Plannen ...

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Jaja, sinds we den Tom zijn topic aan 't vervuilen zijn dwarrelt er sneeuw op mijn hoofd, en vanalle gedachten erdoor.

Bon, dus eigenlijk heb ik eind Augustus een dag of 10 te spenderen. Opties die al enigszins vorm hebben.
* een toerke rond Zwitserland. Aan de buitenkant wel te verstaan. zwarte woud, dingesdal in Au, enige kronkels in I, door F terug naar boven. Waar 't kan enkele schone pistes erin, camperen.
* een retourke Pyrenee?n (ook ja). Moet de Michelin nog eens deftig bestuderen, maar Carcassonne moet erin, nog wat dinges pikken van dat schoon koppel hier, de Tour de France cols, enige pistekes, dikwijls over de grens, retour via Oradour. En die kilometerslange "serviceweg" langs de snelweg onder of boven Limoges terugzoeken. Camperen.
* Schotland
* Noorwegen

De lijst is veel langer, maar dat zal allemaal niet voor 2011 zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Plannen ...

Post by Muug »

I'm in.

Als ik het mij kan permitteren tegen dan.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Plannen ...

Post by laouen »

* een retourke Pyrenee?n (ook ja). Moet de Michelin nog eens deftig bestuderen, maar [color=#FF00FF:1mvcqlam]Carcassonne [/color:1mvcqlam]moet erin, nog wat dinges pikken van dat schoon koppel hier, de Tour de France cols, enige pistekes, dikwijls over de grens, retour via [color=#FF00FF:1mvcqlam]Oradour[/color:1mvcqlam]. En die kilometerslange "serviceweg" langs de snelweg onder of boven Limoges terugzoeken. Camperen.
Carcassonne is absoluut de moeite, maar ik zou der weg blijven in 't hoogseizoen denk ik Image Wij zijn der vorig jaar in juni geweest, midden in de week en dat ging nog net. In't weekend en in't hoogseizoen is't daar volgens mij veel te druk om schoon te zijn...

En zoals ook bij de Mont Saint Michel: schoner van ver Image

Oradour is gewoon kiekenvlees van de moment da ge daar stopt tot lang nadat ge der weer weg zijt Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Plannen ...

Post by Tom Thumper »

Image

Carcasonne is schoon van ver maar ver van schoon. In het laagseizoen schieten er alleen lege souvenirwinkeltjes over. De streek is wel heel schoon!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Plannen ...

Post by Blackbert »

Carcassonne: ik had zo al een vermoeden, maar dat zien we wel als we daar zijn. Al is 't gewoon ernaast camperen en 's avonds laat eens van dichtbij gaan kijken. Wat mij vooral boeit is het verhaal van heel die streek eigenlijk. Er zullen nog wel wat burchten in de buurt staan ook.

Oradour: jup. Vorig jaar grotendeels de Voie de la Libert? gereden. Mijn versie, dus net naast de Route Nationale. Manman. Uiteindelijk was 4 dagen veel te kort. Vooral als je dan off topic gaat in Verdun. Image

McB: begin maar al boterhammen met choco te eten. Niks anders meer. Image
grease up your baby for a ball on the hill

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Plannen ...

Post by diskeletloetje »

Eens met den Dre...
Carcassonne al twee keer gedaan in het hoogseizoen en geen noemenswaardige zenuwen gehad, en ik ben nochtans gene fan van massa-evenementen of plekken waar het zwart ziet van 't volk.
En als ge dan toch in Carcassonne zijt, waarom niet ineens ne keer niet naar dit pareltje gaan?
[url]
Al die kastelen van de Katharen zijn trouwens ferm de moeite : vorig jaar zijn we zo'n kasteel in de buurt gaan bezoeken en daaronder bevond zich een middeleeuws vervallen "dorp", goed weggestoken tussen het struikgewas. Erg fascinerend was dat.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Plannen ...

Post by Tom Thumper »

Carcasonne is WEL te doen in het hoogseizoen. Alleen, ge moet een beetje chance hebben.
Wij hebben dat dit jaar gedaan in in 't midden van de maand juli (retewarm Image ). Je kan dus moeilijk meer 'den toerist' gaan uithangen dan dat. Echter, wij hebben ter plaatse 'ge?nvesteerd' in een -dure- begeleide rondgang en hebben de ongelofelijke hoerechance gehad om op een -ronduit- SCHITTERENDE gids te vallen die z? in z'n job opging, dat hij de tijd wel leek vergeten te zijn: normaal duurt zo'n rondgang apeupr?s een half uurtje. Wij hebben over datzelfde traject bijna 2 uur gedaan. Hoe kwam dat? Wel, we moesten op een vooraf bepaald uur 'verzamelen' op het binnenplein alwaar de gids ons zou tegemoetkomen. Bleek dat wij (mijn madam en ikzelf) de enigen waren die daar stonden te wachten. Aangezien we beiden een zeer grote interresse hebben wat betreft geschiedenis, ontsponnen zich op regelmatige tijdstippen zeer boeiende dialogen waardoor we een heel stuk wijzer zijn buitengekomen. Bovendien bleek die gids niet alleen te kunnen uitbraken wat hij in de boekskes geleerd had, maar dat hij een zeer ruime kennis allerhande had (kunst, geschiedenis, muziek, religie enz...) waardoor de uitstap ABSOLUUT een van de boeiendste werd die we ooit hebben gehad.
Wat de burchten van de Katharen betreft: als je er interesse voor hebt, zorg dan dat ge voorzien zijt van zeer goed schoeisel EN een bijhorende fysieke conditie.
Bijvoorbeeld: vanaf de parking van de burcht van Puilaurens tot aan de burcht zelf heb je een wandelingetje van zo'n 2km voor de boeg. Niet zo spectaculair hoor ik je denken. Alleen is er een klein hoogteverschilletje van zo'n slordige 700m. Geen voer voor watjes dus.....
Koop ook eens een boek over de Katharen en verbaas jezelf.....
En heeft die mens erbij verteld dat alles, jazeker alles, in de 19 de eeuw gebouwd werd op basis van hoe ze toen dachten dat het er in de middeleeuwen uit gezien zou hebben? De architect van dienst was Eug?ne Viollet-le-Duc. Die mens heeft wel meer dan ??n historisch gebouw vakkundig om zeep geholpen. Wil je zien hoe het er in het echt uitgezien heeft, moet je naar Avila, zo een beetje in het westen van Madrid, veel mooier, veel echter en veel minder toeristen. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Plannen ...

Post by Blackbert »

Ja zeg, da's wel een beetje van de route af, Madrid.
Diene chateau met dat dorpke, weet je de naam daar ook nog van?
Welke Katharenliteratuur zou je aanraden? Er staan er een stuk of 40 in de bib hier.
grease up your baby for a ball on the hill

diskeletloetje
Posts: 652
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: Plannen ...

Post by diskeletloetje »

[url]
Ik meen mij te herinneren dat het dit was...
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Plannen ...

Post by zappa »

aantal jaar terug deze bezocht.
Konstant het gevoel dat je naar beneden gezogen wordt Image high zonder middelen, goede schoenen zijn een noodzaak en als't weer niet te ok is, kan een deel niet bezocht worden...
Het zou daar zijn ( legende mag ik hopen?) dat ze de gevangen genomen Katharen, de ogen uitstaken en de eerste lieten ze 1 oog om de geheime weg naar de top te vinden Image
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Plannen ...

Post by Cotthem »

......kriebel........ Image
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Plannen ...

Post by Blackbert »

Krabben?

't is nog lang h?. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Plannen ...

Post by Cotthem »

...lang genoeg om goesting te krijgen.... Image
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Plannen ...

Post by Blackbert »

Al een beetje aan 't knoeien gewwest met de michelin atlas en tinternet. De laatste jaren zo een beetje een afwijking ontwikkeld mbt strijd en slagvelden. Voie de la Libert?, Verdun, ... (daarbij horend, Saving private Ryan en Band of brothers) en nu die Katharen. 't Is een beetje zoeken naar correcte info wegens nogal wat alternateuten die hun waarheid bij elkaar dromen. Soit, wiki is goed, en dit lijkt op iets waar een straffe film uit te puren valt (kruistochten en Toulouse).

't Ziet ernaar uit dat het een spaghetti wordt ten zuiden van Carcassonne vooraleer de Pyrenee?n binnen te trekken. Om daar op te gaan in de natuur.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply