ijs- en paarden land,

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: ijs- en paarden land,

Post by Nickel »

Mooie foto's van blijkbaar een heel prachtig land.
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: ijs- en paarden land,

Post by vet on wheels »

Ge moogt ook n fotooke van uw nieuwe aanwinst posten, dat interesseert mij ook ;)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ijs- en paarden land,

Post by petervdc »

Noorwegen was ongelooflijk mooi, maar ditte ook wi !!!!!!!!!
Keep going

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: ijs- en paarden land,

Post by laouen »

Wow! :o
Kwijl! :w00t:
Damn! Tijd te kort voor nog een extra uitstapje voor we weer naar huis moeten :cry:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: ijs- en paarden land,

Post by diskeletloetje »

Fe-no-me-naal!!! :shock: :o :w00t:
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ijs- en paarden land,

Post by zappa »

Yes, het werd nog even spannend, want woensdag was het erge storm in IJsland, en het vliegtuig kon niet opstijgen, maar met enkele uren vertraging zijn ze op donderdag om 10u15 toegekomen in de luchthaven van Luik. Waar we ze zijn gaan ophalen.


Chique accommodatie :thumbsup:

Image

Molða : een 3 jarige Valk kleur merrie


Image


Ze voorzien naast de automatische drinkbak, ook een bak met water op de grond, want niet alle paarden hebben ooit op stal gestaan, dronken gewoon uit een beek en kennen het drinksysteem niet.

Image

Ons heel verlegen kleintje : Hamingja een zilver appel zwart kleurig merrietje geboren in 2015.

Image

Er kwam daar "ander materiaal" paarden ophalen, die moesten naar Denemarken, nog een stevige rit voor de boeg.

Image

Dan het laden.... ik had al dagen allerlei scenario's in gedachten, waarbij we daar uren zouden staan proberen de paarden in de trailer te krijgen, extra lange koorden om rond hun achterkant te leggen en ze de trailer in te drijven, voedsel bij, handschoenen aan tegen het vel dat van je handen getrokken wordt als zo'n paard begint te steigeren enz enz.

Maar op 10 ' stonden ze er beiden op, eerst de 3 jarige, die nog maar net in IJsland zadelmak gemaakt was, maar toch al iets meer gewoon was, en dan het kleintje, in één beweging de trailer op zonder echt dom doen, schuw en soms even inhouden, maar mijn mond viel open hoe vlot het verliep.

Image

Dan terug naar huis, de hooinetten die we voor hen voorzien waren leeg tegen we thuis kwamen. Goed dan hebben ze heel de weg ontspannen staan eten.

Maar dan het lossen.... in IJsland zetten ze een paard of 3-4-.. op een trailer en openen de (toch bredere dan aan mijn trailer) zijdeur en daar springen de paarden dan uit. Hier zijn de trailers gemaakt voor : voorwaarts op, achteruit er af.

Die achteruit zit er niet op bij de nieuwtjes :? Daar hebben we wat staan sukkelen, maar uiteindelijk zijn ze er af gestapt.

Ze lopen nu nog op een klein stukje, met stevige omheining, zodat ze kunnen wennen aan de omgeving, voor ze op de volledige wei los mogen.

Image

Image



Image


Image


Bweeeek dat Belgisch water smaakt vies ! (ja als je ijslands natuurlijk water gewoon bent... :( )

Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ijs- en paarden land,

Post by petervdc »

Super !!!!!
Ken er niks van, maar ziet er wel ietske speciaal uit.

Pfiew, jij hebt écht geen tijd over dan ? Paarden, moto, je gezin.
(enfin, ik ook niet hoor...)
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ijs- en paarden land,

Post by Muug »

met paarden is 't gelijk met de moto's tegenwoordig : er zou verschil moeten te zien zijn en ergens is ook wel verschil - zowel van binnen als van buiten - maar ge moet toch ferm kijken zenne. :?
't enige dat ik zie is dat die beesten het warm gaan hebben. 8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: ijs- en paarden land,

Post by Blackbert »

yiha? :mrgreen:

moeten die nu ook nog Nederlands leren?
grease up your baby for a ball on the hill

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ijs- en paarden land,

Post by petervdc »

Blackbert wrote:yiha? :mrgreen:

moeten die nu ook nog Nederlands leren?
nee, zappa leert hun taal :whistling:
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ijs- en paarden land,

Post by Muug »

zappa wrote:Image
Binnenkort zien we Zappa zo articuleren :ugeek:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ijs- en paarden land,

Post by zappa »

Hi Hi Hi Hiiii ;)
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ijs- en paarden land,

Post by petervdc »

zappa wrote:Hi Hi Hi Hiiii ;)
Ow... goed bezig !!
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ijs- en paarden land,

Post by zappa »

klein - haartjes op de armen rijzend- filmpje waarom ik alle dagen terug wil naar IJsland, en liefst mee een moto :mrgreen:

https://vimeo.com/181859866
sig nature

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: ijs- en paarden land,

Post by vet on wheels »

zappa wrote:klein - haartjes op de armen rijzend- filmpje waarom ik alle dagen terug wil naar IJsland, en liefst mee een moto :mrgreen:

https://vimeo.com/181859866
iel schoen!!! naar 't schijnt moogt ge nimeer naar dat vliegtuig gaan , wegens te veel succes ....
Maar op alle andere wegen wel .... ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ijs- en paarden land,

Post by Muug »

allemaal dikke BMW-mannen, voorzien van ferme filmcamera's en zelfs minstens één drone. Bovendien ook nog eens gek van computerprogrammaatjes, want de 3D-intro's duren bijna ene minuut :mrgreen: op een filmke van 3 minuten is dat vrij veel 8-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: ijs- en paarden land,

Post by petervdc »

Nice !!!!!!!!!!!
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: ijs- en paarden land,

Post by Stefke »

Muug wrote:allemaal dikke BMW-mannen, voorzien van ferme filmcamera's en zelfs minstens één drone. Bovendien ook nog eens gek van computerprogrammaatjes, want de 3D-intro's duren bijna ene minuut :mrgreen: op een filmke van 3 minuten is dat vrij veel 8-)
Niks mis mee, en wij kunnen zo een mooi filmke zien. De plaatselijk Volvo-dealer alhier (20 jaar geleden ooit eenvoudig begonnen met een tankstation uit te baten, stilaan Suzuki auto's te verkopen om dan met Volvo te beginnen en uiteindelijk nu zijn twee grote Volvo-garage verkocht...) is nu ook zo'n goed geëquipeerde rijder zeg maar dikke BMW-man. Net de vijftig voorbij en voltijds rentenier. Vult nu zijn dagen met motorreizen in de verste uithoeken van de wereld. Helaas niks van weer te vinden in de media. :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: ijs- en paarden land,

Post by zappa »

sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: ijs- en paarden land,

Post by Muug »

:mrgreen:

Post Reply