reizen 2022

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: reizen 2022

Post by Jopet »

Voila, eerste vakantie voor '22 vastgelegd, dit worden 9 dagen Zwarte Woud met de vrienden van GS Club Vlaanderen.

2de deel van de vakantie zal waarschijnlijk een week Oostenrijk worden, zou graag eens Zugspits Arena en omgeving willen aandoen...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

F M wrote: 29 Nov 2021 14:38 Ik heb begot nog niks gepland qua motorreis in 2022. Ik hou alleen de laatste week van juni vrij.

Ik heb zin om nog eens de Pyreneeën te doen; kwestie van de grote tourcols eindelijk eens te kunnen rijden, want de vorige keren was ik in mei daar, en dan zijn die cols nog niet open.
En de Pyreneeën; it will be. Mijne maat heeft de reis uitgetekend en de hotels zijn geboekt. Hij heeft zelfs rekening gehouden met mijn vraag voor de grote tourcols, en ze zitten er allemaal in. Er zijn zelfs een paar cols van de tour erin opgenomen waar je naar boven en terug moet (Hautacam, plateau de Beille...), iets wat we normaal nooit doen.

Nu nog gezond blijven en hopen op goed weer. 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: reizen 2022

Post by OzzePaa »

Snode plannen in de richting van een "Tour d'Hollande" krijgen hier concrete vorm voor eind mei.
Voor "ergens" einde augustus staat de goesting op D'alpen ... welke en waar juist is nog in onderhandeling.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Schussboelie
Posts: 485
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: reizen 2022

Post by Schussboelie »

Héél kleine kans dat het toertje Adriatische zee wordt!
Italië over de Apennijnen zuidwaarts, ferry van Bari naar Griekenland en dan langs Albanië, Kroatië en dergelijke terug naar het noorden.
Maar zoals gezegd, de kans is niet heel groot, mijne kompaan wordt aan een hernia geopereerd en daar zal veel van afhangen...
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Als Hott het belieft een week pistes in de Alpen.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: reizen 2022

Post by Koeno »

Als het god belieft doe ik dat ook :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Mag dat hier trouwens enkel over motorreizen gaan?

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

Vraag het eens aan de administrator.

Pas op, als het ook over andere reizen mag gaan, dan heb ik hier nog wel het een en ander aan toe te voegen. 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

F M wrote: 07 Feb 2022 15:22 Vraag het eens aan de administrator.

Pas op, als het ook over andere reizen mag gaan, dan heb ik hier nog wel het een en ander aan toe te voegen. 8-)
Wel, aangezien deze topic in rubriek "motorreizen" staat, zal 't alleen over motorreizen mogen gaan.

Nu, er is natuurlijk wel nog ergens een rubriekske voor die amechtige vierwielige petrolbranders. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

Muug wrote: 07 Feb 2022 16:45 Wel, aangezien deze topic in rubriek "motorreizen" staat, zal 't alleen over motorreizen mogen gaan.
OK, dan zal ik niet zeggen dat ik nog een fietsvakantie in de Achterhoek ga doen, en later nog een weekje München naar het EK atletiek en een week Arnhem naar het WK Volleybal. My lips are sealed. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

EK in münchen ? In Augustus, dan ben ik op congé :(

Edit: combineer dàt met een fietsvakantie, (ten zuiden van) Munchen is een fiets paradijs.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

Wij nemen inderdaad sowieso de fietsen mee. Ik heb al wat fietsroutes op het net opgezocht.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 08 Feb 2022 08:32 Wij nemen inderdaad sowieso de fietsen mee. Ik heb al wat fietsroutes op het net opgezocht.
Opencyclemaps is handig,
München zelf is ook fantastisch om met de fiets te bezoeken, van biergarten naar biergarten…

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: reizen 2022

Post by petervdc »

F M wrote: 29 Nov 2021 14:38 Ik heb zin om nog eens de Pyreneeën te doen; kwestie van de grote tourcols eindelijk eens te kunnen rijden,
Hmm, dàt is lang geleden ! Zin in ook
Keep going

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

Ik geloof pas dat ik een reispartner heb, wanneer hij/zij met zijnen/haren bepakten brommer mijn oprit opdraait.

Dat gebeurt heel zelden, veel vaker niet dan wel.
There's often a slip, between cup and the lip.

Ook nu weer, Gran Rally delle province zal ik da solo rijden, :evil:

Deze keer dubbel erg, omdat den andere een mobiel huis met remorque zou meebrengen om de Brenner volgende week over te raken... :veryangry:

Soit, ik was er enigszins wel mentaal op voorbereid dat het (weeral) zou gebeuren, maar 't blijft een tegenslag.

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: reizen 2022

Post by Koeno »

Dat snap ik dan niet.
Als ge ergens op toezegt... dan komt ge daar toch niet zomaar op terug...
Tenzij er echt iets stevigs aan de hand is, zou ik zoiets niet zomaar doen precies...

Wel jammer natuurlijk, maar beter zo dan iemand meenemen die er niet echt meer wilt zijn :p

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2022

Post by Muug »

Koeno wrote: 21 Mar 2022 10:00Wel jammer natuurlijk, maar beter zo dan iemand meenemen die er niet echt meer wilt zijn :p
Zo van " allez dan, ik zal dan maar mee gaan op een reis per moto door één van de schoonste landen van West-Europa, 't is wel dik tegen mijn goesting, maar 'k zal er wel niet van sterven zeker" . :mrgreen:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: reizen 2022

Post by TuttoTerreno »

In 2020 was het corona, ttz. Het risico op verplichte quarantaine bij terugkeer was te hoog

In 2021 paste het niet in de congé plannen.

In 2022 zijn het familiale redenen.

Men verliest telkens het inschrijvingsgeld, overigens.

+++++++++++++++++

Deze keer was het eigenlijk echt goed gepland, we zouden zonder tijdsdruk (het andere venijn) lussen kunnen bollen tussen pakweg Abruzzo en Bologna.

Alleen gaat het ook, maar sommige afgelegen sporen wil ik niet (meer) alleen rijden.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2022

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 07 Feb 2022 21:20 EK in münchen ? In Augustus, dan ben ik op congé :(

Edit: combineer dàt met een fietsvakantie, (ten zuiden van) Munchen is een fiets paradijs.
Die reis naar München komt serieus in het gedrang. Gisteren wilde ik tickets bestellen en gelukkig zat ik op een stoel want anders zou ik achterover gevallen zijn van de prijzen. 4 jaar geleden zijn we ook naar het EK atletiek in Berlijn geweest. De prijzen zijn nu zowat het dubbele van toen. :o

En ook de hotelprijzen vallen serieus tegen. Ook daar bijna een verdubbeling. Waarschijnlijk laten we het aan ons voorbijgaan. :(
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: reizen 2022

Post by Raketman »

Ik voel, na het checken van diverse prijzen in Duitsland en de UK, precies ook weer de neiging opkomen om mijn tent, thermarest en slaapzak terug boven te duikelen. Wtf is met dat zeg met die prijzen ? Denkt iedereen nu werkelijk dat ze de schade van 2 jaar corona gaan inhalen door alles dubbel zo duur te maken ?? Die tijd is weg, foetsie, conte partiro. Slik uw verliezen en doe verder gelijk iedereen :? :| ...
Nil volentibus arduum

Post Reply