Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Tom Thumper »

Ik heb een plan! Motor op de franse motortrein naar Avignon, ikzelf op de tgv naar Avignon, dansen op de brug en een nachtje pitten in Avignon, 's morgens moto ophalen en dan op de motor terug naar huis. Op de site van de sncf vind ik heel wat info maar zo een paar van die praktische maar toch wel belangrijke zaken vind ik niet terug.

1. In Parijs moet je de moto inleveren in het station voor de moto's en dan moet ikzelf naar het tgv station die niet zo ver weg is van het moto station. Maar hoeveel tijd moet ik rekenen voor het inchecken van de moto?

2. Wat met bagage. Kan alle bagage op de moto blijven? Dat bespaart wel een pak sleurwerk met bagage in motopakken op de tgv.

Iemand ervaring met de Franse mototrein?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Harald »

Hmmmm ... interessant.
Parijs de enige opstap? Niets korter bij?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by duibhce Kaelann »

Volgens hunne PDF:
- check-in ongeveer 45 minuten
- bagage op de motor mag in een topkoffer; max. 1.55m hoog.

vertrek enkel in Parijs, maar aankomst kan in zowat elke grote stad in Zuid-Frankrijk en zelfs in Brian?on.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by F M »

En hoeveel kost dat ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote:En hoeveel kost dat ?
zo moeilijk kan dat formulierke rechts invullen toch niet zijn: http://autotrain.voyages-sncf.com/dynam ... rol.action
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by zappa »

en op blz 9 staan de prijzen en in tengels :wink:
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote:Volgens hunne PDF:
- check-in ongeveer 45 minuten
- bagage op de motor mag in een topkoffer; max. 1.55m hoog.

vertrek enkel in Parijs, maar aankomst kan in zowat elke grote stad in Zuid-Frankrijk en zelfs in Brian?on.
Lap ja, en nu weet ik het weer, sommige dingen lees maar je wilt het eigenlijk niet weten! Enkel bagage in een afgesloten topkoffer :schieten: I heb geen topkoffer! Dat wordt dus sleuren met twee zijkoffers, een rolzak, motorpak, helm, ... of heel verstandig inpakken en dan kan ik de zijkoffers gewoon thuis laten...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Muug »

en de moto mag dus in totaal maar 1m55 hoog zijn ! :yikes: Wat voor debiele beslissing is dat? De hoogpoters van tegenwoordig zitten daar met hun windscherm toch gemakkelijk boven :?: :!: :?: :!: :war:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Tom Thumper »

Muug wrote:en de moto mag dus in totaal maar 1m55 hoog zijn ! :yikes: Wat voor debiele beslissing is dat? De hoogpoters van tegenwoordig zitten daar met hun windscherm toch gemakkelijk boven :?: :!: :?: :!: :war:
Bah, dat vink ik zo'n probleem nog niet, ff een toernevies nemen en schermpje er af. Oh ja, nog een schermpje om mee sleuren ook. :oogrollen:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by zappa »

en als ge nu een grote koffer zoals :
Image

met een ijzerplaatje binnen en bouten door op je bagagedrager bevestigd,(stuk van je zadel, je hebt geen duo?) en nog extra vastleggen met een riem onder het zadel en ook afsluit met slot/ketting ?

daar zou toch al veel in kunnen? :dontknow:
sig nature

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Harald »

Heb ik erover gelezen?
Er staat nergens hoe breed de moto mag zijn en heb ook niet gelezen dat er geen zijkoffers zijn toegelaten.

Ik nu wel vlug gescrolled en enkel een paar paragraafjes doorgenomen.

:unsure:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by laouen »

Muug wrote:en de moto mag dus in totaal maar 1m55 hoog zijn ! :yikes: Wat voor debiele beslissing is dat? De hoogpoters van tegenwoordig zitten daar met hun windscherm toch gemakkelijk boven :?: :!: :?: :!: :war:
Daar is nog wel een mouw aan te passen. Maar hoe je die dan op die trein krijgt, is een ander paar mouwen. Als dat wagons zijn, zoals die die wij genomen hebben, dan gaat dat voor Tom Thumper nog een hachelijke onderneming worden....
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by den Bullet »

Tom Thumper wrote: Lap ja, en nu weet ik het weer, sommige dingen lees maar je wilt het eigenlijk niet weten! Enkel bagage in een afgesloten topkoffer :schieten: I heb geen topkoffer! Dat wordt dus sleuren met twee zijkoffers, een rolzak, motorpak, helm, ... of heel verstandig inpakken en dan kan ik de zijkoffers gewoon thuis laten...
Heb hier nog ne givi Monokey van een dikke 50 liter liggen en een universele bodemplaat. Mag weg voor een 'douceurtje' ;-)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Tom Thumper »

Bon, dat zag er dus allemaal goed uit, totdat je die dingen wilt boeken.

Eerst de ticketten voor de moto op de trein. Die kan je pas 1 per 1 kopen, vier ticketten tegelijkertijd gaat niet. :dontknow:

Gelukkig is er de mogelijkheid om ticketten te reserveren. Op die manier was ik zeker dat ik er vier had en ik na 3 ticketten niet te horen zou krijgen dat er geen meer waren. Vier keer een bevestigingsmail gekregen, tussen ticket 2 en 3 was de prijs wel gestegen van ?109 naar ?135 (+25%) maar ja, dat zullen we er dan maar bij nemen zeker?

Dan de TGV geboekt, hier lukt het wel om 4 boekingen samen te doen. Gelukkig!

Dan wil ik de moto-ticketten betalen maar de link in de mail wil niet werken, mijn dossiernummer wordt niet terug gevonden. :dontknow:

Dan door de Franse site worstelen en ik kom terecht op een pagina waar mijn dossier kan opgevraagd worden. Daar zit enkel een ticket in voor de TGV, reserveringen zijn weg. :dontknow:

Efkes bellen naar de klantendienst van voyages-sncf.com In't Frans, nee meneer je kan geen ticketten gekocht hebben voor de autotrein via onze site, dat gaat niet. Je moet bellen naar het autotrein nummer. Ik probeer nog even dat ik wel degelijk gekocht heb via hun site, ik op hun nummer terecht was gekomen via de help op hun site en een bevestigingsmails heb gekregen van hun site en dat hun nummer onderaan de mail staat maar dat wil niet helpen. Madam geeft autotrein nummer en ik leg in.

Autotrein nummer klopt niet. "This number is no longer in use" :dontknow:

Ik bel dan maar naar het anderstalig nummer van sncf-voyages.com Meneer aan de lijn, heel verhaal opnieuw gedaan. "heb je een dossier nr?" "Ja maar dat werkt niet" "Ik zal het even nakijken... Uw dossiernr is niet correct" "Ik zeg het toch" :dontknow:

Ja op den duur is de batterij van mijn telefoon plat en wordt het "gesprek" afgebroken. Ik was nochtans met een volle batterij begonnen. Dat gesprek was niet verder geraakt dan dat het normaal is dat je tickets ??n voor ??n moet kopen en betalen en dat het normaal is dat je niet kan weten of er nog genoeg ticketten beschikbaar zijn.

Dan maar Twitter. "Bonsoir, si bla bla r?servation Auto-Train, je vous bla bla composez le 00 33 98 098 36 35. Je bla bla" (mijn Frans is er wel op vooruit gegaan presies) Hmm, dat nummer kwam me presies bekend voor? Ja, juist: "This number is no longer in use" :dontknow:

En toen werd het ook stil op Twitter. Tja, ik was twee uur bezig. Ik zal maar nieuwe ticketten bestellen tegen de duurdere prijs. De meneer van de helpdesk voor niet Franse had me gezegd dat het verschil terugbetaald zou worden, ... maar ja, dat is niet het eerste stukje info dat niet blijkt te kloppen... Dan nog steeds geen antwoord op Twitter waar ik toch wel bevestiging verwachte van die eventuele terugbetaling en madam fijntjes geantwoord dat ik in het vervolg wel per postduif zou communiceren.

Terug naar de site, om dan maar nieuwe ticketten te bestellen. Na twee ticketten aangekocht te hebben zit de trein vol. Dan bang afwachten of ik mijn reservaties die binnen een paar minuten vrij komen kan inpikken... :dontknow:

... (na een half uur vollenbak stress) 't Is gelukt, ik heb 4 ticketten voor de mototrein en 4 voor den TGV!!! We kunnen op vakantie maar het zal wel de eerste en de laatste keer zijn met de SNCF!


Ik hoop dat het verslag van de reis beter gaat zijn...
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by TRooPER »

en waarom zou ge niet gewoon rijden, dat is in 1 rechte lijn op een uur of 7/8 toch wel te doen,
kunt ge op uw motor wat dansen onderweg :blob1:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote:en waarom zou ge niet gewoon rijden, dat is in 1 rechte lijn op een uur of 7/8 toch wel te doen,
kunt ge op uw motor wat dansen onderweg :blob1:
Waarom niet? Omdat ik nu eindelijk ticketten heb? :dontknow:

En omdat de rest van het gezelschap watjes zijn? :dontknow:

Aarschot - Avignon is al rap 965 km en mijn ritje vorig jaar van Pau naar huis is nog niet helemaal verteerd. Dat was wel nog een beetje verder maar zo uren autostrade waarbij ik gezelschap gekregen had van een wesp in mijn motorvest (beestje wou misschien een dikke knuffel maar dat draaide anders uit voor wesp en voor mij) en dan nog een stillekes leeglopende achterband waardoor ik zo ongeveer elk uur mijn band moest oppompen, nee als het niet moet... :kots:

Nu kunnen we dansen in den trein :blob1: en een nachtje dansen in Avignon :wav: en daarna nog 4 dagen dansen op de moto :zuipe: maar dan wel langs schoon weggeskes. :rayof:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Muug »

wow
die tickets bestellen, da's pas een slechte ervaring ! :yikes:
Misschien volgende keer toch simpelweg een lokaal reisbureautje dat werk laten doen?

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by TRooPER »

Tommeke :blob1: en :blob1: co en :blob1: co en :whip: co : jullie gaan ZOT gedanst zijn

hopelijk ne goeie start :deal: :furious3: :zuipe: :bleiten: :deal: :wc: :stomstom: voor een vlottere terugreis ! :ricky: :ricky: :ricky:
















:ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Tom Thumper »

En het wordt nog beter, ik had dus via de site een klachtenformulier ingevuld, waarvan ik een ontvangstbevestiging gekregen heb, maar nu hebben ze een mail gestuurd waarin ze aangeven dat ze mijn klacht niet vinden... :stomstom: :stomstom: :stomstom:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Tsjoeke tsjoeke tuut tuut.

Post by Muug »

:gieren: :furious3: :motten: :zotteke: :schieten:

Post Reply