De Noordkaap 2015

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

De Noordkaap 2015

Post by kirikoe »

Tips geven is niet altijd simpel omdat iedereen wel andere verwachtingen heeft van zo een reis .
21 dagen wordt wel doorrijden om via zweden en finland te rijden maar is denk ik de leukste optie op voorwaarde dat je zoveel mogelijk de E6 vermijd in Noorwegen . Aternatief is via Lillehammer en verder naar roros ( met een o met een streepje door )
Daar zweden binnen . In het terug rijden zoveel mogelijk de kust volgen ( wel enige overzetten ) Afhankelijk van de periode kan het oppassen zijn voor de hutten langs de route naar de noordkaap als je niet reserveert .
Als je nog meer specifieke vragen hebt shoot .

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

De Noordkaap 2015

Post by Drummer »

:grin: :grin: :grin:


Mercikes alvast voor de reacties, Ik hou jullie alleszins op de hoogte van de verdere planning.

De hutten zou ik zowiezo op voorhand vastleggen en alzo de reis min of meer plannen.
Ik heb idd al een aantal reis verslagen gelezen waarop ik ongeveer m'n reis ga inplannen.

We zien wel ;-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

De Noordkaap 2015

Post by F M »

Nog een tip: wanneer je de poolcirkel oversteekt, dan zal de helderheid van je GPS-toestel ineens op nul vallen, omdat hij in nachtmodus gaat. Is een gekende bug bij de Garmins, die ze echter niet belangrijk genoeg vinden om hem op te lossen. Je moet dan manueel de dagmodus selecteren.
I am confused. Oh no, maybe not!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

De Noordkaap 2015

Post by Drummer »

:grin: :grin: :grin:


Dat had ik al gelezen in een of ander reisverslag. Maar mijne garmin staat altijd in dagmodus, dus hopelijk zal hij er geen last van hebben ;-)


Toch bedankt :-)

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

De Noordkaap 2015

Post by frederikw »

Om op Mageroya - het Noordkaap eialnd - te geraken hebben wij indertijd een "alternatieve" route genomen. En dat was echt wel de max. Fenomele wegen waar geen toeristen zijn. En je komt in de buurt van het ?chte noordelijkste punt van het Europese vasteland. Haja, want de "noordkaap" ligt eigenlijk op een eiland.

Daarvoor moet je de "98" nemen richting Kirkenes (of komen van Kirkenes) en de "888" afslaan in Ifjord. De 888 is echt een schoon baantje.
IFjord ligt hier: https://www.google.be/maps/place/Ifjord ... f964590f7b

Dit wonderwegeltje loopt dood in Mehamn. Werkelijk een dorpje op het einde van de wereld.
Mehman ligt hier: https://www.google.be/maps/place/Mehamn ... 0f2fbf50e0

Mehamn is een stopplaats van de H?rtigrutten, de bekende postboot die nu vooral fungeert als luxe cruiseship. Wat niet zo bekend is is dat de Hurtigrutten boten ook auto's en moto's kunnen meenemen. Niet veel. Een tiental ofzo, je moet er dan inrijden langs de zijkant van het schip. Best wel spannend.
Wij hebben gewoon een dag of 2 op voorhand gebeld naar het boekingskantoor van de Hurtigrutten (perfect Engels) om die etappe te boeken, en dat was geen probleem. Prijs weet ik niet meer, maar ik weet nog dat we aangenaam verrast waren - helemaal niet zo duur. Geen idee hoe de tijdsregeling momenteel is, indertijd was die etappe wel 's nachts af te leggen... maar echt een straf was dat niet: mooi!
Je stapt dan een paar uur later af in Honningsvag vanwaar je verder kan naar de Noordkaap.

Op de terugweg kan je dan alsnog de tunnel nemen.

De Noordkaap is ook niet het noordelijkste punt van Europa, dat ligt er net naast en de wandeling daar naartoe is aan te raden.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

De Noordkaap 2015

Post by frederikw »

Om op Mageroya - het Noordkaap eialnd - te geraken hebben wij indertijd een "alternatieve" route genomen. En dat was echt wel de max. Fenomele wegen waar geen toeristen zijn. En je komt in de buurt van het ?chte noordelijkste punt van het Europese vasteland (Kinnarodden). Haja, want de "noordkaap" ligt eigenlijk op een eiland.

Daarvoor moet je de "98" nemen richting Kirkenes (of komen van Kirkenes) en de "888" inslaan in Ifjord.
IFjord ligt hier: http://www.google.be/maps/place/Ifjord, ... f964590f7b

Dit wonderwegeltje loopt dood in Mehamn. Maar voor het doodloopt takt de "894" er nog van af. Dat loopt dan weer dood in Kjollefjord. Echt zo een dorpje op het einde van de wereld.

Kjollefjord ligt hier: https://www.google.be/maps/place/Kj%C3% ... e8774838a3

Dit is een stopplaats van de H?rtigrutten, de bekende postboot die nu vooral fungeert als luxe cruiseship. Wat niet zo bekend is is dat de Hurtigrutten boten ook auto's en moto's kunnen meenemen. Niet veel. Een tiental ofzo, je moet er dan inrijden langs de zijkant van het schip. Best wel spannend.
Wij hebben gewoon een dag of 2 op voorhand gebeld naar het boekingskantoor van de Hurtigrutten (perfect Engels) om die etappe te boeken, en dat was geen probleem. Prijs weet ik niet meer, maar ik weet nog dat we aangenaam verrast waren - helemaal niet zo duur. Geen idee hoe de tijdsregeling momenteel is, indertijd was die etappe wel 's nachts af te leggen... maar echt een straf was dat niet: mooi!
Je stapt dan een paar uur later af in Honningsvag vanwaar je verder kan naar de Noordkaap.

Op de terugweg kan je dan alsnog de tunnel nemen.

De Noordkaap is ook niet het noordelijkste punt van Europa, dat ligt er net naast (Knivskjelodden) en de wandeling daar naartoe is aan te raden. Wij hebben die gedaan zodat we rond middernacht op het noordelijkste punt toekwamen. Magisch om de zon de zee net niet te zien tikken en dan weer te stijgen!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: De Noordkaap 2015

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Eigenlijk zou ik de Titel moeten aanpassen 8-) maar morgen is het dan zover, en zijn we ( ik m'n V Strom ) op weg naar de Noordkaap.

Onderweg als ik ergens Wifi heb, kom ik hier wel eens piepen, maar voor diegene die m'n avontuur willen volgen, kan je terecht op m'n blogje.

grtz en tot binnen een week of drie als ik terug in Belgie ben.

Drummer.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De Noordkaap 2015

Post by zappa »

Veeeeeel plezier !! :thumbsup:
sig nature

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: De Noordkaap 2015

Post by Jopet »

Have fun Peter :thumbsup:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: De Noordkaap 2015

Post by Nickel »

Veel plezier onderweg en ginder ;)
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: De Noordkaap 2015

Post by pingu »

Veel plezier!

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: De Noordkaap 2015

Post by Harald »

:devil: g*d*v*r*d****m***** :whip:

Ik wil meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
:oops: maar heb geen verlof en moto rijden doet wat pijn aan de schouder en rug momenteel ... :(

Super veel plezier, ik weet hoe schoon 't ginder is en hoe plezant het rijden wel is.
:thumbsup:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: De Noordkaap 2015

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

En ondertussen zijn we aan de laatste week bezig hier in Noorwegen.

Momenteel al de 6000km overschreden deze vakantie.

Manmanman wa ist hier schoon. :ricky:

Vandaag de Lofoten verlaten en zit ik op Fv 17
Morgen zien we wel waar we uitkomen.

grtz

Post Reply