hyperpro of wilbers?

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: hyperpro of wilbers?

Post by petervdc »

Ik had voor mijn TDM een adres gekregen van Laouen van nen ollander, die da heel goed gedaan heeft.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Muug »

Maar wat betreft kwaliteit van hyperpro en wilbers, denk ik dat de verschillen klein zullen zijn?
De uitbater van Bikesetup.be in Schellebelle heeft me ooit eens gezegd dat alle veren uit dezelfde fabriek komen. De verschillen zitten hem eerder in de demping. En dan nog gaat het verschil klein zijn. Ik heb ook al andere schokbrekers gestoken achteraan, en mijn ervaring is dat het merk minder belangrijk is als je geen topmateriaal koopt. Budget speelt dan een meer belangrijke rol. Dus in uw geval zou ik voor de rede gaan en Hyperpro nemen. En zonder veel opties, dus die streetbox gaat daar perfect voor zijn. En laten doen, zeker, da's een goed idee. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: hyperpro of wilbers?

Post by duibhce Kaelann »

Ik had voor mijn TDM een adres gekregen van Laouen van nen ollander, die da heel goed gedaan heeft.
Stefan van Bitubo Racing Service.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: hyperpro of wilbers?

Post by laouen »

Ik had voor mijn TDM een adres gekregen van Laouen van nen ollander, die da heel goed gedaan heeft.
Stefan van Bitubo Racing Service.
Die heb ik hier in een of ander topic onlangs ook nog aangeprezen.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Muug »

Wat me er allemaal aan doet denken dat ik mijn rechtervoorpoot nog eens moet laten onderzoeken. Die heeft bijzonder veel stickslip als de moto op zijn wielen staat. Het verschil tussen links en rechts is bijzonder opvallend. Is eigenlijk al van de vorige revisie, maar zowel WP in Mol als Mototech in Schellebelle hebben daar niet echt iets aan gedaan. Misschien moet er gewoon een ander vorkbeen in.

Afin, da's natuurlijk allemaal off-topic Image

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: hyperpro of wilbers?

Post by petervdc »

Die heeft bijzonder veel stickslip als de moto op zijn wielen staat.
Wadisda ?
Keep going

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Koeno »

Die heeft bijzonder veel stickslip als de moto op zijn wielen staat.
Wadisda ?

Ik vermoed:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stick-slip_effect

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Davy78 »

Ik kan viavia nog een beetje korting krijgen op een streetbox, dus ik denk dat het een ritje naar werkendam zal worden Image

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Muug »

veel kms (dure naft) <----> kleine korting : wat gaat u het meeste kosten? Image

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: hyperpro of wilbers?

Post by petervdc »

veel kms (dure naft) <----> kleine korting : wat gaat u het meeste kosten? Image
Yep.
En als die moet bijgesteld worden, of problemen, moet je weer die km's maken...
Keep going

User avatar
Stefke
Posts: 2906
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Stefke »

ge hebt gelijk, ik bedoelde een apart expansievatje dat meestal op een gemakkelijk bereikbare plaats zit zodat ge de veervoorspanning gemakkelijk kunt aanpassen in functie van de belanding. Jaagt de prijs gemakkelijk met 250 euro omhoog. Is meestal niet nodig, die onkost.
Niet nodig...tja.... Zonder doet ge waarschijnlijk de moeite niet om die spanning bij stellen met duo en/of bagage. Ge rijdt dus met nen dweil rond op dat moment wat dan ook weer niet zo plezant/veilig is... Image
Bijzonder praktisch zo'n hydraulisch verstelbare spanning, toch voor wie regelmatig met duo/bagage rijdt. Image

Goed spul trouwens zo'n Wilbers! Image

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Muug »

Bijzonder praktisch zo'n hydraulisch verstelbare spanning, toch voor wie regelmatig met duo/bagage rijdt. Image
ge bedoelt : voor wie ONregelmatig met duo/bagage rijdt Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Blackbert »

't is inderdaad wreed gemakkelijk, knopkes en schroefkes langs alle kanten om aan te draaien. nu nog ergens de ultieme handleiding vinden hoe ver en in welke richting te draaien voor welk effect en ik ga er geraken. Image
dacht het ooit eens gevonden te hebben, tot hij bij de eerste serieuze bobbel op hellingshoek achteraan 10cm opzijsprong. dan maar terug naar de KTM-instellingen, maar da's ook niet helemaal wat 't zou moeten zijn.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Muug »

Toen we de Ligurische deden heb ik serieus zitten spelen met de settings van hi-speed, lo-speed en veervoorspanning. Om op 't einde van de rit weer bij de default settings uit te komen Image

petervdc
Posts: 3459
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: hyperpro of wilbers?

Post by petervdc »

Toen we de Ligurische deden heb ik serieus zitten spelen met de settings van hi-speed, lo-speed en veervoorspanning.
Yep, heb ik mogen vernemen... Image
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hyperpro of wilbers?

Post by Muug »

ja, dat was toch een leerrijke ervaring Image

Post Reply