juni 2021, zal niet te lang moeten wachten, peins ik, vooraleer de paniek uitbreekt, Europa in lockdown gaat en de grenzen toe.

Plan A :
Zondag met reisgenoot (die absoluut niet in een zogn. "Risikogebiet" mag komen van de werkgever) en met auto& remorque naar een stadje in Emilia-Romagna reizen.



Plan B : Maandag nog een afspraak waarnemen (=bonuspunten scoren op het thuisfront), en dinsdag per Guzzi "over secundaire wegen" naar pakweg Belluno. Woensdag dan ergens in de buurt van Bertinoro eindigen.
Zwak punt, langer onderweg. En solo.
Sterk punt: Bij een herfstzonnetje de Alpen 2x doorkruisen (weersvoorspelling geeft hoop! ) lijkt me niet verkeerd.

Plan C : bij donder, bliksem en sneeuw, met voituur (op winterbanden!) & remorque afzakken.
Last edited by TuttoTerreno on 15 Oct 2020 20:53, edited 1 time in total.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Plan A is al geschrapt, reisgenoot zijn congé is ingetrokken :lipsrsealed2:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: ACTober , va bene

Post by F M »

Dus hangt de keuze toch af van het weer?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

Nu al bezig met uw congé van volgend jaar! :shock: :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

nog 5 nachjes slapen, muug.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ACTober , va bene

Post by zappa »

Neem maar en pak maar mee wat je nog kan verwezenlijken. Ik heb er geen goed gevoel bij, waarschijnlijk zullen we nog lang in een eenzame & ontsmette grot mogen doorbrengen.

Ik heb buiten de 2 leden in ons gezin, nog een vriendin in mijn bubbel, maar die werkt bij de zorg en op haar afdeling zijn er al twee collega's waar ze met samenwerkte positief. Haar test zijn ze kwijt... opnieuw testen... wachten op de uitslag... tot zo ver durf ik zelf eigenlijk niet echt meer in de buurt van andere mensen te komen, tenzij met mondmasker en veel alcoholgel. Wat gaan ze nu weer voor regels uitvinden om ons in opsluiting te krijgen? Oké het is nodig, ik wil ook niet hebben dat ze staan aan te schuiven aan de corona afdeling om zuurstof te krijgen. Maar het is allemaal toch zo science fiction ?

:huh2:

edit : zo schone foto's !!!!! :drif:

Dag 4 , 235km waarvan 50% offroad, is dat niet wat veel, ik heb ritten gedaan van 100 km waar je een dag over deed en steen kapot was toen die dag eindelijk over was ?
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

1 vd juniors wordt vandaag getest, dat kan ook nog roet in het eten gooien.

wat die ritten betreft, ik ga zien hoe ver ik raak.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

zappa wrote: 16 Oct 2020 00:25 waarschijnlijk zullen we nog lang in een eenzame & ontsmette grot mogen doorbrengen.

Ihet is allemaal toch zo science fiction ?

Dag 4 , 235km waarvan 50% offroad, is dat niet wat veel, ik heb ritten gedaan van 100 km waar je een dag over deed en steen kapot was toen die dag eindelijk over was ?
Zappa,
als het een troost kan zijn: uw eigen grot moet niet ontsmet zijn. :thumbsup: Tja, zolang ze de horeca open laten en allerlei feestjes toelaten waar die absurde anderhalve regel wordt toegepast (gelijk of dat virus weet hoe ver dat is) gaat dat blijven woekeren. Vorige week bvb mocht er nog perfect gebadmintonned worden, geheel in regel met de beperkende regels: 4 man per terrein: 12 terreinen in een sporthal. Plus nog mensen aan de kant die wachten tot er een terrein vrij is. Dus zestig bezwete mensen in een gesloten ruimte. Corona-proof? Echt? Of de voetbalkantine van de club waar de zoon van een schoonbroer speelt: lekker vol, lekker gesloten, lekker warm en dampend, niemand een mondmasker op. Corona proof? Mijn gedacht! Maar goed, de economie is belangrijker. :roll:

Het is helaas geen science fiction: het is vandaag, heute, helaas.

Het zullen wel doenbare kilometers offroad zijn: deftige brede vlakke gravelwegen bvb. Kan je rustig zittend doen (mits je goede vering en goed zadel hebt). :thumbsup:
Mensen toch: ik heb daar ook zin in!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

't is wel een eindje rijden van bij ons. :?
Een dagje of twee maar.
En Abruzzo ligt nog wat verder.
Best voor en achter de trip nog wat extra dagjes kleven kortom. :thumbsup:
En een remork gebruiken voor het heen en weer gedeelte.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 16 Oct 2020 11:05 't is wel een eindje rijden van bij ons. :?
Een dagje of twee maar.
En Abruzzo ligt nog wat verder.
Best voor en achter de trip nog wat extra dagjes kleven kortom. :thumbsup:
En een remork gebruiken voor het heen en weer gedeelte.
De week nadien (laatste oktoberweek) hebben de juniors toevallig schoolvakantie, een week vroeger dan de rest v W-Europa.
Zonder virus was het idd de bedoeling om er ook die week aan te plakken, met het gezin.

In de huidige situatie vrees ik dat we binnen acht à tien dagen veel te ver op de exponentiële curve gaan zitten en onze grot zullen moeten ontsmetten.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 16 Oct 2020 10:31
Het zullen wel doenbare kilometers offroad zijn: deftige brede vlakke gravelwegen bvb. Kan je rustig zittend doen (mits je goede vering en goed zadel hebt). :thumbsup:
Mensen toch: ik heb daar ook zin in!
wat ik zo links en rechts lees, klopt dat. Veel grind, met heel af en toe enkele langzame passages met wat modder of stenen. Uiteindelijk rijdt de doelgroep met een R1250GS Adventure met de hele touratech kataloog erop gevezen.

En 't is niet de middle of nowhere, hé, ge kunt op elk moment wel een alternatieve route vinden via grotere banen.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 16 Oct 2020 12:02 Uiteindelijk rijdt de doelgroep met een R1250GS Adventure met de hele touratech kataloog erop gevezen.
Het aanbod BMW GS Adventure-reizen is immens.
Wereldwijd zijn er absurd veel reisbedrijven die niks anders doen, hand in hand met verhuurbedrijven, zodat je met de nieuwste modellen in de meest veraf gelegen uithoeken van de wereld in alle comfort "avontuurlijk" kan reizen. Elk jaar zit er bij BIKE zo'n reiscataloog. Je begint te wenen van afgunst, want die tarieven zijn enkel voor de happy few weggelegd. Uit frustratie zou je er je gat mee afgeven, moest het beter papier zijn. :lol:
Ik heb het hier echt over pakweg 10.000€ om een tiental dagen rond te sjezen in de woestijnen van Zuid-Afrika, of de steppe van Mongolië.
En we kunnen de feiten niet negeren: het wérkt, dat die reisbedrijven als paddo's uit de lucht komen vallen, wijst daarop.
Tienduizenden, wel honderdduizenden mensen wilen hun centjes overboord gooien om zo'n reis te beleven.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: ACTober , va bene

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 16 Oct 2020 12:31Ik heb het hier echt over pakweg 10.000€ om een tiental dagen rond te sjezen in de woestijnen van Zuid-Afrika, of de steppe van Mongolië.

[...]

Tienduizenden, wel honderdduizenden mensen wilen hun centjes overboord gooien om zo'n reis te beleven.
Jup. En dan vraag je je af of die mensen beseffen dat je met dat geld maaaaanden de wereld rond kan trekken als je zelf voor de organisatie zorgt (daar is echt niet zo veel aan) en niet per se in alle comfort wil reizen (want laat ons eerlijk zijn: veel avontuurlijks is er dan ook niet meer aan).
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

het handelt zich dan om zogn. statussymbolen, hé. Dan is hoe duurder = hoe exclusiever = hoe meer conspicuous waste.
Die zijn absoluut niet geïnteresseerd in goedkopere manieren om hetzelfde te verkrijgen, integendeel, ze ontkennen staalhard dat het zelfs maar mogelijk zou kunnen zijn.


Mijn favoriet blijft toch het bestaan van de "camiontoeristen", hoor. Een grote groep "overlanders" die in de laadbak van ne camion gaat zitten en dan van (afrikaans) nationaal park naar nationaal park gereden worden,
om in tentjes te slapen op de parking naast de camion.
Waar de camionchauffeur tevens 3x per dag wat blikjes tomatensaus opwarmt. Dat kost dan pakweg 5000GBP p.p. voor een dag of 10. :wall: Oh ja, 6 maand op voorhand te betalen, natuurlijk.

Die hebben het beste van twee werelden: een dikke zak geld kwijt , absoluut geen comfort en continu opgescheept met 20-25 andere rare kwasten :lol:



Nu, leven en laten leven.

adventurous spirit is bij de meesten vooral in theorie aanwezig: ongelooflijk veel lui zouden zoooo graag ons ne keer in Afrika bezoeken, blablabla. In de praktijk wordt de deur niet echt platgelopen ;)
Mss moet ik 5000GBP p.p. verlangen en ze in een tentje in den hof laten slapen :w00t: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ACTober , va bene

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 16 Oct 2020 14:20
Mss moet ik 5000GBP p.p. verlangen en ze in een tentje in den hof laten slapen :w00t: :mrgreen:
Afgesproken! Wanneer zijt ge daar?! We komen af! :laughing:
Hebben ze daar al een vaccin tegen corona? :?:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

nu we toch offtopic zijn,...

Deze tour operator is nog niet lang bezig, maar ik vind de prijs/kwaliteit uitstekend, gezien ze in absolute toplocaties blijft slapen. Die kan ik voor die prijzen niet altijd te pakken krijgen:

https://ugandabikesafaris.com/itineraries/

Ik zou een beetje onderhandelen over het vertrek- en eindpunt (Niet Kampala maar Fort Portal bv.) , maar de paketreizen op zich zijn competitief.

https://mihingo-lodge.com/
https://www.kyaningalodge.com/ (echt een ongelooflijk, waanzinnig bouwwerk)

enzovoort



De concurrentie op BMW's is - zoals Muug al aangaf - ook onlangs als een paddelstoel verrezen: http://ugandamotorcycleadventure.com/

En dat is zonder hotels :lipsrsealed2:

Ik denk dat het op een kleine honda leuker is, maar wiebenik.
Last edited by TuttoTerreno on 16 Oct 2020 14:46, edited 1 time in total.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 16 Oct 2020 14:30
TuttoTerreno wrote: 16 Oct 2020 14:20
Mss moet ik 5000GBP p.p. verlangen en ze in een tentje in den hof laten slapen :w00t: :mrgreen:
Afgesproken! Wanneer zijt ge daar?! We komen af! :laughing:
Hebben ze daar al een vaccin tegen corona? :?:
voor 5000GBP p.p. zal ik dagelijks een emmerke javel in en over uw tentje gieten. :lol: 't zal rap gedaan zijn met de virussen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

spannend. 10k extra corona gevallen in Italia.

Conte wil voorlopig geen nieuwe Lockdown maar een "andere strategie".

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: ACTober , va bene

Post by TuttoTerreno »

nu is het te spannend geworden.
Wederhelft is nu ook geveld door verkoudheid/griep/corona whatever.

:cry:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: ACTober , va bene

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 18 Oct 2020 12:04 nu is het te spannend geworden.
Wederhelft is nu ook geveld door verkoudheid/griep/corona whatever.

:cry:
Awtsj ! :? .... Eén komt nooit alleen zegt het spreekwoord ...
Hopelijk ist slechts een gewoon "snotvalling" zoals ze in de Kempen zeggen ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply