Balkan

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
laouen
Posts: 1684
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Balkan

Post by laouen » 12 Feb 2013 09:57

- een lichte maar toch stevige moto Image [color=#FF4000:193ivm9g]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:193ivm9g]
Zo'n gravelbanen lijken mij goed te doen en zou ik zelfs durven doen met een (voor mij heel) zware motor als een XT660. Die moeten zelfs met de FZ te doen zijn eigenlijk feitelijk. Da's nie plezant maar wel doenbaar.

Die rivierbeddingen waar 'm door gedokkerd is, da's wat anders. En als't nat ligt, zwijg ik ook. Maar in deze omstandigheden lijkt me dat behoorlijk goed te doen met een zwaarder machien.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Blackbert
Posts: 2202
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Balkan

Post by Blackbert » 12 Feb 2013 10:10

Inderdeed. Portugal was ook zo'n gravelbanen, op een paar uitzonderingen na. Perfect doenbaar op de KTM met bagage. 't Jaar daarna hebben ze ook in de Balkan gezeten, maar wat ik ervan gezien heb was v??l zwaarder, vechten in het bos om de boel recht te houden en boven te krijgen.

Tuurlijk wil je niet door zo'n landschap racen. (toch niet altijd Image ) 250 ? 300km per dag is echt de max dan, in toeristenmodus.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1746
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Balkan

Post by TRooPER » 12 Feb 2013 10:25

vergis u niet in foto's,

op foto lijkt het niet altijd zo spectaculair dan het in het echt is,
dikwijl veel stijler, veel grovere losse stenen dan op foto denkbaar.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2068
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Balkan

Post by duibhce Kaelann » 12 Feb 2013 10:42

en over het algemeen worden er op de moeilijkste stukken geen foto's gemaakt. Wegens dan doorgaans met andere dingen bezig, gelijk uwe motor recht houden Image
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 3006
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Balkan

Post by F M » 12 Feb 2013 10:52


FM: ja. vaak stoppen en uw gemiddelde zakt drastisch. hij had dat gemiddelde ook al wat verkeerd ingeschat blijkbaar. ook al meegemaakt, ook op straat.
Maar toch, je gaat door zo'n landschap niet gaan rijden om alleen maar strak voor u te kijken?
En veel foto's zijn mooie herinneringen. Image
Natuurlijk iedere keer stoppen duurt lang, maar waarschijnlijk zit er regelmatig een stop in voor de gps goed te bekijken? Om te drinken? Daaropvolgend plaske? Het pafke?
En als je fototoestel binnen handbereik "hangt" dan is een foto vlug genomen?
Ik wil ook altijd veel foto's als herinnering. Spijtig genoeg zijn mijn vakantiematen alleen maar ge?nteresseerd in rijden en rijden.

Maar Zappa, die gast neemt niet zo maar rap een fotoke met een toestel in handbereik. Die zet duidelijk zijne moto neer op een goede plek om er een schitterende foto mee te nemen. En die zal de moto dan ook dikwijls nog willen verplaatsen om een beter shot te krijgen. Daar kruipt echt wel tijd in.
vergis u niet in foto's,

op foto lijkt het niet altijd zo spectaculair dan het in het echt is,
dikwijl veel stijler, veel grovere losse stenen dan op foto denkbaar.
Ik neem aan dat je 'steiler' bedoelde ? Image Al last van te weinig slaap ? Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 6854
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Balkan

Post by Muug » 12 Feb 2013 11:38

iemand al gezien dat hij achterop een schoon groot statief mee heeft? Image Wedden dat het ne Manfrotto is? Image

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Balkan

Post by Harald » 12 Feb 2013 22:37

...
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn Image [color=#FF4000:2zzhhc3i]zoals dat van mij? [/color:2zzhhc3i]
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf' Image [color=#FF4000:2zzhhc3i]al doende leert men. 2 belangrijke zaken: er niet mee inzitten dat uw moto al eens een kras oploopt. maken dat je uit de weg bent als hij neergaat.[/color:2zzhhc3i]
- een lichte maar toch stevige moto Image [color=#FF4000:2zzhhc3i]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:2zzhhc3i]
[color=#FF4000:2zzhhc3i]geen dank.[/color:2zzhhc3i] Image
Fysiek:
- zo maar 5 kg verzwaard tijdens de wintermaanden, met de fiets tot de bakker gaat nog wel ( Image 750m?), maar dat kan ik verbeteren op enkele maanden hoor Image
- Slapen in een tentje, altijd leuk gevonden, maar ... de rug wilt niet meer mee Image en daar moet ik mee leven. Kan dat wel een beetje verbijten, maar zie dat ni zitten op op een bergkamp te kamperen en 's anderendaags de moto ni opkunnen om de berg af te dalen.
Het kunnen:
- tijd, tijd die nodig is om tactieken aan te leren en in te oefenen wordt voor mij eer een 5 jaren plan, en dan ben ik over mijn top heen Image (nene, leren kost geld, in dit geval tijd en die is sporadisch Image )
- aangezien ik maar weinig tijd heb om met de Tex te rijden, heb ik geen zin om een goedkoop speel motoke bij te kopen. Image
De moto:
- De Tex zal het wel doen over de verharde en gravel wegen (de CBF kon dat ook, zelfs met duo Image ), maar ik zag toch veel stukken met grove losse kiezel en steile hellingen, rivier bedingen, die ik toch graag vermijd hoor.

En wat 'een' krasje betreft, ik zou dat jammer vinden als ik de Tex moet oprapen, maar als het te fiksen valt en ik kan verder rijden ... zal ik nog wel heeeeel ver rijden hoor (tenzij dat het moet vervangen worden voor de 'veiligheid'). De CBF heeft 1 keer stil gestaan tegen een 'indeweggesprongen' paaltje, 2 keer op zijn linkerzij gelegen, en 1 keer met de uitlaatbochten op de vaste ondergrond terechtgekomen. Dat was jammer, maar gaf die mij hierdoor minder plezier? neje zene!.
Dus jammer? ja. Erg? neen. asjebegrijptwatikbedoel Image

bompa
Posts: 1473
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Balkan

Post by bompa » 12 Feb 2013 23:49

...
- fysiek gestel moet 100% in orde zijn Image [color=#FF4000:2kjmfbzk]zoals dat van mij? [/color:2kjmfbzk]
- het kunnen rijden op sommige wegen vergt toch wel wat 'tactiek' en 'durf' Image [color=#FF4000:2kjmfbzk]al doende leert men. 2 belangrijke zaken: er niet mee inzitten dat uw moto al eens een kras oploopt. maken dat je uit de weg bent als hij neergaat.[/color:2kjmfbzk]
- een lichte maar toch stevige moto Image [color=#FF4000:2kjmfbzk]zoals de mijne? die KLR is ook niet exact een pluimpje. zo'n tracks, droog, zijn geen probleem. modder is iets anders.[/color:2kjmfbzk]
[color=#FF4000:2kjmfbzk]geen dank.[/color:2kjmfbzk] Image
Fysiek:
-
Het kunnen:
- tijd, tijd die nodig is om tactieken aan te leren en in te oefenen wordt voor mij eer een 5 jaren plan, en dan ben ik over mijn top heen Image (nene, leren kost geld, in dit geval tijd en die is sporadisch Image )
Image
Ik lees dit topic al eventjes mee,er staan inderdaad mooie plekjes in

Maar wanneer ben je over den top Image zolang je niet over die wegen overvliegt gelijk op een crossparcour en het is droog zal die tactiek nogal meevallen denk ik met de juiste moto Image

User avatar
zappa
Posts: 3892
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Balkan

Post by zappa » 12 Feb 2013 23:51

en dan ben ik over mijn top heen Image
-


watje Image Image Image
sig nature

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest