Skotlant

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Skotlant

Post by Muug »

Jah,

we hebben de kogel door een àndere kerk geschoten. Anders gezegd: we gaan voor onze zomervakantie voor plan B en niet A. :mrgreen: En dat is dus Schotland. Het zal per auto zijn eilaas, bij gebrek aan zijspan (bij gebrek aan garage om zoiets te parkeren).
Nu, zelfs per auto kan het leuk zijn om plezante en schone baantjes te doen, dus ik zou van jullie graag horen waar Schotland op zijn schoonst/ruigst is. Hoe puurder hoe beter! Ook bezoektips zijn zeer welkom !

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Skotlant

Post by Stefke »

De Highlands vond ik (uiteraard) best wel aardig. Een rondje gereden naar Durness, wandelingetje gemaakt op het strand van Balnakeil. Mij laten voeren tot Cape Wrath. Glenfiddich Distillery bezocht en ook http://www.speysidecooperage.co.uk/ . En nog wat klassiekers gedaan, 't is alweer 12 jaar geleden denk ik. Schoon land.

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Skotlant

Post by F M »

Higlands of course. Schiereland Skye zeker niet vergeten.
Wat vonden mijn vrouw en ik, ettelijke jaren geleden de hoogtepunten? Beklimming (wandeling !) van de Ben Nevis. Bezoeken van tientallen kastelen (dikwijls ruïnes), maar daar moet je natuurlijk interesse voor hebben.

Buiten de Highlands hebben we meer oostwaarts genoten van een lange wandeling rond Loch Muick, in de buurt van Ballater. Daar hadden we trouwens een uitstekende B&B, uitgebaat door een vriendelijke Nederlander, The Moorside House.

En met de motor heb ik rondgetoerd in meer zuidelijk Schotland, in het Galloway Forest Park, ook erg mooi.

En ten slotte vonden we een bezoek aan Edinburgh ook de moeite waard. Edinburgh Castle, Calton Hill, ... Camera Obscura is ook leuk om te bezoeken.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply