Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Per auto ????

Yep, met het vrouwtje mee, kunnen we lekker gezellig naast elkaar zitten om te kletsen. Is ook een pak goedkoper dan met de moto want het autootje rijdt op LPG. Bovendien is al mijn motorkledij zo lek als een zeef en ik wou daar nu even geen kosten meer in steken. Bovendien wilde ik absoluut kamperen, en dan is een auto een stuk handiger dan een motorfiets. Meer ruimte voor slaapgerief, meer ruimte voor proviand....

Maar de beste verantwoording om over dit reisje hier een verslag te pennen is wel dat deze autoreis een heel pak zalige wegen en wegjes aandoet die McG en ik ook in 1995 gedaan hebben, toen met mijn Honda Bol d'Or CB90OFD van 1985. Toen waren we jong en mooi. Nu alleen nog maar mooi. Image Die prachtige motowegjes ga ik in dit verslag met naam en toenaam vermelden, zodat de lustige motorrijders in Wales meteen op het goede spoor komen te zitten !

Even voor de goede orde meegeven dat Mc G en ik altijd zo goed mogelijk ons best doen om g??n toerist te zijn. We zijn reizigers, op bezoek op deze wereldbol, en houden helemaal niet van toeristenvallen en meutes mensen. Voor een prachtig uitzicht op een sublieme vallei willen we echter gerust halt houden. Het zal dan ook niet verbazen dat onze selectie van wegen vooral wit en geel gekleurd zijn, en niet rood, groen of blauw... Onze foto's daarentegen zijn w?l hoofdzakelijk groen. Image Het verklaart ook voor een deel waarom we niet van geplande reizen houden. We laten het lot beslissen over onze toekomst, zien wel wat ons pad kruist, beslissen ter plekke of we iets doen of laten. We boeken dan ook geen overnachtingen, we zien wel.

Waarom toch gemakkelijk als moeilijk ook kan?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

OK.

Wales dus. Omdat we daar lang geleden al waren geweest. Omdat ik daar in maart nog efkes een blitz-bezoek gebracht heb. Omdat ik Groot-Brittani? graag zie... sommige auteurs noemen dit deel van de wereld "the mirror world", naar Lewis Carroll.

Kamperen dus. Met het materiaal dat we hadden moest dat wel kunnen.
- een geodetische tent, merk Nomad, model Tuareg III. Vrij oud maar nog steeds zeer goed. Geodetisch wil zeggen dat stokken elkaar meermaals kruisen zodat het geheel heel stormbestendig wordt. Een stormvaste tent zeg maar. Maar zelfs tegen neerstortende palen helpt dat geen zier ...
- een stel Thermarest-matjes. Helpen om zacht te liggen en om langs onderen warm te hebben. Zijn al meer dan tien jaar oud maar nog steeds perfect.
- Twee dunne slaapzakken waarmee we ons jaren geleden ne keer in de zak hebben laten zetten. Ze worden nog steeds verkocht trouwens, zelfde model, zelfde merk, zelfde grove overschatting van de comforttemperatuur: Merk Lafuma, model "Warm'n Light (800 gr)". We steken die twee in elkaar zodat Mc G toch nog lekker warm kan hebben in de mogelijk frisse nachten.
- E?n lekker dikke ?cht goeie slaapzak van het merk Yeti. Echt dik dons. Houdt lekker warm tot vriestemperaturen. Is wat breder dan het klassieke mummie-model zodat je er lekker in kan wroeten zonder dat de hele zak meegaat.
- twee bidonnekes campingaz en een bijhorend minibekkentje, goed om minipannetjes op te zetten.
- een setje minipannetjes waarin water, melk, soep, stoverij, eitjes en andere prut klaargemaakt kunnen worden. Liefst niet tegelijk toch.
- een frigobox op elektriek, werkt op een sigaretteaansluiting in de koffer. Best handig om eetbare dingetjes wat langer eetbaar te houden. Wel 's nachts niet laten inzitten of ge kunt de ochtend erop niet meer starten.
- twee motokoffers met kleren, passen handig in de koffer
- vier opvouwbare bakskes, ene voor schoeisel, ene voor keukenmateriaal, ene voor fourage, ene voor nog wat extra rotzooi.
- en nog een rimram andere dingskes, verzameld in de loop der jaren

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

Kamperen, ok, allemaal goed, maar we willen vooral niet eindigen op campings die voorzien zijn op honderden en duizenden mensen. We willen ??n worden met de natuur, all??n zijn met de natuur, voelen dat we uit aarde en stof zijn opgerezen en er nog steeds deel van uitmaken. We willen geen Hollands gezeik rond onze oren, hoe sympathiek sommige leden van die stam ook wel zijn. We willen niet struikelen over de tientallen touwen waarmee sommige familietenten rechtgehouden moeten worden.

Afin, we willen eigenlijk origineel doen. En dat kan allemaal perfect als je gaat kamperen op ??n van de campings die in Cool Camping [url]staat, een sublieme gids die alleen maar campings presenteert die boven de rest uitsteken vanwege de sublieme ligging en verder geen gezeik willen horen over het aantal toiletten of douches. Al gaande weg zullen we merken dat geen enkel woord in dit boek gelogen is...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

DAG 1, zaterdag.

Rit Calais-Dover-Oxford-Llangollen. Tijd nodig om van Dover in Oxford te geraken : vijf uur. Wie zei er ook alweer dat rijden door Engeland best wel vlotjes ging? Frans? Image

In Llangollen was onze eerste camping : Wern Isaf Farm, een aktieve boerderij met wat weides teveel. Alles was best behoorlijk goed georganiseerd en er was ruimte zat.

De locatie (min of meer): [googlemaps=52.974391,-3.158494:1djciyff]52.974391,-3.158494[/googlemaps:1djciyff]

http://maps.google.be/maps?q=Wern+Isaf& ... 17&vpsrc=6

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by duibhce Kaelann »

aha, het is begonnen!
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by zappa »

yep prentjes Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by laouen »

jeej! Wanneer is't reisverslag op grote doek? Image

maareuh, doe gerust verder hoor! hoe meer prentjes hoe liever Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by F M »

Wie zei er ook alweer dat rijden door Engeland best wel vlotjes ging? Frans? Image
Kan goed zijn dat ik dat gezegd heb. Ik zeg soms ook zoveel. Image

Maar als ik dat gezegd heb, was dat ongetwijfeld over met de motor rijden. En als het dan toch over de auto ging, dan ongetwijfeld over een huurauto met stuur rechts. En anders was dat zeker niet over het stuk van Dover naar Wales, want dat zijn klein baantjes met heel druk verkeer ! Image Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by duibhce Kaelann »

bwa de laatste keer dat we dat met de camionette gedaan hebben ging dat eigenlijk verbazend vlot.
Alleen rond Birmingham was het even wat drukker.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Tom Thumper »

[quote]Afin, we willen eigenlijk origineel doen. En dat kan allemaal perfect als je gaat kamperen op ??n van de campings die in Cool Camping [url]

Site ziet er geweldig uit! Image Zit ondertussen bij mijn favorieten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

bwa de laatste keer dat we dat met de camionette gedaan hebben ging dat eigenlijk verbazend vlot.
Alleen rond Birmingham was het even wat drukker.
jep, klopt, in maart met de March Moon Rally was dat abnormaal vlotjes!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

Goed, we hebben weer wat tijd.

Onze koffer zat zoals gezegd goed vol gestoken, net alsof die ervoor was ontworpen: alle koffers en bakken pastten tot op de millimeter naast en op elkaar:

Image

Tent en slaapgerief en stoelkes lagen op de achterbank.

Aangekomen bij de camping werden we goed en vriendelijk ontvangen en kregen een mooie plaats toegewezen. Die ons niet echt beviel en dan zijn we maar onopvallend ergens geheel anders gaan staan. De plaatsen waren toch niet genummerd en er was m??r dan ruimte genoeg over:

Image

Image

Vervolgens eitjes bakken en geheel logischerwijze ze ook opeten.

Image

Image

Later op de avond was het tijd om gewoon gezellig te genieten van het schone uitzicht op de Dee Valley en de schone lucht.

Image

Best wel friskes op den duur.

Image

En omdat er op een camping eigenlijk niks te doen valt, zijn we om 22u in onze nest gekropen om te maffen.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

Godver, PraatAdmin, blijft van mijn topic af! Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Blackbert »

Ja! Laat die mens verderdoen met zijn foto's! Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

Efkes meegeven : op Google Maps kunt ge schoon zien dat onze wagen geparkeerd staat op wat ze ginder de "Panorama Walk" noemen, en, echt waar, da's geen letter gelogen! Zeker doen ! Te voet, per velo of per moto, het maakt niet uit.

Ook het einde van de wereld ligt daar trouwens ergens, staat zo toch op een bordje : Plas Uchaf Worlds End, is blijkbaar ergens in het onderste gebouw:

[googlemaps=53.012537,-3.164492:16dmr2un]53.012537,-3.164492[/googlemaps:16dmr2un]

Maar we hebben geen tijd om naar 't einde van de wereld te gaan kijken, we zijn op cong? !

Afin, daarmee was de voormiddag al fini eigenlijk Image

Op naar de namiddag.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by duibhce Kaelann »

heh, BDSizer om de fotookes te bewerken Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

heh, BDSizer om de fotookes te bewerken Image
om ze te resizen, niet echt om te bewerken.

En Bulk Rename Utility om ze te hernummeren. Image

Post Reply