Tijdreizen

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Post by Tom Triple »

"Wij bedienen geen tijdreizigers" zegt de barman.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tijdreizen

Post by Tom Triple »

Een tijdreiziger komt de bar binnen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tijdreizen

Post by Muug »

o-k????? ??????

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Tijdreizen

Post by den Bullet »

Nice one Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tijdreizen

Post by Muug »

ah
ik hem 'm

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Tijdreizen

Post by zappa »

zal ne keer terug komen Image
sig nature

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tijdreizen

Post by Tom Triple »

Tijdreizen is wel een interessant gegeven. Ik ben er nu enkele dagen over aan het denken en dat begint een beetje ver te gaan. Vanmorgen stap ik in de lift met mijn motorpak aan. Een freelancer die bij ons aan de slag is, poneert de erg interessante opneningszin "Motorrijder?" Heel spontaan antwoord ik "Nee, tijdreiziger". Een boeiend gesprek volgde.

Het levert enkele interessante paradoxen op, een simpele om te beginnen:

Een man vindt een machine uit om reizen in de tijd. Hij gebruikt dit bij de eerste trip om zijn grootvader te bezoeken in de periode dat die nog geen kinderen had. Het komt tot een hevige discussie, vrij normaal want de man weet zaken die de grootvader nog niet weet en die hij probeert te voorkomen. In het handgemeen dat volgt dood de man de grootvader. Wat nu? Geen man meer? Maar als er geen man was, kon de grootvader niet vermoord worden en was de man er wel...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Tijdreizen

Post by zappa »

Het levert enkele interessante paradoxen op, een simpele om te beginnen:

Een man vindt een machine uit om reizen in de tijd. Hij gebruikt dit bij de eerste trip om zijn grootvader te bezoeken in de periode dat die nog geen kinderen had. Het komt tot een hevige discussie, vrij normaal want de man weet zaken die de grootvader nog niet weet en die hij probeert te voorkomen. In het handgemeen dat volgt dood de man de grootvader. Wat nu? Geen man meer? Maar als er geen man was, kon de grootvader niet vermoord worden en was de man er wel...
gewoon overspel Tom, die man was misschien van de melkboer... Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tijdreizen

Post by Muug »

Tijdreizen is wel een interessant gegeven. Ik ben er nu enkele dagen over aan het denken en dat begint een beetje ver te gaan. Vanmorgen stap ik in de lift met mijn motorpak aan. Een freelancer die bij ons aan de slag is, poneert de erg interessante opneningszin "Motorrijder?" Heel spontaan antwoord ik "Nee, tijdreiziger". Een boeiend gesprek volgde.

Het levert enkele interessante paradoxen op, een simpele om te beginnen:

Een man vindt een machine uit om reizen in de tijd. Hij gebruikt dit bij de eerste trip om zijn grootvader te bezoeken in de periode dat die nog geen kinderen had. Het komt tot een hevige discussie, vrij normaal want de man weet zaken die de grootvader nog niet weet en die hij probeert te voorkomen. In het handgemeen dat volgt dood de man de grootvader. Wat nu? Geen man meer? Maar als er geen man was, kon de grootvader niet vermoord worden en was de man er wel...
uw eigen niet in de knoop draaien eh Tom.

Grootvader-> Vader -> Zoon
Zoon keert terug in de tijd en vermoordt Grootvader, ewel, dan gaat Zoon wellicht tegelijk met de moord plots in rook opgaan, want hij kan niet bestaan zonder zijn grootvader.

Afin, dat zijn back to the future-verhalen eh. Daarin gaat Michael J. Fox ook in 't verleden iets manipuleren zodat zijn losers van ouders uiteindelijk een mooi oud koppel worden waarbij de bully uit het verleden dan plots een nederige hulp wordt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Tijdreizen

Post by Blackbert »

Ja en toch. Stel dat het mogelijk is. Virgin en Ryan zullen er als de kippen bij zijn natuurlijk.
IEDEREEN heeft wel iets krom uit zijn verleden dat hij recht wil maken, of andersom. De Mens een beetje kennende, gaat hij dat gebruiken om macht en rijkdom te verwerven, die toestellen gaan vol beursmakelaars zitten, en lottospelers en gokchinezen.
Iemand gaat op 't idee komen: ik ga terug naar 1920 en ik leg Hitler en Stalin om voor ze schade kunnen aanrichten. Met hen gaat de enorme technologische sprong die WO II veroorzaakte ook verdwijnen. Je komt terug in 2013 en 't is 1960, zogezegd. Of je geraakt niet meer terug, zelfs. Of alleen nog maar naar 2103.

Tenzij je enkel op bezoek kan gaan, als onzichtbare observator en zonder sporen achter te laten, want de natuur laat niet met zich sollen.

...
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tijdreizen

Post by Muug »

Tenzij je enkel op bezoek kan gaan, als onzichtbare observator en zonder sporen achter te laten, want de natuur laat niet met zich sollen.

...
wetende dat een vlinderslag aan de ene kant van de wereld, volgens bepaalde theori?n een orkaan kan veroorzaken aan de andere kant van de wereld, moet je concluderen dat zelfs een anonieme tijdreiziger die gewoon een goei pint gaat drinken in een caf? links of rechts al een enorme impact kan hebben op de toekomst.
Misschien moeten we dan maar meteen onzichtbaar zijn als we gaan tijdreizen. En onaanraakbaar, of ze lopen u nog omver.

Eigenlijk zou je dus iets moeten hebben als de Pensieve van Dumbledore, waarin Harry Potter de herinneringen herleeft zonder dat die zich bewust zijn van zijn aanwezigheid. Op eenzelfde manier zou je in andere tijden moeten kunnen rondlopen, onzichtbaar, onaanraakbaar. Om het met informatica te zeggen : wel read-rights, maar niet editeren of wissen. r-- ipv rwx voor de slimmeriken. Image

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tijdreizen

Post by Tom Triple »

Maar anderzijds, als tijdreizen zou kunnen, ooit in de toekomst als iedereen v??l slimmer is, dan moeten er nu ook een hoop tijdtoeristen, tijdreizigers en tijdvoiageurs rondlopen. Die gaan naar het verleden, voor dat tijdreizen bestond.

Die komen dus hier en nu uit. Misschien ben ik dan wel een tijdreiziger, of jij? Wie weet? En wat voor schade zouden die aangericht hebben, alles heeft een beetje gelopen zoals het gelopen heeft maar misschien is dat dan wel omdat er telkens tijdreizigers ingegrepen hebben. Of juist niet.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Tijdreizen

Post by zappa »

misschien gaat uw kennis niet mee over in de tijd? komt ge mee een "evenwaardige" kennis toe in het te bezoeken tijdperk?
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Tijdreizen

Post by Blackbert »

d?j? vu.

'k heb dat wel eens.

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Tijdreizen

Post by laouen »

interessant topic Image

maareuh het is vooral de aanleiding die me op gedachten brengt. De volgende die mij, in full battle dress gekleed, vraagt of ik met de motor rijd, die gaat een interessant antwoord krijgen Image

edit: efkes on topic...
Wie zegt er dat de zoon verdwijnt als hij zijn grootvader vermoordt? Want de zoon 'bestaat' op dat moment al fysiek in het tijdperk van de grootvader. Hij kan toch onmogelijk zomaar 'verdwijnen'? Al zijn acties in het tijdperk van de grootvader laten ook sporen na, al is het een haar of voetstappen in het zand, vingerafdrukken op de deur... die gaan ook niet zomaar vervagen toch?

Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Tijdreizen

Post by Harald »

Ik vind dat allemaal oninteressant.
Ik zou veel liever naar vrijdag 25 oktober willen reizen, de avond voor het ABR ritje.
Image



Ohja, ik zal in mijn binnenzak een briefke steken met de juiste nummers van den euromillions.
Maja, ga ik dat dan nog wel weten als ik terugkom na het?

Image

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tijdreizen

Post by Tom Triple »

interessant topic Image

maareuh het is vooral de aanleiding die me op gedachten brengt. De volgende die mij, in full battle dress gekleed, vraagt of ik met de motor rijd, die gaat een interessant antwoord krijgen Image

edit: efkes on topic...
Wie zegt er dat de zoon verdwijnt als hij zijn grootvader vermoordt? Want de zoon 'bestaat' op dat moment al fysiek in het tijdperk van de grootvader. Hij kan toch onmogelijk zomaar 'verdwijnen'? Al zijn acties in het tijdperk van de grootvader laten ook sporen na, al is het een haar of voetstappen in het zand, vingerafdrukken op de deur... die gaan ook niet zomaar vervagen toch?

Image
Die verdwijnt natuurlijk niet want die heeft nooit bestaan. Iemand die niet bestaat kan ook geen sporen nalaten. Maar wie heeft de grootvader dan w?l vermoord? Ms White met een kandelaar in de keuken? Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tijdreizen

Post by Muug »

Maar anderzijds, als tijdreizen zou kunnen, ooit in de toekomst als iedereen v??l slimmer is, dan moeten er nu ook een hoop tijdtoeristen, tijdreizigers en tijdvoiageurs rondlopen. Die gaan naar het verleden, voor dat tijdreizen bestond.

Die komen dus hier en nu uit. Misschien ben ik dan wel een tijdreiziger, of jij? Wie weet? En wat voor schade zouden die aangericht hebben, alles heeft een beetje gelopen zoals het gelopen heeft maar misschien is dat dan wel omdat er telkens tijdreizigers ingegrepen hebben. Of juist niet.
wel, fuck, nu ge het zegt : al die vluchtelingen die zee?n en landen oversteken zijn misschien tijdreizigers die deelnemen aan een moderne versie van "Spel Zonder Grenzen" ! Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tijdreizen

Post by Muug »

Die verdwijnt natuurlijk niet want die heeft nooit bestaan. Iemand die niet bestaat kan ook geen sporen nalaten. Maar wie heeft de grootvader dan w?l vermoord? Ms White met een kandelaar in de keuken? Image
Tutut, hij bestaat want zijn grootvader heeft hem via zijn vader gemaakt. Zo hangt hij via een onzichtbare tijdslijn wel degelijk op zijn plaats. Maar als hij zo dom is om het beginpunt vna zijn eigen tijdslijn te gaan doorknippen, tja , dan kan hij natuurlijk niet anders dan atomair desintegreren. Dat er hier en daar een onbekende voetstap in het zand is, is geheel onbelangrijk, het strand staat er vol van.

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Tijdreizen

Post by fore »

Image ... volgens mij ... is de fantasie evenredig met de grootte van de wielen ... en ben ik hier den enigste serieuze ... Image

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply