't is van da... 'k zen zot geworde...

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

't is van da... 'k zen zot geworde...

Post by Koeno »

't is zover. 7 jaar na mijn schotland "avontuur".
X-aantal reis verslagen later.
3 moto's er tussen.

ik wil terug op motorreis.

't zal waarschijnlijk niet voor dit jaar zijn, misschien zelfs niet voor volgend jaar...
maar 't moet er van komen... 't moet gebeuren...

dit jaar wil ik nog enkele allroad cursussen mee pikken,
zodoende mijn allroad-skills naar een hoger niveau te krijgen (of gewoon naar 'een' niveau te krijgen).

Kortom:
Ik wil graag een allroad reis doen.
Bestemming: onbekend.

Hoe: Op ne GS met ne GPS.

Wie: Ik en euhm, iemand interesse?


En dan iets serieuzer.

Ik zou graag dus eens een meer allroad reis doen, in plaats van altijd geasfalteerde banen.
Op dit moment, heb ik wel al eens naast de baan gereden, al een keertje gevallen en terug opgestaan.
Maar ik ben dus geen held, geen wonderkind en vooral realistisch genoeg dat ik graag in 1 stuk terug thuis komen.
kortom: allroad reis voor beginners.

Brengt mij bij de nuttige vragen:
1. Waar? Alpen spreken mij wel aan, mooi zicht enzo. Ze lijken nog dicht bij, maar is daar beginners materiaal genoeg?
Of iets a la vogezen, daar moet toch ook wel iets te vinden.

2. Hoe navigeren? Ik heb dan wel een Garmin, maar heb ik ander kaart materiaal nodig? Of zet je gewoon beginpunt van één of ander offroad baantje op de gps, en zie je nadien wel waar je uitkomt?

3. Alleen is niet het slimste plan. Veel kameraden die allroad rijden blijven er bij mij niet meer over. Dus twijfel ik om iets ge organiseerd mee te pikken (bv deze )

Iemand advies?
Tips?
Organisaties die het best ok aanpakken?

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: 't is van da... 'k zen zot geworde...

Post by zappa »

"Deze" , die kan je maar beter links laten vallen er zijn hier mensen met voldoende verkeerde ervaringen :?

ALPEN!! ik wil daar al zo lang naar toetoe :mrgreen:

gps : gewoon uwen garmin en routes (tracks ) maken ( of downloaden ) en met osm de kleine baantjes wel zien.

en dienen mens heeft echt wel (persoonlijke uitleg!) les, om eens een cursus allroad te gaan volgen.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't is van da... 'k zen zot geworde...

Post by Muug »

zappa wrote: 05 Feb 2019 14:36 "Deze" , die kan je maar beter links laten vallen er zijn hier mensen met voldoende verkeerde ervaringen :?
Onderschat het niet, er zijn ook talloze mensen met goede ervaringen.
Anders was 'm allang failliet geweest.
Het bewijs : hier op het werk is een collega die al véél opleidingen gevolgd heeft, ook al meerdere reizen gedaan heeft met den deze én dit jaar gaat hij er zelfs allroadlessen gaan geven.
Dus tja.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: 't is van da... 'k zen zot geworde...

Post by Muug »

Koeno wrote: 05 Feb 2019 10:03
Kortom:
Ik wil graag een allroad reis doen.
Bestemming: onbekend.
Lol, gij hebt teveel zitten kwijlen op die reisverslagskes :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: 't is van da... 'k zen zot geworde...

Post by Koeno »

Muug wrote: 05 Feb 2019 17:26 Lol, gij hebt teveel zitten kwijlen op die reisverslagskes :mrgreen:
En of.... kan da kwaad?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: 't is van da... 'k zen zot geworde...

Post by duibhce Kaelann »

Openstreetmap is mijn go-to kaartmateriaal voor offroadritten te plannen. En ook steeds vaker voor gewone trips over den asfalt.
Voor sommige regio's (Marokko, Balkan, Afrika, ...) zijn er nog andere alternatieven. Maar OSM is doorgaans heel bruikbaar.

Als ge wat extra uitdaging wilt kunt ge ook eens proberen wat tracks van de TET te doen. Die variëren nogal van moeilijkheidsgraad.

Indien het wat verder af mag zijn zou ik voor regio's kiezen waar meer mogelijkheden zijn dan de Alpen. Scandinavië is een paradijs als je onverhard wilt rijden zonder ineens een enduro-expert te moeten zijn. De Balkan biedt ook heel veel mogelijkheden en wat meer variatie in moeilijkheidsgraad.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply