FM in de Dolomieten en nog wat

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by OzzePaa »

De theoretische "how-to"-uitleg elders is natuurlijk alvast leerzaam, maar het in de praktijk toepassen en (goed) onder de knie krijgen is toch maar mogelijk na veel ge-oefen en "zien" doen amoonavis ... :dontknow: Het snode plan om een toerke met haarspelden (in de weg, niet in uw haar natuurlijk :mrgreen: ) te organiseren is daarbij sowiezo :ricky: ...
Hoe het inallegeval niet moet, hebben er een paar in ons plaatselijk groepke allis mogen ervaren :arrow: SHIT :!:
:arrow: Toevallig is dat net het exemplaar aan de Samson wat Duib hiervoor aangeeft :grin:

@ FM : de Zussserdel is idd niet scherp-scherp, maar die negen draaikes vlot à-la-gymkana achter mekaar nemen (er zijn kwazie geen rechte stroken tussen) is toch ook een uitdaging mijgedacht :rayof:
De tweede (die met de kasseitjes na het zicht op de brug) in Eben-Emael staat wel op Street-View, en is eigenlijk "nauwer" maar wel breed.
De eerste ziet er zo uit :
Image
Wat verder in de Voerstreek liggen trouwens ook nog wel een aantal mooie oefen-exemplaren.

Plaatste ik een tijdje terug hier niet ergens een (ondertussen wel verwijderd) filmke van het oprijden van de Lacets de Vernier ?
Die zijn ook nog enigszins "rond", maar het wegske is wel vree smal, en dat maakt het natuurlijk ook wel "interessant". Stond toch ook nog op je lijstje dacht ik :?: ;)

De Giovo die Tutto blijkbaar zo graag rijdt is voor mij ook[img een topper... laatste keer (in augustus 2019) hadden ze net de nieuwe asfaltstroken gelegd maar 't was er ook zeiknat.
Image
Samen met de door jou al vermelde Gavia :thumbsup:
Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by F M »

OK,

Ik heb een route gemaakt die de hierboven vermelde haarspeldbochten verbindt.
274 km, startend in Eghezée, eindigend op de E40 voorbij Luik.

Nu nog een datum pinnen. :mrgreen:
Attachments
hairpins.gpx
(466.83 KiB) Downloaded 249 times
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 27 Sep 2021 17:04
Ik weet niet wat je de andere kant van de Bondone noemt. We zijn vanuit Trente omhoog gereden, en daar heb ik toch heel wat haarspeldbochten gezien...
Trento is Noordoost, en Noord West zijn jullie naar beneden gereden, right? NO is de racetrack, NW is de brede baan met lange snelle bochten.
Daar rijden lijnbussen op en af - dat valt dus wel mee. 8-)


Oost- Zuidoost (kant van Rovereto) , Zuid en Zuidwest (klim/afdaling van/naar) Arco, daar zijn de steilste stukken veel smaller.

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by Muug »

F M wrote: 27 Sep 2021 23:05 OK,

Ik heb een route gemaakt die de hierboven vermelde haarspeldbochten verbindt.
274 km, startend in Eghezée, eindigend op de E40 voorbij Luik.

Nu nog een datum pinnen. :mrgreen:
FèM, Deze kan er misschien nog bij? Hij ligt min of meer in de buurt van je track zie ik.
Is nog ene van toen GoedMotorrijden nog actief was
https://goo.gl/maps/fTYTc4fz5KziVMmg7

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by OzzePaa »

Vandaag een toerke naar Henri-Chapelle gedaan ... In die coté is ook wel wat oefenmateriaal te vinden ;)
Is wat ver "uit de richt" van FM's route, maar zeker ook wellis de moeite mocht je er in de buurt komen.
Veel kleine wegjes met soms (heel) korte draaikes.
Niet altijd erg steil, maar qua techniciteit toch dikwijls niet te onderschatten ;)
Eéntje die ik toch ook nog wil vermelden (helaas ook wat ver op op te nemen in de Hairpin-route) is de Rue des Hézalles in Trois Ponts.
Die heeft 25% stijgingspercentage, en dat stukje zit net op de plek waar dat vree kort draaike zit 8-) Zowel in neerwaartse als opwaartse zin altijd een "Yes"-gevoel als je er vlotjes doorgaat. Heb daar eens ene van z'n fiets zien donderen omdattem geen momentum meer had :whistling:
:arrow: Hier een impressie van zo'n venijnig Voerwegske, en hoe het eruit zag toen Bompa tijdens een (om nog andere redenen) memorabel toerke op de Hézalles in m'n wiel zat.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by OzzePaa »

Bedenk me juist nog een plezanter alternatief om het haarspeldbochten-nemen van FM e.a. op te krikken en 't is een zot gedacht, maar :arrow: een driedaagse in Kautenbach :!: :ricky:

Daar staat een bij motorrijders bekend hotel-annex-terrasstopplaats waar we na een mooie aanrijroute op dag 1 de avond en nacht kunnen doorbrengen, om dan op dag 2 menige rondjes Kautenbach-Alscheid-Merkholz-Kautenbach te gaan draaien onder kundige begeleiding. En in omgekeerde richting ook natuurlijk :grin:
Het heeft niet de grandeur van een Sella-Ronde, maar toch ... levert het telkens een twaalftal van die studie-objecten op, en wel gegroepeerd in twee van goed asfalt voorziene beklimmingen c.q. afdalingen met er tussenin enige km ander vlot rijplezier.
Die avond wordt dan geheel besteed aan het analyseren van de gemaakte vooruitgang, en de dag erop langs de beste stuurwegen weer noordhuiswaarts.

Ik zeg maar wat hé... ;) :mrgreen: (klik de kaart voor een impressie 8-) )
Image
Last edited by OzzePaa on 30 Sep 2021 16:52, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by F M »

Ja, in Luxemburg vind je inderdaad heel wat meer haarspeldbochten.

Maar dan moet je ipv een gemeenschappelijke vrije dag al 3 gemeenschappelijke dagen vinden. En er wat geld tegenaan smijten...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by F M »

Muug wrote: 28 Sep 2021 21:24
FèM, Deze kan er misschien nog bij? Hij ligt min of meer in de buurt van je track zie ik.
Is nog ene van toen GoedMotorrijden nog actief was
https://goo.gl/maps/fTYTc4fz5KziVMmg7
Dan wordt de route 296 km lang.
Attachments
Haarspeldbochten v2.gpx
(506.19 KiB) Downloaded 242 times
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by duibhce Kaelann »

deze
en deze 3

zitten er nog niet in ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by F M »

Te laat ! :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by Muug »

F M wrote: 30 Sep 2021 21:55 Te laat ! :mrgreen:
Doe het dan morgenvroeg :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by F M »

Omdat je het zo mooi vroeg, versie 3, nu 302 km...
Attachments
Haarspeldbochten v3.gpx
(524.59 KiB) Downloaded 251 times
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by OzzePaa »

Ben alvast eens gaan kijken of al het lesmateriaal dat FM in z'n hairpin-toerke nog voorhanden is ;)
Valt goed mee : alle draaikes liggen er nog maar dikwijls in povere toestand wat wegdek betreft.
Natuurlijk was de route wel her en der voorzien van een détourke, maar bleef bij de originele 302km maar éénmaal weer thuis stonden er toch 475 méér op de teller van den FJR. Geen ritje om efkes tussendoor te ondernemen dus ;)
Had ik al gezegd dat het op zich ook een vree schoon toerke is :?: :rayof: :ricky: :thumbsup:

Van link-boven naar rechts-onder zag er dat ongeveer zo uit :
:arrow: De details zie je beter na "rechtsklik", "afbeelding openen in nieuw tabblad" en vergroot-klik ;)

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11774
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by Muug »

Waw 8-)
Maar zou je nu ook niet beter uw aangePAAste gpx efkes hier online smijten? ;)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 20 Oct 2021 19:07 Waw 8-)
Maar zou je nu ook niet beter uw aangePAAste gpx efkes hier online smijten? ;)
:grin: Abajaat ... mocht er interesse zijn voor een versie met wat alternatiefkes op het (evenzeer zeer valabele :!: ) origineel van FM :
Hairpins-route.gpx
(1.67 MiB) Downloaded 233 times
De détourkes langs wat kleinere, voor mij leukere, wegen en wegskes vormden nergens een probleem voor den FJR 8-)
(wat nu wel geen garantie is natuurlijk ;) :mrgreen: )
Als ze, na de doortocht van het golfterrein, op het einde van de Rue de Gomzé nu net dat weggespoelde stuk aant herstellen zijn, zulde langs de N62 rond moeten, en in Micheroux misschien ook wat improvizeren om naar de Barchon-parking/oprit te geraken,
maar voor de rest ... :ricky: :rayof: :pom: :Pyndn:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by petervdc »

Prachtig !

Mag ik ook es mee :mrgreen:
Keep going

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1217
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by TuttoTerreno »

@F M: omdat ik ni weet of ge mijn antwoord nog hebt kunnen lezen : het terras ligt 1 bocht lager op op de jaufenpas. Gasthof Schlossberg.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: FM in de Dolomieten en nog wat

Post by F M »

Ja ik had het gelezen.🙂
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply