Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Die winter en regen en koud mogen anders sebiet gaan stoppen, zodat ik kan beginnen zagen over hoe veel te warm het wel is :whistling:

Hoe is het verder met de wilde plannen van iedereen ?

Bonus vraag:
Ergens eind januari kreeg ik een private message met vragen over Schotland, ik weet niet meer als het van diskeletlietje, diskeletloetje of iemand anders was ???
:dontknow: sorry :oops:
Ik heb er toen op geantwoord maar alles is sindsdien weg.
Laat gerust weten indien het terug geschreven moet worden :mrgreen:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

aja
blijkbaar nóg een neveneffectje van die twee verdwenen weken. :oops:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Blackbert »

red_zebra wrote: 02 Mar 2020 16:39 Die winter en regen en koud mogen anders sebiet gaan stoppen, zodat ik kan beginnen zagen over hoe veel te warm het wel is :whistling:

Hoe is het verder met de wilde plannen van iedereen ?
Begin dan maar al te zagen, het is al 3 maanden te warm. :ugeek:

Omdat er ene in een ander deel van mijn bestaan niet aflaat, zal 't naar Caprese Michelangelo worden, ergens wanneer het veel te warm zal zijn.
Ik heb nog een maand of zes om een schone tolvrije route heen en terug ineen te knutselen.

't Zou een gelegenheid zijn om op de terugweg over de Timmelsjoch te denderen, maar de Austrians willen daar bijkans 20€ voor. Is het dat waard?
Heel dat AU, CH, D deel is redelijk onbekend terrein trouwens.

Heenreis misschien nog ne keer door de Franse Alpen en dan via de Colle di Tenda Italië binnen. Ik zie daar een schoon groen gebied over Genua naar Florence krullen, maar 'k moet nog uitvogelen of er wegen doorlopen in de juiste richting (daar mogen Strade Bianci tussen zitten).

Alle hints mag u hieronder smijten, of in een PB. Grazie mille!

De eerste verkenning leverde al het volgende op: ochtend en avond, in februari. :mrgreen:
ImageImage
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 02 Mar 2020 18:18 't Zou een gelegenheid zijn om op de terugweg over de Timmelsjoch te denderen, maar de Austrians willen daar bijkans 20€ voor. Is het dat waard?
Heel dat AU, CH, D deel is redelijk onbekend terrein trouwens.
Ik ben daar een keer over gereden. Vond dat eerlijk gezegd het geld niet waard. Maar 't is wel schoon ,dus misschien denken anderen daar anders over. En ge krijgt stickerkes voor op uwe moto te plakken als ge dat wilt.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by zappa »

aha vakantie :|
Last edited by zappa on 04 Mar 2020 20:29, edited 2 times in total.
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Stefke »

Blackbert wrote: 02 Mar 2020 18:18 't Zou een gelegenheid zijn om op de terugweg over de Timmelsjoch te denderen, maar de Austrians willen daar bijkans 20€ voor. Is het dat waard?
Heel dat AU, CH, D deel is redelijk onbekend terrein trouwens.
20 euro is het waarschijnlijk niet waard, maar ge moet er toch eens overgereden zijn. En ge krijgt een stickertje :mrgreen: . Wel zuur volk, ge moet met uw voertuig aanschuiven voor een ticketje, anders niks... :dontknow: Wel veel lol... :lol:
Image

maar CH, AU en soms ook D zijn toch wel de moeite vind ik.

San Bernardinopas CH.
Image

Image

En met wat geluk rij je zo Lago di Livigno in... :ricky: En onze fluo-oranje ziet ge wel staan natuurlijk... 8-)
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 02 Mar 2020 18:18
red_zebra wrote: 02 Mar 2020 16:39 Die winter en regen en koud mogen anders sebiet gaan stoppen, zodat ik kan beginnen zagen over hoe veel te warm het wel is :whistling:

Hoe is het verder met de wilde plannen van iedereen ?
........
't Zou een gelegenheid zijn om op de terugweg over de Timmelsjoch te denderen, maar de Austrians willen daar bijkans 20€ voor. Is het dat waard?
Heel dat AU, CH, D deel is redelijk onbekend terrein trouwens.
....
Duib vintet niet zooooo, maar in ben er toch al ne keer of vier overgedenderd -geflaneerd/gesjeesd/gedokkerd :ricky: ... vorige keer zelfs den Italiaanse kant eerst ne keer op-en-neer-en-weer-op alleer Doostenrijk binnen te duiken.
Wel typisch Timmelsjoch-weer toen :mrgreen:
Timmel2.jpg
(78.55 KiB) Not downloaded yet
Aan die Italiaanse kant is er een "interessant" alternatief binnedoorke van San Leonardo in Passiria via de Via Pianlargo tot Moso in Passiria ;)
Als ge op trugreis van La Bella Italia komt, en de Oostenrijkse "Maut" niet graag betaalt, kunde dus natuurlijk ook aan dat "tolhuisje" voor Hochgurgl trugdraaien en de SS44 verder volgen over de vreed plezante Monto Passo Giovo (Jaufenpas) naar de oude Brenner, en dan via het Kuhtai tot Oetz evolueren :idea: :thumbsup:

Stefke z'n Lago di Livogno is idd trouwens ook zeer schoon ... maar das wel een beetje de heel andere kant uit : Stelvio-country namelijk :grin:

Maar 't zijn toch schoon kanten die kanten ;) :sweetheart:
Last edited by OzzePaa on 02 Mar 2020 23:50, edited 2 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

OzzePaa wrote: 02 Mar 2020 23:25 ...en de SS44 verder volgen over de vreed plezante Monto Passo Giovo (Jaufenpas) naar de oude Brenner, en dan via het Kuhtai tot Oetz evolueren :idea: :thumbsup:
Kuhtai, Timmelsjoch, Jaufen, Livogno, Stelvio, Umbrail, Penser Joch,... staat allemaal op het programma in juni. :rayof:

Na de doortocht van Corona, hopen we. :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

F M wrote: 02 Mar 2020 23:35
OzzePaa wrote: 02 Mar 2020 23:25 ...en de SS44 verder volgen over de vreed plezante Monto Passo Giovo (Jaufenpas) naar de oude Brenner, en dan via het Kuhtai tot Oetz evolueren :idea: :thumbsup:
Kuhtai, Timmelsjoch, Jaufen, Livogno, Stelvio, Umbrail, Penser Joch,... staat allemaal op het programma in juni. :rayof:

Na de doortocht van Corona, hopen we. :whistling:
Allemaal TOPPERS :ricky: Puur genieten daar :!: Gezult er geen spijt van hebben ;) ... P.S. t'is wel een beetje uit de richt, maar de Silvretta vond ik ook een grandioos prachtige pas : vooral wat natuurschoon betreft overdonderend :idea:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 02 Mar 2020 23:25
Wel typisch Timmelsjoch-weer toen :mrgreen:
Timmel2.jpg
Ik kon er een foto trekken zonder een lelijke vent op... :mrgreen:

Image

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

OzzePaa wrote: 02 Mar 2020 23:36 P.S. t'is wel een beetje uit de richt, maar de Silvretta vond ik ook een grandioos prachtige pas : vooral wat natuurschoon betreft overdonderend :idea:
Ik heb de Sylvretta al 2 keer gedaan. En die ligt deze keer echt te ver uit de richting om hem nog eens erbij te nemen.

Iets anders: mijn reisgenoten houden niet van al te smalle wegen, maar ik heb deze keer toch de Monte Zoncolan in de reis opgenomen. Iemand ervaring met die pas ? Ik dacht dat Johan (VROM) die ooit aangeraden had als zijnde een 'technische' pas.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Blackbert »

Zie, dat zijn de dingen die mbv een kaart enigszins sneller tot een deftige route leiden. Merci.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

F M wrote: 03 Mar 2020 09:35 .....
Iets anders: mijn reisgenoten houden niet van al te smalle wegen, maar ik heb deze keer toch de Monte Zoncolan in de reis opgenomen. Iemand ervaring met die pas ? Ik dacht dat Johan (VROM) die ooit aangeraden had als zijnde een 'technische' pas.
Nee ; in 2017 wel heel dicht in de buurt geweest (Lago di Sauris) ... je kan kan hier :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=lrLG_3Pc_Sk al wel eens meerijden die Hel van de Giro ;)
Heel die Dolomieten zitten trouwens vol met "technisch uitdagende" stukken en stukskes. We reden toen in Arabba bv over de SP33 naar Lago di Sauris en dan langs de zuidkant van de Monte Colmaier via Amezzo en Lago Tramonti naar Lago di Barsis : dat was op veel plaatsen alles uit de kast halen :ugeek:
Het meest technische klimmetje tot nu toe vond ik toch wel de Lacets de Montvernier op terugweg van de Galibier : smal weggetje met 17 krappe (wel niet overdreven steile) haarspeldjes uitgehakt in de rotswand over een afstand van goed 2km 8-) ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

OzzePaa wrote: 03 Mar 2020 13:00 Het meest technische klimmetje tot nu toe vond ik toch wel de Lacets de Montvernier op terugweg van de Galibier : smal weggetje met 17 krappe (wel niet overdreven steile) haarspeldjes uitgehakt in de rotswand over een afstand van goed 2km 8-) ...
Die waren gepland in mijn Alpenreis van vorig jaar, maar door het wat minder goed voorspelde weer heb ik ze als een volwaardige angsthaas links (eigenlijk feitelijk rechts) laten liggen... :oops:
Last edited by F M on 05 Mar 2020 13:51, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Wel ik zou graag nog eens een Alpen-reis doen, eens met een gewone baanmoto, bvb een Ducati Supersport, en ne keer offroad gelijk ik met Bert gedaan heb.
Ook de Pyreneeën zou ik wel eens offroad willen berijden van Oost naar West of omgekeerd.
Ook Griekenland zou ik graag eens een paar weken berijden, en vele andere Oost-Europese landen zou ik ook graag eens doen met een - relatief lichte - offroad, omdat het daar zo prachtig en puur is.
Maar ook de TET van Amerika zou ik wel eens willen doen. en bij uitbreiding ook eens een paar weken/maanden door Australïe.
En wat vrijwilligerswerk de kanten van Borneo om de zeeschildpadden te redden spreekt me ook wel aan.
Maar ik vrees dat het een heel klein motorweekendje met mijn madam gaat worden, een gelijkaardig uitstapke is ook al van vele jaren geleden. :?
Er is echt iets fout met mijn prioriteiten vrees ik....elf uur per dag verdoe ik aan 't werk, 8u per dag aan slapen, schiet er nog maar 5u per dag over om te besteden aan het gezin en de vrijetijd. :o

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Blackbert »

Lacets de Montvernier.
Ooit, toen alles nog oldschool was, met mijn eerste echte moto (ZZR600) een dikke week alpencols gaan rijden. na de Galibier daar 's avonds omhoog naar een Chambre d'Hotes, En s' morgens weer omlaag, richting Bonette. Cool baantje, ge leert wel schakelen en kijken daar.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 03 Mar 2020 16:09 Ook Griekenland zou ik graag eens een paar weken berijden, en vele andere Oost-Europese landen zou ik ook graag eens doen met een - relatief lichte - offroad, omdat het daar zo prachtig en puur is.
Bij onze Bulgaarse buren van Motocamp staan wel enkele modellekes die aan die omschrijving voldoen en door hun eigenaars daar gestald zijn. Die staan doorgaans ook open tot het uitlenen van hun voertuig tegen een zacht prijsje. :ricky:
Griekenland, Roemenië, Turkije en de halve Balkan op een dagje rijden.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 03 Mar 2020 18:38 .../... met mijn eerste echte moto (ZZR600) .../...
.../... na de Galibier daar 's avonds omhoog naar een Chambre d'Hotes, en s' morgens weer omlaag, richting Bonette .../...
Dat was een bangelijke motor, darn I miss that old gal !
En het zijn idd wreed coole banen daar, die heb ik al een paar keren terug gedaan en elke keer een lange weekend mogelijk is probeer ik er terug te gaan (niet altijd even gemakkelijk though).
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

red_zebra wrote: 04 Mar 2020 09:17
Blackbert wrote: 03 Mar 2020 18:38 .../... met mijn eerste echte moto (ZZR600) .../...
.../... na de Galibier daar 's avonds omhoog naar een Chambre d'Hotes, en s' morgens weer omlaag, richting Bonette .../...
Dat was een bangelijke motor, darn I miss that old gal !
En het zijn idd wreed coole banen daar, die heb ik al een paar keren terug gedaan en elke keer een lange weekend mogelijk is probeer ik er terug te gaan (niet altijd even gemakkelijk though).
Uw Vlaams is fantastisch multicultureel 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 03 Mar 2020 19:36
Muug wrote: 03 Mar 2020 16:09 Ook Griekenland zou ik graag eens een paar weken berijden, en vele andere Oost-Europese landen zou ik ook graag eens doen met een - relatief lichte - offroad, omdat het daar zo prachtig en puur is.
Bij onze Bulgaarse buren van Motocamp staan wel enkele modellekes die aan die omschrijving voldoen en door hun eigenaars daar gestald zijn. Die staan doorgaans ook open tot het uitlenen van hun voertuig tegen een zacht prijsje. :ricky:
Griekenland, Roemenië, Turkije en de halve Balkan op een dagje rijden.
Ahhhhhhh


Post Reply