Romania
Re: Romania
Diene Transfagarasan highway staat ook op mijn bucket lijstje van routes die ik wil rijden, wat houd mij dan tegen is die afstand naar ginder.
Maar moto op transport en met het vliegtuig naar daar zou ik ook wel zien zitten.
Groetjes,
Jopet
Maar moto op transport en met het vliegtuig naar daar zou ik ook wel zien zitten.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Romania
Kings Road ofte Drumul Regului zou ook op jullie lijsteke moeten staan
gaat los door de transilvaanse heuvels met de mooiste vergezichten die je ooit gezien hebt
wel euhm... allroad baantje
voordeel, ge komt bijna in mijnen hof toe ginder
gaat los door de transilvaanse heuvels met de mooiste vergezichten die je ooit gezien hebt
wel euhm... allroad baantje
voordeel, ge komt bijna in mijnen hof toe ginder
KMK
Re: Romania
@Jo : betekent dees dat ik je bij op het lijstje mag zetten van geïnteresseerden om ne camion vol te krijgen volgend jaar Tenminste : als die mannen van SMT ons ijzerwerk ook ergens anders willen afzetten dan in Boekarest ...
Ik heb zo'n gedacht dat 't Spook zijne copain uit Bekkevoort daar een schoon alternatief biedt
De DN67C van Novaci/Ranca naar Sebes ? Of bedoel je van Brezoi via DN7A en dan 67C naar Sebes ?
Dat lijkt me nie echt allroad ... maar gij steekt misschien aan dat meer Oasa Mica binnedoor over de DJ704 naar Cugir
Of wast misschien overal "drum în lucru" toen je daar laatst was
Inallegaval willen we welzeker graag van je aanbod gebruik maken ommis van gedachten te wisselen met je Roemeense kompaan ivm z'n voorwaarden/mogelijkheden de brommers tot Deva te brengen.
Een kamp opzetten in Almas Salisti zie'k, de groepssamenstelling in acht genomen, niet direct zitten
Een aantal zijn zeker te vinden voor wat avontuurlijker wegskes en wegen, maar o.a. een FJR en een Trike zullen er nie echt van in de lucht springen vrees ik ...
P.S. aan het filmke te zien hebben die Roemenen niks van ons te leren wat lintbebouwing betreft
Ik heb zo'n gedacht dat 't Spook zijne copain uit Bekkevoort daar een schoon alternatief biedt
Zou dadan den deze zijn, Sus https://www.youtube.com/watch?v=GbD78ax9XcI
De DN67C van Novaci/Ranca naar Sebes ? Of bedoel je van Brezoi via DN7A en dan 67C naar Sebes ?
Dat lijkt me nie echt allroad ... maar gij steekt misschien aan dat meer Oasa Mica binnedoor over de DJ704 naar Cugir
Of wast misschien overal "drum în lucru" toen je daar laatst was
Inallegaval willen we welzeker graag van je aanbod gebruik maken ommis van gedachten te wisselen met je Roemeense kompaan ivm z'n voorwaarden/mogelijkheden de brommers tot Deva te brengen.
Een kamp opzetten in Almas Salisti zie'k, de groepssamenstelling in acht genomen, niet direct zitten
Een aantal zijn zeker te vinden voor wat avontuurlijker wegskes en wegen, maar o.a. een FJR en een Trike zullen er nie echt van in de lucht springen vrees ik ...
P.S. aan het filmke te zien hebben die Roemenen niks van ons te leren wat lintbebouwing betreft
@Duib & Laouen : woont jullie huis dus ergens in die contreiën de volgende maanden
Last edited by OzzePaa on 28 Apr 2019 20:16, edited 2 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Romania
OzzePaa wrote: ↑28 Apr 2019 17:59 Zou dadan den deze zijn, Sus https://www.youtube.com/watch?v=GbD78ax9XcI
Is dat iemand die in eerste vitesse met ne FJR die hele weg rijdt ?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Romania
Tis inallegeval nie de mijne, Frans Niet dat ik de ganse 2u58' heb uitgekeken, maar hij filmt van iets na Novaci tot Sugag waarem rechts via Dobra en Rod tot in Gales gaat. Da's goed 135km. Onderweg stopt hij blijkbaar her en der nog efkes, wat een gemiddelde van give-or-take 45 per uur geeft ... inderdaad niet abnormaal voor een rustig FJR-ritje in 1ste vitesse dusF M wrote: ↑28 Apr 2019 19:37OzzePaa wrote: ↑28 Apr 2019 17:59 Zou dadan den deze zijn, Sus https://www.youtube.com/watch?v=GbD78ax9XcI
Is dat iemand die in eerste vitesse met ne FJR die hele weg rijdt ?
Maar ik denk dattem vooral de raad van kenners opvolgt om het kalmkesaan te doen wegens speedguns achter elken draai en 30 per uur in de lintbebouwing van de dorpen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Romania
Als dat waar is van die speedguns in Roemenië, dan moet ik daar niet zijn. Maar ik kan me niet inbeelden dat ons huisspook daar ook aan die snelheden rondtuft...
Is het jullie bedoeling om dus met één grote groep dezelfde ritten te maken en allemaal in dezelfde hotels te overnachten? Of stippelt iedereen zijn eigen route uit, en zoekt zelf zijn overnachtingen, en probeer je enkel de heen- en terugreis te regelen?
Wij hebben zelf al een paar keer een reis gedaan waarbij we de motoren met de trein naar Italië stuurden, en dan met het vliegtuig volgden. Dat is wel comfortabel. Wij kregen het treinvervoer voor 100 euro de man gedaan. Maar dat waren speciale voorwaarden dankzij bekenden binnen het transportbedrijf. Dat trouwens niet naar Roemenië transporteert, dus je moet het niet vragen.
Is het jullie bedoeling om dus met één grote groep dezelfde ritten te maken en allemaal in dezelfde hotels te overnachten? Of stippelt iedereen zijn eigen route uit, en zoekt zelf zijn overnachtingen, en probeer je enkel de heen- en terugreis te regelen?
Wij hebben zelf al een paar keer een reis gedaan waarbij we de motoren met de trein naar Italië stuurden, en dan met het vliegtuig volgden. Dat is wel comfortabel. Wij kregen het treinvervoer voor 100 euro de man gedaan. Maar dat waren speciale voorwaarden dankzij bekenden binnen het transportbedrijf. Dat trouwens niet naar Roemenië transporteert, dus je moet het niet vragen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Romania
speedguns overal
voor en na elk dorp
ik rij daar met nen Husaberg zonder nummerplaten dus is da redelijk lachen maar als ge tientallen kms op nationale baan rijdt komde der tientallen tegen...
gegarandeerd
enneuh... drum in lucru... altijd en overal
drum bun... veeeeel minder
pula mea... altijd
ooir reden we in een rivierbedding en ik vroeg mijn roemeense Co waarom we in de rivier moesten rijden
die bezag mij scheef en legde uit dat op die plek de rivier en de nationale baan één en dezelfde waren
voor en na elk dorp
ik rij daar met nen Husaberg zonder nummerplaten dus is da redelijk lachen maar als ge tientallen kms op nationale baan rijdt komde der tientallen tegen...
gegarandeerd
enneuh... drum in lucru... altijd en overal
drum bun... veeeeel minder
pula mea... altijd
ooir reden we in een rivierbedding en ik vroeg mijn roemeense Co waarom we in de rivier moesten rijden
die bezag mij scheef en legde uit dat op die plek de rivier en de nationale baan één en dezelfde waren
KMK
Re: Romania
Toen wij daar tien jaar geleden waren, hebben we geen enkele speedgun gezien. Maar mogelijks hebben ze daar nu de afdankertjes van West- Europa.
Moet dat trouwens echt volgend jaar? Ik zou graag meegaan maar er staat een laaaange congé gepland waardoor er niks meer gaat overschieten...de bluts met de buil als het ware.
Moet dat trouwens echt volgend jaar? Ik zou graag meegaan maar er staat een laaaange congé gepland waardoor er niks meer gaat overschieten...de bluts met de buil als het ware.
Re: Romania
Ja, soms hedde da voor héMuug wrote: ↑29 Apr 2019 08:15 Toen wij daar tien jaar geleden waren, hebben we geen enkele speedgun gezien. Maar mogelijks hebben ze daar nu de afdankertjes van West- Europa.
Moet dat trouwens echt volgend jaar? Ik zou graag meegaan maar er staat een laaaange congé gepland waardoor er niks meer gaat overschieten...de bluts met de buil als het ware.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Romania
Ik heb nog niets gepland voor volgend jaar juni, en Roemenië ligt eigenlijk iets te ver weg om daar gewoon naartoe en terug te rijden, dus ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd.
Alleen niet om in een groep van +10 motoren mee te rijden.
Alleen niet om in een groep van +10 motoren mee te rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Romania
Ah. Ge vertrekt 's morgens gewoon een uur vroeger of later....
Re: Romania
Voor mij ook, en daarom was ik ook geïnteresseerd om eventueel mee te gaan.
Maar ik lees overal dat die weg meestal open gaat tegen eind juni. En dan is deze reis waarschijnlijk iets te vroeg. Ik wil niet naar Roemenië gaan met het risico deze weg niet te kunnen rijden.
Ik heb al 3 keer voor de Grössglockner gestaan en mogen terugdraaien omdat het op de top sneeuwde...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Romania
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Romania
Ik lees inderdaad ook dat officieel de pas pas open gaat einde juni, Frans ... maar daar kan wel wat rek opzitten ...helaas in beide richtingen ... Hier weten ze er wel wat over te vertellen : https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... mania.html. Assem dan dicht is zijn dat waarschijnlijk enkel de laatste 15km.
Maar dat risico willen we wel nemen ... en blijkbaar zijn er wel "mogelijkheden" voor motorrijders om toch redelijk hoog te geraken.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Romania
En ik heb er al 3 X over gereden met de moto
Efkes Frans jaloers maken....
en we waren niet alleen
Groetjes,
Jo
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Romania
Grossglockner is autostrade vergeleken met Tranfagarasandie meer aanleunt bij een Timmelsjoch eigenlijk, vooral de italiaanse kant dan
KMK
Re: Romania
OzzePaa wrote: ↑28 Apr 2019 17:59 @Jo : betekent dees dat ik je bij op het lijstje mag zetten van geïnteresseerden om ne camion vol te krijgen volgend jaar Tenminste : als die mannen van SMT ons ijzerwerk ook ergens anders willen afzetten dan in Boekarest ...
Ik heb zo'n gedacht dat 't Spook zijne copain uit Bekkevoort daar een schoon alternatief biedt
Oeie met de post van Frans toch beginnen twijfelen, ook eens opgezocht en inderdaad gelezen dat de weg pas officieel open gaat op 1 juli, grootste deel is het volledige jaar open, maar de 24 hoogste (en waarschijnlijk ook mooiste) kilometers zijn dus tot 30 juni afgesloten, voordien kan het open zijn als het heel mooi weer is, je kan soms ook wel vroeger zonder dat er ook maar iets geruimd is de weg nemen maar dan volledig op eigen risico.....
De reden dat ze pas op 1 juli open doen is omdat er gewoon tijdens de winter niet geruimd wordt en je moet wachten tot de meeste sneeuw gesmolten is voor ze de baan volledig rijklaar maken....
Dus zou ik liever geen risico nemen en als ik dan zou gaan dan liever in juli of augustus, ik doe het dan gewoon met de auto en de moto op mijn remorque zoals ik eigenlijk van plan was....
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Romania
Dit land is zo bijzonder dat het volgens mij een beetje fout is om de focus te leggen op deze of gene pas. Bezoek het land, leg contacten met de mensen, overnacht en eet waar ge terecht komt en geniet van deze ervaring.
Re: Romania
Akkoord en niet akkoord, het is mij inderdaad niet om die ene baan te doen, wij waren van plan de streek tussen +/- Deva en +/- Brasov te gaan verkennen, maar als je daar dan, waarschijnlijk éénmalig, naar toe gaat moet die Transfăgărășan er zeker bij zijn.
Zo heb ik in 2011 de Mount Evans bereden, geen mens die die berg kent maar gaat wel 4320 meter hoog en is de hoogst berijdbare asfalt baan van America. Bedoeling was Pikes Peak (4302m) ook aan te doen, nu weten de mensen wel over wat ik het heb want iedereen heeft al gehoord over Pikes Peak, maar toen ik mijn reis plande was de top de laatste kilometers nog een gravel baan en ik wilde dit met een huur moto niet doen. Terug thuis gekomen bleek dus dat ze een maand voor wij er waren die baan in asfalt gelegd hebben , wel dit voelt nu aan als een gemiste kans en zoiets wil ik dus geen 2de keer meemaken....
Dus voor mij zou de reis naar Roemenië niet compleet zijn zonder die Transfăgărășan.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Romania
Moest ik nu al stilaan aan mijn pensioen toe zijn, dan wist ik dat ik op mijn waarschijnlijk nog beperkte verdere motocarrière nog tijd genoeg zou hebben om 2 pogingen te kunnen wagen naar Roemenië.
Meer tegen mijn pensioen kan ik misschien niet meer (zo ver) reizen met de moto. Dus als ik in Roemenië geraak, dan moet die Franstaragan er bij.
I am confused. Oh no, maybe not!