Alleen op reis

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Post by Tom Thumper »

Ik zit er al een tijdje aan te denken om er eens alleen op uit te trekken. Zo in juli een week of twee naar Roemeni?.
Langs de ene kant trekt me dat wel aan. Avontuur is verzekerd. Ik ben verplicht om een beetje contact te leggen met de plaatselijke Roemenen. Zo eens van alles en iedereen weg. Ik ben een jaar of 15 geleden goed bevriend geweest met een Roemeen en ik heb daar nog een adres van, ik wil die eigenlijk wel eens gaan opzoeken... Redenen genoeg om dat te doen

Anderzijds schrikt me dat wel een beetje af, zo op mijnen alleen.

En niet dat ik veel schrik heb om onderweg overvallen te worden of aangetast te worden in mijn eerbaarheid Image ofzo, dat maakt volgens mij niet zo een groot verschil of je met twee of alleen bent en als ze mijn geld pikken, dan doen ze maar, liever in Roemeni? overvallen worden dan hier om den hoek. In Roemeni? kan je op zijn minst achteraf nog een straf verhaal vertellen.

Nee, wat me afschrikt is dat ik dat nog nooit gedaan heb, zo alleen. Iemand tips, bedenkingen, reacties, do's and don'ts ?

En kom nu niet vertellen dat je wel goesting hebt om mee te gaan, dat is zeker niet de bedoeling, als ik mensen wil om mee te gaan, zal ik dat wel vragen en ik ben zeker dat ik wel iemand zal vinden. Nee, ik wil dat dus niet doen omdat ik niemand zou vinden om mee te gaan maar absoluut omdat ik eens alleen weg wil.

Maar ja we (De Rudy en ik dus) zitten nog maar in de planningsfase en er moet nog veel water door de Demer lopen tegen dat het zover is.
Me gusta la moto, me gustas tu.

knk
Posts: 4
Joined: 15 Sep 2010 16:28

Re: Alleen op reis

Post by knk »

Ik ben 2 jaar geleden noodgedwongen alleen op motorvakantie moeten gaan naar de Noordkaap. 2 dagen voor vertrek, kreeg mijn compagnon op zijn werk een raam op zijn arm. Gevolg: 14 haakjes, arm gebroken en een operatie in het verschiet. Voor mij bleef er niets anders over dan alleen op reis te vertrekken, omdat de annulatieverzekering niets terugbetaalt zolang men geen familie is.

Met een bang hartje ben ik dan op vakantie vertrokken, maar ik moet zeggen het is mijn beste en mooiste reis ooit geworden. Je bepaalt je eigen tempo, stopt wanneer je wil en vooral: lokale mensen beginnen eerder met je te praten als je alleen bent. Zo ben ik via een Zweedse motorrijder bij een internationale groep motorrijders terechtgekomen, die 1x per jaar ergens een meeting hebben en waar ik door het jaar ook altijd welkom ben. Het is eens wat anders dan elke week de Ardennen.

Omdat het me zo goed meegevallen was (en mijn zomerse motormaat ondertussen zijn motor verkocht had o.m.v.: huisje-tuintje), ben ik de volgende zomervakantie weer alleen gegaan en ook hier weer mensen die spontaan een praatje met je komen slaan. Een eenzame motorrijder wekt blijkbaar wel wat medelijden op. Image Het enigste nadeel van alleen reizen is dat je overal het volle pond betaalt voor overnachtingen of reizen met de ferry. Dus het is een grotere knauw uit het budget. Voor het overige zou ik zeggen, zeker doen.

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alleen op reis

Post by Muug »

zeker doen Tom, ge zijt handig, ge hebt een goei verzekering en ge zijt groot en sterk denk ik. Het zal de eerste paar dagen koddig aanvoelen om niemand te hebben om tegen te klappen, maar ge gaat merken dat ge v??l meer plaatselijk contact gaat maken.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alleen op reis

Post by zappa »

zegt de een Roemeense bruine beer tegen den anderen : " wat hebbde gij besteld?" Zegt den anderen : " ne groten mee zout en stukjes Rudy" Image

Je kan 't maar proberen? Als je daar bent en na enkele dagen blijkt niet d?t te zijn, kan je toch terug keren?

Info op dat tijdverslindend adv rider? Image
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Alleen op reis

Post by fore »

Dan heb je alleszins genoeg tijd om over je existenti?le vragen na te denken ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply