reizen 2021

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

reizen 2021

Post by F M »

Ik heb het geluk gehad dit jaar net na het open stellen van de grenzen in juni een week door de Franse Alpen te kunnen trekken. Toen we dachten dat het ergste voorbij was. :(

Voor ik naar bed ga kijk ik elke avond nog naar wat filmpjes van mijn motorreizen. O wat was dat toch leuk. 8-)

Het moge duidelijk zijn dat ik ernaar snak om volgend jaar weer met de motor eropuit te kunnen trekken. Alleen... wat valt er nu al te plannen? Gaan we kunnen en mogen? Wanneer? :dontknow:

Ik hoop toch opnieuw eind juni te kunnen vertrekken. Dat leek me vorig jaar eigenlijk een goede periode voor een motorreis. De cols zijn open, de kans op goed weer is redelijk groot. En de grote vakantiedrukte is er nog niet. Hopelijk zijn er tegen dan overal al veel vaccins uitgedeeld, en kan het reizen opnieuw. Dan zou de dit jaar geplande reis naar de Dolomieten kunnen doorgaan.

Wat denken jullie? Of liggen jullie er niet wakker van?
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: reizen 2021

Post by Tom Thumper »

Hier staan al een paar reizen op de planning. Tenzij we in een soort lockdown blijven zoals nu zal ik er zeker een aantal keren op uit trekken. Wat en hoe? Dat zien we dan wel. Ik heb een moto, een auto, tijd en een paar vrienden die wel zullen meegaan als het zover is. En volgens heb je echt niet meer nodig dan dat.

Maar ik begrijp je, een mooie, maanden op voorhand geplande reis waar alles verloopt zoals gepland zal er niet inzitten. Maar op het onverwacht een watervalleke tegenkomen of een worstje bakken onder de blote hemel zonder juist te weten waar je nu eigenlijk bent, dat behoort toch zeker tot de mogelijkheden. Zie het als een opportuniteit Frans! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 08 Dec 2020 10:57 Maar op het onverwacht een watervalleke tegenkomen of een worstje bakken onder de blote hemel zonder juist te weten waar je nu eigenlijk bent, dat behoort toch zeker tot de mogelijkheden. Zie het als een opportuniteit Frans! ;)
Maar ik zit zo niet in mekaar... :?

Ik zal naast mijn Dolomietenreis, en de Franse Alpenreis misschien nog een paar reizen in mekaar steken. Ik heb ook nog een reis naar Wales en Zuid-West-Engeland op de PC staan. Ik wilde ook nog eens naar Oostelijk Oostenrijk en omgeving. Als ik die reizen beschikbaar heb, kunnen op een kleine week tijd hotels geboekt worden en de ritten daarop aangepast worden. Dit jaar in juni heb ik dat ook zo gedaan.

Dus afwachten wat wanneer mogelijk is, en dan rap boeken. Als de werkgever dan nog meewil...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: reizen 2021

Post by duibhce Kaelann »

Ik ben ook meer van Tom zijn strekking. Onze vakanties zijn sowieso al redelijk flexibel en onderhevig aan last minute veranderingen. Ooit gepland om Schotland te doen en in Oekraïne terecht gekomen of Oostenrijk en Slovenië gepland en in Montenegro geëindigd. Reservaties horen daar zelden bij.

Volgend jaar zal niet zo anders zijn denk ik. Enkel zullen we stuk flexibeler zijn met het tijdstip en een klein beetje flexibeler als anders mbt de bestemming.
Daarnaast hoop ik ook opnieuw met de werkgever te kunnen afspreken om mijn verlof te combineren met thuiswerken vanuit BGR zodat we ook weer langere tijd daar kunnen verblijven.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

FM, Waw, dus gij hebt dus echt al vooruit gepland. Knap. :thumbsup:
Zelf zou ik volgend jaar doodgraag - maar écht dóódgraag - nog eens op motorreis gaan. Minstens een week. Maar langer gaat ook niet kunnen omdat er nog congé voor het gezin moet overblijven.
Maar ik verwacht het niet eigenlijk en dat vind ik nu al enorm spijtig. :bigcry: Want ik verwacht dat het reisadvies nog heel lang negatief gaat blijven. Plus wil ik toch eerst het geld terughebben van onze Grote Reis die dit jaar niet is doorgegaan. Plus nog twee andere vouchers die voorrang moeten krijgen. Kortom, ik zie het op dat vlak nu al gigantisch zwart. :hanged:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: reizen 2021

Post by Stefke »

duibhce Kaelann wrote: 08 Dec 2020 14:50 Ik ben ook meer van Tom zijn strekking. Onze vakanties zijn sowieso al redelijk flexibel en onderhevig aan last minute veranderingen. Ooit gepland om Schotland te doen en in Oekraïne terecht gekomen of Oostenrijk en Slovenië gepland en in Montenegro geëindigd. Reservaties horen daar zelden bij.
:stupid: bovendien zijn zo'n reservaties nogal stresserend omdat ge daar ook op tijd moet zijn... :?
Mijn plan is eerst kijken of er budget is en dan zien we wel. Maar ik hoop absoluut mijn weekendjes Classic Races in Gedinne en Chimay te kunnen consumeren... 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: reizen 2021

Post by Blackbert »

F M wrote: 08 Dec 2020 13:45
Tom Thumper wrote: 08 Dec 2020 10:57 Maar op het onverwacht een watervalleke tegenkomen of een worstje bakken onder de blote hemel zonder juist te weten waar je nu eigenlijk bent, dat behoort toch zeker tot de mogelijkheden. Zie het als een opportuniteit Frans! ;)
Maar ik zit zo niet in mekaar... :?

Ik zal naast mijn Dolomietenreis, en de Franse Alpenreis misschien nog een paar reizen in mekaar steken. Ik heb ook nog een reis naar Wales en Zuid-West-Engeland op de PC staan. Ik wilde ook nog eens naar Oostelijk Oostenrijk en omgeving. Als ik die reizen beschikbaar heb, kunnen op een kleine week tijd hotels geboekt worden en de ritten daarop aangepast worden. Dit jaar in juni heb ik dat ook zo gedaan.

Dus afwachten wat wanneer mogelijk is, en dan rap boeken. Als de werkgever dan nog meewil...
Hou er dan ook nog maar rekening mee dat je daar een paspoort voor gaat nodig hebben en dat het bij de douane iets meer zal zijn dan 'cheers mate'.
Bovendien voel ik het precies ook aankomen dat er restricties gaan zijn volgende zomer: gevaccineerd of niet. Wij als kloeke midlifers gaan pas laat aan de beurt komen vrees ik, wat voor mijn TW-voucher ook nog eens gevolgen kan hebben.
Tuurlijk, als je een reisbibliotheek kunt opentrekken en kiezen naargelang de lokale situatie, dan kan de stress toch niet te groot zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Yep, voor the great brittany ziet het er zorgelijk uit qua in- en uitgangen.

En ik voel me gerust als ik weet dat er een hotel op me wacht. En als je vooraf boekt kan je makkelijker prijzen vergelijken. Ooit in 2006 een reis naar de Alpen gedaan zonder vooraf boeken, en op een avond nagenoeg geen hotels te vinden. Uiteindelijk toch eentje gevonden; dat bleek meer dan 2 keer zo duur te zijn dan we wilden...

Maar ja, met de huidige technische middelen is het toch redelijk gemakkelijk een hotel ter plaatse te vinden. Dat hebben we dit jaar gemerkt toen het geboekte hotel gesloten was wegens een brand de nacht ervoor. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

September 2019, BlackBert en ik een paar dagen in Engeland. 'S avonds op Google Maps kijken wat er in onze buurt lag en aan wat prijs. Dan bellen en horen. Dat was wel cool.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: reizen 2021

Post by Raketman »

Dromen mag natuurlijk altijd, maar ik begrijp niet hoe iemand met basis gezond verstand nu reizen gaat plannen. Laat staan al die onnozelaars die nu een reis gepland hadden en ineens beginnen bleiten/moeten annuleren omdat de quarantaine ineens terug verstrengd is. Dat soort luxeproblemen kunt ge alleen maar krijgen als ge de realiteit wenst te negeren en gewoon wilt doen alsof er niks aan de hand is...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

Raketman wrote: 08 Dec 2020 21:09 Dromen mag natuurlijk altijd, maar ik begrijp niet hoe iemand met basis gezond verstand nu reizen gaat plannen.
Dat is gewoon een hobby als een ander denk ik.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Raketman wrote: 08 Dec 2020 21:09 Dromen mag natuurlijk altijd, maar ik begrijp niet hoe iemand met basis gezond verstand nu reizen gaat plannen.
That was the question. Ik wil zo graag, maar nu kan je inderdaad niks plannen. Nog een paar maanden wachten, zien hoe alles evolueert, en dan eventueel.

Hopen is een ander woord. Hopen dat vaccins voor een ommekeer gaan zorgen. Maar ook daar zijn er twijfels. Niet alleen de hersenloze anti-vaccers, maar ook veel andere mensen lijken te twijfelen om zich in te enten. Eerst schrik hebben van corona, mensen kennen die eraan bezwijken, dan het verschrikkelijk vinden voor al die (horeca- en andere) zaken en de zorgsector die het zo moeilijk hebben, en als vaccins eraan komen die veel kunnen betekenen, hebben ze schrik van eventueel mogelijke neveneffecten...

Ik snap dat niet. :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

Maar allez, waarom wilt iedereen alles altijd begrijpen? Dat hoeft toch niet? :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: reizen 2021

Post by Blackbert »

Iemand zou eens een reportage moeten maken waarin duidelijk wordt hoeveel overuren er gemaakt zijn om op die korte tijd degelijke vaccins te creëren.
Daar mag ook in zitten hoeveel geld dat (ons) kost en welk (financieel) risico bvb Pfizer neemt door al volop te produceren vóór ze zeker weten dat het goed is.

Maar hoe hard de Stevens, Franken en Alexanders er ook op hameren dat we er nog bijlange niet zijn en we ons aan de beperkingen moeten houden, er zijn altijd beterweters. Die reizen, feesten, persé moeten shoppen en bij de beenhouwer 2 kalkoenen gaan reserveren. :pillepalle:
Na driekoningen beginnen we aan nummer drie, carnaval wordt ook niks, Pasen misschien. :deal:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: reizen 2021

Post by den Bullet »

F M wrote: 08 Dec 2020 21:38 ... Hopen dat vaccins voor een ommekeer gaan zorgen.

...
Tegen dat iedereen is gevaccineerd (eind 2021?), is er alweer een nieuwe variant van dat virus in omloop en kunnen we weer van nul beginnen ...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: reizen 2021

Post by duibhce Kaelann »

Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

eh, da knopke kan niet verdraaid worden :|

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: reizen 2021

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 09 Dec 2020 12:28 eh, da knopke kan niet verdraaid worden :|
het hele punt van da knopke is dat het niet uitmaakt hoe ge het zet, der gaat altijd geklaagd en gezaagd worden. Het zal nooit goed zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: reizen 2021

Post by petervdc »

Muug wrote: 08 Dec 2020 16:35 Zelf zou ik volgend jaar doodgraag - maar écht dóódgraag - nog eens op motorreis gaan. Minstens een week. Maar langer gaat ook
Idem !
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: reizen 2021

Post by Stefke »

Een rondje Timmelsjoch en een bezoek aan het Motorcycle Museum kan dus geschrapt worden.... :furious3:

Post Reply