Tijdreizen

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
Tom Triple

Post by Tom Triple » 08 Oct 2013 09:12

"Wij bedienen geen tijdreizigers" zegt de barman.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Triple

Re: Tijdreizen

Post by Tom Triple » 08 Oct 2013 09:12

Een tijdreiziger komt de bar binnen.

Muug

Post by Muug » 08 Oct 2013 09:15

o-k????? ??????

den Bullet

Post by den Bullet » 08 Oct 2013 10:08

Nice one Image

Muug

Post by Muug » 08 Oct 2013 10:10

ah
ik hem 'm

zappa

Post by zappa » 08 Oct 2013 10:55

zal ne keer terug komen Image
sig nature

Tom Triple

Post by Tom Triple » 08 Oct 2013 12:03

Tijdreizen is wel een interessant gegeven. Ik ben er nu enkele dagen over aan het denken en dat begint een beetje ver te gaan. Vanmorgen stap ik in de lift met mijn motorpak aan. Een freelancer die bij ons aan de slag is, poneert de erg interessante opneningszin "Motorrijder?" Heel spontaan antwoord ik "Nee, tijdreiziger". Een boeiend gesprek volgde.

Het levert enkele interessante paradoxen op, een simpele om te beginnen:

Een man vindt een machine uit om reizen in de tijd. Hij gebruikt dit bij de eerste trip om zijn grootvader te bezoeken in de periode dat die nog geen kinderen had. Het komt tot een hevige discussie, vrij normaal want de man weet zaken die de grootvader nog niet weet en die hij probeert te voorkomen. In het handgemeen dat volgt dood de man de grootvader. Wat nu? Geen man meer? Maar als er geen man was, kon de grootvader niet vermoord worden en was de man er wel...

zappa

Post by zappa » 08 Oct 2013 12:18

Een man vindt een machine uit om reizen in de tijd. Hij gebruikt dit bij de eerste trip om zijn grootvader te bezoeken in de periode dat die nog geen kinderen had. Het komt tot een hevige discussie, vrij normaal want de man weet zaken die de grootvader nog niet weet en die hij probeert te voorkomen. In het handgemeen dat volgt dood de man de grootvader. Wat nu? Geen man meer? Maar als er geen man was, kon de grootvader niet vermoord worden en was de man er wel...
gewoon overspel Tom, die man was misschien van de melkboer... Image
sig nature

Muug

Post by Muug » 08 Oct 2013 13:00

Tijdreizen is wel een interessant gegeven. Ik ben er nu enkele dagen over aan het denken en dat begint een beetje ver te gaan. Vanmorgen stap ik in de lift met mijn motorpak aan. Een freelancer die bij ons aan de slag is, poneert de erg interessante opneningszin "Motorrijder?" Heel spontaan antwoord ik "Nee, tijdreiziger". Een boeiend gesprek volgde.

uw eigen niet in de knoop draaien eh Tom.

Grootvader-> Vader -> Zoon
Zoon keert terug in de tijd en vermoordt Grootvader, ewel, dan gaat Zoon wellicht tegelijk met de moord plots in rook opgaan, want hij kan niet bestaan zonder zijn grootvader.

Afin, dat zijn back to the future-verhalen eh. Daarin gaat Michael J. Fox ook in 't verleden iets manipuleren zodat zijn losers van ouders uiteindelijk een mooi oud koppel worden waarbij de bully uit het verleden dan plots een nederige hulp wordt.

Blackbert

Post by Blackbert » 08 Oct 2013 15:31

Ja en toch. Stel dat het mogelijk is. Virgin en Ryan zullen er als de kippen bij zijn natuurlijk.
IEDEREEN heeft wel iets krom uit zijn verleden dat hij recht wil maken, of andersom. De Mens een beetje kennende, gaat hij dat gebruiken om macht en rijkdom te verwerven, die toestellen gaan vol beursmakelaars zitten, en lottospelers en gokchinezen.
Iemand gaat op 't idee komen: ik ga terug naar 1920 en ik leg Hitler en Stalin om voor ze schade kunnen aanrichten. Met hen gaat de enorme technologische sprong die WO II veroorzaakte ook verdwijnen. Je komt terug in 2013 en 't is 1960, zogezegd. Of je geraakt niet meer terug, zelfs. Of alleen nog maar naar 2103.

Tenzij je enkel op bezoek kan gaan, als onzichtbare observator en zonder sporen achter te laten, want de natuur laat niet met zich sollen.

...
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply