Isle of man TT

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Post by Gunter »

Nu ik hier ziek thuis lig, ben ik wat plannen aan het smeden om een oude droom waar te maken en in 2014 eens naar de TT te gaan (van 24/05/2014-6/06/2014)
Van plan om enkel tijdens de raceweek te gaan met de motor en een tentje.

Iemand hier ervaring mee en/of tips? Ik weet dat je hier nogal snel bij moet zijn om de boot te boeken.

grts

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Isle of man TT

Post by Muug »

2014? Reserveer dan maar al meteen. Een jaar op voorhand reserveren (ferry's en camping) is geen dom idee.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Isle of man TT

Post by Gunter »

2014? Reserveer dan maar al meteen. Een jaar op voorhand reserveren (ferry's en camping) is geen dom idee.
Wilde ik doen maar bookingsite van de ferry werkt maar tot januari 2014, ik zal ze maar eens mailen zeker....

grts

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Isle of man TT

Post by TRX »

Ferry's kan je boeken vanaf de TT dit jaar, dus ne keer proberen als TT begint, kan zijn dat het ook op het einde van de TT is.
Waar ik nu wel asap mee zou beginnen is het reserveren van overnachting op het eiland zelf (tenzij je met tentje zou gaan). Naar ik gehoord heb zou er al veel volzet zijn voor 2014.
TT wordt altijd maar populairder, nergens ter wereld vind je ook nog zo iets, toch niet op die schaal.

Of anders naar een Ierse roadrace (NW200 of Ulster gp om de 2 grote te noemen) gaan, is ook ferm de moeite, goed te combineren met reis door Ierland en/of Schotland, 2 vliegen in 1 klap Image .

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Isle of man TT

Post by Gunter »

Ferry's kan je boeken vanaf de TT dit jaar, dus ne keer proberen als TT begint, kan zijn dat het ook op het einde van de TT is.
Waar ik nu wel asap mee zou beginnen is het reserveren van overnachting op het eiland zelf (tenzij je met tentje zou gaan). Naar ik gehoord heb zou er al veel volzet zijn voor 2014.
TT wordt altijd maar populairder, nergens ter wereld vind je ook nog zo iets, toch niet op die schaal.

Of anders naar een Ierse roadrace (NW200 of Ulster gp om de 2 grote te noemen) gaan, is ook ferm de moeite, goed te combineren met reis door Ierland en/of Schotland, 2 vliegen in 1 klap Image .
we gaan met een tentje, hopelijk vind je dan altijd wel plaats, na de TT-races zal ik eens een poging doen om de ferry te boeken.

grts

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Isle of man TT

Post by TRX »

Best al eens checken aan begin van TT, weet niet meer precies wanneer ze vrij komen maar de beste plaatsen gaan ZEER snel weg, ZEER snel dus Image .

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Isle of man TT

Post by Muug »

we gaan met een tentje, hopelijk vind je dan altijd wel plaats,
Hm, gij onderschat dat evenement een beetje, vrees ik. Image

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Isle of man TT

Post by TRX »

Bwaaah, op camping zal dat nog wel lukken.
Kan natuurlijk zeker geen kwaad om vooraf eens te checken hoe het zit met de campings, waar je wil en eventueel toch reserveren.
De best gelegen campings, bv in Douglas zullen mss wel volzet zijn waardoor je moet uitwijken naar een camping 'op den buiten' wat praktisch soms minder interessant is.

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Isle of man TT

Post by Gunter »

alvast geregistreerd op de site van de ferry en de officiele camping al eens gecontacteerd, we zien wel, anders volgend jaar nog een rallyke en in 2015 naar de TT Image
Nee serieus, hopelijk kan ik alles mooi op voorhand boeken.
Alvast bedankt voor de tips.

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Isle of man TT

Post by TRX »

En ik ga dit jaar toch naar de TT, kameraad van mij had plekske over in zijn bende, iemand moet geopereerd worden en kan dus niet mee.
Effe getwijfeld, overleg met moeder de vrouw die mij zei : 'als je mee wilt, doe dat dan toch gewoon!'.

Dus ja Image Image .
Vertrek op 28 mei, paar trainingsdagen, volledige raceweek en terug in Belgi? op maandag 10 juni. Reizen met de nachtboot van Zeebrugge naar Hull (en terug). Overzet naar IOM via Heysham.
We slapen in een priv?huis waar de eigenaars ergens anders logeren, alles wat we nodig hebben is aanwezig, incl. wifi Image .

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Isle of man TT

Post by Gunter »

En ik ga dit jaar toch naar de TT, kameraad van mij had plekske over in zijn bende, iemand moet geopereerd worden en kan dus niet mee.
Effe getwijfeld, overleg met moeder de vrouw die mij zei : 'als je mee wilt, doe dat dan toch gewoon!'.

Dus ja Image Image .
Vertrek op 28 mei, paar trainingsdagen, volledige raceweek en terug in Belgi? op maandag 10 juni. Reizen met de nachtboot van Zeebrugge naar Hull (en terug). Overzet naar IOM via Heysham.
We slapen in een priv?huis waar de eigenaars ergens anders logeren, alles wat we nodig hebben is aanwezig, incl. wifi Image .
ziet er goed uit, heb verder niets gehoord van de ferrymaatschappij, ik hoop na de race te kunnen boeken voor volgend jaar....

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Isle of man TT

Post by TRX »

En? Geboekt voor 2014 ?

Mijne maat Vick rijdt mee in 2014, voor het eerst in 10 jaar een vlaming aan de start als ik me niet vergis Image .
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, maar soit, online is het goed te volgen Image .

TRX
Posts: 222
Joined: 24 Oct 2009 14:49

Re: Isle of man TT

Post by TRX »

Oja, 2013 was goed, op de 1e dag na fantastisch weer gehad, in t-shirt zitten kijken op de mountain, 2 jaar geleden stonden we daar nog te bibberen van de kou ondanks de winterjas en dikke muts Image .
Nu een paar jaar niet meer gaan denk ik, zou graag nog eens den Ulster gp doen en natuurlijk de NW200...

Gunter
Posts: 181
Joined: 13 Jan 2013 21:32

Re: Isle of man TT

Post by Gunter »

Moest het door omstandigheden een jaartje uitstellen, ter compensatie ga ik in januari eens naar het elefantentreffen Image
Spijtig wel, nu er eens een Belg meedoet, ga het toch wat proberen volgen.

Grts

Post Reply