Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

THE END

nawoordje: Deze twee mensen zijn definitief gewonnen voor kamperen, vooral die aanbevolen door Cool Camping. Big Fun is dat die gidsen niet enkel de UK bestrijken, maar ook heel Europa!

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by laouen »

THE END

nawoordje: Deze twee mensen zijn definitief gewonnen voor kamperen, vooral die aanbevolen door Cool Camping. Big Fun is dat die gidsen niet enkel de UK bestrijken, maar ook heel Europa!
camperen is altijd fun Image da's gewoon de beste manier om te ontstressen, voor mij dan toch... gewoon een week (of 2) in de natuur en de frisse lucht, gaan slapen met de vogelkes en opstaan met de vogelkes, geen grand luxe maar gewoon back to basics.

Schoon verslagske McB! En meteen een paar goeie tips voor als we volgend jaar naar ginder trekken in juni Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Blackbert »

Allez, dacht ik mijn eigen hier tegen te komen ... Image

De priorij is inderdaad schitterend, net als 't wegje erheen. Als de goden mij goed gezind zijn voel ik ergens een PLAN opborrelen, want ge hebt mij er nogmaals op gewezen dat ik daar nog veel te ontdekken heb. Fielen dank.

Battle: omdat ik daar een paar dagen geleden bijna verzopen ben in mijnen helm: de slag was er eerst. het Engels leger stond op de heuvel de Normandi?rs op te wachten, die al snel inzagen dat het zo niet ging lukken. dus vertrokken ze. de Engelsen erachteraan, tot die verdomde invallers zich omdraaiden eens ze van hun berg afwaren. toen was 't rap beklonken.
Later is de heuvel afgevlakt om de abdij te bouwen, met het dorp eromheen. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Cotthem »

wauw....echt schoone foto's Image Is er ginder eigenlijk gemakkelijk lpg te vinden
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Muug »

wauw....echt schoone foto's Image Is er ginder eigenlijk gemakkelijk lpg te vinden
amai, merci ! Image
LPG? No problemo ! Er is ginder meer dan de boekskes en internet u willen doen geloven. Image

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Cotthem »

Dus lpg is dan toch interessant voor een reisvoertuig. Mits de juiste adapters dan.
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Blackbert »

Da's 't enige echte nadeel ja, als je een beetje buitenlanden aandoet heb je al snel evenveel adaptors in je auto rondslingeren.

Of, misschien ook nog: de cilinderkop van de auto in kwestie. Volvo stond jaren bekend omwille van zijn onverwoestbare benzinemotoren die echter niet echt zuinig waren, maar wel prima geschikt voor LPG. zoals mijn 740 2.3 en de 850 2.0. De 850 2.5 was al minder, wegens goedkopere, zachtere klepzittingen die niet blij waren met LPG (verbranden). Daarna is 't niet beter geworden en nu is een klepsmeersysteem eigenlijk een must.
Paar avondjes zoeken en lezen op merk- en typefora en je bent al veel slimmer dan sommige dealers. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Muug »

Da's 't enige echte nadeel ja, als je een beetje buitenlanden aandoet heb je al snel evenveel adaptors in je auto rondslingeren.
ah, een stuk of drie adapters zijn genoeg voor h?????l Europa, en da's groot tegenwoordig. En die dingskes zijn maar een kindervuistje groot, dus dat past in het handschoenenkastje. Motoren van Volkswagen zijn ook zeer geschikt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Blackbert »

Allen, de laatste keer dat ik 't checkte, ben je bij VW heel je garantie kwijt met een aftermarket LPG installatie. Image
dat van die chunnel klopt ook wel, nog steeds. Hetzelfde met parkeergarages.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by F M »

Ik heb me nooit gestoord aan dat verbod in parkaargarages... Maar op de trein door de chunnel is er mogelijk wel effectieve controle.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Post by Muug »

Allen, de laatste keer dat ik 't checkte, ben je bij VW heel je garantie kwijt met een aftermarket LPG installatie. Image
Dat klopt. Dus best wachten tot na de garantieperiode. Met onze nieuwe Skoda vroeger, heb ik na ??n probleemloos jaar LPG laten steken, ondanks dat ik nog een jaar garantie had. Op de motor zijt ge dan uw garantie kwijt, maar niet op de rest.

Post Reply