Droombestemmingen

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Droombestemmingen

Post by petervdc »

hoe lang is dat toerke zo ongeveer Frans?
Frankrijkgrenslang Image

ziet er een tof tourke uit,
wil ik ook wel eens doen als er niks op TV is
Yep, idem !
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droombestemmingen

Post by F M »

hoe lang is dat toerke zo ongeveer Frans?
Ik weet het niet meer van buiten, maar ik dacht iets meer dan 6.800 km. Het is dus onderverdeeld in 16 ritten van rond de 400 km, alleen de eerste en de laatste zijn wat langer omwille van de snelweg van en naar Leuven.

Ik moet zeggen dat ik nu met wat 'decompressie' zit. Het ineensteken van de toer was grote fun. Ik doe dat immers graag, leuke baantjes vinden op de Michelinkaart en daar dan een route van breien. Maar nu het af is en ik eigenlijk geen zicht heb of ik dat ooit ?berhaupt wel mag rijden... Image Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Droombestemmingen

Post by petervdc »

hoe lang is dat toerke zo ongeveer Frans?
Ik weet het niet meer van buiten, maar ik dacht iets meer dan 6.800 km. Het is dus onderverdeeld in 16 ritten van rond de 400 km, alleen de eerste en de laatste zijn wat langer omwille van de snelweg van en naar Leuven.

Ik moet zeggen dat ik nu met wat 'decompressie' zit. Het ineensteken van de toer was grote fun. Ik doe dat immers graag, leuke baantjes vinden op de Michelinkaart en daar dan een route van breien. Maar nu het af is en ik eigenlijk geen zicht heb of ik dat ooit ?berhaupt wel mag rijden... Image Image Image
Tuttut, dat komt wel es van pas Image
Sjapo voor het werk !
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Droombestemmingen

Post by laouen »

hoe lang is dat toerke zo ongeveer Frans?
Ik weet het niet meer van buiten, maar ik dacht iets meer dan 6.800 km. Het is dus onderverdeeld in 16 ritten van rond de 400 km, alleen de eerste en de laatste zijn wat langer omwille van de snelweg van en naar Leuven.
hmmm, ideaal om een vakantie van een 3-tal weekskes te vullen Image

Klinkt goed! Maar voor volgend jaar hebben we al andere plannen Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droombestemmingen

Post by F M »

hoe lang is dat toerke zo ongeveer Frans?
Ik weet het niet meer van buiten, maar ik dacht iets meer dan 6.800 km. Het is dus onderverdeeld in 16 ritten van rond de 400 km, alleen de eerste en de laatste zijn wat langer omwille van de snelweg van en naar Leuven.
hmmm, ideaal om een vakantie van een 3-tal weekskes te vullen Image
Ja, dat is ook mijn idee. Normaal leg ik voor mijn vakanties altijd vooraf de hotels vast; maar dit vraagt toch een vrijere aanpak. De dagtrips van 400 km zijn maar een leidraad. Ik kan me voorstellen dat er dagen zijn waar je minder ver geraakt, of net verder, en soms wil je wel eens wat uitrusten. Vermits ik geen kampeerman ben, betekent dat een reis voor zeker geen grote groep, want dan wordt het zoeken naar hotels wat moeilijker.

Nu ja, je vindt ook nooit een grote groep die 3 weken weg kan, en dan nog op hetzelfde moment. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Droombestemmingen

Post by petervdc »

Ja, dat is ook mijn idee. Normaal leg ik voor mijn vakanties altijd vooraf de hotels vast; maar dit vraagt toch een vrijere aanpak. De dagtrips van 400 km zijn maar een leidraad. Ik kan me voorstellen dat er dagen zijn waar je minder ver geraakt, of net verder, en soms wil je wel eens wat uitrusten. Vermits ik geen kampeerman ben, betekent dat een reis voor zeker geen grote groep, want dan wordt het zoeken naar hotels wat moeilijker.

Nu ja, je vindt ook nooit een grote groep die 3 weken weg kan, en dan nog op hetzelfde moment. Image
Hmm, 3 weken op hotel, das een serieus budget ook hoor, reken maar es ? 40? per per dag...
Ik (persoonlijk) zou als het weer het toelaat op camping gaan.
En, idd, 3 weken met dezelfde mensen, het moet wat klikken ook h?, das anders dan een weekendtripje.
Maar het idee, pfiew, klinkt wel goed h? Image
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Droombestemmingen

Post by laouen »

Ja, dat is ook mijn idee. Normaal leg ik voor mijn vakanties altijd vooraf de hotels vast; maar dit vraagt toch een vrijere aanpak. De dagtrips van 400 km zijn maar een leidraad. Ik kan me voorstellen dat er dagen zijn waar je minder ver geraakt, of net verder, en soms wil je wel eens wat uitrusten. Vermits ik geen kampeerman ben, betekent dat een reis voor zeker geen grote groep, want dan wordt het zoeken naar hotels wat moeilijker.

Nu ja, je vindt ook nooit een grote groep die 3 weken weg kan, en dan nog op hetzelfde moment. Image
Bedenking 1: probeer buiten het seizoen te gaan! In de hotels gaan ze je met open armen ontvangen want het is een rustige periode en je hoeft ook helemaal niet op voorhand te boeken. Dat zal af en toe wel wat zoeken met zich meebrengen maar da's toch een deel van het avontuur?

Bedenking 2: 400km per dag is teveel, als je niet na 2 weken steendood en op je tandvlees wil zitten tenminste. Het is tenslotte vakantie! Mijn ervaring is dat gemiddeld 250km per dag een mooie afstand is. De ene dag wat meer, de andere wat minder. Voldoende tijd om ne keer te stoppen voor een fotooke, iets te gaan bekijken...

Bedenking 3: kamperen is reuze fun! maar het weer moet meezitten en je hebt toch wel behoorlijk wat extra materiaal mee waardoor je minder 'lichtgewicht' kan reizen. Het is gewoon een andere vorm van op reis gaan. In dit geval zou ik eerder voor hotels opteren. Je bent 's morgens sneller de baan op (je ontbijt wordt zo voor je neus geschoteld en je hoeft geen tent in te pakken) en gezien de afstand en de tijdsbeperking lijkt me dit de betere keuze. Aan den andere kant: het is ook duurder...

Bedenking 4: ik zou dit niet in 'grote groep' doen, maar eerder met 2, max 3 motoren...

Maar nu heb ik ondertussen wel goesting gekregen om mijn tent op de moto sjorren en te vertrekken. Dzju toch!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Droombestemmingen

Post by zappa »

Maar nu heb ik ondertussen wel goesting gekregen om mijn tent op de moto sjorren en te vertrekken. Dzju toch!

ik loop ook met zo'n gevoel Image al was't maar voor ne dag of 2, maar dat gevoel zal wel terug weg ebben Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droombestemmingen

Post by F M »

Bedenking 1: probeer buiten het seizoen te gaan! In de hotels gaan ze je met open armen ontvangen want het is een rustige periode en je hoeft ook helemaal niet op voorhand te boeken. Dat zal af en toe wel wat zoeken met zich meebrengen maar da's toch een deel van het avontuur?
Volledig akkoord. Volgens mij is september ideaal. Je moet ook rekening houden met het feit dat er cols in zitten, die een groot deel van het jaar gesloten zijn.
Bedenking 2: 400km per dag is teveel, als je niet na 2 weken steendood en op je tandvlees wil zitten tenminste. Het is tenslotte vakantie! Mijn ervaring is dat gemiddeld 250km per dag een mooie afstand is. De ene dag wat meer, de andere wat minder. Voldoende tijd om ne keer te stoppen voor een fotooke, iets te gaan bekijken...
Voor mijn huidige vakanties is dat altijd zowat het daggemiddelde. Maar dat beperkte zich nu tot 5 ? 8 dagen. Voor langere tijd is dat inderdaad mogelijk wat veel. Nu ben ik, en zeker mijn vaste motormaat geen 'bezoeker'. Wij rijden zo veel mogelijk, met enkel terras-, tank- en fotostops. We vertrekken ook altijd zo vroeg mogelijk. Moest ik alleen rijden, dan zitten er wel mogelijk wat meer 'bezoekstops' in.
Bedenking 3: kamperen is reuze fun! maar het weer moet meezitten en je hebt toch wel behoorlijk wat extra materiaal mee waardoor je minder 'lichtgewicht' kan reizen. Het is gewoon een andere vorm van op reis gaan. In dit geval zou ik eerder voor hotels opteren. Je bent 's morgens sneller de baan op (je ontbijt wordt zo voor je neus geschoteld en je hoeft geen tent in te pakken) en gezien de afstand en de tijdsbeperking lijkt me dit de betere keuze. Aan den andere kant: het is ook duurder...
Ik heb nog nooit in mijn leven gekampeerd. En ik vrees dat ik te oud geworden ben om dat nog uit te proberen...
Bedenking 4: ik zou dit niet in 'grote groep' doen, maar eerder met 2, max 3 motoren...
Dit kan inderdaad niet in grote groep. Het zoeken naar slaapgelegenheden wordt moeilijk, de stops duren automatisch langer... En zoals ik al zei, je vindt toch nooit veel mensen die zo lange tijd op hetzelfde moment vakantie hebben.

Of het zou iets moeten zijn voor een club gepensioneerden ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Droombestemmingen

Post by Muug »

Nu ben ik, en zeker mijn vaste motormaat geen 'bezoeker'. Wij rijden zo veel mogelijk, met enkel terras-, tank- en fotostops. We vertrekken ook altijd zo vroeg mogelijk. Moest ik alleen rijden, dan zitten er wel mogelijk wat meer 'bezoekstops' in.
ik ben ook geen bezoeker, maar toch vind ik 250 kms al meer dan genoeg. 'k moet wel zeggen da'k zot ben van kleine baantjes. Daar is de meeste leute te beleven in mijn ogen. En aan 250km kleine baantjes zijt ge een tijdje bezig.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Droombestemmingen

Post by petervdc »

Nu ben ik, en zeker mijn vaste motormaat geen 'bezoeker'. Wij rijden zo veel mogelijk, met enkel terras-, tank- en fotostops. We vertrekken ook altijd zo vroeg mogelijk. Moest ik alleen rijden, dan zitten er wel mogelijk wat meer 'bezoekstops' in.
ik ben ook geen bezoeker, maar toch vind ik 250 kms al meer dan genoeg. 'k moet wel zeggen da'k zot ben van kleine baantjes. Daar is de meeste leute te beleven in mijn ogen. En aan 250km kleine baantjes zijt ge een tijdje bezig.
Vorig jaar in Noorwegen hadden we een gemiddelde van 400 per dag, en dat is idd rijden, en nog es rijden.
Nu, dat was maar een week, maar 3 weken, dat zou ik niet kunnen en willen ook.
Tenzij er iedere 5d of zo een rustdag in zit...

Het gaat hem niet alleen om km's malen, je moet nog wat geniet hebben van de omgeving, of iets kunnen bezoeken, of es een lang terrasje doen...
Keep going

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Droombestemmingen

Post by Nickel »

Of het zou iets moeten zijn voor een club gepensioneerden ? Image
't is nog een beetje vroeg voor een optie voor binnen 20 jaar zekers Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droombestemmingen

Post by F M »

Tja, die kilometers inschatten is altijd wat moeilijk vooraf. Maandag ben ik de korte waypointrit van 2009 gaan rijden. 345 km, met traditioneel heel wat kleine wegjes. Ik ben rond 10 uur vertrokken, en was om 16u30 thuis...

Verder ben ik zelf geen voorstander voor de echt kleine wegen, zulke wegjes waar je in elke bocht voorzichtig moet zijn voor wie er uit de hoek kan komen, waar er eigenlijk maar plaats is voor 1 auto. Maar op de Michelinkaart in Frankrijk kiezen voor witte wegjes (die er zeker veel inzitten), betekent wel dat je dat risico loopt.

Vereder moet je ook al eens door een grotere stad, daar is de doortochttijd ook moeilijk in te schatten.

Maar over het algemeen vind ik persoonlijk 250 km toch wat weinig. Ik heb hier thuis een vaste route voor als ik eens een viertal uur tijd heb. Die route is 240 km... Image
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Droombestemmingen

Post by petervdc »

Maar over het algemeen vind ik persoonlijk 250 km toch wat weinig. Ik heb hier thuis een vaste route voor als ik eens een viertal uur tijd heb. Die route is 240 km... Image
Ja, veel hangt af de wegen h?, op boerebaantjes doe je idd geen 400km.
Als dat 2vaks banen zijn waar je 90 kunt rijden, maakt een groot verschil in gemiddelde snelheid.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Droombestemmingen

Post by Muug »

Het gaat hem niet alleen om km's malen, je moet nog wat geniet hebben van de omgeving, of iets kunnen bezoeken, of es een lang terrasje doen...
haja, ook mijn gedacht. Motorwandelen noem ik dat. Dat doe ik graag, zeker als 't vrouwke mee is. Zoniet, dan mag dat al eens wat rapper gaan.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Droombestemmingen

Post by F M »

Awel, ik heb uw vrouwke nooit mee, dus mag het bij mij ook wat rapper ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Droombestemmingen

Post by Muug »

HET vrouwke, beste FM, h?t vrouwke. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Droombestemmingen

Post by laouen »

deze mens heeft zijn 'droombestemming' duidelijk gevonden en weet ze tegelijkertijd ook nog es op fantastische wijze op foto te vatten...

schitterend gewoon! Image Image

En Muug, ik mis hier zo'n 'worship' smileyke!
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Droombestemmingen

Post by Cotthem »

Thuis-Duitsland-Polen-Litouwen-Letland-Estland-Finland-naar het noorden flirten met Russische grens-Noordkaap en terug via Noorwegen zakken-Lofoten-Westkust-Denemarken en dan snel naar huis.... lijkt mij wel wat. Mooi reisverslag gelezen op advrider (ene met een gs en ene met een ktm), maar ik vind het niet meer terug....
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Droombestemmingen

Post by zappa »

Maar nu heb ik ondertussen wel goesting gekregen om mijn tent op de moto sjorren en te vertrekken. Dzju toch!

ik loop ook met zo'n gevoel Image al was't maar voor ne dag of 2, maar dat gevoel zal wel terug weg ebben Image
ahum Image mezelf eens quoten...

Maar....er is dus onverwacht een 2daags ritje naar New Forest uit de lucht komen vallen Image Image Image en het deed DEUGD !!!!!!!!!!! Image Image Image Image Image Image Image Image Image
sig nature

Post Reply