Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per auto

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by frederikw »

En hoeveel keer per dag hebt ge gedacht "damn, was ik hier maar met de moto?"

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

geen ene keer eigenlijk Image

Maar ik was daar al geweest met de moto, in 1995 om precies te zijn. We hebben de kaart van toen vanonder het stof gehaald en ons traject van toen stond er nog op. Stukken daarvan hebben we nu opnieuw gedaan, deels omdat er gewoon geen ander even tof alternatief is.

De kaart is trouwens : Ordnance Survey, Travelmaster 7, Wales & West Midlands. Ons kaart dateert van 1993 maar ze was nog perfect up to date. Image

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by laouen »

De kaart is trouwens : Ordnance Survey, Travelmaster 7, Wales & West Midlands. Ons kaart dateert van 1993 maar ze was nog perfect up to date. Image
tis nie dat daar veel verandert aan de wegen h? Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

hier ook niet hoor. Image
In de bib van Sint-Lievens-Houtem ligt een supergrote atlas met superoude kaarten. Het zijn kaarten van het jaar 17xx. Wel, ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat ze zelfs in die tijd al perfect rechte verbindingswegen hadden tussen Gent en Aalst en een pak andere steden. En ook zo ongeveer alle andere wegen waar we nu over rijden lagen er al. En nu 500 jaar later liggen ze nog steeds op dezelfde plaats. Compleet maf! Image Eigenlijk, zelfs aan 't wegdek is nog niet veel veranderd.... Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by F M »

hier ook niet hoor. Image
Wel, ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat ze zelfs in die tijd al perfect rechte verbindingswegen hadden tussen Gent en Aalst en een pak andere steden. En ook zo ongeveer alle andere wegen waar we nu over rijden lagen er al. En nu 500 jaar later liggen ze nog steeds op dezelfde plaats.
Is dat niet normaal ? De steden liggen nog op dezelfde plaats, dan ga je toch niet verwachten dat de wegen ernaartoe ergens anders zouden liggen ? Image


Misschien in gebieden met meer hoogteverschillen, waar ze al eens een weg recht trekken dmv een tunnel of viaduct. Of een ringweg rond een stad. Maar voor de rest ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

Is dat niet normaal ? De steden liggen nog op dezelfde plaats, dan ga je toch niet verwachten dat de wegen ernaartoe ergens anders zouden liggen ? Image
Tuurlijk, maar ik vind het het meest ontnuchterend dat er tussen Gent en Aalst al in 17xx een lijnrechte baan was. Maar ?cht lijn en lijnrecht! (k heb ook alleen onze regio bekeken vaneigens)

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by laouen »

euhm... waren de romeinse steenwegen al niet lijn en lijnrecht?
meer nog, dat was lijnrecht naar Rome Image

En da's veel vroeger dan 17XX hoor Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by F M »

Is dat niet normaal ? De steden liggen nog op dezelfde plaats, dan ga je toch niet verwachten dat de wegen ernaartoe ergens anders zouden liggen ? Image
Tuurlijk, maar ik vind het het meest ontnuchterend dat er tussen Gent en Aalst al in 17xx een lijnrechte baan was. Maar ?cht lijn en lijnrecht! (k heb ook alleen onze regio bekeken vaneigens)
De enige echt volledig rechte baan in Vlaanderen lag tussen Leuven en Mechelen. Tot er in Herent een omleiding werd aangelegd.

Maar eigenlijk, het ging over Wales. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by duibhce Kaelann »

Herent een omleiding werd aangelegd.
en da's nu ne permanente weg met de naam "omleiding" Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

euhm... waren de romeinse steenwegen al niet lijn en lijnrecht?
meer nog, dat was lijnrecht naar Rome Image

En da's veel vroeger dan 17XX hoor Image
Naturlich, maar ge loopt niet elke dag te peizen "en nu loop ende wandel ick over den Romeinsche Weg tusschen Aelst ende Ghent, aengelegd in het jaarhonderd 42 voor Christus, door eenen Romeinschen Keizer genaemd ende getiteld Jef Pedalius". Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by F M »

Gij misschien niet Image


Maar het ging over Wales h? man ! Doedisvoort !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

gaat niet,
mijn madam zit nu aan de rapste computer. Deze is grafisch te zwak om met google maps en uploads te kunnen omgaan. Image 'k ben trouwens just bezig met een nieuwe grafische adapter te selecteren. Hopelijk is 'm dan een pak rapper.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

owkay,

we kunnen verder.

DAG 4:

Na een behoorlijk luidruchtige en winderige nacht opgestaan (of wat anders...) en beslist om langzaam zuidwaarts te gaan want op dag 7 moeten we om 13u de boot hebben.
Het doelwit van vandaag is camping Tyllwyd , dat ligt op gelijke hoogte met Aberystwyth, maar dan wel behoorlijk goed verborgen in een prachtige vallei. Lees hier maar de beschrijving ervan: http://www.coolcamping.co.uk/campsites/ ... on/tyllwyd

Maar we moesten daar wel nog geraken natuurijk. Ons eerste gedacht voor dag 4 was om een dagje rond te fietsen op het Lynn-schiereiland. Kan perfect, er is een mooie route uitgestippeld en je kan fietsen huren. Maar we zouden ons te hard moeten haasten naar de boot, en daar hebben we geen zin in. Dus reden we de fietsroute per wagen. Tenminste, deels, want Lynn is een heel pak minder "Wales"-achtig en bijgevolg in mijn ogen niet de moeite waard om te doen. Na een kwartier waren we met andere woorden alweer druk bezig om Lynn te verlaten.

Maar eerst even de route van vandaag: Van Aberafon over de B4417 naar de A497 en dan via de B4354 naar Chwilog en zo naar Porthmadog over grote wegen. Via de A470 naar Bronaber gereden, ginder links een wit wegske ingereden en daar dan ??n van de allerschoonste wegskes van Wales gedaan. Ge gaat dat straks wel zien op de foto's. Image We kwamen dan na een paar uren rijden en fotograferen uit in Dinas Mawddwy, op de A470. Die zuidwaarts gevolgd, dan de A489 en de A487 op richting Aberystwyth. Dan de A44 oostwaarts en dan zuidwaarts tot op de Devil's Bridge. Ginder geen tijd verloren en meteen de B4574 genomen om ginder via een wit klein prutswegske richting Elan Valley te rijden waar ons camping ergens was.

Saaie tekst voor een prachtige route die er op Google Maps zo uitziet: http://g.co/maps/yqzv

Soit, nu de foto's dus. Verwacht u maar aan n?g meer groen. Image

Op de rit naar Bronaber hebben we gewoon niks van foto's genomen. Kwestie van de batterij enkel te gebruiken voor schone dingens. Een tent heeft geen prise... Image Maar vanaf Bronaber wordt het prachtig. De camera staat bij wijze van spreken niet stil. Waar eerst fotograferen? Ne mens zou ne camcorder moeten hebben, maar dat maakt het gewoon nog erger eigenlijk. Al die uren film monteren en hermonteren... Image

Mensen toch, kijkt ne keer zeg, een land waar de wegen zo schoon kronkelen als de rivierkes ! (en hier lopen de wegen zo recht als onze kanalen...)

Image

Image

Image

We gingen hoger en hoger, steeds dichterbij de wolken.
Image

En dan komen we plots deze bordjes tegen:
Image

Image

Dees bordje heeft precies al veel meegemaakt:
Image

En ondertussen was het nogal bewolkt geworden: Where is Wales?
Image

Els en ik hebben een d?ja-vu, in 1995 zijn we ook over dit wegje gereden, per moto, en Els mocht toen ook alle hekkens open doen. Op deze weg zijn het er minstens 5. Misschien wel tien.
Image

It's just so fucking beautifull, ik wou dat ik de breedhoeklens van onze Frederikw mee had, maar da's ne Canon dacht ik:
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

En nu ga ik ne panoramafoto proberen maken van 7 aparte foto's, 't was te schoon om er maar ?ne van te pakken.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

De panorama is gelukt, 't is opzettelijk nog wat rafelig omdat ik anders teveel hoogte verlies. Maar ja, op 800px is dat dus gene vetten eh. Image

Image

Da's dus gewoon een eindje verder, ge kunt daar blijven foto's trekken.

We zitten nog steeds tussen Bornaber en Llanuwchllyn.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by zappa »

Die landschappen!!! zijn gewoon WAAAAAAAAAUW[/size:2s1be7pz] Image

waarom woonekik toch maar aan ne simpelen saaien polderrand met amper offroad faciliteiten? Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by Muug »

Ha, ik heb nen truuk gevonden om die 7 foto's van de panoramafoto in de goeie grootte op dit forum te krijgen. Maar ge moet er wel uw scherm voor kantelen. Image Image Image

Image
ImageImageImageImageImageImage

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by zappa »

Image chance dat er geen schapen opstaan of ze vielen naar beneden Image

ai mijne nek Image
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by F M »

Ha, ik heb nen truuk gevonden om die 7 foto's van de panoramafoto in de goeie grootte op dit forum te krijgen. Maar ge moet er wel uw scherm voor kantelen.
<Alt Gr> + pijltje naar links Image
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Een weekje Noord-Wales, per tent, en ook een beetje per

Post by TRooPER »

m
a
g

i
k

m
i
j
n
e

l
a
p
t
o
p

t
e
r
u
g

p
l
a
t

l
e
g
g
e
n



o
f

k
o
m
e
n

e
r

n
o
g

p
a
n
o
r
a
m
a

f
o
t
o
's
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply