Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Allee als ge Amerika niet binnen moogt dezen hebt ge toch recht op een voucher zeker?

Trouwens, wat de drinkbus betreft, denk eens na over de aanschaf van een Camelbak, een drinkrugzak dus, inhoud drie liter, en dat blijft lang koel. Gewoon op de rug, zit nooit in de weg, drie liter krijgt ge nooit in een drinkbus, laat staan in uw tanktas. Ik gebruik dat ook naast de moto, tijdens lange wandelingen bvb, of tijdens citytrips soms.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 08 Jun 2020 20:28
Maar voorlopig heb ik de geboekte hotellekes voor onze Hunsrück-Vogezen-Luxemburg - trip nog niet geannuleerd.
dat is op de Route Joffre tussen Bitschwiller-lès-Thann en Masevaux. Tof stukske asfalt, maar laat de FJR thuis. Beter met uw gertruud :thumbsup:
En terwijl ge in de geburen zijt: als je van de Hundsrück in Masevaux komt, dan sla je aan de verkeerslichten af naar rechts, richting Ballon d'Alsace. Tot in Sewen is het uiterst saai, maar vanaf je Sewen buitenrijdt heb je een heel schoon en uiterst snelle streep asfalt waar ik een hele dag op en af zou kunnen rijden. Alleen moet je een beetje uitkijken voor de laatste knik naar rechts als je boven komt: redelijk verraderlijk :mrgreen: :wink3: :wink3:
En terwijl ge in de geburen zijt: ga eens een repas marcaire eten in de ferme auberge du Hinteralfeld en daarna een stuk tarte aux myrtilles. :drif: De ferme auberge ligt een beetje verstopt achter de bomen, maar je kan ze niet missen.
En als ge in Bussang voorbijkomt, ga dan iets drinken in de bar van de Camping du Domaine de Champé. En als ge daar ne zekere Jean-Mi (de patron van het etablissement) tegenkomt, doe 'm dan zeker de groeten van mij ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Marsman »

Muug wrote: 08 Jun 2020 22:48 Allee als ge Amerika niet binnen moogt dezen hebt ge toch recht op een voucher zeker?

Trouwens, wat de drinkbus betreft, denk eens na over de aanschaf van een Camelbak, een drinkrugzak dus, inhoud drie liter, en dat blijft lang koel. Gewoon op de rug, zit nooit in de weg, drie liter krijgt ge nooit in een drinkbus, laat staan in uw tanktas. Ik gebruik dat ook naast de moto, tijdens lange wandelingen bvb, of tijdens citytrips soms.
Ik gebruik al ettelijke jaren mijne Camelbak van 1.5L (gekregen van nen amerikaan in 1999) en dat is ruim voldoende om de dag mee door te komen. Trouwens, als je daar niet genoeg mee hebt, dan kan je die onderweg wel ergens bijvullen zodat je altijd fris water hebt want na een tijdje wordt dat toch wel warm. En zeker bij de extreme temperaturen van de voorbije zomers.

Alleen spijtig dat de dichting van het stopsel het begeven heeft en dit onnozel, belachelijk pietluttig, doch onmisbaar wisselstukje is niet meer leverbaar door Camelbak. :bigcry: :help:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

wel ik heb dat altijd tegen gehouden, de aankoop van zo'n camelbak, wegens inderdaad genoeg drankgelegenheden in ons luxe Europa. Maar Koppel! stond daar wel op toen we onze reis naar Marokko planden. En sindsdien heb ik dat ding wel leren appreciëren.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Marsman »

Muug wrote: 09 Jun 2020 09:19 wel ik heb dat altijd tegen gehouden, de aankoop van zo'n camelbak, wegens inderdaad genoeg drankgelegenheden in ons luxe Europa. Maar Koppel! stond daar wel op toen we onze reis naar Marokko planden. En sindsdien heb ik dat ding wel leren appreciëren.
hoe lang is't geleden dat je in Frankrijk geweest zijt??? Daar kunt ge bij wijze van spreken een halve eeuw rondrijden zonder dat je ook maar één enkel café (die naam waardig) tegenkomt. :o
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Marsman wrote: 09 Jun 2020 10:26
Muug wrote: 09 Jun 2020 09:19 wel ik heb dat altijd tegen gehouden, de aankoop van zo'n camelbak, wegens inderdaad genoeg drankgelegenheden in ons luxe Europa. Maar Koppel! stond daar wel op toen we onze reis naar Marokko planden. En sindsdien heb ik dat ding wel leren appreciëren.
hoe lang is't geleden dat je in Frankrijk geweest zijt??? Daar kunt ge bij wijze van spreken een halve eeuw rondrijden zonder dat je ook maar één enkel café (die naam waardig) tegenkomt. :o
Heel lang, da's waar.
Wij spreken heelder dagen Frans (neen, FM, gij niet!) op het werk omdat de Walen geen tot zeer slecht Nederlands spreken (zelfs hun eigen moedertaal schrijven ze trouwens zeer erg slecht :devil: ) en omdat dan ook nog ne keer op ons reis te gaan doen. Thanks, but no thanks. :?
Frankrijk is iets voor als we oud en kreupel zijn, dan kunnen we met een toeristenbus naar Lourdes gaan en zo. :lipsrsealed2:

Online
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Blackbert »

wel oppassen, met de electrische rollator en dat bronwater en zo ... :lipsrsealed2:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

Marsman wrote: 08 Jun 2020 23:57
OzzePaa wrote: 08 Jun 2020 20:28
Maar voorlopig heb ik de geboekte hotellekes voor onze Hunsrück-Vogezen-Luxemburg - trip nog niet geannuleerd.
dat is op de Route Joffre tussen Bitschwiller-lès-Thann en Masevaux. Tof stukske asfalt, maar laat de FJR thuis. Beter met uw gertruud :thumbsup:
En terwijl ge in de geburen zijt: als je van de Hundsrück in Masevaux komt, dan sla je aan de verkeerslichten af naar rechts, richting Ballon d'Alsace. Tot in Sewen is het uiterst saai, maar vanaf je Sewen buitenrijdt heb je een heel schoon en uiterst snelle streep asfalt waar ik een hele dag op en af zou kunnen rijden. Alleen moet je een beetje uitkijken voor de laatste knik naar rechts als je boven komt: redelijk verraderlijk :mrgreen: :wink3: :wink3:
En terwijl ge in de geburen zijt: ga eens een repas marcaire eten in de ferme auberge du Hinteralfeld en daarna een stuk tarte aux myrtilles. :drif: De ferme auberge ligt een beetje verstopt achter de bomen, maar je kan ze niet missen.
En als ge in Bussang voorbijkomt, ga dan iets drinken in de bar van de Camping du Domaine de Champé. En als ge daar ne zekere Jean-Mi (de patron van het etablissement) tegenkomt, doe 'm dan zeker de groeten van mij ;)
Daddegij dadallemaal zo weet .... van Mars komende :krabje: :? ;) :mrgreen: :lol:
Merci voor de tips, Dré :!: 'k Ga ze zeker opnemen in onze toerkes daar in de Voze Gezen :thumbsup:
Ben er al een keer of drie/vier geweest, en er blijven altijd nog wegen en wegskes over, en met dezelfde kronkelingen langs den andere kant te doen hebde daar 2 keer plezier hé :ricky:

Nu stonde wel een beke opt verkeerd been met de combinatie Route Joffre - Hunsrück : de D1484 gaat idd over de Col de Hundsruck, en die zal zekers een paar keer op-en-af gereden worden, maar we verblijven eerst 2 dagen in Morbach en dat ligt in de Duitse "Hunsrück" ... zonder D en met ¨ dus ;)
Dan 5 dagen in Muhlbach-sur-Munster (middenin de speeltuin dus :rayof: ) en vervolgens via de Lorraine naar Bourscheid om daar nog 2 dagen wat rubber aan de beste Letzeburgse biljartstroken te smeren :grin:
In Bussang twee keer bij mijne naamgenoot en z'n Ietske gelogeerd, dus die sjieke Champé-camping weet ik wel zijn ;)

Het argument van Muug om Frankrijk links te laten liggen omdage daar Frans klapt, snappek niet goed :dontknow: , want je kunt in dat republiekje zowat alle landschappen van de halve wereld tegenkomen :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

jawadde,

zit ik hier mijn nieuwe kaart van Slovenië schoon in te kleuren met alle Denzel routes, die op 1 na allemaal via kleine grensovergangen in en uit Slovenië hoppen.

Blijkt dat Belgen niet meer welkom zijn: een boeking wordt niet meer geaccepteerd: ook vanaf 15 juni is nog 14 dagen quarantaine verplicht voor reizigers uit België :wall:

En al die kleine grensovergangen zijn sowieso enkel open voor Slovenen en Oostenrijkers. Alle anderen moeten gaan aanschuiven aan de grensovergang op de autostrade (dwz vignet Oostenrijk plus vignet Slovenië kopen)

Dan CZ gecheckt, ni te doen: hollanders, Italianen, Spanjaarden, allemaal welkom. Belgen en Britten nog niet, tenzij met negatieve Covid test.

G*dmiljairdenondedju.



Andiamo in Italia, basta!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Klopt.
Op dit moment enkel toegankelijk: NL D Zwitserland, IT FR en LUX
Last edited by Muug on 14 Jun 2020 22:34, edited 1 time in total.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

Hopelijk mogen we ook via de snelweg door Luxemburg richting Frankrijk.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

F M wrote: 14 Jun 2020 22:11 Hopelijk mogen we ook via de snelweg door Luxemburg richting Frankrijk.
Ja dat is ook geen probleem volgens mij.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Dit hoort in het frustratietopic in feite.

Reisgenoot heeft afgehaakt. Ziek geworden onderweg en keert huiswaarts...


Ik ga echt op bedevaart moeten naar Madonna della corona en een kaarske branden dat ieder gezond moge worde en blijve.

:shock:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

:shock:
Oei !
Corona-symptomen?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

F M wrote: 16 Jun 2020 10:54 :shock:
Oei !
Corona-symptomen?
Idd, of gewone griep :cry:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 16 Jun 2020 09:12 Dit hoort in het frustratietopic in feite.
Reisgenoot heeft afgehaakt. Ziek geworden onderweg en keert huiswaarts...
Ik ga echt op bedevaart moeten naar Madonna della corona en een kaarske branden dat ieder gezond moge worde en blijve.
:shock:
Serieus man :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Ja, niks aan te doen.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Marsman »

OzzePaa wrote: 09 Jun 2020 17:31
Daddegij dadallemaal zo weet .... van Mars komende :krabje: :? ;) :mrgreen: :lol:
awel, de Vogezen (de zuid-oostkant dan, den "88") hadden nog bitter weinig geheimen voor mij: ik ben er voor het eerst in 1994 geweest en het was meteen liefde op het eerste gezicht. Ik ben er nadien meer dan 60 (jaja: zestig :mrgreen: ) keer teruggeweest. :thumbsup: Niet alleen met de motor uiteraard want we hadden daar een soortement "tweede verblijf" ;)
't Is ondertussen al wel een tijdje geleden, maar de routes liggen er nog wel :laugh3:
OzzePaa wrote: 09 Jun 2020 17:31 Nu stonde wel een beke opt verkeerd been met de combinatie Route Joffre - Hunsrück : de D1484 gaat idd over de Col de Hundsruck, en die zal zekers een paar keer op-en-af gereden worden, maar we verblijven eerst 2 dagen in Morbach en dat ligt in de Duitse "Hunsrück" ... zonder D en met ¨ dus ;)
inderdaad: verkeerde been. Moet het rechtse geweest zijn :laughing: :laughing:

OzzePaa wrote: 09 Jun 2020 17:31 Het argument van Muug om Frankrijk links te laten liggen omdage daar Frans klapt, snappek niet goed :dontknow: , want je kunt in dat republiekje zowat alle landschappen van de halve wereld tegenkomen :mrgreen:
True. En vooral: 't ligt vlak bij de deur ;) Het blijft immers een schitterend land, maar je moet uit de grootsteden EN de toeristische centra wegblijven. :lipsrsealed2:
Maar er zijn wel meer mensen die Frankrijk liever zoveel mogelijk links laten liggen. :dontknow:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Sinds ik the UK ontdekt heb, maakt Frankrijk geen kans meer bij mij. Behalve als het gezelschap tof is!!!!!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 16 Jun 2020 19:29 Sinds ik the UK ontdekt heb, maakt Frankrijk geen kans meer bij mij. Behalve als het gezelschap tof is!!!!!
Da's straf. Ik ben nog nooit met de motor naar the UK geweest, dus ik kan niet meepraten. Maar persoonlijk vind ik de Vogezen 1 van de beste motorgebieden überhaupt.

Misschien ga ik de UK binnenkort wel wat verkennen, oudste junior wil in the midlands gaan studeren.

Post Reply