De Noordkaap 2015

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Drummer

De Noordkaap 2015

Post by Drummer » 31 Aug 2014 20:00

:grin: :grin: :grin:

Zoals de titel al aangeeft, staat op m'n planning voor 2015 een tripje naar de Noordkaap.

In grote lijnen de overzet van kiel naar Oslo, via zweden naar finland en zo verder naar de Kaap, vandaaruit via Noorwegen terug naar beneden.

Ongeveer 21 dagen onderweg. Overnachten in Hutten.

Iemand nog Tips ??

grtz Drummer.

Muug

De Noordkaap 2015

Post by Muug » 31 Aug 2014 20:02

strak plan.
Ge gaat dus veel rijden.
Wij hebben een maand in het westen van zuid-noorwegen gereden (per auto). Dat alleen was al goed voor 5300 km. Ons rijgemiddelde was 40-50km/u, zo traag gaat dat ginder....

OzzePaa

De Noordkaap 2015

Post by OzzePaa » 01 Sep 2014 11:39

Muug wrote:strak plan.
Ge gaat dus veel rijden.
Wij hebben een maand in het westen van zuid-noorwegen gereden (per auto). Dat alleen was al goed voor 5300 km. Ons rijgemiddelde was 40-50km/u, zo traag gaat dat ginder....
Wattem zegt :stupid: Zelf geen ervaring mee behalve een autocar-reis van 14 dagen zo'n klein 20 jaar geleden waar ik me vooral veel "tunnelen", staafkerken en schitterende landschappen van herinner en dat we er 's avonds telkens "ene" gingen drinken ... Dus voor tips in dezen moet je niet bij mij zijn, maar er zijn er hier wel enigste die die noordelijke contrei?n w?l al op twee wielen verkend hebben h?.
Op Tinternet zul je zelf ook al wel een overvloed aan reisverslagen (zoals van dees solo-"madam" op haar Kawaatje in deze link) gevonden hebben ... Daaruit leid ik telkens af dat het toch een redelijk lang toerke kan worden, zeker als je onderweg ook nog "iet wil zien".
Oh ja : kan wel de stringente verkeershandhaving in Noorwegen beamen : onze buschauffeur heeft een keer (tevergeefs) gevraagd of wij allemaal niet wilden bijleggen toen 'm wegens wat te rap staande werd gehouden door de Norske trafikkpoliti.
Inallegeval succes met de planning :!: Voor mij blijft het helaas bij dromen van zo'n bestemmingen :kwijl:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

petervdc

De Noordkaap 2015

Post by petervdc » 01 Sep 2014 11:55

Tips... bij Kirikoe, die is er al 37 keer geweest ;-)
Ik maar 2 keer...
Keep going

Muug

De Noordkaap 2015

Post by Muug » 01 Sep 2014 12:06

OzzePaa wrote: Oh ja : kan wel de stringente verkeershandhaving in Noorwegen beamen : onze buschauffeur heeft een keer (tevergeefs) gevraagd of wij allemaal niet wilden bijleggen toen 'm wegens wat te rap staande werd gehouden door de Norske trafikkpoliti.
Wat dat betreft moet ik zeggen dat ik heel verbaasd was over het rijgedrag in Noorwegen. Ik had mij op voorhand al ingesteld op braaf rijden, traag rijden, heel erg hard aan de max. snelheden houden, maar dat gedrag heeft maar een paar uur geduurd. De Noren vlogen mij langs alle kanten voorbij. 80 max snelheid op grote wegen? Mijn oor. Ze vliegen u voorbij aan 120.... 60 op kleinere wegen? Ze zitten in uw gat te pushen om u voorbij te gaan. Ze rijden niet gelijk zot, maar wel een pak sneller dan zou mogen. Dus ik heb dat ook gedaan. Politie? Twee combi's gezien op de hele reis. Net alsof dat soort mensen daar helemaal niet bestaat.
Tuurlijk, misschien moet ik gewoon nog een maandje wachten met stoeffen om zeker te zijn dat er geen overtredingen in mijn postbus vallen, maar toch, traag rijden doen ze ginder niet !

petervdc

De Noordkaap 2015

Post by petervdc » 01 Sep 2014 14:19

Muug wrote: maar toch, traag rijden doen ze ginder niet !
Euh, vorig jaar reed iedereen toch op het gemak hoor...
Enne, google maar es naar de prijzen voor de snelheidsovertredingen, met zo'n bedragen hou ik me braaf hoor !!
Keep going

OzzePaa

De Noordkaap 2015

Post by OzzePaa » 01 Sep 2014 14:57

Muug wrote:strak plan.
Ge gaat dus veel rijden.
.......... Ons rijgemiddelde was 40-50km/u, zo traag gaat dat ginderr....
Muug wrote: ........, maar toch, traag rijden doen ze ginder niet !
Ja, met gemiddelden zijde ook inderdaad just niks h? :wink: :mrgreen: Maar alst overal trajectcontrole was gade niks in uw brievenbus krijgen dan :P
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Muug

De Noordkaap 2015

Post by Muug » 01 Sep 2014 15:14

ik weet het, het is raar. Iedereen zegt dat de boetes daar torenhoog zijn en dat iedereen daar heel braafkes rijdt, maar wat ik gezien heb is dat ze zich binnen bebouwde kommen heel braaf gedragen, maar daarbuiten rijden ze gelijk ze willen. De camera's stonden altijd heel goed aangegeven. Maar gelijk ik al zei : ik zou beter eerst nog een maand wachten met mijn optimisme ...

petervdc

Re:De Noordkaap 2015

Post by petervdc » 06 Sep 2014 19:23

Idem... maar wrsch Schotland volgende zomer...
Keep going

Post Reply