een onbereikbare droom?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Post by diskeletloetje »

Het leven hier in Belgi? steekt mij elk jaar meer en meer tegen...
Daarstraks naar "Los Zand" zitten kijken, niet echt een goed programma met ne geweldige anticlimax, maar toch doet het opeens "ploef" in mijn hoofd...IK had een IDEE! Image
Zou het niet leuk zijn om daar enkele lodgen te bouwen met wat moto-minded volk, en 5 adventures, en dan kunnen we rondreizen aanbieden naar de verschillende lodges.
Pepijn denkt dat er daar gene markt voor is, maar ik kan hier al wat mensen aanduiden die daar volgend mij net zo zot van zijn als ik. Image

Zo gewoon vertrekken naar een vreemd land en daar mototoeristisch uw brood verdienen aan rijke westerse toeristen.
Dat zegt mij wel wat...alleen die slangen en dat ander kruipend ongedierte sckrikt me af, maar de rest? Image
Soit, 't is maar een droom, een gemiste kans en momenteel geen optie met kinderen....
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: een onbereikbare droom?

Post by zappa »

heb dat programma gezien, en idd de kinderen pasten zich zeer vlug en goed aan. Maar ik denk als ouder dat 't toch wel ne keer spannend kan worden, hij nog geen werk : ging kijken of hij kiwi's kon gaan plukken, zij na een jaar vaste job nu zelfstandige grafische ontwerpster, van geboorte kaartjes, de nieuw zeelanders hunnen mond viel open.. geboorte kaartjes? tes te hopen dat het aanslaat. Denk dat je toch wel wat veel chance moet hebben, en durf!
Een jeugd vriend van mijn man is naar Botswana tomaten (nu ook komkommers) gaan kweken, het draait heel goed, zijn vrouw is psyhologe die heeft daar een praktijk opgezet. Maar ze "leven" van de plaatslijke bevolking, niet van toeristen, als die niet afkomen zit je met een probleem.
De botswanezen Image hebben een dobermann die de kruipende niet welkome bezoekers naar het nirvana helpt Image

Maar uit ervaring weet ik als't in 't koppeke zit ( dat emigreren, niet die kruipbeesten Image ) kan dat soms wel ne keer serieus kriebelen.
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: een onbereikbare droom?

Post by Blackbert »

Als je op de juiste plaatsen publiciteit maakt/krijgt zal dat wel lukken. Niet met Adv's, wel met lichter spul. Je moet je kosten ook wat binnen de perken houden h? (aja, 't was in uw droom. dan kan het wel Image )
Wat wel zeer belangrijk is: contact met en aanvaard worden door de lokale bevolking. Ooit Jean de Florette' en 'Manon des sources' gezien? Nee? Gat in uwe cultuur, een groot. Verder schetst het de verwikkelingen waar een stadse mens in terecht komt als hij in de Provence tomaten wil gaan kweken, maar de buren werken een beetje tegen. 't Is erover natuurlijk, maar die Docu's van Channel 4 indertijd, over Britse koppels die radicaal voor een nieuw leven gingen 'abroad' waren toch ook redelijk straf. Die in Nieuw Zeeland hadden het goed voor elkaar. Die in de Franse Alpen hadden het zwaar, vooral financieel, sprongen verder dan hun stok lang was. En die in de Provence waren zwaar opgelicht.

1 een plan.
2 financie?n.
3 niet opgeven.
4 de McGyver spirit, op alle vlakken.

Maak u geen zorgen over uw kids, die zijn flexibeler dan gij. Vermoedelijk gaat ge meer last hebben met de bomma's en de bompa's. Image

Waar is da juist? We komen af!

Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

Kwakkel
Posts: 187
Joined: 26 Oct 2009 01:03
Location: Stekene

Re: een onbereikbare droom?

Post by Kwakkel »

Soit, 't is maar een droom, een gemiste kans en momenteel geen optie met kinderen....
En gij denkt dat? Check this : Onlangs was er op tv een programma over een koppel met twee kinderen die zomaar plots op de wilden boef naar Nieuw-Zeeland waren verhuisd. Ze hadden daar geen werk, geen logies, kenden niemand.... Drie jaar geleden was dat. En Annemie Struyven (denk ik) ging nu eens kijken hoe ze het ginder vergaan is. 'k heb het programma niet gezien, het stond in den tvgids. Was vorige week of dit weekend pas.

Al? plezant, de ouders krijgen dat in hun ster en de kinders kunnen alles achterlaten wat ze gewoon zijn. Hun familie, vrienden, school, alles wat ze kennen... 't is niet dat ze te kiezen hebben he.
Dat ge verhuist van knokke naar antwerpen, daar kan ik inkomen, maar naar een ver land waar ge niks of niemand kent,... nee sorry dat gaat er niet in. Doet dat als uw kinderen buiten zijn...
Yamaha bulldog 1100, Honda cb125s, Honda magna 1100 project...

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: een onbereikbare droom?

Post by Blackbert »

bah nee, en ze gaan evengoed een rare taal moeten leren. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: een onbereikbare droom?

Post by Raketman »

1 een plan.
2 financie?n.
3 niet opgeven.
4 de McGyver spirit, op alle vlakken.
5 hopen dat ge niet ziek wordt in dergelijke landen
Wij hebben hier vanzeleven ook met plannen voor't buitenland rondgelopen. Die waren zelfs redelijk ver gevorderd.
Maar uiteindelijk zit ge hier op veel vlakken toch op een verdomd groene weide met dik en vet gras zenne.
De romantiek ervan lijkt aanlokkelijk, maar de enkelingen die er toch in slagen om elders iet of wat op te bouwen hebben
meestal toch ook eerst een paar zwarte jaren eraan vooraf zien gaan.

De dingen die hier tegenvallen zijn dikwijls nogal materialistisch getint, als ik sommigen hoor. Veel te veel kijken naar hetgeen een ander heeft/doet
en vooral koopt. Dan u daaraan gaan spiegelen, nie meekunnen met bepaalde onnozele trends en vervolgens gaan mensen zich "ongelukkig" voelen.
Nil volentibus arduum

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: een onbereikbare droom?

Post by diskeletloetje »


De dingen die hier tegenvallen zijn dikwijls nogal materialistisch getint, als ik sommigen hoor. Veel te veel kijken naar hetgeen een ander heeft/doet
en vooral koopt. Dan u daaraan gaan spiegelen, nie meekunnen met bepaalde onnozele trends en vervolgens gaan mensen zich "ongelukkig" voelen.
Mij is het vooral te doen omwille van ruimte en rust, hier heb ik het gevoel dat iedereen bijna op elkaar woont, niemand kan nog iets verdragen van elkaar (ik geef toe, ik ook niet Image en dat is mij redelijk beu.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: een onbereikbare droom?

Post by zappa »

Ik ken dat heeel goed, vandaar dat ik in de Ardennen "iets" heb, (ook voor 't geval de zeespiegel zou stijgen Image Image Image )
daar is 't nog rust, geen auto's, groen, kinderen spelen op 't straat, de honden lopen er los rond, vriendelijke buren,de ree?n passeren door de tuin, op adem komen, soms meer dan nodig!
Als je in '10 in de schoolvakanties eens thuis bent tijdens de week, wil ik wel eens met u en de moto's , d'r naar toe rijden, op 't gemakske. Image
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: een onbereikbare droom?

Post by TRooPER »

in ons apenland kunt ge bijna gewoonweg niet compleet aan de grond zitten (er zijn gevallen ja) maar er is meestal ondersteuning via een of ander project,
ge moet niet denken dat ge in botswanakiwistanisitov een sociaal vangnet zult hebben, of hoogtechnologische medische hulp.
ja, als ge dat niet nodig hebt is da geen probleem,

tlijkt soms ideaal maar dikwijls utopisch
da gras ziet bij ons schoon groen, ge moet er zelf wel het juiste vet op doen. Image
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: een onbereikbare droom?

Post by Blackbert »

Nee, dat klopt. maar we zijn zo geconditioneerd om te hebben, liefst het allernieuwste en meest overbodige, dat we ons al ongelukkig voelen als dat niet meer kan.

Tour'n'Sol in de Ard?che, iedere motard in Belgi? kent dat minstens van naam. Die mens komt uit een gegoede familie ergens in de Vlaamse Ardennen. Hij bevestigde het ook: eens ge hier zit valt die dwingende behoefte aan al die rotzooi gewoon weg. Omdat ge de simpele genoegens van 't leven herontdekt en snel doorhebt dat die veel belangrijker zijn dan de laatste nieuwe luxevoituur of breedbeeldtv.

Als je naar Africa trekt zal 't grootste gemis waarschijnlijk wel de Belgische gezondheidszorg zijn. Voor de rest: onmogelijk bestaat daar niet, alles kan geregeld of gefixt worden want zij hebben wat wij allang mankeren: tijd.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: een onbereikbare droom?

Post by zappa »

Als de Botswanezen iets "speciaals" nodig hebben dan geraken ze daar via buurland zuid africa zonder probleem aan (vb hun serre voor de teelt van groenten)

In de Ardennen is het ook nog een versnellingske lager, mensen vriendelijk, tijd voor een klapke, zelfs het kleinste kind daar zegt u ne goeden dag, lekkerder koteletjes Image ..
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: een onbereikbare droom?

Post by Cotthem »

Image
"...the path is the destination"

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: een onbereikbare droom?

Post by Theo »

Maar al mijn familie woont hier Image
soms is dat een reden om naar ginder te gaan..... Image

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: een onbereikbare droom?

Post by Stefke »

De mensen die hier achter de hoek jarenlang een caf? openhielden zijn ook vertokken. Naar de Dominikaanse.
http://www.casaveintiuno.com/ned/index.htm
Ze zullen ook te zien zijn in "We are from belgium". Ik denk de aflevering van 30 december.
Ik blijf hier wel, zit hier goed.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: een onbereikbare droom?

Post by den Bullet »

De mensen die hier achter de hoek jarenlang een caf? openhielden zijn ook vertokken.
....
s'Just; die van 't Parks Caf? Image

Post Reply