mijn ervaring met kamperen : hoe compacter ge wilt - zonder comfortverlies - hoe duurder. En jep, dat gaat u ettelijke honderden euro's kosten.
En jep, ge gaat eerst een resem materiaal kopen dat goedkoper is, maar alles bij elkaar gaat dat duurder zijn dan het ultieme droomproduct, dat ge u uiteindelijk niet gaat kunnen permiteren, omdat uw geld al opgedaan is aan die goedkopere dinges. Ik spreek in naam van enkele miljoenen kampeerders vrees ik.
wij hebben hier al bijna evenveel tenten als moto's in de garage en ze worden elke keer compacter en duurder. Voor degelijk materiaal betaal je nu eenmaal, maar het gaat ook veel langer mee en nog belangrijker, het zal je ook veel meer comfort bieden, en dan vooral als je in minder ideale omstandigheden of temperaturen wil gaan kamperen.
In de stock americain vind je echt wel goed materiaal. goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet het allerbeste, niet het allerduurste, niet het allercompactste, maar gewoon goed zonder meer. Voor te voet op trekkingstocht te gaan kan je daar niet veel mee aanvangen door het gewicht en omvang, maar op de moto is dit iets minder belangrijk vind ik persoonlijk.
niet mee akkoord eigenlijk... ook op de motor is lichtgewicht en compact van cruciaal belang. Hoe lichter je bepakking, hoe handelbaarder de motor blijft. Een zware tent en bulky slaapzak zullen daarbij niet bepaald helpen. Zeker niet omdat die doorgaans nog 'ns hoog bovenop de motor gebonden worden.
De laatste keer dat ik de FZ zo uit mijn pollen heb laten vallen was die zo bepakt:
Dit was de tent die in de rol op mijn duozit verpakt zat
Ik heb toen zo'n beetje gezworen dat ik nooit nog zo zwaar bepakt op reis vertrek. Voor onze 14-daagse trip naar Engeland vorig jaar had ik enkel een 52l topkoffer mee en die zat nog niet eens vol.
Voor de komende vakanties liggen hier 2 setjes magadan tassen te wachten en het doel is om daarin alle bagage te krijgen, dus tent, slaapgerei, kookgerief en kleren. E?n tanktas is voor het fototoestel, de andere voor de picknick.