Balkan
Re: Balkan
ge ziet dat ge geen straffe banden vandoen hebt om zo'n dingen te doen. Gewoon een straffe geest.
Trouwens, , gingen we in 2014 niet naar Marokko?
En trouwens, die Balkan-rijder zijn links naar zijn tracks geven bij mij flinke errors !
Trouwens, , gingen we in 2014 niet naar Marokko?
En trouwens, die Balkan-rijder zijn links naar zijn tracks geven bij mij flinke errors !
Re: Balkan
Eh, in basecamp gaan die gewoon open. In roadtracer (tripy) niet, maar dat komt.
Voorjaar Marokko, najaar Balkan?
Voorjaar Marokko, najaar Balkan?
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Balkan
Jah, schoon h? nog efkes sparen maar zo rond de zomer gaat hier toch nog wa minder plek in de garage zijn vrees ikEuh, Sofie?
[url]
Diene daarnaast staat op de foto's is anders ook nie mis maar vanuit praktisch oogpunt zal 't toch nen XT moeten worden
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Balkan
Basecamp? Wasdaweer?Eh, in basecamp gaan die gewoon open. In roadtracer (tripy) niet, maar dat komt.
Re: Balkan
Ik heb vandaag alle pagina's doorgelezen. 't blijft kwijlen, maar om een of andere reden denk ik toch ... 't is voor anderen weggelegd, niet voor mij.
Voor zulke trippen zijn er een aantal dingen belangrijk, met name:
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf'
- een lichte maar toch stevige moto
Op deze 3 punten scoor ik ... 0/3
Dus heb ik maar genoten van het verhaal, de foto's en het idee dat ik zo snel mogelijk moet herstellen van mijn gekneusde ribben.
De crosstrainer hier terug in orde brengen, gebruiken en min 10% afvallen
Eer komt er gene andere moto in huis om punt 2 aan te schaven.
Als dat geen reden is, ik moet sebiet Mr. Bert nog bedanken.
Voor zulke trippen zijn er een aantal dingen belangrijk, met name:
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf'
- een lichte maar toch stevige moto
Op deze 3 punten scoor ik ... 0/3
Dus heb ik maar genoten van het verhaal, de foto's en het idee dat ik zo snel mogelijk moet herstellen van mijn gekneusde ribben.
De crosstrainer hier terug in orde brengen, gebruiken en min 10% afvallen
Eer komt er gene andere moto in huis om punt 2 aan te schaven.
Als dat geen reden is, ik moet sebiet Mr. Bert nog bedanken.
Re: Balkan
Schitterende foto's dat die vent trekt. Ik heb zo stiekem de indruk dat zijn tempo wat 'gehinderd' werd door het aantal fotostops.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Balkan
[color=#FF4000:2dcgdh72]geen dank.[/color:2dcgdh72]Ik heb vandaag alle pagina's doorgelezen. 't blijft kwijlen, maar om een of andere reden denk ik toch ... 't is voor anderen weggelegd, niet voor mij.
Voor zulke trippen zijn er een aantal dingen belangrijk, met name:
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn [color=#FF4000:2dcgdh72]zoals dat van mij? [/color:2dcgdh72]
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf' [color=#FF4000:2dcgdh72]al doende leert men. 2 belangrijke zaken: er niet mee inzitten dat uw moto al eens een kras oploopt. maken dat je uit de weg bent als hij neergaat.[/color:2dcgdh72]
- een lichte maar toch stevige moto [color=#FF4000:2dcgdh72]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:2dcgdh72]
Op deze 3 punten scoor ik ... 0/3
Dus heb ik maar genoten van het verhaal, de foto's en het idee dat ik zo snel mogelijk moet herstellen van mijn gekneusde ribben.
De crosstrainer hier terug in orde brengen, gebruiken en min 10% afvallen
Eer komt er gene andere moto in huis om punt 2 aan te schaven.
Als dat geen reden is, ik moet sebiet Mr. Bert nog bedanken.
FM: ja. vaak stoppen en uw gemiddelde zakt drastisch. hij had dat gemiddelde ook al wat verkeerd ingeschat blijkbaar. ook al meegemaakt, ook op straat.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Balkan
Maar toch, je gaat door zo'n landschap niet gaan rijden om alleen maar strak voor u te kijken?
FM: ja. vaak stoppen en uw gemiddelde zakt drastisch. hij had dat gemiddelde ook al wat verkeerd ingeschat blijkbaar. ook al meegemaakt, ook op straat.
En veel foto's zijn mooie herinneringen.
Natuurlijk iedere keer stoppen duurt lang, maar waarschijnlijk zit er regelmatig een stop in voor de gps goed te bekijken? Om te drinken? Daaropvolgend plaske? Het pafke?
En als je fototoestel binnen handbereik "hangt" dan is een foto vlug genomen?
sig nature
Re: Balkan
Zo'n gravelbanen lijken mij goed te doen en zou ik zelfs durven doen met een (voor mij heel) zware motor als een XT660. Die moeten zelfs met de FZ te doen zijn eigenlijk feitelijk. Da's nie plezant maar wel doenbaar.- een lichte maar toch stevige moto [color=#FF4000:193ivm9g]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:193ivm9g]
Die rivierbeddingen waar 'm door gedokkerd is, da's wat anders. En als't nat ligt, zwijg ik ook. Maar in deze omstandigheden lijkt me dat behoorlijk goed te doen met een zwaarder machien.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: Balkan
Inderdeed. Portugal was ook zo'n gravelbanen, op een paar uitzonderingen na. Perfect doenbaar op de KTM met bagage. 't Jaar daarna hebben ze ook in de Balkan gezeten, maar wat ik ervan gezien heb was v??l zwaarder, vechten in het bos om de boel recht te houden en boven te krijgen.
Tuurlijk wil je niet door zo'n landschap racen. (toch niet altijd ) 250 ? 300km per dag is echt de max dan, in toeristenmodus.
Tuurlijk wil je niet door zo'n landschap racen. (toch niet altijd ) 250 ? 300km per dag is echt de max dan, in toeristenmodus.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Balkan
vergis u niet in foto's,
op foto lijkt het niet altijd zo spectaculair dan het in het echt is,
dikwijl veel stijler, veel grovere losse stenen dan op foto denkbaar.
op foto lijkt het niet altijd zo spectaculair dan het in het echt is,
dikwijl veel stijler, veel grovere losse stenen dan op foto denkbaar.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Balkan
en over het algemeen worden er op de moeilijkste stukken geen foto's gemaakt. Wegens dan doorgaans met andere dingen bezig, gelijk uwe motor recht houden
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Balkan
Ik wil ook altijd veel foto's als herinnering. Spijtig genoeg zijn mijn vakantiematen alleen maar ge?nteresseerd in rijden en rijden.Maar toch, je gaat door zo'n landschap niet gaan rijden om alleen maar strak voor u te kijken?
FM: ja. vaak stoppen en uw gemiddelde zakt drastisch. hij had dat gemiddelde ook al wat verkeerd ingeschat blijkbaar. ook al meegemaakt, ook op straat.
En veel foto's zijn mooie herinneringen.
Natuurlijk iedere keer stoppen duurt lang, maar waarschijnlijk zit er regelmatig een stop in voor de gps goed te bekijken? Om te drinken? Daaropvolgend plaske? Het pafke?
En als je fototoestel binnen handbereik "hangt" dan is een foto vlug genomen?
Maar Zappa, die gast neemt niet zo maar rap een fotoke met een toestel in handbereik. Die zet duidelijk zijne moto neer op een goede plek om er een schitterende foto mee te nemen. En die zal de moto dan ook dikwijls nog willen verplaatsen om een beter shot te krijgen. Daar kruipt echt wel tijd in.
Ik neem aan dat je 'steiler' bedoelde ? Al last van te weinig slaap ?vergis u niet in foto's,
op foto lijkt het niet altijd zo spectaculair dan het in het echt is,
dikwijl veel stijler, veel grovere losse stenen dan op foto denkbaar.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Balkan
iemand al gezien dat hij achterop een schoon groot statief mee heeft? Wedden dat het ne Manfrotto is?
Re: Balkan
Fysiek:[color=#FF4000:2zzhhc3i]geen dank.[/color:2zzhhc3i]...
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn [color=#FF4000:2zzhhc3i]zoals dat van mij? [/color:2zzhhc3i]
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf' [color=#FF4000:2zzhhc3i]al doende leert men. 2 belangrijke zaken: er niet mee inzitten dat uw moto al eens een kras oploopt. maken dat je uit de weg bent als hij neergaat.[/color:2zzhhc3i]
- een lichte maar toch stevige moto [color=#FF4000:2zzhhc3i]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:2zzhhc3i]
- zo maar 5 kg verzwaard tijdens de wintermaanden, met de fiets tot de bakker gaat nog wel ( 750m?), maar dat kan ik verbeteren op enkele maanden hoor
- Slapen in een tentje, altijd leuk gevonden, maar ... de rug wilt niet meer mee en daar moet ik mee leven. Kan dat wel een beetje verbijten, maar zie dat ni zitten op op een bergkamp te kamperen en 's anderendaags de moto ni opkunnen om de berg af te dalen.
Het kunnen:
- tijd, tijd die nodig is om tactieken aan te leren en in te oefenen wordt voor mij eer een 5 jaren plan, en dan ben ik over mijn top heen (nene, leren kost geld, in dit geval tijd en die is sporadisch )
- aangezien ik maar weinig tijd heb om met de Tex te rijden, heb ik geen zin om een goedkoop speel motoke bij te kopen.
De moto:
- De Tex zal het wel doen over de verharde en gravel wegen (de CBF kon dat ook, zelfs met duo ), maar ik zag toch veel stukken met grove losse kiezel en steile hellingen, rivier bedingen, die ik toch graag vermijd hoor.
En wat 'een' krasje betreft, ik zou dat jammer vinden als ik de Tex moet oprapen, maar als het te fiksen valt en ik kan verder rijden ... zal ik nog wel heeeeel ver rijden hoor (tenzij dat het moet vervangen worden voor de 'veiligheid'). De CBF heeft 1 keer stil gestaan tegen een 'indeweggesprongen' paaltje, 2 keer op zijn linkerzij gelegen, en 1 keer met de uitlaatbochten op de vaste ondergrond terechtgekomen. Dat was jammer, maar gaf die mij hierdoor minder plezier? neje zene!.
Dus jammer? ja. Erg? neen. asjebegrijptwatikbedoel
Re: Balkan
Ik lees dit topic al eventjes mee,er staan inderdaad mooie plekjes inFysiek:[color=#FF4000:2kjmfbzk]geen dank.[/color:2kjmfbzk]...
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn [color=#FF4000:2kjmfbzk]zoals dat van mij? [/color:2kjmfbzk]
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf' [color=#FF4000:2kjmfbzk]al doende leert men. 2 belangrijke zaken: er niet mee inzitten dat uw moto al eens een kras oploopt. maken dat je uit de weg bent als hij neergaat.[/color:2kjmfbzk]
- een lichte maar toch stevige moto [color=#FF4000:2kjmfbzk]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:2kjmfbzk]
-
Het kunnen:
- tijd, tijd die nodig is om tactieken aan te leren en in te oefenen wordt voor mij eer een 5 jaren plan, en dan ben ik over mijn top heen (nene, leren kost geld, in dit geval tijd en die is sporadisch )
Maar wanneer ben je over den top zolang je niet over die wegen overvliegt gelijk op een crossparcour en het is droog zal die tactiek nogal meevallen denk ik met de juiste moto