Tent...

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tent...

Post by Tom Thumper »

Oepala; mijn tentje heeft de geest gegeven... :bleiten:

Het was een schattig groen tentje waar ik veel plezier aan beleefd heb. Samen hebben we heel wat van Europa gezien, op mooie plakken geslapen, koud gehad en gezweet.

Helaas beginnen enkele naden het te gegeven, een paar bevestigingspunten zijn niet meer zo sterk als vroeger, muggennet vertoont gaten en maandagochtend zijn de eerste druppels op mijn neusje gevallen.

Tentje verhuist dus naar het eeuwige million stars hotel.

De tent is dood. Leve de tent!

Een nieuwe dus. Ik aan het zoeken op Tinteret. Massa's specificaties zoals mm waterkolom, kilo's, afmetingen allerhande en nu ook veel kortingen, het seizoen is blijkbaar een beetje afgelopen. Volgens mij de moment een er eentje tegen een schappelijke prijs op de kop te tikken. Maar waar moet ik beginnen. Wat willen die dingen eigenlijk zeggen en wat heb ik nodig?

Beetje in mensenmaat uitleggen wat ik nodig heb. Mijn verlanglijstje:

Met stip op 1: Ik moet er in kunnen. Met mijn dubbele meter is dat niet altijd even gemakkelijk. Mijn vorig ding was 2m30 vanbinnen. Dat heb ik dus echt wel nodig.

2: Droog. Maar hier mag ik beginnen relativeren. Als het echt te lelijk doet, ga ik op zoek naar een hotelletje maar ja, ik ben al op plekken geweest waar er niet direct een hotel in de buurt is. Dus ja, de waterkolom mag wel een bepaalde hoogte hebben maar hij moet niet tot op 500? komen. Kan iemand dit vertalen naar mm?

3. Moet meekunnen op het brommertje. Dus licht en compact in te pakken. De Rudy is wel een sterke en kan dus wel wat dragen. Ook hier graag vertaling naar kg. Wat is een goede verhouding Kg/? ?

4. Robuust. Het moet ergens tegen kunnen. Ik ben niet degene die een tent opzet en dan 14 dagen ter plekke blijft. Zijn er hier ook merken met een reputatie? Zowel positief als negatief. Om in motormerken uit te leggen, ik ben op zoek naar een Yamaha. Degelijk en niet te duur. Een Triumph moet niet. Maar als ik zo ergens een aanbieding tegen kom wil ik dat wel in overweging nemen. Ducati is heel mooi en heel duur maar naar het schijnt niet zo heel degelijk te zijn en dus toch liever niet, zelfs al zijn er modellen die het goed doen (Zo, nu heb ik heel strategisch niks over KTM gezegd :blbl: ). Een Delim vertrouw ik niet echt.

5. Ruimte voor wat bagage. Niet onbelangrijk maar ik reis alleen dus de plek voor de 2de persoon kan ingenomen worden door mijn bagage, beetje plek droog en niet naast mij voor mijn bottekes is niet onbelangrijk.
6. Gemakkelijk in te pakken en op te zetten. (Pas op 6!) Ik ben geen kluns maar als het gemakkelijk kan?

7. Ergens een winkel die beter is dan Tinternet? Een kampeer winkel die zo erg aan te raden is dat je die paar euro's extra er graag bij neemt en op de koop toe met veel plezier naar daar rijdt omdat je er zo mega coole zaken hebt? (En eerlijk gezegd, een degelijke zelfstandige die zijn werk met veel kennis en passie doet steun ik graag maar mijn portemonnee heeft ook zijn grenzen. Die zelfstandige moet me dan ook dan wel wat te bieden hebben.)

<Insite joke>8. Denise moet ik kunnen buiten houden.</Insite joke>
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Tent...

Post by TRooPER »

meeste van mijn kampeermateriaal komt van hier:

campeer winkel de waele

sommige producten 1/3 goedkoper dan de dure A...s adventure stores



wat is dat met die URL inserts, wat doe ik verkeerd?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

Dewaele is idd goed !

Zoietske ?
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

TRooPER wrote:wat is dat met die URL inserts, wat doe ik verkeerd?
2 keer http://
Keep going

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tent...

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote:meeste van mijn kampeermateriaal komt van hier:

campeer winkel de waelewat is dat met die URL inserts, wat doe ik verkeerd?
Als je een url copieert uit uw browser wordt de "http://" automatisch mee gecopieerd ook al heb je dat deel (dat je meestal zelfs niet ziet staan in uw adresbalk) automatisch mee gecopieerd. Als je dat dan plakt in het "url" veld waar al een http:// ingevuld is, heb je twee keer http:// staan. Oplossing: als je een url copieert uit je browser, het voorgevulde veld "url" leegmaken en dan plakken.

Als je nu kijkt naar de code van mijn post (even quoten), zal je dat ik een http:// heb weggehaald en dat de link nu wel werkt.

Bedankt voor de link.
Me gusta la moto, me gustas tu.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

Wolfskin zal kwalitatiever beter zijn dan die no-name tentjes...
Die Last Resort 3 lijkt me super als je alleen reist ook, lekker licht & ruim plaats.
Ik heb een Redverz tent, super ruim, maar ook volumineus om achterop te binden...

De prijs, tjah, 300euro lijkt me een richtprijs hoor voor een tentje dat een tijd meegaat.
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Tent...

Post by laouen »

Ons nieuwe tentje is de Vaude Space 3p.

Afmetingen:
Image

Je hebt 'm gezien, en het voorstel om de lengte te testen afgewezen h? :blbl: Officieel zou die groot genoeg moeten zijn.
Snel op te zetten, voorlopig kurkdroog, lichtgewicht, compact en niet schandalig duur (320 EUR) met ruimte zat voor bagage
<inside joke>Om Denise buiten te houden ga je je laarzen wel strategisch moeten plaatsen</inside joke>

Onze vereisten voor een tent:
compact en lichtgewicht aka moet passen in een magadan tas en mag niet meer dan een kilo of 3 wegen.

niet te duur maar ook niet te goedkoop: zoals Peter ook zei: rond de 300 EUR moet je wel rekenen voor een goeie tent. Afraders (volgens de verkopers in meerdere winkels): Vango en Coleman.
De vorige was een Coleman en als ik de nieuwe nu vergelijk, dan is het verschil idd merkbaar, en dan vooral aan de kleine details: stiksels, handigheidjes, gebruikte materialen...

waterkolom: geen idee, maar wat ik wel geleerd heb, is dat je je tent beter niet bewaart in de buurt van weekmakers (aka naft, verf...).

genoeg ruimte voor bagage binnen en buiten het slaapgedeelte. Wat ook behoorlijk handig is, heb ik van't weekend gemerkt, is de uitgang aan de zijkant. Veel handiger om in en uit de tent te kruipen. En nu we elk onze uitgang hebben, wordt de andere ook niet meer wakker gemaakt als je er uit moet 's nachts.

De huidige tent komt van AS Adventure, maar we hebben al hele goeie ervaringen gehad met de Kampeermarkt in Eindhoven. Gigantisch veel keuze, goeie service en vriendelijke mensen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

laouen wrote:Ons nieuwe tentje is de Vaude Space 3p.
Ziet er mij een super tentje uit ! :thumbsup:
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

T Tent...

Post by zappa »

bij den DEZEN ? staan d'r toch een aantal in den afslag, mee kortinge dus. ( trek en niet-trek=woon - tenten, staan beetje dooreen, om het gemakkelijk te maken :sideways: )
sig nature

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Tent...

Post by susse »

koop u bij decathlon de goedkoopste waar ge inkunt en smijt die na 4 jaar weg
blijft goedkoopste oplossing

mijn quechua dingen nu na 8 jaar in den bak gesmeten
waren die 2 seconden dingen
maar die kunnen ni echt mee op de moto natuurlijk
terug een klassieke gekocht die makkelijk meekan en compact is om tijdens offroadtrophy's mee te nemen
kost geen 100?
kan 4 man in (dus genoeg voor enen Tom), heeft voortent waar uw gerief kan drogen
weegt wel wa meer maar is ni voor de moto natuurlijk

als ge volgend jaar naat Transilvania komt kunde uw tent laten staan en luskes rijden :book:
jommo... nagommenegank...

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Tent...

Post by laouen »

susse wrote:koop u bij decathlon de goedkoopste waar ge inkunt en smijt die na 4 jaar weg
blijft goedkoopste oplossing
als ge altijd met den otto gaat: akkoord
als ge dat tent(je) ook mee wil zeulen op de motor: niet zo akkoord

Wij hebben vorig week onze eerste quechua tent verkocht omdat die toch maar stof stond te vergaren en ik hefte mij bijna nen breuk toen ik die zak wou optillen. Hoe we dat ooit meegezeuld hebben op de motor is me nu nog een raadsel. Maar ik weet wel zeker dat ik met dat extra gewicht op de motor toch behoorlijk wat meer moeite gehad zou hebben op de iets meer uitdagende stukken tijdens onze verlof.

Plus, ik vrees dat Tom met zijn dubbele meter met zijn voetekes buiten gaat moeten liggen ook.

<inside joke>Als dat geen afschrikmiddel is, dan weet ik het ook niet meer...</inside joke>
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

susse
Posts: 614
Joined: 12 Dec 2013 17:34

Tent...

Post by susse »

als den Tom op een kiloke tent moet kijken is't ver gekomen... :headbang: :headbang:
jommo... nagommenegank...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

laouen wrote:Wij hebben vorig week onze eerste quechua tent verkocht omdat die toch maar stof stond te vergaren en ik hefte mij bijna nen breuk toen ik die zak wou optillen. Hoe we dat ooit meegezeuld hebben op de motor is me nu nog een raadsel.
Hoh, ik denk, is dat nu een tent van 3 of 4 kg, dat zal het verschil niet maken. Maar mijn Redverz tent heeft w?l een enorm ingepakt volume, ook al weegt ie maar 5kg. En dat volume vond ik wel teveel eigenlijk, dat was een reuze ortlieb achterop...
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Tent...

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:Hoh, ik denk, is dat nu een tent van 3 of 4 kg, dat zal het verschil niet maken. Maar mijn Redverz tent heeft w?l een enorm ingepakt volume, ook al weegt ie maar 5kg. En dat volume vond ik wel teveel eigenlijk, dat was een reuze ortlieb achterop...
Die Quechua woog 10kg. :lipsrsealed2: En het pakvolume zal ongeveer overeen komen met je Redverz.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Tent...

Post by laouen »

Ik moet er ook wel bij vertellen dat daar 2 enduro's in geparkeerd konden worden ook :oops: :whistling:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

laouen wrote:Ik moet er ook wel bij vertellen dat daar 2 enduro's in geparkeerd konden worden ook :oops: :whistling:
All?, de Redverz van grootte, en dubbel zo zwaar...
Keep going

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Tent...

Post by duibhce Kaelann »

petervdc wrote:All?, de Redverz van grootte, en dubbel zo zwaar...
En ook ongeveer 7 keer goedkoper dan de Redverz... :wink:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Tent...

Post by petervdc »

Coleman Cobra 3

M?t review :-)
Ferm nadeel : tis maar een meter hoog binnenin...
Keep going

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Tent...

Post by Bij »

Ik heb al jaren een Jack wolfskin toendra II zeer tevreden van. Maar ik denk ni dat ze da nog maken :huh:
Als ge weet wat ge wilt moet ge voor de prijs ook eenshier gaan kijken
Met mijn voortent van de caravan schol dat toch een 600? tov de prijs in een winkel bij ons.
Moest ge vandaar iets nodig hebben mijne caravan staat daar ne km of 20 vandaan
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

Post Reply